Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Status
Not open for further replies.

L.O.B

Well-Known Member
2020. július 8.
2 302
8 187
113
Ha esze van akkor nem adja túlárazottan ha nincs akkor beleáll a földbe
A tesla model 3 ára alatt van és ennek ellenére a nullszaldót még nem érték el
Xiaomi CEO Lei Jun said the standard version of the SU7 will sell for 215,900 yuan ($30,408) in the country — a price he acknowledged would mean the company was selling each car at a loss.




Tesla’s Model 3 starts at 245,900 yuan in China.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 756
113
A tesla model 3 ára alatt van és ennek ellenére a nullszaldót még nem érték el

B+, még szinte el se kezdték gyártani, 1 hónapja lehet rendelni, minden befektetést kifizettek, áruld már el, hogyan legyen bármilyen ipari befektetés kezdetben nullszaldós??
 

L.O.B

Well-Known Member
2020. július 8.
2 302
8 187
113
B+, még szinte el se kezdték gyártani, 1 hónapja lehet rendelni, minden befektetést kifizettek, áruld már el, hogyan legyen bármilyen ipari befektetés kezdetben nullszaldós??
Én csak azt mondom minden kínaival kurva óvatosnak kell lenni mert eladták a kártyavárként összeomló és mégis gomba módra szaporodó appartman blokkokat is.
Jelenleg minden standard SU7-et veszteségesen adnak el és a szokásos állami pénzekből fejlődnek
És aki megengedheti magának az Su7 árát az inkább Teslát fog venni
 
  • Vicces
Reactions: svajcibeka

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 756
113
Kell fizetnie vám-on attól h itt gyártják csak mivel a kínai termékekre dömping intezkedes van így ki tudják kerülni és szerintem de csak szerintem a kínaiak olyan dömpingje lesz öröm lesz nezni

Ez amúgy hogy működik, gondolom bejegyeznek egy magyar céget aminek a BYD anya lesz a tulajdonosa, akkor miért fizet vámot? Vagy pl. a Samsung SDI is fizet vámot az itt gyártott termék után?

10-15millioert itthon nem kapsz ilyen autót gondoljatok bele ha az ilyesmi autók betörnek az európai piacra mit fog csinálni a túl árazott BMW,mercivel stb stb

Hát bizony nem, ilyet végképp nem. Egy normálisabban felszerelt Octavia, esetleg egy csöves Passat kerül kb ennyibe… lesz itt baj és pánik az év végi bónuszig látó excelhuszároknál.

Hja, hogy a kínaiak jelenleg is építenek vagy 2 tucat atomerőművet a napfényezés helyett és szinte teljesen automatizált gyártósoraik vannak..
 

Molon Labe

Well-Known Member
2020. július 26.
2 112
11 270
113
10-15millioert itthon nem kapsz ilyen autót gondoljatok bele ha az ilyesmi autók betörnek az európai piacra mit fog csinálni a túl árazott BMW,mercivel stb stb
Pont erről van szó... Ezért is jó ez az egész.
Újra lesz árverseny, a vásárlók csak nyernek ezzel.

A Volkswagen és társai borzasztóan elvoltak már pofátlanodva, most vége a kényelmes világuknak, ideje lesz elkezdeniük nem csak a profitra, hanem a vásárlókra is gondolniuk.
 

Kávé

Well-Known Member
2022. január 26.
4 192
14 199
113
Ez amúgy hogy működik, gondolom bejegyeznek egy magyar céget aminek a BYD anya lesz a tulajdonosa, akkor miért fizet vámot? Vagy pl. a Samsung SDI is fizet vámot az itt gyártott termék után?



Hát bizony nem, ilyet végképp nem. Egy normálisabban felszerelt Octavia kerül kb ennyibe…

Hja, hogy a kínaiak jelenleg is építenek vagy 2 tucat atomerőművet a napfényezés helyett és szinte teljesen automatizált gyártósoraik vannak..
Mivel az alkatrészek többséget be kell szerezni külföldről így azok után kell majd mert nem tudnak mindent unióba beszerezni vagy nem akarnak és otthonról hozzák de így is megéri nekik mert ha a kész termeket hoznak be és fizetnének utána minden terhet már nem tudnának dömpingelni az adott piacon ezért ha itt csinálnak egy gyárat és csak az autó 40% kell vamolni amiket be hoznak hozza és itt annyi lényegi meg munkalast csinálnak hogy a made in hungary rá kerül akkor uniós áru lett és kész is a spórolás (ezt most csak magyon sarkalatos an írtam le mert kurva bonyolult ) de nem csak vám-ot fizetnek közösségi adó az adott termek forgalomba hozatalát az a baj eléggé bonyolult függ az adott országok közti megállapodástól stb
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 301
113
Kína szerintem emlékezzen vissza mindenki általános iskola 5. osztály. mindenkinek a fejébe beleverték az emberi civilizáció megteremtődését.
mindenki sorolja magába a folyókat.
Kína kihelyezi a gyártást? igen. Mindenki más is kihelyezi a gyártást. Ja hogy ezt eddig kínának nem szabadott csak kínába szabadott vinni a termelést....
Kína tör fel és jobb pozícióba vagyunk mint akik köpködnek rá? Ez nem a mi bajunk.
 

Kávé

Well-Known Member
2022. január 26.
4 192
14 199
113
Pont erről van szó... Ezért is jó ez az egész.
Újra lesz árverseny, a vásárlók csak nyernek ezzel.

A Volkswagen és társai borzasztóan elvoltak már pofátlanodva, most vége a kényelmes világuknak, ideje lesz elkezdeniük nem csak a profitra, hanem a vásárlókra is gondolniuk.
Persze épp pénteken beszéltük közgazdász kollégával higy semmi köze nincs már az arkepzesnek a hozza adott értéknek és a kínai ezt meg fogja változtatni
 

Molon Labe

Well-Known Member
2020. július 26.
2 112
11 270
113
Kína szerintem emlékezzen vissza mindenki általános iskola 5. osztály. mindenkinek a fejébe beleverték az emberi civilizáció megteremtődését.
mindenki sorolja magába a folyókat.
Kína kihelyezi a gyártást? igen. Mindenki más is kihelyezi a gyártást. Ja hogy ezt eddig kínának nem szabadott csak kínába szabadott vinni a termelést....
Kína tör fel és jobb pozícióba vagyunk mint akik köpködnek rá? Ez nem a mi bajunk.
Na ja, de látod mi ment itt a topikban korábban...
Tudatlanságból vagy külföldi megrendelésre hergelnek a bejővő kínai működőtőke ellen,ezzel veszélyeztetve az ország fejlődését mindenféle ködösítő, nafós debil cikkekre hivatkozva.
 

Redgreg

Well-Known Member
2022. április 22.
1 133
4 972
113
Kína szerintem emlékezzen vissza mindenki általános iskola 5. osztály. mindenkinek a fejébe beleverték az emberi civilizáció megteremtődését.
mindenki sorolja magába a folyókat.
Kína kihelyezi a gyártást? igen. Mindenki más is kihelyezi a gyártást. Ja hogy ezt eddig kínának nem szabadott csak kínába szabadott vinni a termelést....
Kína tör fel és jobb pozícióba vagyunk mint akik köpködnek rá? Ez nem a mi bajunk.
Nem emlékszem, hogy a Hellaszhoz sok folyó lett volna felsorolva.
 

Ranger

Well-Known Member
2021. szeptember 20.
1 576
3 250
113
Igen, jogos a felvetés. Figyelnünk kell, hogy az új keleti, kínai, koreai multik, ne zsigereljenek bennünk úgy ki, mint a 90-es évek, 2000-es évek elején a nyugati, amerikai multik. Ebből tanulnunk kell.
Kellett vagy kellene…
Sajnos nem nagyon látszik, h a gazdaságpolitikai megközelítésben sikerült volna szintet ugrani. Extenzív vs. Intenzív.
A 90-es évek vége egyfajta kényszerhelyzet volt hála a jól “átgondolt” privatizációnak(ízlés, pártállás szerint idézőjel elhagyható), s sikerült egy öngyarmatosítás végrehajtani - annak pozitív és negatív vonatkozásaival.
Most ugyanez zajlik keleti irányon csak jelenleg nincs szorító gazdasági szükségszerűség.

Azzal az álommal nyugodtan le lehet számolni, h a kínai államkapitalista egy fikarcnyival is különb ha pénzről és hatalomról van szó mint a neoliberális kapitalista multi és mögötte a politikai hatalom.

A szuverenitás emlegetését pedig nem is értem, s ahogy emlegetik abban a formában értelmetlen - mind történeti, jogi, gazdasági és a nemzetközi kapcsolatok felől közelítve a fogalomhoz.

Ez egy az egyben belpolitikai termék és látom nagyon kellendő mint a “gyerekvédelem” volt anno.
Annyit is ér kb. a realitás/valóság talaján, s több köze van a társadalom pszichológiához - benne az egyén, választó pszichológiájához mint a politikai realitáshoz.

BYD.
Elmentem a BYS Seal-t(szedán) kipróbálni - nem állt szándékomban igazából egy barátomat kísértem el, aki autobuzi.
A szubjektív benyomásom szerint Tesla 3 elbújhat mellette. Barátom, aki nálam jobban képben van szintén +an nyilatkozott.
Szóval + benyomásaim voltak pláne ezen az áron.
Ha majd jönnek az üzem közben tapasztalatok és lesz rendes ügyfélszolgálat/hálózat simán vinni fogják.

Ami érdekesebb de hosszabb téma, h a BYD profitja és a kínai államtól kapott dotáció finoman szólva összegszerűen közel esett egymáshoz az utolsó nyilvános adatközlés szerint.
Szóval a kérdés az, h dotáció miatt, vagy miatt is, vagy anélkül is versenyképesek lesznek e.
Ez az európai autóipar szempontjából lehet majd lényeges, melyben most is benne ül a magyar gazdaság/ipar exporton belüli kb34% aránnyal(igaz más szegmensben ha jármű gyártást nézem csak).
Ergo hogyan hat vissza, mert a kínai EV járművek piaci szempontból nem feltétlenül komplementerei az európai gyártóknak. Igaz ebben az esetben csak nézők leszünk, s úgy szereplők nem alakítói a folyamatnak.
 

Molon Labe

Well-Known Member
2020. július 26.
2 112
11 270
113
Nem emlékszem, hogy a Hellaszhoz sok folyó lett volna felsorolva.
Nem igazán figyelhettél oda,ha az Akherón-t nem sikerült megjegyezni... már csak a révész miatt is. :rolleyes:

A Jangce meg Ázsia leghosszabb folyója, emiatt gyakran említik..Azsiát vagy Kínát bemutató dokumentum filmekben.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 301
113
Nem emlékszem, hogy a Hellaszhoz sok folyó lett volna felsorolva.
Kicsit korábbra tekints vissza az emlékezetedbe sárga folyó- kék folyó huanghó és jangce indus tigris eufrátesz nílus... Hellasz hol volt az még.... még a mínosziak és a mükénéiek sem voltak jelen... amikre a hellén kultúra később a ráépűlt a dór pusztítás után mire a dórók kivakarták magukat a posványból...
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Redgreg

Well-Known Member
2022. április 22.
1 133
4 972
113
Kicsit korábbra tekints vissza az emlékezetedbe sárga folyó- kék folyó huanghó és jangce indus tigris eufrátesz nílus... Hellasz hol volt az még.... még a mínosziak és a mükénéiek sem voltak jelen... amikre a hellén kultúra később a ráépűlt a dór pusztítás után a dórók kivakarták magukat a posványból...
Nagyon jó, akkor már legyen a tigris és az eufrátesz, annak is pont annyi a relevanciája, mint, hogy volt civilizáció szerűség arra.
Kína, bár annak a Kínának is kb annyi köze van a mai Kínához, mint Hellasznak Európához, nagyjából a Görög kultúrával egyidős, ha folytonos kultúrális hatást keresel.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 301
113
Nagyon jó, akkor már legyen a tigris és az eufrátesz, annak is pont annyi a relevanciája, mint, hogy volt civilizáció szerűség arra.
Kína, bár annak a Kínának is kb annyi köze van a mai Kínához, mint Hellasznak Európához, nagyjából a Görög kultúrával egyidős, ha folytonos kultúrális hatást keresel.
hát nagyon nem. hellenizmust a dóróktól számítják. de a dórók bedöntötték a korábbi kultúrákat. és a dórók is késöbb kipusztúltak (ami a hellenikus részt illeti) arról nem is beszéle ha a dórók elött vesued alapúl mint a mükénéi mint a minoszi 3000 évvel le van maradva a fentiektől.... Sajna ez ilyen. Nem európa a civilizációk bőlcsője... az hogy te a görögökről tanulsz egy dolog a világ nagyrészén említve sem nagyon van mert világ tekintetbe nem alkottak akkorát... persze a fehér emmber terjeszti. de a maga korába is elmaradt a perzsa birodalommal szemben is. csak hogy a szomszédjukat hozzam példának. azért tanlsz róla a mai napig kiemelten mert a rómaiak megőrízték felkutatták kirégészkedték a fenmaradt írásokat legendákat és divat volt nálluk mert a múlt....dicsó és tanító... a görögök a csőbarbár europaiak szemébe voltak menők a többi civilizációhhoz képest csak egy törpe semmiség ami nem alkotott semmi extrát a szemükbe
 

Molon Labe

Well-Known Member
2020. július 26.
2 112
11 270
113
Nagyon jó, akkor már legyen a tigris és az eufrátesz, annak is pont annyi a relevanciája, mint, hogy volt civilizáció szerűség arra.
Kína, bár annak a Kínának is kb annyi köze van a mai Kínához, mint Hellasznak Európához, nagyjából a Görög kultúrával egyidős, ha folytonos kultúrális hatást kerese
Nagyon off, de én pl nagyon sajnálom azt,amit az Egybesült államok művelt Irakkal, a sumérok és Babilon földjével.
 
Status
Not open for further replies.