Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
4 755
17 655
113
Én a trolikra gondolnék inkább, azaz a Bp-i tömegközlekedésre. Kilehetne vele bővíteni a trolik útvonalát. Azaz egy részen tudna menni fent lévő csáppal + (akkutöltéssel), majd akkumulátorról azon részeken ahol nincs felső vezetéke! Kilehetne tólni az útvonalát. Az útvonalát kellene csak jól meghatározni hogy az akkumulátorok kellő időben a felső vezetékekről ismét tölthetőek legyenek. Így nem kellene a garázsokban állni töltés időszakában! Járatkiesés, több jármű! Azaz kevesebb trolibusz is elég volna a fővárosban. Tisztább levegő, csendesebb üzemeltetés! Ez csak egy gondolat! :rolleyes:
- A trolik hatalmas tetejét napcellával ellehetne látni + töltés!

A futkosó kisautó neked nem jó mivel azt a saját hálózatodról fogod tölteni, s a fogyasztásod úgy van bekalibrálva hogy ezzel biztos hogy átléped a háztartási határt! ;) Szóval bőségesen megfogod fizetni azt az autótöltést. :oops: Ha cégnél töltesz az más! :cool:
Támogatom! Én olyan megoldást is el tudnék képzelni, hogy hibrid troli járjon fel mondjuk Budán pl az Istenhegyi úton. Ott elég lenne csak a felfelé menő sávot kábelezni, ahol most fekete füst felhőt okádó buszok kapaszkodnak felfelé. Lefelé meg jöhetne aksival. A mostani Solaris is tud pár km-et, ennél kellene valamivel nagyobb aksi azokra a járatokra.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
28 019
99 450
113
Nagyon benne van ám, hogy kibukik lassan hogy ez az e-auto hisztéria egy felfújt lufi, amivel kinyiratni akarják az európai ipart.
Van létjogosultsága valamilyen szinten szerintem is, de az max a városi kisméretű futkosóautó kategória.
Az európai autóipart akarták vele megfingatni, ez sikerült. A vicces, hogy a végrehajtók az EU vezetői voltak. Hogy az amcsik vagy a kínaiak fizetési listáján voltak vagy egyszerűen ilyen sötétzöld debillek, azt nem tudom. Az USA kezdte a CO2 kibocsátási botránnyal, aztán meglátta Kína, Korea a lehetőséget az elektromos autókban, akksikban és mire bevezette az EU az életidegen szabályokat, nekik már autoik voltak, míg az EU-ban a büntetéseket fizették a gyártók.

Aztán beleöltek, ölnek eurómilliárdokat most az európai gyártók az elektromos autozásba, már nem fejlesztik a benzines, dieselt. Nah, ha most visszaszívod a szabályokat, akkor egy megnyekkent európai autóipart kivégzel. Mert ezek akkor soha meg nem térülő fejlesztések lesznek, mki kidobhatja a kövi 10 éves tervét, amibe mind elektromos autofejlesztés van, új költséghatékony platformokkal, jobb akksikkal stb, stb.

A legkártékonyabb dolog, ha túlszabalyzod a gazdaságot, ez megtörtént, majd össze-vissza rángatod, erre még picit várunk, Aztán jön az újkori Prónay és rendet tesz az új komcsik közt.

Én végignézném szívesen, de még messze a nyugdíj tehát nem tudom...
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
28 019
99 450
113
Mivel az autógyártási iparágban dolgozom, van némi gyári infóm mi is a helyzet. Az elektromos autók eladása a béka segge alá esett, egész Európában. Nő folyamatosan ismét a belső égésű motorral szerelt járművek eladása. Ezzel kapcsolatban, szerencsére, az itt lévő klasszikus autóipari szereplők megrendelés állománya is nő. Egyre több a munkánk, magyarra fordítva. 2035-re tuti nem lesz teljes átállás az új autó eladásoknál tisztán elektromos gépkocsikra. Nem veszi meg a kutya se őket, nyugaton se. Mert méreg drága jószág, kezdetleges még a technológia, ami biztosan változni fog majd, valamint nincs továbbra sem rendesen kiépítve a töltési lehetőség. Aki a kedvezményekkel tudott élni, akinek a töltés megoldható akár házon belül is, mert csak városi használatra elektromos autózik, az már megvette. A többi nem és a közeljövőben nem is tervezi az elektromos autót. Ebből a szempontból, az akkumulátorgyártó nagy hatalmi ambíció meghirdetése, elég szerencsétlen dolog, szerintem. Talán a piaci szereplőknek több eszük van, és lefújnak majd ilyen jellegű tervezett beruházásokat, mert jelenleg többnek nincs értelme. Elképzelhető, hogy a meglévő akkumulátorgyártó kapacitások sem lesznek rendesen lekötve, ha ez a piaci trend folytatódik.
Sajnos a megrendelés állomány csökken. Általános visszaesés van az autópiacon, főleg az Európain. Az európai kormányok többsége átmenetileg csökkentette, megszüntette a támogatást az elektromos autókra, így ott a visszaesés erősebb, Amerika ukrán háborújára sok della kell.

A másik nagy trend, hogy az ázsiai, kínai piacon a kínai elektromos autók földbe döngölték az európai gyartókat. Csak a Tesla tartja a lépést. De az inkább mint státuszszimbólum, egy jó brand. Ár-érték arányban halott.

A gond az, hogy az európai, német gyartók itt keresték az elmúlt 10-15 évben a pénzt, Ha ez nincs, akkor otthon sincs jó fizut Hansnak és a fejlesztési pénzeket is más racionalizáláson keresztül kell megtalálni. Ez az öncsonkítás már zajlik.

Viszont a klimabuziskodás utjáról Európa nem fog letérni. Tehát meg lehet valósítani a zöld fordulatot, csak nem európai autókkal. Azaz Kína qrva nagy szeletet kihasít magának az európai piacról. A másik út a 100%-os vámok a kínai autókra, amire a kínai válasz a Kinaból Nyugatra talicskázott pénzek hasonló megadóztatása lesz, Ugyanis a belső égésű autók piacán még több millió autót ad el Európa Kínába, ott jól áll. Nem véletlenül sír a Merci-VW, ne szankciózzák Európában a kínai autókat. A kell a verseny álarc mögött a német gyárakat életben tartó hazaszívott kínai profitot féltik. Az kell a túlélésre.

Vajon Európa csak lábon vagy tökön is lövi magát??
 

Azzurro

Well-Known Member
2018. november 25.
2 057
5 532
113
Mivel az autógyártási iparágban dolgozom, van némi gyári infóm mi is a helyzet. Az elektromos autók eladása a béka segge alá esett, egész Európában. Nő folyamatosan ismét a belső égésű motorral szerelt járművek eladása. Ezzel kapcsolatban, szerencsére, az itt lévő klasszikus autóipari szereplők megrendelés állománya is nő. Egyre több a munkánk, magyarra fordítva. 2035-re tuti nem lesz teljes átállás az új autó eladásoknál tisztán elektromos gépkocsikra. Nem veszi meg a kutya se őket, nyugaton se. Mert méreg drága jószág, kezdetleges még a technológia, ami biztosan változni fog majd, valamint nincs továbbra sem rendesen kiépítve a töltési lehetőség. Aki a kedvezményekkel tudott élni, akinek a töltés megoldható akár házon belül is, mert csak városi használatra elektromos autózik, az már megvette. A többi nem és a közeljövőben nem is tervezi az elektromos autót. Ebből a szempontból, az akkumulátorgyártó nagy hatalmi ambíció meghirdetése, elég szerencsétlen dolog, szerintem. Talán a piaci szereplőknek több eszük van, és lefújnak majd ilyen jellegű tervezett beruházásokat, mert jelenleg többnek nincs értelme. Elképzelhető, hogy a meglévő akkumulátorgyártó kapacitások sem lesznek rendesen lekötve, ha ez a piaci trend folytatódik.
Tavaly ugyanerről írtam: ha végül kiderül, hogy mégsem az akkumulátor (amit messze nem gépkocsik hajtására találtak ki, alacsony hatásfokú, tűzveszélyes, és elképesztően drága) lesz a jövő technológiája az orbitális szopás lesz. Itt állunk majd kb 40 teljesen kihasználatlan aksi ipari üzemmel amibe az állam beletolt vagy 1500-2000 milliárd Ft állami támogatást. Óriási kockázat volt minden tétet feltenni az akkumulátorra. Ilyen az amikor egy ember (aki mindenhez is ért) dönti el, hogy mire fordítsa az ország a fejlesztési forrásait.
 

Yorg

Well-Known Member
2017. április 21.
214
549
93

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
13 057
18 310
113
Mondom én hogy Nagy Márton lesz a NER Fekete Jánosa...


előzmény

 
  • Tetszik
Reactions: blogen

Yorg

Well-Known Member
2017. április 21.
214
549
93
Mondom én hogy Nagy Márton lesz a NER Fekete Jánosa...


előzmény

Yorg: Nem sok köze van a hvg.hunak a valósághoz
 

megazez

Well-Known Member
2018. július 22.
7 804
26 393
113
https://www.portfolio.hu/gazdasag/2...gtak-ki-az-ivancsai-akkumulatorgyarbol-685655
"Az iváncsai akkumulátorgyár több száz dolgozót, főként kölcsönzött munkaerőt és vendégmunkásokat bocsátott el váratlanul, ami mögött az elektromos autók iránti kereslet európai visszaesése állhat - számolt be az RTL."
Na kezdődik...úgy néz ki megint belenyúltunk a tutiba (lásd. vas és acél országa). Le kellene állni az újabb gyárak behívásával / létesítésével.
Iváncsán befejeződtek az építkezések és a sok száz konténerlakó a gyár mögött felesleges lett, így szerintem semmi váratlan nincs, ismerősöm is 1,5 hónapja végzett ott, bár ő a villamos kivitelezést csinálta ott.
 

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
5 871
9 838
113
Iváncsán befejeződtek az építkezések és a sok száz konténerlakó a gyár mögött felesleges lett, így szerintem semmi váratlan nincs, ismerősöm is 1,5 hónapja végzett ott, bár ő a villamos kivitelezést csinálta ott.

Akkor miért váratlanul bocsátották el őket?
 

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
10 629
20 517
113
 

Lupus80

Well-Known Member
2020. december 20.
279
752
93
Iváncsán befejeződtek az építkezések és a sok száz konténerlakó a gyár mögött felesleges lett, így szerintem semmi váratlan nincs, ismerősöm is 1,5 hónapja végzett ott, bár ő a villamos kivitelezést csinálta ott.
Én 3hónapig voltam ott, más területen, de a cégem summa 18hónapot dolgozott. Már akkor lehetett tudni, hogy erős alapmagot megtartanak, de a bérelt állományt csak ballasztnak fogják felhasználni. Ez nagyon nem jön át a médiából...
A mongolok pölö év elején eltűntek.
A bangladesi kontingens kábé 5perc alatt a voltnincs állapotba került.
Aki magyarként az SKval kötött szerződést az szerintem maradt....
 

megazez

Well-Known Member
2018. július 22.
7 804
26 393
113
Fogalmad sincs, miről beszélsz.

Egyébként tervezett volt az elbocsátás, mi?

Írtam egy hosszút, de felesleges, itt van röviden: Márciusban voltam ott a fentebb említett ismerőssel, már márciusban megmondta, hogy a konténerlakó sok száz ember el lesz küldve, már csak idő kérdése, és ezt az infót ő már hamarabb tudta mint március, pont ahogy azok a munkások is tudták, hogy IDEIGLENES munkán vannak ott... Szóval ezen csak az lepődik meg akit meg akartok etetni ezekkel a cikkekkel....
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
28 019
99 450
113
Alapvetően nem a hír miatt teszem be


Nagy Márton és a Nemzetgazdasági Minisztérium delegációja a kínai NIO vállalat meghívására Hui Zhang-gal, a NIO Europe elnökhelyettesével egyeztetett, valamint látogatást tett a társaság Bajorországban található NIO Global Design Centerében – tájékoztatott a tárca.

Arra a képmutatásra akarok célozni, hogy pfúj kínai autóipari befektetések Magyarországon, közben az európai autogyártás egyik szívcsakrájába kell kimenni, hogy a kínaiakkal tárgyaljunk, akik már befészkelték oda magukat. Persze az más....
 

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
13 057
18 310
113
Yorg: Nem sok köze van a hvg.hunak a valósághoz



„Lehet olyan álmokat kergetni, hogy 2030-ra utolérjük Ausztriát, meg hasonlók, de a realitásból kell kiindulni, és ahhoz kell igazodni”

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
T

Törölt tag

Guest
Támogatom! Én olyan megoldást is el tudnék képzelni, hogy hibrid troli járjon fel mondjuk Budán pl az Istenhegyi úton. Ott elég lenne csak a felfelé menő sávot kábelezni, ahol most fekete füst felhőt okádó buszok kapaszkodnak felfelé. Lefelé meg jöhetne aksival. A mostani Solaris is tud pár km-et, ennél kellene valamivel nagyobb aksi azokra a járatokra.
Ha belegondolsz, ehhez még komoly kábelezésre sincs szükség. Az akkumulátoros trolik 5-10km-t tudnak önerőből. Jobb esetben elegendő lenne a 2 végállomáson 1-1 automata töltőt feltenni (kinyitható villamosos felsővezetékes áramszedővel), rosszabb esetben ez köztes megállókon is felszerelhető.