Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 550
8 365
113
Na, akkor végünk.
Ilyen alapon a Román mozdony is szar közben meg alig győzik a megrendeléseket mert az ügyfelek meg vannak vele elégedve. Igaz teher szegmens de ahogy elnézem nemsokára minősítve lesz személynek is. 160+ kategoria.
Nem az számít hogy hol gyártják le a beépített alkatrészt a kicsi sárga is tud ha megfizetik és kéred Hanem milyen körülmények között építik be gyártják le és ez kurvára nem mindegy!
Normális minőséget ellenőrző és megkövetelő cégnél vagy olyan cegnél ahol a cél az iso papír legyen meg.....a többi később smafu. Pl egy két hazai kézben lévő cég....
Minőségi munkához 3 dolog kell!
Jó beszállítok ezzen keresztül jó alapanyagok
Jó szakemberek
Normális gondolkodni tudó vezetőség
Na lehet gondolkodni hogy ezekből hány hiányos idehaza.
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 292
34 956
113
Ilyen alapon a Román mozdony is szar közben meg alig győzik a megrendeléseket mert az ügyfelek meg vannak vele elégedve. Igaz teher szegmens de ahogy elnézem nemsokára minősítve lesz személynek is. 160+ kategoria.
Nem azért veszik, mert olyan jó, hanem mert olcsó. Jellemzően csak Romániába vagy a körülötte lévő országokba járnak. Meg a svédeknél, mert tőlük van a licensz,
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Ilyen alapon a Román mozdony is szar közben meg alig győzik a megrendeléseket mert az ügyfelek meg vannak vele elégedve. Igaz teher szegmens de ahogy elnézem nemsokára minősítve lesz személynek is. 160+ kategoria.
De nem hiányzik a szopás azokkal a trágyahalmokkal.
Tehetősebb cégek nem véletlenül kezdik azzal, hogy kidobják a fele elektronikát.
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 292
34 956
113
De nem hiányzik a szopás azokkal a trágyahalmokkal.
Tehetősebb cégek nem véletlenül kezdik azzal, hogy kidobják a fele elektronikát.
Számomra mainapig rejtély, hogy a DB Románia miért veszi a SFOFTRONIC mozdonyát amikor már gyakorlatilag a kis magyar cégek is szabadulnak tőle és inkább bérelenek Vetcront vagy Traxxot
 

Robur

Well-Known Member
2018. április 9.
3 249
5 293
113

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 292
34 956
113
Na, szóval állami pénzből vennék meg a Talgot:
Szóval a MOL és az állam dobta rá össze a pénzt
Alighanem ez a legizgalmasabb kérdés. Az ajánlattevő társaság neve Ganz-Mavag Europe Zrt. Ennek két tulajdonosa van, 45 százalékban az állami befektetőcég, vagyis a Corvinus Zrt. és 55 százalékban a Ganz-Mavag Holding Kft.

A Ganz-Mavag Holding Kft. pedig a Magyar Vagon Befektetési Vagyonkezelő Zrt 100 százalékos tulajdonában van.
A Magyar Vagon Befektetési Vagyonkezelő Zrt. mögött a Solva II. Magántőkealap áll. A Solva II fő részvényese a magyar állampolgárságú Törő Csaba, de vannak benne mások is, és senkinek sincs 50 százaléknál nagyobb tulajdonhányada.

A Solva II Magántőkealapot a Lead Ventures Alapkezelő Zrt alapkezelő társaság kezeli. A Lead Ventures Alapkezelő Zrt. 100 százalékban a magyar Mol Vagyonkezelő Kft. tulajdonában van. A Mol Vagyonkezelő Kft. a Mol Nyrt. tulajdona. Vagyis vélhetően a magyar állam, a Mol, illetve Törő Csaba közös ügyéről van szó, ahol keveredik, hogy ki az, aki itt tulajdonos, és ki az, aki irányító.

A beadvány azt viszont rögzíti, hogy a Magyar Állam sem közvetlenül, sem közvetve nem rendelkezik részesedéssel a Ganz-Mavag Holding Kft.-ben, illetve a Solva II Magántőkealapban.
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 292
34 956
113
Német DB nem engedi a saját Vectronjait Kürtösnél keletebbre így kénytelenek saját mozdonyt beszerezni.
És miért ? Olyan szar a pálya ? A románoknál van olyan pletyka, hogy azért nem küldjük ki az IC+-t hozzájuk, mert olyan szar a pálya nálluk, hogy sokkal sűrűbben kéne vinni krékesztergára :D
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 841
29 071
113
Ezek szerint ez komoly volt.
Akkor maximum a NER jellemzés a Te nyelveden…(ne keverd bele nyugatot, s történelmet).
A NER nepotizmusa és korrupciója nem rí ki az elmúlt kétszáz év nyugati korrupciójából és nepotizmusából. Azon belül az angolszász vonalhoz kötődik szervezettség és belterjesség terén. Nem véletlen, a történelmi arisztokrácia alapvetően két európai országban dominálta a köz- és gazdasági életet: Anglia és Magyarország, így a mikszáthi-angolszász-NER stílus itt dominálja a közéletet. Ez a strukturális narratíva, ami a legkevésbé szubjektív. Hogy neked milyen illúzióid vannak a Nyugattal meg Magyarországgal kapcsolatban, na azt nem kell belekeverni ebbe. Magyarország az az ország, ami igazi sikertörténet a visszazárkózásban az eurázsiai megszállás után politikai kultúra terén: mi hozzuk alapból a szervezett korrupció nyugati színvonalát. A térségünkre jellemző, kelet-európai primitívség korrupció terén a magyar baloldalt jellemzi, ők azok, akik az eurázsiai megszállók rendszerében szocializálódva a tőlünk keleti stílus hordozói mai napig.

Természetesen nyomot hagyott a magyar kultúrán a Horthy-korszak nyugatos polgárságának kisemmizése, a legnyugatosabb társadalmi osztályunk: az arisztokrácia felszámolása és negyven év primitív eurazsianizmus. Olyannyira lezárkóztunk a Nyugatról 1989-ig, hogy már nincs is visszaút oda. De, a túlélő polgárságból és parasztságból kifejlődő új, nem posztkommunista elit: a NER kulturálisan, stílusban nagyon gyorsan visszatért a nyugati vonalhoz és méggyorsabban a szervezettséghez. Mi több, ezt a posztmodern közegben sikerrel vegyíti is a kelet-ázsiai megoldásokkal az állam- és gazdaságirányítás terén.

Nemzeti, hazafias szempontól nem a korrupciójuk és az államirányítás stílusa a baj velük, hanem az alacsonyabb régióikból felszűrődő keleties, baloldalias primiítívség, ami erodálja az elért eredményeiket. A Boldogok stílusa, az oligarchikus keletiesség és a vele járó kontraszelekció és leromlás.
 

Törppapa

Well-Known Member
2022. január 29.
909
1 872
93
Nem akarom a román mozdonyokat minősíteni, mivel volt vele dolgom. Anno az ország kapott román - Dácsiákat- Tolató mozdonyokat, kritikán aluli minőségben! A kapcsoló a kezedben maradt!
Nem akarom részletezni! Ezért szabadul mindenki ezektől a gépektől. A román Villanyokat azért veszik, mivel nagy teljesítményűek, rövidebb erősebb gépek ami kell a szerelvények, áruk átcincálásához a Kárpátokon! A rövidebb gép pedig a hegyi pályaívek miatt jó! Ez vasút s nem kamionozás! Mindennek meg van a miértje! Az hogy tákolják a gépeiket, az a gazdaságtól is függ, úgy mint nálunk! Ők sem tudják átlépni az árnyékukat, szorítják a fenntartókat ott is!
- Ugye meg az se mindegy hogy mi alföldön elgurigázunk, a Románoknál pedig hegyek vannak s a hegy túloldalán pedig jó nagy lejtő! S a 2000t az csak 2000t s ha elindul azt meg is kell tudni állítani ott ahol éppen kell, vagy ahol ki van jelölve! Télen-hóban, nyáron-hőségben! S van ahol még a pálya az amit anno mi lepakoltunk!
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 292
34 956
113
Ha már bezzegrománia most az az új terv, hogy a cfr mafara heéyett csináltak egy másik céget Carpatica Feroviar néves, és oda mentenek át minden értéket és a mafara-t hagyják megszűnni a sok adósságával amit így nem kell visszafizetni :D

De, hogy jót is mondjunk az úthálózatukat elég szépen rendberakták.. kíváncsi leszek, hogy mennyire lesz tartós...
 
  • Hűha
Reactions: Kim Philby

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 292
34 956
113

Renfe bosszú: rekordbírság Talgo-ra Avril késéséért​


Renfe 166 000 000 (igen, 166 millió) eurós bírságot sújt a Talgo-ra Avril késéséért, és április 1-jétől további napi 80 000 eurót
 

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
4 525
16 438
113

Renfe bosszú: rekordbírság Talgo-ra Avril késéséért​


Renfe 166 000 000 (igen, 166 millió) eurós bírságot sújt a Talgo-ra Avril késéséért, és április 1-jétől további napi 80 000 eurót
Egy nappal az ajánlat tevés előtt...

Ez a €166M-hez jön ugye vagy €300M banki hitel. Ha valami csoda fojtán a €4.2milliárdos rendelés allomany után 10% hasznot produkálnának meg az is kevés lenne.
És ezzel nem is nagyon tudnak majd mit kezdeni, 2év csúsztak az átadással.
Úgy néz ki még próbálkoznak az átvétellel.

Az ajánlatban a MaVag vállalja, hogy az esetleges felvásárlás után a Talgót nem vezeti ki a tőzsdéről, megtartja a spanyol központot, és nem tervez leépítést.
 

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
11 901
35 024
113
Ilyen alapon a Román mozdony is szar közben meg alig győzik a megrendeléseket mert az ügyfelek meg vannak vele elégedve. Igaz teher szegmens de ahogy elnézem nemsokára minősítve lesz személynek is. 160+ kategoria.
Nem az számít hogy hol gyártják le a beépített alkatrészt a kicsi sárga is tud ha megfizetik és kéred Hanem milyen körülmények között építik be gyártják le és ez kurvára nem mindegy!
Normális minőséget ellenőrző és megkövetelő cégnél vagy olyan cegnél ahol a cél az iso papír legyen meg.....a többi később smafu. Pl egy két hazai kézben lévő cég....
Minőségi munkához 3 dolog kell!
Jó beszállítok ezzen keresztül jó alapanyagok
Jó szakemberek
Normális gondolkodni tudó vezetőség
Na lehet gondolkodni hogy ezekből hány hiányos idehaza.

Nem azért veszik, mert olyan jó, hanem mert olcsó. Jellemzően csak Romániába vagy a körülötte lévő országokba járnak. Meg a svédeknél, mert tőlük van a licensz,
A Csau korszakban a románok arra voltak büszkék, hogy a traktoraikat a japánok vették! Később kiderült, hogy olcsóbb volt így, mintha vasércet vettek volna a japók....
Itt az idő, hogy beindítsuk újra...vagy valami innovációval előrukkoljunk a témában....pl. kukorica szár, szalma...stb. És itt jön be az amit a magyar topikban pedzegettünk, mezőgazdasági alapok nélkül nincs ipar sem...

Ne felejtsd el a szent co2-t. Azért jött ez is Kínából, mert hála a zseniális törvényeknek az államnak saját magát kellene büntetnie ha nekiállna magának gyártatni...

"A papírgyártáshoz használt cellulóz elég tiszta a lőporgyártáshoz?"
Igen Balatonfűzfőn a NIKE mellett volt papírgyár is. Még ma is működik.
Javasolnám a menő, újrahasznosított cellulózból való gyártást. Egy-két archívumot fel kellene túrni valami lejárt szabadalom után...
 
  • Tetszik
  • Imádom
Reactions: vata and Törppapa

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 293
113
A Csau korszakban a románok arra voltak büszkék, hogy a traktoraikat a japánok vették! Később kiderült, hogy olcsóbb volt így, mintha vasércet vettek volna a japók....





Javasolnám a menő, újrahasznosított cellulózból való gyártást. Egy-két archívumot fel kellene túrni valami lejárt szabadalom után...
a fák 15-35 % cellulózt tartalmaznak a gyapot szárazayag tartalmának 90%+ a celulóztartalma.
tehát a fából elösször is ki kellene vonni a cellulózt

majd jön a szerkezet a gyapot szálas anyag így könnyen savba ásztatható és könnyen mosható majd könnyen préselhető.
míg porított formákra vagy nagyszemcsés dolgokra ez nem igen jellemző...

meg lehet csinálni csak kb 10x 20 x drágább lessz előállítani a nitrocelulózt (cellulóz nitrátot) mint gyapotból.