Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Status
Not open for further replies.

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
12 938
17 993
113
Le kellene állítani a gödi Samsung gyárat a bíróság döntése szerint
2024. május 2.


A bíróság a gödi civilek javára döntött, és határozatával hatályon kívül helyezte a dél-koreai cég gödi gyárának tíz évre szóló, tavaly decemberben kiadott környezethasználati engedélyét. A Göd-ÉRT Egyesület támadta meg az engedélyt, és azonnali jogvédelem keretében keresetük halasztó hatályának elrendelését kérte a bíróságtól.
 

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
12 938
17 993
113
340 milliárd forintnyi pályázat indul csütörtökön az egyetemek számára tudományos és innovációs parkok létrehozására




Az államtitkár rámutatott, hogy a felsőoktatási intézményeknek kell benyújtani a pályázatot május 24-ig az iparból érkező partnerek együttműködési szándéknyilatkozataival megerősítve.

***

Szóval kevesebb, mint 3 hét - 15 munkanap - alatt kell 340 mrd-ra pályázni, úgy, hogy ehhez még az ipari partnerek szándéknyilatkozatait is mellékelni kell.

Mennyire életszerű, hogy ez nincs előre lefutva? Vagy csak sima kapkodás?
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 756
113
Le kellene állítani a gödi Samsung gyárat a bíróság döntése szerint
2024. május 2.


A bíróság a gödi civilek javára döntött, és határozatával hatályon kívül helyezte a dél-koreai cég gödi gyárának tíz évre szóló, tavaly decemberben kiadott környezethasználati engedélyét. A Göd-ÉRT Egyesület támadta meg az engedélyt, és azonnali jogvédelem keretében keresetük halasztó hatályának elrendelését kérte a bíróságtól.

Annyira gödiek ezek a ‘civilek’ hogy az egyesületük elnökének szigorúan belpesti lakcíme van a keresetükben. :D

Egyébként nevetséges dolgok vannak keresetükben, ilyen 40,4 dB zajhatárétték túllépésre (=ez a síri csendben felel, a 0,4 dB pedig mérési hibahatár) és hasonlókra hivatkoznak. Izzadságszagú erőlködés az egész.

Az van, hogy jófajta GNGO-ként havonta tolnak be valamilyen jogi iratot egy környezetvédelmi szakjogász segedelmével az SDI ellen (nyilván a ‘gödi civilek’ mikroadományaiból), és most végre találtak valami elvarázsolt bírót akinek sikerült szakmai pályafutása csúcsaként bemérlegelni, hogy egy gödi polcivil egyesület (érted, egy fiktív jogi személy) érdeksérelme a környezetvédelemhez nagyobb, mint 10 000 SDI munkavállalóé, és kisebb érdeksérelem járna egy bazi nagy gyár leállításával, mint ha szép nyugiban, szakértők bevonásával megvizsgálnák az ügyet.

Ez ugyanis nem ügydöntő határozat, hanem egyfajta ideiglenes intézkedés amit meghoztak.

Most biztos lesz pár túlóra a Samsung jogi osztályán, nem irigylem őket, de majd az Ítélőtábla rendeberakja ezt, addig meg a zöldkommunista hazaárulóink nyugodtan kiverhetik rá közösen, legalább neki is van némi boldogság a nyomorult életükben.
 

jurgenbauer

Well-Known Member
2015. február 1.
26 567
89 737
113
Annyira gödiek ezek a ‘civilek’ hogy az egyesületük elnökének szigorúan belpesti lakcíme van a keresetükben. :D

Egyébként nevetséges dolgok vannak keresetükben, ilyen 40,4 dB zajhatárétték túllépésre (=ez a síri csendben felel, a 0,4 dB pedig mérési hibahatár) és hasonlókra hivatkoznak. Izzadságszagú erőlködés az egész.

Az van, hogy jófajta GNGO-ként havonta tolnak be valamilyen jogi iratot egy környezetvédelmi szakjogász segedelmével az SDI ellen (nyilván a ‘gödi civilek’ mikroadományaiból), és most végre találtak valami elvarázsolt bírót akinek sikerült szakmai pályafutása csúcsaként bemérlegelni, hogy egy gödi polcivil egyesület (érted, egy fiktív jogi személy) érdeksérelme a környezetvédelemhez nagyobb, mint 10 000 SDI munkavállalóé, és kisebb érdeksérelem járna egy bazi nagy gyár leállításával, mint ha szép nyugiban, szakértők bevonásával megvizsgálnák az ügyet.

Ez ugyanis nem ügydöntő határozat, hanem egyfajta ideiglenes intézkedés amit meghoztak.

Most biztos lesz pár túlóra a Samsung jogi osztályán, nem irigylem őket, de majd az Ítélőtábla rendeberakja ezt, addig meg a zöldkommunista hazaárulóink nyugodtan kiverhetik rá közösen, legalább neki is van némi boldogság a nyomorult életükben.
Választások lesznek ...
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby and enzo

Nber

Well-Known Member
2021. október 15.
2 078
9 516
113
Ez nagyon komoly lesz!
16 biztos + 2 opciós megállpodás.
Ki, mit tippel?
Én:
Vasút: Talgo helyett kínai és/vagy reptér gyorsvasút bekötés?
Közút: 30éves koncessziót kínaiak építik, kínai pénzből?
Energetika: Következő atomerőmű kínai lesz?
(A pécsi autógyárat biztosra veszem)
Magamnak válaszolva a holnapi Kínai Elnöki látogatás alkalmából való bejelentésekre:
  • szolnoki teherpályaudvar fejlesztése?
  • Dunaújvárosi Vasmű átvétele a Liberty-től? (mert nem jól muzsikál)
  • Akkumulátoros és víztározós hálózatkiegyenlítők?
 

Nber

Well-Known Member
2021. október 15.
2 078
9 516
113
Egyébként gyenge 400 fős delegáció érkezik. :)

A sajtóhírek szerint 400 fő körül alakuló létszámú kínai delegációban minden valószínűség szerint helyet foglal majd többek között Vang Ji külügyminiszter, Lan Fo-an pénzügyminiszter, Vang Ven-tao kereskedelmi miniszter, Dzsen San-csie, a Nemzeti Fejlesztési és Reformbizottság elnöke, valamint Ju Csian-hua, a Vámügyi Főigazgatóság főigazgatója is
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 633
97 893
113
Magamnak válaszolva a holnapi Kínai Elnöki látogatás alkalmából való bejelentésekre:
  • szolnoki teherpályaudvar fejlesztése?
  • Dunaújvárosi Vasmű átvétele a Liberty-től? (mert nem jól muzsikál)
  • Akkumulátoros és víztározós hálózatkiegyenlítők?
A Vasmű kizárható. Az indiaiak épp most kezdték az átalakítást, ők mentették meg a céget nyersanyaggal, amikor az orosz-ukrán maffia majdnem végérvényesen gallyra vágta.
Egy ilyen átalakítás a csőd széléről sosem megy könnyek nélkül.
 

Nber

Well-Known Member
2021. október 15.
2 078
9 516
113
Újabb magyarországi intermodális terminált üzemeltek be Szegeden. Az új terminál nemcsak az áruszállítás vasútra tereléséhez és a tranzit kamionforgalom csökkenéséhez járul hozzá, hanem jelentős szerepet kap a város környékének, egyebek mellett a BYD- és a Rheinmetall-gyár konténeres és ömlesztett áruinak logisztikai kiszolgálásában is.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
6 676
14 006
113
Mindenkinek piszkálja a csőrét. Egyik céggel se nyerünk semmit. Azért tudtuk megvenni, vagy tudnánk, mert háttérbe szorultak. Új innovációk helyett a piacról kiszoruló, ott vesztes helyzetbe kerülő régi cégekbe olyanok fektetnek, akikre sok pénz szakadt és kevés ész.
Ez nem igaz. A Talgo egy qrva jo uzlet lehetne, ha sikerulne, rengeteg kulkeres lehetoseg van benne azon tul is, hogy az amugy kritikus allapotban levo MAV jarmuparkjanak a csereje szazmilliardokra rug, aminek jo lenne egy reszet visszakapni profitkent, az esetleges magyar beszallitokrol mar nem is beszelve.
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 612
37 003
113
Ez nem igaz. A Talgo egy qrva jo uzlet lehetne, ha sikerulne, rengeteg kulkeres lehetoseg van benne azon tul is, hogy az amugy kritikus allapotban levo MAV jarmuparkjanak a csereje szazmilliardokra rug, aminek jo lenne egy reszet visszakapni profitkent, az esetleges magyar beszallitokrol mar nem is beszelve.

Nem a Talgoval kellene lecserélni a MÁV járműparkját, hanem mondjuk a Stadlerrel, akik már itt is vannak...
Persze a Stadlert nem tudja megvenni magának a NER nyilván. Így a haszon kimegy az országból, de vannak működő vonatok legalább. Mozdonyok pedig nem kellenének személyforgalomba, max. pár nemzetközi expresszvonat elé. A vasúti személyszállítást át lehetne teljesen állítani FLIRT-ekre és KISS-ekre. Kellene pár nem elővárosi bútorozású változat és ezekkel adhatnák ki az IC-ket is.
A Talgo tényleg egy vesztes helyzetbe került cég, egyedül a nagy sebességű vonatjaik lennének érdekesek, ha akarnánk ilyet.
 

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
6 676
14 006
113
A Talgo tényleg egy vesztes helyzetbe került cég,
Mitol lenne "vesztes helyzetben"? Sajat magukon kivul ott vannak Europaban, nemeteknel, danoknal, ideat stb - lasd jobbszelen:

A muszaki reszevel tudomasom szerint nincs baj, de a mgmt pazarlo, mint altalaban mindenhol a spanyoloknal - alapvetoen jo uzleti erzekuk van (1000+ eve kereskedonep), de eleg szar menedzsereknek szamitanak; egyszer elvesznek a reszletekben, masszor meg okorsegekre koltenek rengeteget stb.
egyedül a nagy sebességű vonatjaik lennének érdekesek, ha akarnánk ilyet.

Miert ne akarnank? Raadasul van nekik egy marek mozdony designjuk, kulonfele szintekhez:

 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 823
47 158
113
A Talgo tényleg egy vesztes helyzetbe került cég, egyedül a nagy sebességű vonatjaik lennének érdekesek, ha akarnánk ilyet.
Ezt meg honnan vetted?
A Talgo fő problémája, hogy nincs megfelelő gyártókapacitása. Erre lenne jó az egyesülés/felvásárlás.
Miért vesztes az, akinek annyi megrendelése lenne, hogy nem tudja teljesíteni?
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 633
97 893
113
aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzI3MTIxZmQ5ZWZkNzQ4YmRiMTYwNjQwNzAwMGMxNTE2.jpg


Jövő héten átadják át a Mol tiszaújvárosi poliol üzemét, a társaság eddigi legnagyobb organikus beruházását / Fotó: MOL

 
Status
Not open for further replies.