Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Status
Not open for further replies.

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 612
37 003
113
aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzI3MTIxZmQ5ZWZkNzQ4YmRiMTYwNjQwNzAwMGMxNTE2.jpg


Jövő héten átadják át a Mol tiszaújvárosi poliol üzemét, a társaság eddigi legnagyobb organikus beruházását / Fotó: MOL


Nyilván legalább egy-két nagyságrenddel több "magzatkárosító oldószert" lehetne ezen üzem közelében méricskélni, mind Gödön.
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 507
35 723
113
A megállapodás kiterjed mozdonyok beszerzésére és magyarországi gyártási kapacitás közös létrehozására. A felek megállapodtak négy közös központ hazai létesítéséről a vasúti járműgyártás, karbantartás, vasútszakmai oktatás és kutatás-fejlesztés területére.
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 507
35 723
113
A megállapodás kiterjed mozdonyok beszerzésére és magyarországi gyártási kapacitás közös létrehozására. A felek megállapodtak négy közös központ hazai létesítéséről a vasúti járműgyártás, karbantartás, vasútszakmai oktatás és kutatás-fejlesztés területére.
Gyanítom ezt akarják majd megvetetni a mával...
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 823
47 161
113

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 573
8 435
113
Igen, mert amit én linkeltem az még nem létezik, mert annak már 230km/h lesz a végsebessége a másik amiből vett a Rail Cargo Hungária annak csak140km/h a
Gyaníthatóan a végén egy max 160 km/h képes mozdony lesz beszerezve.... ha.... látva az utóbbi idők felhypolt látvány bejelentéseit akkor lesz belőle valami ha már legalább 10 és nagyságrendileg fognak futkosni
Addig csak hype
 

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
12 939
17 998
113

Viszont a külföldi vendégmunkásokat rendületlenül importálják (legalábbis abban a térségben amire rálátásom van).

További fejlemény, hogy tapasztalatom szerint infla ide vagy oda, az elbocsátások miatt a nem minimálbéresszektorban - pl-logisztikához kapcsolódó irodai munkák - a bérek nemhogy felfelé mozognának, hanem jó esetben stagnálnak, vagy esetleg még rosszabb, lecserélik a munkerőt alacsonyabb bérigényűre.
 

Kávé

Well-Known Member
2022. január 26.
4 215
14 258
113
És ez csak rosszabb lesz év vége fele ugyanis nem lesznek a cégeknél fejlesztések ergo több emberse kell inkább stagnálás vagy hogy az emelkedő piaci árak ne menjenek a profit karára inkább le építés várható főleg ott ahol a munkaerő képzettsége kimerül egy 1honapos betanítási időszakban ami már megint sajnos keleti régióban elő embereket fogja negatívan érinteni de ha majd nagyon kell az ember nem fogjak vissza venni akit elküldtek hanem vendégmunkást szereznek aki nem kérdez nem mondja hogy több pénz kell hanem örül hogy nem a fronton van vagy máshol sajnos nagyon efelé tartunk mintha azt a mintát követnek amit régen a németek a törökök behozatalával…
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 638
97 913
113
Viszont a külföldi vendégmunkásokat rendületlenül importálják (legalábbis abban a térségben amire rálátásom van).

További fejlemény, hogy tapasztalatom szerint infla ide vagy oda, az elbocsátások miatt a nem minimálbéresszektorban - pl-logisztikához kapcsolódó irodai munkák - a bérek nemhogy felfelé mozognának, hanem jó esetben stagnálnak, vagy esetleg még rosszabb, lecserélik a munkerőt alacsonyabb bérigényűre.
aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50L2M3ZDIwY2EwZGJjYjRkNzg5OGIyMTRjYjg2NTM2NzFj.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: BJani

Loken

Well-Known Member
2016. november 24.
2 867
5 417
113
https://www.portfolio.hu/gazdasag/2...gtak-ki-az-ivancsai-akkumulatorgyarbol-685655
"Az iváncsai akkumulátorgyár több száz dolgozót, főként kölcsönzött munkaerőt és vendégmunkásokat bocsátott el váratlanul, ami mögött az elektromos autók iránti kereslet európai visszaesése állhat - számolt be az RTL."
Na kezdődik...úgy néz ki megint belenyúltunk a tutiba (lásd. vas és acél országa). Le kellene állni az újabb gyárak behívásával / létesítésével.
 
  • Tetszik
Reactions: Nemerson

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
10 542
20 264
113
https://www.portfolio.hu/gazdasag/2...gtak-ki-az-ivancsai-akkumulatorgyarbol-685655
"Az iváncsai akkumulátorgyár több száz dolgozót, főként kölcsönzött munkaerőt és vendégmunkásokat bocsátott el váratlanul, ami mögött az elektromos autók iránti kereslet európai visszaesése állhat - számolt be az RTL."
Na kezdődik...úgy néz ki megint belenyúltunk a tutiba (lásd. vas és acél országa). Le kellene állni az újabb gyárak behívásával / létesítésével.

Mivel az autógyártási iparágban dolgozom, van némi gyári infóm mi is a helyzet. Az elektromos autók eladása a béka segge alá esett, egész Európában. Nő folyamatosan ismét a belső égésű motorral szerelt járművek eladása. Ezzel kapcsolatban, szerencsére, az itt lévő klasszikus autóipari szereplők megrendelés állománya is nő. Egyre több a munkánk, magyarra fordítva. 2035-re tuti nem lesz teljes átállás az új autó eladásoknál tisztán elektromos gépkocsikra. Nem veszi meg a kutya se őket, nyugaton se. Mert méreg drága jószág, kezdetleges még a technológia, ami biztosan változni fog majd, valamint nincs továbbra sem rendesen kiépítve a töltési lehetőség. Aki a kedvezményekkel tudott élni, akinek a töltés megoldható akár házon belül is, mert csak városi használatra elektromos autózik, az már megvette. A többi nem és a közeljövőben nem is tervezi az elektromos autót. Ebből a szempontból, az akkumulátorgyártó nagy hatalmi ambíció meghirdetése, elég szerencsétlen dolog, szerintem. Talán a piaci szereplőknek több eszük van, és lefújnak majd ilyen jellegű tervezett beruházásokat, mert jelenleg többnek nincs értelme. Elképzelhető, hogy a meglévő akkumulátorgyártó kapacitások sem lesznek rendesen lekötve, ha ez a piaci trend folytatódik.
 

Loken

Well-Known Member
2016. november 24.
2 867
5 417
113
Mivel az autógyártási iparágban dolgozom, van némi gyári infóm mi is a helyzet. Az elektromos autók eladása a béka segge alá esett, egész Európában. Nő folyamatosan ismét a belső égésű motorral szerelt járművek eladása. Ezzel kapcsolatban, szerencsére, az itt lévő klasszikus autóipari szereplők megrendelés állománya is nő. Egyre több a munkánk, magyarra fordítva. 2035-re tuti nem lesz teljes átállás az új autó eladásoknál tisztán elektromos gépkocsikra. Nem veszi meg a kutya se őket, nyugaton se. Mert méreg drága jószág, kezdetleges még a technológia, ami biztosan változni fog majd, valamint nincs továbbra sem rendesen kiépítve a töltési lehetőség. Aki a kedvezményekkel tudott élni, akinek a töltés megoldható akár házon belül is, mert csak városi használatra elektromos autózik, az már megvette. A többi nem és a közeljövőben nem is tervezi az elektromos autót. Ebből a szempontból, az akkumulátorgyártó nagy hatalmi ambíció meghirdetése, elég szerencsétlen dolog, szerintem. Talán a piaci szereplőknek több eszük van, és lefújnak majd ilyen jellegű tervezett beruházásokat, mert jelenleg többnek nincs értelme. Elképzelhető, hogy a meglévő akkumulátorgyártó kapacitások sem lesznek rendesen lekötve, ha ez a piaci trend folytatódik.
Erről beszélek. Nem értem miért nyomja a vezérkar az autó bizniszt ennyire...az európai átlag emberek,köszönhetően az idióta brüsszeli vezetés ámokfutásának (energia szektor átpolitizáltsága, migráns tömegek miatti pénznyelők, magas működési kiadások miatti gyár megszűnések/kivonulások) kezdenek lassan elszegényedni.
Örülhetünk ha a hagyományos autógyártás nem borul meg hosszabb távon, mert az embereknek lassan csak használt autóra lesz pénzük...Az elektromos autózáshoz pedig valóban nincsenek meg a feltételek (max. részben) még a technológiailag fejlett EU-ban sem. Az Európai elektromos autó eladások fejnehezen Norvégiában történtek az elmúlt időszakban...Szerencséjükre nem EU-s tagállam. Nem engedték be a migránsokat nagy számban. Gazdag ország, tele vannak ásványkincsel és engergiahordozóval, fejlett az iparuk és nagyon természet tudatosak...ezért megtehetik, hogy szép lassan lecseréljék elektromosra az autóflottájukat.
Magyarországnak egyébként is földrajzi adottságaiból és az agrárium méretéből adódóan inkább az élelmiszer ipar fejlesztésére + egyéb ezzel kapcsolatos ezt támogató könnyűipari fejlesztésekre kellene ráfeküdnie...Az EU-t el kell hajtani a pics@ba a kvótáival meg az országot gúsba kötő baromságaival (mit veszthetünk...még kevesebb pénz küldenek?) és főleg azért mert az EU (lásd. nyugat európai gazdatüntetések) elkezdte felszámolni a saját élelmiszer termelési ágazatát és az élelmiszer árak már most is soha nem látott magasságokban vannak. Enni meg köll..az autót meg nem tudod megenni.
 

Ranger

Well-Known Member
2021. szeptember 20.
1 577
3 250
113
Magyarországnak egyébként is földrajzi adottságaiból és az agrárium méretéből adódóan inkább az élelmiszer ipar fejlesztésére + egyéb ezzel kapcsolatos ezt támogató könnyűipari fejlesztésekre kellene ráfeküdnie...Az EU-t el kell hajtani a pics@ba a kvótáival meg az országot gúsba kötő baromságaival (mit veszthetünk...még kevesebb pénz küldenek?) és főleg azért mert az EU (lásd. nyugat európai gazdatüntetések) elkezdte felszámolni a saját élelmiszer termelési ágazatát….
A magyar mg.+ élemiszeripar EU-n belül hátulról a második termelékenységi és hatékonysági mutatókban. Részletek lásd MNB tanulmány.
Kifejezetten szarul sikerült felhasználni az elmúlt 20év EUs forrásait (vs. Pl.: lengyelek).
KAP jelenleg is érkezik - nem érinti a forrás megvonás, az élelmiszer feldolgozó ipari OP-knak eddig se volt akadálya a nemzeti forrásból történő finanszírozás, maximum utólag nem lehet elszámolni, szóval a jelenlegi EUs forrás stop önmagában nem lehet akadálya(szemben a költségvetés általános helyzetével).

Kvótákról annyit, h a csatlakozás előtt kialkudott kvótáknak számos területen a közelében se vagyunk, értsd még azt se sikerült kihasználni amit lehetne.

Először talán el kellene dönteni politikailag, h a mg.re mint a szociálpolitika eszközre tekintenek
(“ vidék megtartó ereje” kommunikáció) vagy mint a gazdaság egyik fontos elemére. Részben egymást kizáró célok, ha a versenyképesség felől vizsgálom.

Európai gazdák pedig nem az EU “hülyeségei” miatt lázadoznak, hanem mert be vannak szarva(joggal), h a KAP abba az iranyba alakul át, h töredék pénzt kapnak jövőben és megnyitják a belső piacot meg jobban a külső termékeknek s versenyezni kell a világpiacról EU-ba érkező termékekkel.
Az EUs mg. nemzetközi összehasonlításban hatékonysági, versenyképességi mutatókban kifejezetten gyenge(lásd pl.; ausztrál mg.).
DE ugye eredetileg nem is ez volt a cél a közös piaci mechanizmusok kialakítása idején, hanem, h legyen mindenképp egy önálló élelmiszer ellátási kapacitás/függetlenség kerül amibe kerül. Csak közben a világ is megváltozott.

Az élelmiszer biztonsági előírásokból lehet engedni(költség hatékonyságot növeli rövidtávon), de utána nem kell nyavalyogni ha meg több szar lesz a piacon, boltban.(antibiotikumos, hormonokkezelt hús stb…)

Ezen területen komoly tartalékaink vannak, de az ágazati szereplők hozzáállása is borzasztó szar.
Nagyon általánosítok, de szubjektív tapasztalatok miatt elfogult vagyok negatív irányba.
 

Törppapa

Well-Known Member
2022. január 29.
959
1 989
93
Van létjogosultsága valamilyen szinten szerintem is, de az max a városi kisméretű futkosóautó kategória.
Én a trolikra gondolnék inkább, azaz a Bp-i tömegközlekedésre. Kilehetne vele bővíteni a trolik útvonalát. Azaz egy részen tudna menni fent lévő csáppal + (akkutöltéssel), majd akkumulátorról azon részeken ahol nincs felső vezetéke! Kilehetne tólni az útvonalát. Az útvonalát kellene csak jól meghatározni hogy az akkumulátorok kellő időben a felső vezetékekről ismét tölthetőek legyenek. Így nem kellene a garázsokban állni töltés időszakában! Járatkiesés, több jármű! Azaz kevesebb trolibusz is elég volna a fővárosban. Tisztább levegő, csendesebb üzemeltetés! Ez csak egy gondolat! :rolleyes:
- A trolik hatalmas tetejét napcellával ellehetne látni + töltés!

A futkosó kisautó neked nem jó mivel azt a saját hálózatodról fogod tölteni, s a fogyasztásod úgy van bekalibrálva hogy ezzel biztos hogy átléped a háztartási határt! ;) Szóval bőségesen megfogod fizetni azt az autótöltést. :oops: Ha cégnél töltesz az más! :cool:
 
Status
Not open for further replies.