Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

atek

Well-Known Member
2013. június 14.
199
569
93
Egy nappal az ajánlat tevés előtt...

Ez a €166M-hez jön ugye vagy €300M banki hitel. Ha valami csoda fojtán a €4.2milliárdos rendelés allomany után 10% hasznot produkálnának meg az is kevés lenne.
És ezzel nem is nagyon tudnak majd mit kezdeni, 2év csúsztak az átadással.
Úgy néz ki még próbálkoznak az átvétellel.

Az ajánlatban a MaVag vállalja, hogy az esetleges felvásárlás után a Talgót nem vezeti ki a tőzsdéről, megtartja a spanyol központot, és nem tervez leépítést.

az adósság/tőke arány 161.64% , 466M adósság...
Return on Assets (ROA) – 3.28% , (vagyis 1 befektetett euróból 3.28 cent nyereséget termel)
Return on Equity (ROE) – 4.26% , (részvényes által befektetett 1 euróból a cég 4.26 cent nyereséget termel)
közel 40-es P/E, (részvény ár közel 40-szerese az éves nyereségnek)
Nagyon nem tűnik ez jó üzletnek. Ha nem állambácsi pénze lenne, akkor egy magánbefektető ebbe így nem szállna be, hanem visszamondaná a vételi ajánlatot . Majd egy-két év múlva visszalehetne térni rá mikor a részvény olyan 2 euró körül van és nem 5-öt eurós áron most megvenni.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 592
46 682
113
Szóval a MOL és az állam dobta rá össze a pénzt
Alighanem ez a legizgalmasabb kérdés. Az ajánlattevő társaság neve Ganz-Mavag Europe Zrt. Ennek két tulajdonosa van, 45 százalékban az állami befektetőcég, vagyis a Corvinus Zrt. és 55 százalékban a Ganz-Mavag Holding Kft.


A Magyar Vagon Befektetési Vagyonkezelő Zrt. mögött a Solva II. Magántőkealap áll. A Solva II fő részvényese a magyar állampolgárságú Törő Csaba, de vannak benne mások is, és senkinek sincs 50 százaléknál nagyobb tulajdonhányada.

A Solva II Magántőkealapot a Lead Ventures Alapkezelő Zrt alapkezelő társaság kezeli. A Lead Ventures Alapkezelő Zrt. 100 százalékban a magyar Mol Vagyonkezelő Kft. tulajdonában van. A Mol Vagyonkezelő Kft. a Mol Nyrt. tulajdona. Vagyis vélhetően a magyar állam, a Mol, illetve Törő Csaba közös ügyéről van szó, ahol keveredik, hogy ki az, aki itt tulajdonos, és ki az, aki irányító.

A beadvány azt viszont rögzíti, hogy a Magyar Állam sem közvetlenül, sem közvetve nem rendelkezik részesedéssel a Ganz-Mavag Holding Kft.-ben, illetve a Solva II Magántőkealapban.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Jano64

Well-Known Member
2021. március 7.
344
1 998
93
Azóta mégis a Siemens fogja szállítani esélyesen a vezérlést szóval szépen tökön lőttük magunkat vele...

Szégyellem magam, de csak most olvastam el a teljes cikket. Szövegértelmezés szerint egyenlőre szerződéskötési szándék van csak a Siemens-vel, továbbra sincs német kormányzati erngedély, mert azt a konkrét szerződésre adnak.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Rferi66

Well-Known Member
2020. február 14.
2 514
5 099
113
a fák 15-35 % cellulózt tartalmaznak a gyapot szárazayag tartalmának 90%+ a celulóztartalma.
tehát a fából elösször is ki kellene vonni a cellulózt

majd jön a szerkezet a gyapot szálas anyag így könnyen savba ásztatható és könnyen mosható majd könnyen préselhető.
míg porított formákra vagy nagyszemcsés dolgokra ez nem igen jellemző...

meg lehet csinálni csak kb 10x 20 x drágább lessz előállítani a nitrocelulózt (cellulóz nitrátot) mint gyapotból.
A papírt nagy részben ma is cellulózból gyártják, és ez a cellulóz szerintem olcsóbb is mint a gyapot.
A kérdés csak az volt, hogy a papír gyártáshoz használt cellulóz elég tiszta a lőpor gyártáshoz, vagy sem.
 

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
11 706
14 761
113
Igen, csak az a baj, hogy a makacs komcsi vezető nem akar exportban gondolkodni most meg egy darabig a vb nem fog új buszt venni...

Megtalált egy szűk piaci rést, amivel Magyarországon sikeres lehet, de amire külföldön vélhetően nem lenne kereslet.

Ezeknek a kiskerekűknek az az előnye, hogy fajlagosan picit olcsóbbak ill. olcsóbban üzemeltethetőek, mint a 22,5 colos kerekű buszok, viszont nem lehetnek full alacsony padlósak.

Nyugaton a spórolásannyira nem téma, + arra amúgyis a hibrides parasztvakítása divat már vagy 10+ éve.

Amúgy a makacs kommunista vezető alatt a cég még mindig képes volt a folyamatos technológiai fejlesztésre, de kérdem én a közpénzből felpumpált NERsevik cégek mire képesek?
 

vata

Well-Known Member
2015. december 5.
600
2 566
93
"A kérdés csak az volt, hogy a papír gyártáshoz használt cellulóz elég tiszta a lőpor gyártáshoz, vagy sem."
Amikor én Fűzfőn dolgoztam ugyanaz a cellulóz ment a papírgyárba, meg a NIKE lőpor üzemébe is, fehér vattaszerű anyag volt.
Finnországból meg a SZU-ból hozták vasúton. Azt mondták ,hogy nyírfából állítják elő.
Én építőmérnök vagyok, akkor építettük újjá az "L" üzemet.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 290
33 988
113
"A kérdés csak az volt, hogy a papír gyártáshoz használt cellulóz elég tiszta a lőpor gyártáshoz, vagy sem."
Amikor én Fűzfőn dolgoztam ugyanaz a cellulóz ment a papírgyárba, meg a NIKE lőpor üzemébe is, fehér vattaszerű anyag volt.
Finnországból meg a SZU-ból hozták vasúton. Azt mondták ,hogy nyírfából állítják elő.
Én építőmérnök vagyok, akkor építettük újjá az "L" üzemet.
az a cellulózrost volt nem tiszta cellulóz. de a rostosság jó anélkül a cellulózt nehéz savazni és szárítani mosni préselni. ha a mosás nem tökéletes vagy a szárítás akkor önrobbanásveszélyes. sok mindenből elő lehet állítani cellulóznitrátot csak nem mindegy mennyire mosható szárítható. mert az a veszélyes része akkor öngyulladhat robbanhat ha nincs jól átmosva vagy szárítva
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1711

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 290
33 988
113
ha magas az egyéb rost tartalma vagy az túl sok folyadékot vesz fel akkor nehezen szárítható pl (olyankor általában barnul is a végtermék ha túl lassan szárad és nem eggyenletesen)
 

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
9 949
30 772
113
a fák 15-35 % cellulózt tartalmaznak a gyapot szárazayag tartalmának 90%+ a celulóztartalma.
tehát a fából elösször is ki kellene vonni a cellulózt

majd jön a szerkezet a gyapot szálas anyag így könnyen savba ásztatható és könnyen mosható majd könnyen préselhető.
míg porított formákra vagy nagyszemcsés dolgokra ez nem igen jellemző...

meg lehet csinálni csak kb 10x 20 x drágább lessz előállítani a nitrocelulózt (cellulóz nitrátot) mint gyapotból.

A papírt nagy részben ma is cellulózból gyártják, és ez a cellulóz szerintem olcsóbb is mint a gyapot.
A kérdés csak az volt, hogy a papír gyártáshoz használt cellulóz elég tiszta a lőpor gyártáshoz, vagy sem.
Ja, de az újrahasznosított papír, papírhulladék, már 100% cellulóz, vagyis valószínűleg felhasználható lenne. A nagyobb kérdés, hogy a festékkel mi a helyzet, az mennyire befolyásolja az eljárás menetét, költségét?
 
  • Tetszik
Reactions: Rferi66 and Szittya

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
8 276
27 904
113
Megtalált egy szűk piaci rést, amivel Magyarországon sikeres lehet, de amire külföldön vélhetően nem lenne kereslet.
Itthon sem lenne, ha nem lenne előre lezsírozva minden tender..
Ezeknek a kiskerekűknek az az előnye, hogy fajlagosan picit olcsóbbak ill. olcsóbban üzemeltethetőek, mint a 22,5 colos kerekű buszok, viszont nem lehetnek full alacsony padlósak.
Nem biztos, hogy a nap végén olcsóbb, mert többet kell hordani a szerelőbe mivel jobban törik a váza. Helyi járatba meg így nem fogják megvenni, hogy nem teljesen AP max ha ráerőltetik a volánra, de még ott se tuják azzal eladni, hogy legalább hazai, ert az Ikarus is versenyben van akinek teljesen AP busza... Szóval így szerintem nem sok értelme lesz az elektronellnek.
Nyugaton a spórolásannyira nem téma, + arra amúgyis a hibrides parasztvakítása divat már vagy 10+ éve.
Ott is inkább az elektromos megy meg a CNG-s
Amúgy a makacs kommunista vezető alatt a cég még mindig képes volt a folyamatos technológiai fejlesztésre, de kérdem én a közpénzből felpumpált NERsevik cégek mire képesek?
A credo is közpénzen lett felpumpálva és baszhatjuk az innovációjukat, ha nem mennek exportra, mert a volán nem fog annyi elektromos buszt venni, hogy eltartsa a Credot főleg, hogy ott van még az Ikarus is meg az ITK is csinál valamit merci alvázra
 
  • Tetszik
Reactions: alali77 and fishbed

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
11 706
14 761
113
Itthon sem lenne, ha nem lenne előre lezsírozva minden tender..

Nem biztos, hogy a nap végén olcsóbb, mert többet kell hordani a szerelőbe mivel jobban törik a váza. Helyi járatba meg így nem fogják megvenni, hogy nem teljesen AP max ha ráerőltetik a volánra, de még ott se tuják azzal eladni, hogy legalább hazai, ert az Ikarus is versenyben van akinek teljesen AP busza... Szóval így szerintem nem sok értelme lesz az elektronellnek.

Ott is inkább az elektromos megy meg a CNG-s

A credo is közpénzen lett felpumpálva és baszhatjuk az innovációjukat, ha nem mennek exportra, mert a volán nem fog annyi elektromos buszt venni, hogy eltartsa a Credot főleg, hogy ott van még az Ikarus is meg az ITK is csinál valamit merci alvázra

Dehogynem. Azoknál a volán társaságoknál ahol már 15 éve is nyomták a Credo-kat, a Credo-k voltak a legköltséghatékonyabban üzemeltethető típusok utaskm költségben.

Nagy szégyen, hogy Dávidkáék lefújták az 1000 buszos tendert, ezért a Citadell-ek nem tudták kiforrni magukat.

Nem értem ezt a full AP mániát, 20 éve is éltek emberek full AP buszok nélkül.

A Kravtex saját erőből nőtte ki magát, előbb Ikarusokat újított fel, aztán jöttek a licensz Kravolák, majd a saját továbbfejlesztések ill.fejlesztések.
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
8 276
27 904
113
Nagy szégyen, hogy Dávidkáék lefújták az 1000 buszos tendert, ezért a Citadell-ek nem tudták kiforrni magukat.
Gondolom nem volt rá pénz...
Nem értem ezt a full AP mániát, 20 éve is éltek emberek full AP buszok nélkül.
Sok minden nélkül éltek az emberek 20 éve ami nélkül ma már nem... Helyközibe szerintem sincs értelme, de helyijáraton, van ahol sűrű az utascsere

A Kravtex saját erőből nőtte ki magát, előbb Ikarusokat újított fel, aztán jöttek a licensz Kravolák, majd a saját továbbfejlesztések ill.fejlesztések.
Igen, de ha nem lennének előre lezsírozva a tenderek akkor már mentek volna a süllyesztőbe kb mindig előre legyártanak "saját kockázatra" pont annyit, mint amennyit majd kiírnak tenderre és mit ad isten mindig megnyerik :D
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
8 276
27 904
113
Ismerős. 2006 előtt dolgoztam ott 2-3 évet.
Miért olyan okádék az összeszerelési minőség náluk ? Konkrétan az új buszaik úgy csörögnek, mint a 20 éves MAN-ok és a sofőrök is panaszkodnak rendszeresen, hogy a csavarokat se húzzák meg rendesen, amikor hozzák őket azzal kezdik, hogy minden csavart meg kell nekik húzni rendesen...
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Blitz97

Árpicsek

Well-Known Member
2016. október 7.
2 762
11 973
113
Miért olyan okádék az összeszerelési minőség náluk ? Konkrétan az új buszaik úgy csörögnek, mint a 20 éves MAN-ok és a sofőrök is panaszkodnak rendszeresen, hogy a csavarokat se húzzák meg rendesen, amikor hozzák őket azzal kezdik, hogy minden csavart meg kell nekik húzni rendesen...
Egy ottani kollégám szavaival élve:
Ez nem gyártás, hanem csinálás.

Igazából nem volt akkoriban klasszikus szerelősor.
A tulaj, Jankovics elvtárs, nem szakember, de imád belepofázni mindenbe. Éppen melyik busz megrendelőjével dumált, azon kellett dolgozni. De ha felhívta egy másik, akkor másnap már az övét. Olyan szinten belepofázott mindenbe, hogy melyik melós mit dolgozzon. És mivel minden mindig borult, így mindig mindennel késésbe kerültek és kapkodás meg jóvanazúgy lett belőle.
Ja, és még mellé büdös nagy bunkó is, így aki rendesen akart dolgozni, idővel az is beleszart az egészbe.

Ezek szerint nem változotak a dolgok sokat...
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
8 276
27 904
113
Igazából nem volt akkoriban klasszikus szerelősor.
A tulaj, Jankovics elvtárs, nem szakember, de imád belepofázni mindenbe. Éppen melyik busz megrendelőjével dumált, azon kellett dolgozni. De ha felhívta egy másik, akkor másnap már az övét. Olyan szinten belepofázott mindenbe, hogy melyik melós mit dolgozzon. És mivel minden mindig borult, így mindig mindennel késésbe kerültek és kapkodás meg jóvanazúgy lett belőle.
Ja, és még mellé büdös nagy bunkó is, így aki rendesen akart dolgozni, idővel az is beleszart az egészbe.
Pedig már nincs ilyen baja az öregnek, mert már csak a VB vesz tőlük buszt :D Az SWE szériás Inovellnél lehet, hogy nyaralt, mert azok egész jól össze lettek rakva :D
Ezek szerint nem változotak a dolgok sokat...
Legdurvább amit hallottam, hogy az új busznak leszakadt a kormányműje :confused:, de elvileg már a NEXT csuklósok is robbantak le....