Épp néztem én is, hogy ugye a "geci EU" miatt nem olyan egyszerű keresztbe tenni az üzletnek. A cég publikusan jelen van a piacon a rèszvenyeivel. Ha az ajánlat tevő megfelel a feltételeknek, ami jelen állás szerint a Mavag Igen, akkor nehéz helyzetbe lesznek a Spanyolok.
Pontosan ezért írtam korábban, hogy "ezt még kivárom". Mert ugye nincs a MÁVAGban orosz tulaj/pénz. Pofára meg nem akadályozhatnak meg semmilyen üzletet.
Ha ezt megteszik, akkor olyan kártérítési pert nyomnak a spanyolokra (mindegy, hogy a cégre, vagy a spanyol államra), hogy becsokiznak. (erről ír a VG cikk is a végén!)
És pont emiatt jó, hogy a MÁVAGba beszállt Hernádi, mert neki vannak tapasztalatai (meg erre szakosodott ügyvédei) ellenséges környezetben való cégfelvásárlásban.
A "geci EU"-t pedig nem igazán jó kontextusban használod, mivel eljutottunk odáig, hogy mi is ki tudjuk használni a régóta lefektetett játékszabályokat. (NER-es tőkekoncentráció révén)
A "geci EU" kifejezés abban az esetben áll meg, amikor a frissiben a magyar érdekek ellen alakítják az EU-s játékszabályokat.
Különben valószínűleg a felvásárlás mögött tényleg orosz üzlet áll, csak nem úgy.
Ugyebár a Siemens a szankciók miatt balhéban van az orosz vasúttal. Több
szálon is!
Ott kibékülés nem mostanában lesz. ugyanakkor ez egy irgalmatlan nagy piac, és a HS technológiát valakinek szolgáltatnia kell az oroszoknak. Ez nem jelenti feltétlenül azt, hogy át kell nekik en bloc adni. Szerintem nekik az is elég, ha valaki rendes megbízható partnerként tud nekik szállítani. A Járműjavító (és Orbánék) korrekt partnerükként már bizonyított. Ha megvalósul a tech-transzfer, a HS itthoni gyártásával, lehetővé válik, hogy ne lehessen blokkolni a Siemenshez és a németekhez hasonlóan az oroszországba való szállításokat.
És oda nem kis tételek kellenek.
A spanyolok is jól laknak ('ala Németországból menekülő RM) meg a káposzta is megmarad (ugye mi megkapjuk az új piacok gyártását). Farvizen meg még a MÁV is profitálhat az üzletből.