Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Status
Not open for further replies.

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 638
97 914
113
Kellett vagy kellene…
Sajnos nem nagyon látszik, h a gazdaságpolitikai megközelítésben sikerült volna szintet ugrani. Extenzív vs. Intenzív.
A 90-es évek vége egyfajta kényszerhelyzet volt hála a jól “átgondolt” privatizációnak(ízlés, pártállás szerint idézőjel elhagyható), s sikerült egy öngyarmatosítás végrehajtani - annak pozitív és negatív vonatkozásaival.
Most ugyanez zajlik keleti irányon csak jelenleg nincs szorító gazdasági szükségszerűség.

Azzal az álommal nyugodtan le lehet számolni, h a kínai államkapitalista egy fikarcnyival is különb ha pénzről és hatalomról van szó mint a neoliberális kapitalista multi és mögötte a politikai hatalom.

A szuverenitás emlegetését pedig nem is értem, s ahogy emlegetik abban a formában értelmetlen - mind történeti, jogi, gazdasági és a nemzetközi kapcsolatok felől közelítve a fogalomhoz.

Ez egy az egyben belpolitikai termék és látom nagyon kellendő mint a “gyerekvédelem” volt anno.
Annyit is ér kb. a realitás/valóság talaján, s több köze van a társadalom pszichológiához - benne az egyén, választó pszichológiájához mint a politikai realitáshoz.

BYD.
Elmentem a BYS Seal-t(szedán) kipróbálni - nem állt szándékomban igazából egy barátomat kísértem el, aki autobuzi.
A szubjektív benyomásom szerint Tesla 3 elbújhat mellette. Barátom, aki nálam jobban képben van szintén +an nyilatkozott.
Szóval + benyomásaim voltak pláne ezen az áron.
Ha majd jönnek az üzem közben tapasztalatok és lesz rendes ügyfélszolgálat/hálózat simán vinni fogják.

Ami érdekesebb de hosszabb téma, h a BYD profitja és a kínai államtól kapott dotáció finoman szólva összegszerűen közel esett egymáshoz az utolsó nyilvános adatközlés szerint.
Szóval a kérdés az, h dotáció miatt, vagy miatt is, vagy anélkül is versenyképesek lesznek e.
Ez az európai autóipar szempontjából lehet majd lényeges, melyben most is benne ül a magyar gazdaság/ipar exporton belüli kb34% aránnyal(igaz más szegmensben ha jármű gyártást nézem csak).
Ergo hogyan hat vissza, mert a kínai EV járművek piaci szempontból nem feltétlenül komplementerei az európai gyártóknak. Igaz ebben az esetben csak nézők leszünk, s úgy szereplők nem alakítói a folyamatnak.
Most hidd el én nem a kínai autóiparnak drukkolok, sőt, de látni kell a folyamatokat, amikre főleg nekünk nincs befolyàsunk, ezért folyamatosan alkalmazkodnunk kell. Sajnos megtörtént az európai autóipar pozícióvesztése, az utolsó olyan szektor, ahol a világon piacvezetők voltunk. Ez külön azért is fájdalmas, mert erre kapaszkodva zárkoztunk fel. A ló nem döglött, nem is kell leszállni róla, de hogy tartsuk a felzárkózást, más lovakat is be kell fognunk. Mind a szegedi, mind a pécsi kínai autógyár ezt szolgálja. Ráadásul Mo. szempontjából regionálisan is szerencsés egyensúlyt teremthet, Gyor-Esztergom-Kecskemet-Debrecen mellé.( A Miskolc-Eger-Salgótarjan lyukat meg jó lenne betömni.)

Semmilyen kétségem nincs afelől, hogy ezek a kínai, koreai cégek ugyanúgy kiszipolyoznának minket, mind a nyugati, amcsi versenytársaik. Ha hagyjuk. És ez a lényeg, rajtunk is múlik. A német mesterhármassal (Audi-BMW-Merci), kölcsönösen előnyös megállapodásokat lehetett kötni. És ezek kihatása messze nem ezt a három gyárat, hanem régiókat pozitívan érintik.

Minden ilyen beruházás egy lehetőség, amivel élnünk kell. A kínai elektromos mennyire jó nem tudom ( ha szerencsém lesz pár hetet ősszel egy kínai-német autogyárban Kínában lehúzok, aztán meglátjuk) és itt nem csak a teljesítmény, minőség számít, hanem a brand is, lásd Tesla.

Az valószínűnek tűnik, hogy akkumulátor gyártásban, elsősorban nem mennyiségben, hanem tudásban, minőségben előttünk járnak. Sajnos Európa most kőkeményen beszopja a sötétzöld gondolatok ideologiavezérelt, gazdasági racionalaitásoktól távol álló, erőszakos zöld átmenet programját. Ez már a háború okozta energiaválság nélkül is veszélyes lett volna, de az oroszoktól való leválással sikerült duplazni a veszélyt. És ezek a kretének vezetik még mindig az Uniót meg Németországot is....

Szuverenitás
Magyarország kis ország, közepes államadóssággal, kevés saját erőforrással. Ha több lábon állunk és nemcsak a németektől függünk gazdaságilag, nemcsak Amerikától és Brüsszeltől pénzügyileg, nemcsak az orosz energiától, akkor relatív nő a szuverenitásunk. És mind gazdaságilag, mind pénzügyileg lehet a Kelet, Korea, Kína, Japán egy ilyen láb.
 

Masztiff

Well-Known Member
2018. július 4.
4 353
8 467
113
Ebben hol látod, hogy…
…értő olvasás fórumtárs!
Én is nyitott vagyok külföldi munkavállalásra, meg hajlandó utazni több pénzért, de ebből nem következik, hogy most nekem szar.
Olvasd el mégegyszer, vagy olvasd el rendesen végre, légy oly kedves a cikket. ;)
Nem tehetek róla, hogy nem érted, miről van szó. Vesd össze azzal, hogy tavaly egy közepes város népessége vándorolt ki az országból.
 

Molon Labe

Well-Known Member
2020. július 26.
2 112
11 270
113
Nem tehetek róla, hogy nem érted, miről van szó. Vesd össze azzal, hogy tavaly egy közepes város népessége vándorolt ki az országból.
Erre tetszik gondolni ?
KSH ki és visszavándorlók

Segítek:
2023ban 33.700 fő ment ki és
32.650 fő jött haza.

Erre vered magad?
Nézd meg a 2022-t, az milyen "szörnyű".

Kezd röhejesen szánalmassá válni ez a görcsös izzadás egy-két forumozó részéről.:D
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 573
8 435
113
Erre tetszik gondolni ?
KSH ki és visszavándorlók

Segítek:
2023ban 33.700 fő ment ki és
32.650 fő jött haza.

Erre vered magad?
Nézd meg a 2022-t, az milyen "szörnyű".

Kezd röhejesen szánalmassá válni ez a görcsös izzadás egy-két forumozó részéről.:D
Nos mivel legtőbben ingáznak illetve jó párran vannak kint akik évek óta kint güriznek csak az itthoni lakcímkártyát nem szüntették meg illetve más egyéb okok miatt pl "haza" költözőnek tűnhetnek a ksh adatokban is. Ebből kifolyólag "jelentős" eltérések adódhatnak az adatokban.
Viszont tény és ezt a korábbi ksh adatok se kozmetikázták hogy 500-800 ezer magyar felnőtt munkaképes korú költözőt ki....vállalt munkát kint.
Lebontva:
Mivel sajnos a ksh adatok se megbizhatók lettek mára becslések szerint 300-400 ezer honfitársunk telepedett le végleg kint.
További 300-400 ezer fő honfitársunk ingázik.... ki hosszabb időre ki rövidebb időre ki minden nap.
Továbbá ezek az emberek kurvára hiányoznak az országnak a költségvetésnek és az iparnak.
Sajnos ezek tények
 
  • Tetszik
Reactions: ms07

Molon Labe

Well-Known Member
2020. július 26.
2 112
11 270
113
Nos mivel legtőbben ingáznak illetve jó párran vannak kint akik évek óta kint güriznek csak az itthoni lakcímkártyát nem szüntették meg illetve más egyéb okok miatt pl "haza" költözőnek tűnhetnek a ksh adatokban is. Ebből kifolyólag "jelentős" eltérések adódhatnak az adatokban.
Viszont tény és ezt a korábbi ksh adatok se kozmetikázták hogy 500-800 ezer magyar felnőtt munkaképes korú költözőt ki....vállalt munkát kint.
Lebontva:
Mivel sajnos a ksh adatok se megbizhatók lettek mára becslések szerint 300-400 ezer honfitársunk telepedett le végleg kint.
További 300-400 ezer fő honfitársunk ingázik.... ki hosszabb időre ki rövidebb időre ki minden nap.
Továbbá ezek az emberek kurvára hiányoznak az országnak a költségvetésnek és az iparnak.
Sajnos ezek tények
Nem, barátom!
A Te kommented minden, csak nem tény. Ez a te véleményed,semmi több.

A tény az, amit én belinkeltem. Az tény.

Ingázók persze vannak, de nem ez volt a Masztiff hsz-nek a lényege,hanem a nyavajgás, hogy tavaly kiköltözött egy városnyi ember...jaja..meg vissza is költözött egy városnyi. Így lesz a féligazságból teljes igazság.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 301
113
Nos mivel legtőbben ingáznak illetve jó párran vannak kint akik évek óta kint güriznek csak az itthoni lakcímkártyát nem szüntették meg illetve más egyéb okok miatt pl "haza" költözőnek tűnhetnek a ksh adatokban is. Ebből kifolyólag "jelentős" eltérések adódhatnak az adatokban.
Viszont tény és ezt a korábbi ksh adatok se kozmetikázták hogy 500-800 ezer magyar felnőtt munkaképes korú költözőt ki....vállalt munkát kint.
Lebontva:
Mivel sajnos a ksh adatok se megbizhatók lettek mára becslések szerint 300-400 ezer honfitársunk telepedett le végleg kint.
További 300-400 ezer fő honfitársunk ingázik.... ki hosszabb időre ki rövidebb időre ki minden nap.
Továbbá ezek az emberek kurvára hiányoznak az országnak a költségvetésnek és az iparnak.
Sajnos ezek tények
ez a költöztek ki végleg dolgot szerintem egyenlőre jegeljük. lesz itt még tömeges hazaköltözés még kitoloncolás is előfordulhat néhány ország esetében. tudom ez most meredek ha 3 éve írtam volna ugyan ezt még meredekebben hangzott volna 5 éve meg egyenesen őrültségkénnt hatott volna a realitása folyton növekszik.

európa még vágtába akart leszállni a szénhidrogén nevű lóról. ez nagy hiba volt részükről de fanatikus német vezetéssel megfogják próbálni letenni a lábukat a még vágtázó lóról...

az olaj országoknak europa addig fontos ameddig üzleti partner. egyedüli komoly üzlet a szénhidrogének.

de europának a pofon afrikából fog jönni. Aztán az europai országok a múlt sérelmeit is megpróbálják majd egymáson levezetni.


kína kínának a gondja a muzulmánokkal lesz és az őt körülvevő kistigrisekkel párhuzamosan
ezt jelenleg írán gátolja (blokkolja)

oroszország ukrajna még egy jó darabig vissza fogja vetni (ha a háború le is zárul annak következményei még hosszú időn át eltartanak majd.) a muzulmánok közreműködésére itt is számítani lehet. oroszország csak úgy dönthető be ha belüllről dönti meg saját magát és szakad szét darabokra.

az usa szét fog esni (saját magát szedi szét) hogy kimaradhasson a világégésből majd annak befejeztével újra összeálljon és mint újra a legerősebb jópár évtizedig vagy tovább a világ ura maradhasson...



Legalábbis ez irányba tendállnak a dolgok.


ha tetszik nekünk ha nem ha akarjuk ha nem a világ égni fog... a kérdés hogy mi mennyire tudjuk magunkat biztonságba helyezni a kárpátmedencébe. a medence alján lapítunk majd vagy a kárpátok vonulatai is oltalmaznak e majd minket.

Igazából nekünk már rég előre kellene menekülnünk és elkészülni az elkövetkezendő zavaros évtizedekre. De nem nagyon haladunk ezen az úton vannak jó lépések de egy egy lépéssel nem teszünk szert a megfelelő előnyre...
 

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
4 661
17 127
113
Ez amúgy hogy működik, gondolom bejegyeznek egy magyar céget aminek a BYD anya lesz a tulajdonosa, akkor miért fizet vámot? Vagy pl. a Samsung SDI is fizet vámot az itt gyártott termék után?



Hát bizony nem, ilyet végképp nem. Egy normálisabban felszerelt Octavia, esetleg egy csöves Passat kerül kb ennyibe… lesz itt baj és pánik az év végi bónuszig látó excelhuszároknál.

Hja, hogy a kínaiak jelenleg is építenek vagy 2 tucat atomerőművet a napfényezés helyett és szinte teljesen automatizált gyártósoraik vannak..
Az a fura helyzet, hogy pl a BYD-nak saját fejlesztésű akkumlátora van, és azt nem itt fogják gyártani, szóval bár ugye jön a CALT is de a BYD akkupakk import lessz, vagyis az után kell majd vámolniuk. Az számitógepes elektronikát szenzorokat is Kínából hozzák majd. Itt a szerkezet + meghajtás gyártás valamint az összeszerelés folyik majd.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 638
97 914
113
Az a fura helyzet, hogy pl a BYD-nak saját fejlesztésű akkumlátora van, és azt nem itt fogják gyártani, szóval bár ugye jön a CALT is de a BYD akkupakk import lessz, vagyis az után kell majd vámolniuk. Az számitógepes elektronikát szenzorokat is Kínából hozzák majd. Itt a szerkezet + meghajtás gyártás valamint az összeszerelés folyik majd.
Kezdetben, aztán a nyakamat teszem rá, hogy lassan idetekepítenek sok mindent.Lásd a meglévő üzemek fejlesztését. Az összeszerelés, karosszeriagyárral és lakkozóval sem igényel 300 hektárt.
 

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
4 661
17 127
113
Kezdetben, aztán a nyakamat teszem rá, hogy lassan idetekepítenek sok mindent.Lásd a meglévő üzemek fejlesztését. Az összeszerelés, karosszeriagyárral és lakkozóval sem igényel 300 hektárt.
Rákeresve most látom a vendégmunkásoknak konténer város is készül;
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Redgreg

Redgreg

Well-Known Member
2022. április 22.
1 133
4 972
113

svajcibeka

Well-Known Member
2013. február 10.
1 177
3 483
113
Az a fura helyzet, hogy pl a BYD-nak saját fejlesztésű akkumlátora van, és azt nem itt fogják gyártani, szóval bár ugye jön a CALT is de a BYD akkupakk import lessz, vagyis az után kell majd vámolniuk. Az számitógepes elektronikát szenzorokat is Kínából hozzák majd. Itt a szerkezet + meghajtás gyártás valamint az összeszerelés folyik majd.
A határ túloldalán a szerbeknèl meg egy "gumigyárat "építenek, saját maguknak.A Continental Conti tech (Szegeden a "gumigyár") meg be van fosva mint állat.
 

svajcibeka

Well-Known Member
2013. február 10.
1 177
3 483
113
A Linglong már gyárt ha jól olvasom. Azt 400 Vietnami meg pár százas Kínai melós építette, valszeg a BYD is így épül majd.
Én azt hallodtam ,hogy közvetlenül a határ mellet épülne valami.És nem csak abroncsokat csinálna,hanem egyéb autóipari cuccokat vmint mélyfúró tömlőket,hevedereket és egyéb hasonló dolgokat.
 

Ranger

Well-Known Member
2021. szeptember 20.
1 577
3 250
113
Szuverenitás
Magyarország kis ország, közepes államadóssággal, kevés saját erőforrással. Ha több lábon állunk és nemcsak a németektől függünk gazdaságilag, nemcsak Amerikától és Brüsszeltől pénzügyileg, nemcsak az orosz energiától, akkor relatív nő a szuverenitásunk. És mind gazdaságilag, mind pénzügyileg lehet a Kelet, Korea, Kína, Japán egy ilyen láb.
Köszönöm hosszú válaszod.
Az elejére nem reagálok, mert ott árnyalatnyi a különbség a megközelítésünkben és csak felesleges ismétlések lennének.

Szuverenitás.
Szerintem.
Röviden.
A legfontosabb láb amely kimaradt a felsorolásból a MAGYAR.

A nyitott, importnak kitett, exportorientált európai piacokra bekötött magyar gazdaság exportjának kb.: 80% (s ezzel GDP-je nagy hányada) külföldi tulajdonú multik kezében van.
Ezen kellene változtatni.

Az FDI beáramlás ezt nem zárja ki.
De a szűkös hazai források allokációja szempontjából nem mindegy, h mézre költjük a légypapíron vagy esetleg magunkra.
A változás legnagyobb gátja a gazdaságpolitika és benne a lusta politikus, aki gyorsan eladható eredményeket akar és olyan GDP növekedéssel dobálózni melytől valójában nem igen lesz több vaj a kenyéren. Igaz az államháztartáshoz “becsorgó” forrásokból jó lehet paternalista politikát folytatni, traszfereket osztogatni kiválasztott társadalmi csoportoknak.
+ GDP PPP számokkal is lehet példálozni csakhogy az a GDP olyan része ami statisztikában létezik és nem lehet megenni, s szétosztani ha ilyentén módon keletkezik, pontosabban az lenne a lényeg ne is oszthassa szét az állambácsi, mert ne nála keletkezzen hanem a honpolgárnál.
 

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
4 661
17 127
113
Én azt hallodtam ,hogy közvetlenül a határ mellet épülne valami.És nem csak abroncsokat csinálna,hanem egyéb autóipari cuccokat vmint mélyfúró tömlőket,hevedereket és egyéb hasonló dolgokat.
Én a Linglong-ról tudok, az Zrenjaninban kb félúton Belgrád és Szeged közt fekszik. A fő profil a Kamion és egyéb mezőgazdasági gumik.
 

svajcibeka

Well-Known Member
2013. február 10.
1 177
3 483
113
Én a Linglong-ról tudok, az Zrenjaninban kb félúton Belgrád és Szeged közt fekszik. A fő profil a Kamion és egyéb mezőgazdasági gumik.
igen.én is mos néztem rá.elméletileg ez egy teljesen új gyár lenne.állitólag.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 638
97 914
113
Rákeresve most látom a vendégmunkásoknak konténer város is készül;
Nos megnyugtatlak, már 2010-11-ben az Audi gyár bővítésén is nagyszámban vendégmunkások dolgoztak. Azóta a magyar munkaerőpiac jobban telitődött. Ez az 1.400 melós az építkezésre, pont a fele a MOL tiszaújvárosi építkezésenél alkalmazottaknak, de
Pakson sztem többen lesznek, mert a legdurvább melonal 10.000 fővel halad majd az építkezés.

Ezek a nagyberuházások kellenek és saját munkapiacról nem tudjuk megoldani.
Én remélem, hogy ahogy a jelenlegi magyar autógyárakban úgy Szegeden és Pécsen is döntő többségében magyarok dolgoznak és csak a lyukak betömését fogják vendégmunkások adni. Ez jó sansszal így lesz, mert egy vendégmunkás foglalkoztatása általában költségesebb, mint egy magyar melósé az autogyártásban.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 638
97 914
113
Talán nem ide illik a legjobban, de sok topik zárva.
Hosszú, tartalmas, gondolatébresztő és pár tabut pöckölget.
 
Status
Not open for further replies.