Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

ZRÍNYI 20!026

Well-Known Member
2017. szeptember 20.
2 462
5 279
113
Az anyagárnak és a rezsi növekedésének mi köze van a kormány kiszámíthatatlan gazdaságpolitikájához?
A rezsi nem növekszik havi rendszerességgel. Az anyagárakat meg elsősorban a világpiaci árak befolyásolják. Meg kismértékben a devizaárfolyamok.
Ezen felül pont az élelmiszeripar az amelyik kiemelt szerepet kap idén a támogatásban. Állítólag (!) ott dolgozik a kolléga.
Kiemelt szerep az van, csak éppen papíron, mint minden másnál!
Vissza lettek vágva a fejlesztésre szánt pénzek. De ha nem lettek volna, a vállalatok akkor sem mernék az önerőt hitelből bele invesztálni a fejlesztésekbe, a magas kamatkörnyezet, a magas energia árak a kiszámíthatatlan jövő (ágazati különadók), és a visszaesett fogyasztás miatt!
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 343
96 717
113
Jön Pécsre a kínai autógyár. Bejelentés a kínai elnöki látogatásakor májusban.

 

Nemerson

Well-Known Member
2018. február 17.
9 813
39 252
113
Jön Pécsre a kínai autógyár. Bejelentés a kínai elnöki látogatásakor májusban.

Tankgyárat nem hoznak?
 
  • Vicces
Reactions: Kim Philby

Molon Labe

Well-Known Member
2020. július 26.
2 112
11 270
113
Jön Pécsre a kínai autógyár. Bejelentés a kínai elnöki látogatásakor májusban.

Nagyon helyes!
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 343
96 717
113
Nem csak minden mást akarnak mert már ott is drágább a munkaerő mint nálunk :p
Sztem van még olyan kínai vidék, ahol olcsó munkaerő van millió szám, persze nem Shanghajj.
Ide persze abszolút nem azért jönnek. Ezeket a kínai autógyárakat nem érintik az Uniós vámok.

Lásd kínai Tesla gyár akinek az egyik modellje vezeti a kínai elektromos autót eladási listákat. Ez Amerikából nem menne, Ugyanezt látjuk Kína és az Unió vonatkozásában. Itt jött be Orbán számítása, hogy nem köpött washingtoni, brüsszeli parancsra a kínai lábtörlőre, így behúzza most a zsetonokat.
 

Ranger

Well-Known Member
2021. szeptember 20.
1 523
3 094
113
Sztem van még olyan kínai vidék, ahol olcsó munkaerő van millió szám, persze nem Shanghajj.
Ide persze abszolút nem azért jönnek. Ezeket a kínai autógyárakat nem érintik az Uniós vámok.

Lásd kínai Tesla gyár akinek az egyik modellje vezeti a kínai elektromos autót eladási listákat. Ez Amerikából nem menne, Ugyanezt látjuk Kína és az Unió vonatkozásában. Itt jött be Orbán számítása, hogy nem köpött washingtoni, brüsszeli parancsra a kínai lábtörlőre, így behúzza most a zsetonokat.
Csak aztán nehogy az legyen, h ami bejön a réven elmegy a vámon…
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Csak aztán nehogy az legyen, h ami bejön a réven elmegy a vámon…

Indokold meg hogyan menne el, mert az hogy 7/24-ben kritika nélkül toljuk az atlantista zsolozsmát hogy Kína rósz kissé már unalmas és kevés tartalommal bír.

Azt megértem hogy az USA külügy miért tolja ezt - Kína megállíthatatlanul fejlődik, hamarosan helyet cserél az USA-val és szétesik az amerikai hegemónia , miközben Kína semmi mást nem csinál, mint barátokat szerez és békésen együttműködik és kereskedik mindenhol.

Nekem sokkal inkább úgy tűnik, hogy a közeljövő szuperhatalmával, ami ráadásul befelé forduló, lassú víz partot mos stratégiát játszik érdemes jóban lenni és vele együttműködni. A kínaiak alapvetően hosszú távon gondolkodnak és nem felejtenek.
 

Ranger

Well-Known Member
2021. szeptember 20.
1 523
3 094
113
Indokold meg hogyan menne el, mert az hogy 7/24-ben kritika nélkül toljuk az atlantista zsolozsmát hogy Kína rósz kissé már unalmas és kevés tartalommal bír.

Azt megértem hogy az USA külügy miért tolja ezt - Kína megállíthatatlanul fejlődik, hamarosan helyet cserél az USA-val és szétesik az amerikai hegemónia , miközben Kína semmi mást nem csinál, mint barátokat szerez és békésen együttműködik és kereskedik mindenhol.

Nekem sokkal inkább úgy tűnik, hogy a közeljövő szuperhatalmával, ami ráadásul befelé forduló, lassú víz partot mos stratégiát játszik érdemes jóban lenni és vele együttműködni. A kínaiak alapvetően hosszú távon gondolkodnak és nem felejtenek.
Nem toltam “atlantista zsolozsmát”, ellenben veled aki állandóan felteszi a “másik lemezt”, ha kell ha nem, de ez legyen a te gondod, mindenki magából indul ki.

Ez itt egy ipari/gazdasági topik és bár sokszor előkerül a politika vagy inkább a gazdaságpolitika, de te csak akkor jelensz meg ha “politizálni” lehet…

Úgyhogy éppen ezért nem fárasztom magam és téged se, h egyéb felmerülő és nyilvánvaló gazdasági/közgazdasági/piaci kérdésekre a korábbi egy mondatnál bővebben utaljak.
Téged úgyse érdekel, meg különben is.
 
  • Vicces
Reactions: Kurfürst

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Nem toltam “atlantista zsolozsmát”, ellenben veled aki állandóan felteszi a “másik lemezt”, ha kell ha nem, de ez legyen a te gondod, mindenki magából indul ki.

Ez itt egy ipari/gazdasági topik és bár sokszor előkerül a politika vagy inkább a gazdaságpolitika, de te csak akkor jelensz meg ha “politizálni” lehet…

Úgyhogy éppen ezért nem fárasztom magam és téged se, h egyéb felmerülő és nyilvánvaló gazdasági/közgazdasági/piaci kérdésekre a korábbi egy mondatnál bővebben utaljak.
Téged úgyse érdekel, meg különben is.

Oké, akkor a portfolio/telex/atlatszo szintű huhogást meghaladó szintű indokolással ne fáraszd magad.

P.S. Nem én orbánrezsimezek bármi kapcsán.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 343
96 717
113
Csak aztán nehogy az legyen, h ami bejön a réven elmegy a vámon…
Igen, jogos a felvetés. Figyelnünk kell, hogy az új keleti, kínai, koreai multik, ne zsigereljenek bennünk úgy ki, mint a 90-es évek, 2000-es évek elején a nyugati, amerikai multik. Ebből tanulnunk kell.

Anno átadtuk a közszolgáltatásokat nyugati barátainknak fix haszonra, privatizáltunk nekik, de ők sokszor csak piacot vettek és a gyárakat bezárták.
Ma csak profitot talicskázzák haza, hogy a romló nyugati gazdaságba Keletről pumpáljanak tőkét. Ezt folyamatos helyi beruházásra ösztönző gazdasagpolitikával lehet részben fékezni. Vannak is részeredmények.

Viszont ami most már erős trend. A nyugati cégek ilyen jelentős beruházásokat nem hajtanak végre a régióban. Max. azok akik már itt vannak. Újakat csak Keletről tudunk csábitani. Szerencsére ezek a keleti befektetések nem piacot vesznek, hanem vámmentesen gyártani tőlünk az Uniós piacra,

Ami viszont kifejezetten pozitív és köpködik is rendesen Nyugatról. Már nemcsak a nyugati, észak -amerikai tőkére tamaszkodunk az állam finanszírozásához, infrastruktúrális fejlesztéséhez. Keleti hitelekkel váltjuk ki az amerikai függést, diverzifikálunk. Ami az orosz gaznál fontos, az a dellánál még fontosabb. ;)
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Szerencsére ezek a keleti befektetések nem piacot vesznek, hanem vámmentesen gyártani tőlünk az Uniós piacra.

Igen. Mellesleg a japán autógyártók ugyanezt csinálták a 80-as években amikor elkezdték az autógyáraikat Angliába és az USA-ba telepíteni. Hozták is magukkal a teljesen az otthonihoz képest teljes új szintű vállalati kultúrát, versenyképességet és minőségbiztosítást.

Ment is az utálkozás rendesen.

Aztán a vevők, akiket nem érdekeltek a nagyipari érdekek és az ideológia, csak azt hogy normális minőségű terméket kapjanak normális pénzért, elkezdték ezeket venni. Verseny alakult ki amit az ipari hulladékot gyártó helyi versenytársak nagyon nem szerettek.

A többi történelem, az angol autógyártás eredeti formájában gyakorlatilag megszűnt, az amcsiknál pedig az, aki nem szedte össze magát villámgyorsan szintén.

Kíváncsi leszek. A héten láttam egy BYD Sealt és elèg pofás volt, ránézésre semmiben nem volt rosszabb, mint a japán vagy európai konkurrencia.
 

Molon Labe

Well-Known Member
2020. július 26.
2 112
11 270
113
Igen, jogos a felvetés. Figyelnünk kell, hogy az új keleti, kínai, koreai multik, ne zsigereljenek bennünk úgy ki, mint a 90-es évek, 2000-es évek elején a nyugati, amerikai multik. Ebből tanulnunk kell.

Anno átadtuk a közszolgáltatásokat nyugati barátainknak fix haszonra, privatizáltunk nekik, de ők sokszor csak piacot vettek és a gyárakat bezárták.
Ma csak profitot talicskázzák haza, hogy a romló nyugati gazdaságba Keletről pumpáljanak tőkét. Ezt folyamatos helyi beruházásra ösztönző gazdasagpolitikával lehet részben fékezni. Vannak is részeredmények.

Viszont ami most már erős trend. A nyugati cégek ilyen jelentős beruházásokat nem hajtanak végre a régióban. Max. azok akik már itt vannak. Újakat csak Keletről tudunk csábitani. Szerencsére ezek a keleti befektetések nem piacot vesznek, hanem vámmentesen gyártani tőlünk az Uniós piacra,

Ami viszont kifejezetten pozitív és köpködik is rendesen Nyugatról. Már nemcsak a nyugati, észak -amerikai tőkére tamaszkodunk az állam finanszírozásához, infrastruktúrális fejlesztéséhez. Keleti hitelekkel váltjuk ki az amerikai függést, diverzifikálunk. Ami az orosz gaznál fontos, az a dellánál még fontosabb. ;)
Igen. Mellesleg a japán autógyártók ugyanezt csinálták a 80-as években amikor elkezdték az autógyáraikat Angliába és az USA-ba telepíteni. Hozták is magukkal a teljesen az otthonihoz képest teljes új szintű vállalati kultúrát, versenyképességet és minőségbiztosítást.

Ment is az utálkozás rendesen.

Aztán a vevők, akiket nem érdekeltek a nagyipari érdekek és az ideológia, csak azt hogy normális minőségű terméket kapjanak normális pénzért, elkezdték ezeket venni. Verseny alakult ki amit az ipari hulladékot gyártó helyi versenytársak nagyon nem szerettek.

A többi történelem, az angol autógyártás eredeti formájában gyakorlatilag megszűnt, az amcsiknál pedig az, aki nem szedte össze magát villámgyorsan szintén.

Kíváncsi leszek. A héten láttam egy BYD Sealt és elèg pofás volt, ránézésre semmiben nem volt rosszabb, mint a japán vagy európai konkurrencia.
Igen,ilyen egy reális helyzetértékelés, pozitívumok/negatívumok objektív felmérése, cinikus hisztéria nélkül.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Kávé

Well-Known Member
2022. január 26.
3 870
13 142
113
Igen, jogos a felvetés. Figyelnünk kell, hogy az új keleti, kínai, koreai multik, ne zsigereljenek bennünk úgy ki, mint a 90-es évek, 2000-es évek elején a nyugati, amerikai multik. Ebből tanulnunk kell.

Anno átadtuk a közszolgáltatásokat nyugati barátainknak fix haszonra, privatizáltunk nekik, de ők sokszor csak piacot vettek és a gyárakat bezárták.
Ma csak profitot talicskázzák haza, hogy a romló nyugati gazdaságba Keletről pumpáljanak tőkét. Ezt folyamatos helyi beruházásra ösztönző gazdasagpolitikával lehet részben fékezni. Vannak is részeredmények.

Viszont ami most már erős trend. A nyugati cégek ilyen jelentős beruházásokat nem hajtanak végre a régióban. Max. azok akik már itt vannak. Újakat csak Keletről tudunk csábitani. Szerencsére ezek a keleti befektetések nem piacot vesznek, hanem vámmentesen gyártani tőlünk az Uniós piacra,

Ami viszont kifejezetten pozitív és köpködik is rendesen Nyugatról. Már nemcsak a nyugati, észak -amerikai tőkére tamaszkodunk az állam finanszírozásához, infrastruktúrális fejlesztéséhez. Keleti hitelekkel váltjuk ki az amerikai függést, diverzifikálunk. Ami az orosz gaznál fontos, az a dellánál még fontosabb. ;)
Kell fizetnie vám-on attól h itt gyártják csak mivel a kínai termékekre dömping intezkedes van így ki tudják kerülni és szerintem de csak szerintem a kínaiak olyan dömpingje lesz öröm lesz nezni
 

L.O.B

Well-Known Member
2020. július 8.
2 281
8 140
113
Sztem van még olyan kínai vidék, ahol olcsó munkaerő van millió szám, persze nem Shanghajj.
Ide persze abszolút nem azért jönnek. Ezeket a kínai autógyárakat nem érintik az Uniós vámok.

Lásd kínai Tesla gyár akinek az egyik modellje vezeti a kínai elektromos autót eladási listákat. Ez Amerikából nem menne, Ugyanezt látjuk Kína és az Unió vonatkozásában. Itt jött be Orbán számítása, hogy nem köpött washingtoni, brüsszeli parancsra a kínai lábtörlőre, így behúzza most a zsetonokat.
Eladási listák? Azért állnak ezrével a csillag garázsokban elhagyatva? Ugyanúgy mint a finanszírozott appartmanjaik?
Olcsó munkaerő? Ja azért spriccel mindenki Vietnámba pl----
Húzd már ki a fejed a propaganda seggéből kérlek.
 

L.O.B

Well-Known Member
2020. július 8.
2 281
8 140
113

Kávé

Well-Known Member
2022. január 26.
3 870
13 142
113