Ezzel nem tudnak reálisan fenyegetni az autogyártók. Ugyanis CO2 kvóta van a konszernekre Európában. Ha az eladott autók CO2 kibocsátási értéke meghalad egy bizonyos értéket, akkor gigabüntit kell fizetni, Ez 3-4 éve rendszeres probléma volt, A FIAT pl. nem fogta vissza a gyártást, fizetett a Teslának, hogy az eladott autoik az ő flottájukba számítsanak.
Igen érdekes világ a CO2-kvóták kereskedelme az autóiparban is. Ha valakinek sok fel nem használt van belőle, jó pénzért eladhatja másnak.
hvg.hu
Más meg visszafogta mesterségesen az év végi gyártást a belső égésű autoknál, növelte a varolistákat,mmert nem akarta túllépni a limitet és milliárd eurokat büntetésre fizetni.
A versenytársnak fizetni még mindig olcsóbb, mint az EU-nak.
villanyautosok.hu
Most mit írjak?? Ennél önsorsrontóbb európai szabályozás lehet?
Le vagyunk maradva, nincs még akkora kereslet, de nyomatjuk. Ha vki lemarad bünti vagy egy előtted lévő vetélytársat, nem európait, tőkésítesz fel, mert az olcsóbb mint a bünti, de a saját sirod ásod, mert így jobban lemaradsz tőle. Parádés!!
Ok, de ha megnézed ezeket a számokat, meg azokat, amiket én betettem, akkor nagyon jól látszik, hogy nagyjából leszarják a gyártók ezeket a büntiket.
Igaz, hogy giga összegek, de annyira túl vannak árazva a kocsik, hogy egyszerűen a mellényzsebből kifizetik.
Nagyjából az a helyzet, hogy a profitból nem akarnak lejjebb adni, hogy olcsóbbak legyenek az elektromosak.
A kereslet nem alakul olyan gyorsan, hogy ezt megtegyék. Ha meg csökkentik az elektromosak árait, akkor a belsőégésűek árait is csökkenteni kell, mert azok kivezetésével megintcsak bajban vannak, de legalább azok is piszok mód túl vannak árazva.
Az meg nem lehet, hogy a rengeteg pénzből fejlesztett EV-t ugyan annyiért adják, mint a belsőégésűt.
Volt egy pont vagy 2 évvel ezelőtt (asszem 2022-ben), hogy a 2017-ben vett, 250.000km-es dízel Versomat ugyan annyiért tudtam volna eladni, mint amikor 5 évvel korábban megvettem 200+ezer kilométerrel. Ez azért őrület, nem?
Ezt csak amiatt írom, hogy mekkora infláció volt az autóiparban. Nyilván az új autó árak elszabadulása hatással van a használtak áraira is.
Az a tippem, hogy most jön egy nagyon komoly alkudozás. Még IDÉN! Lesz ott zsarolás, sirató asszonyok, hamu fejre szórása, ruhamegtépkedés mindkét részről. Az EU célja nyilvánvaló, és nem fognak engedni a teljes átállásból.
Szerintem a gyártók kapnak egy picit lazább időintervallumot, meg egy all-európai komolyabb támogatási csomagot.
Ezt addig fogják fenntartani, amíg a moratórium tart. Ezalatt rojtosra keresik magukat a gyártók, amiért cserébe kiépítenek saját töltőhálózat rendszereket (ez egy ideális forgatókönyv lenne).
És ezzel kompenzálják magukat, és a jövőben egy a Tesla-hoz hasonló komplexebb üzleti modellt tudnak majd kiépíteni.
Ennek a pénznek elégnek kell lennie, hogy végleg lemondjanak a belső égésűekről.
Ez egy forgatókönyv. Aztán meglátjuk, mi lesz....Én így csinálnám a szereplők helyében.