Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Status
Not open for further replies.

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
4 662
17 131
113
Én a trolikra gondolnék inkább, azaz a Bp-i tömegközlekedésre. Kilehetne vele bővíteni a trolik útvonalát. Azaz egy részen tudna menni fent lévő csáppal + (akkutöltéssel), majd akkumulátorról azon részeken ahol nincs felső vezetéke! Kilehetne tólni az útvonalát. Az útvonalát kellene csak jól meghatározni hogy az akkumulátorok kellő időben a felső vezetékekről ismét tölthetőek legyenek. Így nem kellene a garázsokban állni töltés időszakában! Járatkiesés, több jármű! Azaz kevesebb trolibusz is elég volna a fővárosban. Tisztább levegő, csendesebb üzemeltetés! Ez csak egy gondolat! :rolleyes:
- A trolik hatalmas tetejét napcellával ellehetne látni + töltés!

A futkosó kisautó neked nem jó mivel azt a saját hálózatodról fogod tölteni, s a fogyasztásod úgy van bekalibrálva hogy ezzel biztos hogy átléped a háztartási határt! ;) Szóval bőségesen megfogod fizetni azt az autótöltést. :oops: Ha cégnél töltesz az más! :cool:
Támogatom! Én olyan megoldást is el tudnék képzelni, hogy hibrid troli járjon fel mondjuk Budán pl az Istenhegyi úton. Ott elég lenne csak a felfelé menő sávot kábelezni, ahol most fekete füst felhőt okádó buszok kapaszkodnak felfelé. Lefelé meg jöhetne aksival. A mostani Solaris is tud pár km-et, ennél kellene valamivel nagyobb aksi azokra a járatokra.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 652
97 944
113
Nagyon benne van ám, hogy kibukik lassan hogy ez az e-auto hisztéria egy felfújt lufi, amivel kinyiratni akarják az európai ipart.
Van létjogosultsága valamilyen szinten szerintem is, de az max a városi kisméretű futkosóautó kategória.
Az európai autóipart akarták vele megfingatni, ez sikerült. A vicces, hogy a végrehajtók az EU vezetői voltak. Hogy az amcsik vagy a kínaiak fizetési listáján voltak vagy egyszerűen ilyen sötétzöld debillek, azt nem tudom. Az USA kezdte a CO2 kibocsátási botránnyal, aztán meglátta Kína, Korea a lehetőséget az elektromos autókban, akksikban és mire bevezette az EU az életidegen szabályokat, nekik már autoik voltak, míg az EU-ban a büntetéseket fizették a gyártók.

Aztán beleöltek, ölnek eurómilliárdokat most az európai gyártók az elektromos autozásba, már nem fejlesztik a benzines, dieselt. Nah, ha most visszaszívod a szabályokat, akkor egy megnyekkent európai autóipart kivégzel. Mert ezek akkor soha meg nem térülő fejlesztések lesznek, mki kidobhatja a kövi 10 éves tervét, amibe mind elektromos autofejlesztés van, új költséghatékony platformokkal, jobb akksikkal stb, stb.

A legkártékonyabb dolog, ha túlszabalyzod a gazdaságot, ez megtörtént, majd össze-vissza rángatod, erre még picit várunk, Aztán jön az újkori Prónay és rendet tesz az új komcsik közt.

Én végignézném szívesen, de még messze a nyugdíj tehát nem tudom...
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 652
97 944
113
Mivel az autógyártási iparágban dolgozom, van némi gyári infóm mi is a helyzet. Az elektromos autók eladása a béka segge alá esett, egész Európában. Nő folyamatosan ismét a belső égésű motorral szerelt járművek eladása. Ezzel kapcsolatban, szerencsére, az itt lévő klasszikus autóipari szereplők megrendelés állománya is nő. Egyre több a munkánk, magyarra fordítva. 2035-re tuti nem lesz teljes átállás az új autó eladásoknál tisztán elektromos gépkocsikra. Nem veszi meg a kutya se őket, nyugaton se. Mert méreg drága jószág, kezdetleges még a technológia, ami biztosan változni fog majd, valamint nincs továbbra sem rendesen kiépítve a töltési lehetőség. Aki a kedvezményekkel tudott élni, akinek a töltés megoldható akár házon belül is, mert csak városi használatra elektromos autózik, az már megvette. A többi nem és a közeljövőben nem is tervezi az elektromos autót. Ebből a szempontból, az akkumulátorgyártó nagy hatalmi ambíció meghirdetése, elég szerencsétlen dolog, szerintem. Talán a piaci szereplőknek több eszük van, és lefújnak majd ilyen jellegű tervezett beruházásokat, mert jelenleg többnek nincs értelme. Elképzelhető, hogy a meglévő akkumulátorgyártó kapacitások sem lesznek rendesen lekötve, ha ez a piaci trend folytatódik.
Sajnos a megrendelés állomány csökken. Általános visszaesés van az autópiacon, főleg az Európain. Az európai kormányok többsége átmenetileg csökkentette, megszüntette a támogatást az elektromos autókra, így ott a visszaesés erősebb, Amerika ukrán háborújára sok della kell.

A másik nagy trend, hogy az ázsiai, kínai piacon a kínai elektromos autók földbe döngölték az európai gyartókat. Csak a Tesla tartja a lépést. De az inkább mint státuszszimbólum, egy jó brand. Ár-érték arányban halott.

A gond az, hogy az európai, német gyartók itt keresték az elmúlt 10-15 évben a pénzt, Ha ez nincs, akkor otthon sincs jó fizut Hansnak és a fejlesztési pénzeket is más racionalizáláson keresztül kell megtalálni. Ez az öncsonkítás már zajlik.

Viszont a klimabuziskodás utjáról Európa nem fog letérni. Tehát meg lehet valósítani a zöld fordulatot, csak nem európai autókkal. Azaz Kína qrva nagy szeletet kihasít magának az európai piacról. A másik út a 100%-os vámok a kínai autókra, amire a kínai válasz a Kinaból Nyugatra talicskázott pénzek hasonló megadóztatása lesz, Ugyanis a belső égésű autók piacán még több millió autót ad el Európa Kínába, ott jól áll. Nem véletlenül sír a Merci-VW, ne szankciózzák Európában a kínai autókat. A kell a verseny álarc mögött a német gyárakat életben tartó hazaszívott kínai profitot féltik. Az kell a túlélésre.

Vajon Európa csak lábon vagy tökön is lövi magát??
 

Azzurro

Well-Known Member
2018. november 25.
2 028
5 471
113
Mivel az autógyártási iparágban dolgozom, van némi gyári infóm mi is a helyzet. Az elektromos autók eladása a béka segge alá esett, egész Európában. Nő folyamatosan ismét a belső égésű motorral szerelt járművek eladása. Ezzel kapcsolatban, szerencsére, az itt lévő klasszikus autóipari szereplők megrendelés állománya is nő. Egyre több a munkánk, magyarra fordítva. 2035-re tuti nem lesz teljes átállás az új autó eladásoknál tisztán elektromos gépkocsikra. Nem veszi meg a kutya se őket, nyugaton se. Mert méreg drága jószág, kezdetleges még a technológia, ami biztosan változni fog majd, valamint nincs továbbra sem rendesen kiépítve a töltési lehetőség. Aki a kedvezményekkel tudott élni, akinek a töltés megoldható akár házon belül is, mert csak városi használatra elektromos autózik, az már megvette. A többi nem és a közeljövőben nem is tervezi az elektromos autót. Ebből a szempontból, az akkumulátorgyártó nagy hatalmi ambíció meghirdetése, elég szerencsétlen dolog, szerintem. Talán a piaci szereplőknek több eszük van, és lefújnak majd ilyen jellegű tervezett beruházásokat, mert jelenleg többnek nincs értelme. Elképzelhető, hogy a meglévő akkumulátorgyártó kapacitások sem lesznek rendesen lekötve, ha ez a piaci trend folytatódik.
Tavaly ugyanerről írtam: ha végül kiderül, hogy mégsem az akkumulátor (amit messze nem gépkocsik hajtására találtak ki, alacsony hatásfokú, tűzveszélyes, és elképesztően drága) lesz a jövő technológiája az orbitális szopás lesz. Itt állunk majd kb 40 teljesen kihasználatlan aksi ipari üzemmel amibe az állam beletolt vagy 1500-2000 milliárd Ft állami támogatást. Óriási kockázat volt minden tétet feltenni az akkumulátorra. Ilyen az amikor egy ember (aki mindenhez is ért) dönti el, hogy mire fordítsa az ország a fejlesztési forrásait.
 

Yorg

Well-Known Member
2017. április 21.
214
549
93

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
12 942
18 005
113
Mondom én hogy Nagy Márton lesz a NER Fekete Jánosa...


előzmény

 
  • Tetszik
Reactions: blogen

Yorg

Well-Known Member
2017. április 21.
214
549
93
Mondom én hogy Nagy Márton lesz a NER Fekete Jánosa...


előzmény

Yorg: Nem sok köze van a hvg.hunak a valósághoz
 

megazez

Well-Known Member
2018. július 22.
7 793
26 342
113
https://www.portfolio.hu/gazdasag/2...gtak-ki-az-ivancsai-akkumulatorgyarbol-685655
"Az iváncsai akkumulátorgyár több száz dolgozót, főként kölcsönzött munkaerőt és vendégmunkásokat bocsátott el váratlanul, ami mögött az elektromos autók iránti kereslet európai visszaesése állhat - számolt be az RTL."
Na kezdődik...úgy néz ki megint belenyúltunk a tutiba (lásd. vas és acél országa). Le kellene állni az újabb gyárak behívásával / létesítésével.
Iváncsán befejeződtek az építkezések és a sok száz konténerlakó a gyár mögött felesleges lett, így szerintem semmi váratlan nincs, ismerősöm is 1,5 hónapja végzett ott, bár ő a villamos kivitelezést csinálta ott.
 

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
5 835
9 732
113
Iváncsán befejeződtek az építkezések és a sok száz konténerlakó a gyár mögött felesleges lett, így szerintem semmi váratlan nincs, ismerősöm is 1,5 hónapja végzett ott, bár ő a villamos kivitelezést csinálta ott.

Akkor miért váratlanul bocsátották el őket?
 

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
10 545
20 270
113
 

Lupus80

Well-Known Member
2020. december 20.
278
749
93
Iváncsán befejeződtek az építkezések és a sok száz konténerlakó a gyár mögött felesleges lett, így szerintem semmi váratlan nincs, ismerősöm is 1,5 hónapja végzett ott, bár ő a villamos kivitelezést csinálta ott.
Én 3hónapig voltam ott, más területen, de a cégem summa 18hónapot dolgozott. Már akkor lehetett tudni, hogy erős alapmagot megtartanak, de a bérelt állományt csak ballasztnak fogják felhasználni. Ez nagyon nem jön át a médiából...
A mongolok pölö év elején eltűntek.
A bangladesi kontingens kábé 5perc alatt a voltnincs állapotba került.
Aki magyarként az SKval kötött szerződést az szerintem maradt....
 

megazez

Well-Known Member
2018. július 22.
7 793
26 342
113
Fogalmad sincs, miről beszélsz.

Egyébként tervezett volt az elbocsátás, mi?

Írtam egy hosszút, de felesleges, itt van röviden: Márciusban voltam ott a fentebb említett ismerőssel, már márciusban megmondta, hogy a konténerlakó sok száz ember el lesz küldve, már csak idő kérdése, és ezt az infót ő már hamarabb tudta mint március, pont ahogy azok a munkások is tudták, hogy IDEIGLENES munkán vannak ott... Szóval ezen csak az lepődik meg akit meg akartok etetni ezekkel a cikkekkel....
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 652
97 944
113
Alapvetően nem a hír miatt teszem be


Nagy Márton és a Nemzetgazdasági Minisztérium delegációja a kínai NIO vállalat meghívására Hui Zhang-gal, a NIO Europe elnökhelyettesével egyeztetett, valamint látogatást tett a társaság Bajorországban található NIO Global Design Centerében – tájékoztatott a tárca.

Arra a képmutatásra akarok célozni, hogy pfúj kínai autóipari befektetések Magyarországon, közben az európai autogyártás egyik szívcsakrájába kell kimenni, hogy a kínaiakkal tárgyaljunk, akik már befészkelték oda magukat. Persze az más....
 

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
12 942
18 005
113
Yorg: Nem sok köze van a hvg.hunak a valósághoz



„Lehet olyan álmokat kergetni, hogy 2030-ra utolérjük Ausztriát, meg hasonlók, de a realitásból kell kiindulni, és ahhoz kell igazodni”

 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 830
47 170
113
Támogatom! Én olyan megoldást is el tudnék képzelni, hogy hibrid troli járjon fel mondjuk Budán pl az Istenhegyi úton. Ott elég lenne csak a felfelé menő sávot kábelezni, ahol most fekete füst felhőt okádó buszok kapaszkodnak felfelé. Lefelé meg jöhetne aksival. A mostani Solaris is tud pár km-et, ennél kellene valamivel nagyobb aksi azokra a járatokra.
Ha belegondolsz, ehhez még komoly kábelezésre sincs szükség. Az akkumulátoros trolik 5-10km-t tudnak önerőből. Jobb esetben elegendő lenne a 2 végállomáson 1-1 automata töltőt feltenni (kinyitható villamosos felsővezetékes áramszedővel), rosszabb esetben ez köztes megállókon is felszerelhető.
 
Status
Not open for further replies.