Buszos szaktopikokban
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9090032
már többször elég alaposan kielemezték, legutóbb 2016.06.03 és 07 közt.
http://forum.index.hu/Article/addBookmark?a=139851817&t=9090032
kapásból:
Elvileg egy midibusz lenne, de gyakorlatilag olyan nagy a tengelytávja, és olyan széles, mint egy hagyományos, ezért a midibuszok előnyeivel - kisebb, szűkebb területen is el tud manőverezni - nem rendelkezik.
Pl. hiába jár most a várban, nem tud megfordulni a midibuszoknak kialakított buszfordulóban.
Az ajtóelrendezés is problémás, mert az első ajtó - az előretolt első tengely miatt - a buszvezető mögött van, így az csak eléggé kitekeredve tudja ellenőrizni hogy pl. van-e jegye a felszállónak.
Problémásak a menetiránnyal párhuzamosan kialakított üléssorok is.
Aztán vannak arra utaló jele kis, hogy pl. a tengelyek terhelhetőségét túl kicsire tervezték, és az sem éppen biztató, hogy a próbaüzemnél elszabadult egy kerék és eltalált egy járókelőt.
Állítólag az összeszerelési minőség sincs a topon.
Pár adalék:
http://omnibusz.blog.hu/2016/06/03/nem_fer_el_a_busz_sebaj_hozzaigazitjuk_a_varost
http://forum.index.hu/Article/jumpTree?a=139891721&t=9090032
Amúgy a VEKE infói szerint a busznál a hazai hozzáadott érték kevesebb, mint 40%.