Magyarország ipara

Le kellene állítani a gödi Samsung gyárat a bíróság döntése szerint
2024. május 2.


A bíróság a gödi civilek javára döntött, és határozatával hatályon kívül helyezte a dél-koreai cég gödi gyárának tíz évre szóló, tavaly decemberben kiadott környezethasználati engedélyét. A Göd-ÉRT Egyesület támadta meg az engedélyt, és azonnali jogvédelem keretében keresetük halasztó hatályának elrendelését kérte a bíróságtól.
 
340 milliárd forintnyi pályázat indul csütörtökön az egyetemek számára tudományos és innovációs parkok létrehozására




Az államtitkár rámutatott, hogy a felsőoktatási intézményeknek kell benyújtani a pályázatot május 24-ig az iparból érkező partnerek együttműködési szándéknyilatkozataival megerősítve.

***

Szóval kevesebb, mint 3 hét - 15 munkanap - alatt kell 340 mrd-ra pályázni, úgy, hogy ehhez még az ipari partnerek szándéknyilatkozatait is mellékelni kell.

Mennyire életszerű, hogy ez nincs előre lefutva? Vagy csak sima kapkodás?
 
Le kellene állítani a gödi Samsung gyárat a bíróság döntése szerint
2024. május 2.


A bíróság a gödi civilek javára döntött, és határozatával hatályon kívül helyezte a dél-koreai cég gödi gyárának tíz évre szóló, tavaly decemberben kiadott környezethasználati engedélyét. A Göd-ÉRT Egyesület támadta meg az engedélyt, és azonnali jogvédelem keretében keresetük halasztó hatályának elrendelését kérte a bíróságtól.

Annyira gödiek ezek a ‘civilek’ hogy az egyesületük elnökének szigorúan belpesti lakcíme van a keresetükben. :D

Egyébként nevetséges dolgok vannak keresetükben, ilyen 40,4 dB zajhatárétték túllépésre (=ez a síri csendben felel, a 0,4 dB pedig mérési hibahatár) és hasonlókra hivatkoznak. Izzadságszagú erőlködés az egész.

Az van, hogy jófajta GNGO-ként havonta tolnak be valamilyen jogi iratot egy környezetvédelmi szakjogász segedelmével az SDI ellen (nyilván a ‘gödi civilek’ mikroadományaiból), és most végre találtak valami elvarázsolt bírót akinek sikerült szakmai pályafutása csúcsaként bemérlegelni, hogy egy gödi polcivil egyesület (érted, egy fiktív jogi személy) érdeksérelme a környezetvédelemhez nagyobb, mint 10 000 SDI munkavállalóé, és kisebb érdeksérelem járna egy bazi nagy gyár leállításával, mint ha szép nyugiban, szakértők bevonásával megvizsgálnák az ügyet.

Ez ugyanis nem ügydöntő határozat, hanem egyfajta ideiglenes intézkedés amit meghoztak.

Most biztos lesz pár túlóra a Samsung jogi osztályán, nem irigylem őket, de majd az Ítélőtábla rendeberakja ezt, addig meg a zöldkommunista hazaárulóink nyugodtan kiverhetik rá közösen, legalább neki is van némi boldogság a nyomorult életükben.
 
Annyira gödiek ezek a ‘civilek’ hogy az egyesületük elnökének szigorúan belpesti lakcíme van a keresetükben. :D

Egyébként nevetséges dolgok vannak keresetükben, ilyen 40,4 dB zajhatárétték túllépésre (=ez a síri csendben felel, a 0,4 dB pedig mérési hibahatár) és hasonlókra hivatkoznak. Izzadságszagú erőlködés az egész.

Az van, hogy jófajta GNGO-ként havonta tolnak be valamilyen jogi iratot egy környezetvédelmi szakjogász segedelmével az SDI ellen (nyilván a ‘gödi civilek’ mikroadományaiból), és most végre találtak valami elvarázsolt bírót akinek sikerült szakmai pályafutása csúcsaként bemérlegelni, hogy egy gödi polcivil egyesület (érted, egy fiktív jogi személy) érdeksérelme a környezetvédelemhez nagyobb, mint 10 000 SDI munkavállalóé, és kisebb érdeksérelem járna egy bazi nagy gyár leállításával, mint ha szép nyugiban, szakértők bevonásával megvizsgálnák az ügyet.

Ez ugyanis nem ügydöntő határozat, hanem egyfajta ideiglenes intézkedés amit meghoztak.

Most biztos lesz pár túlóra a Samsung jogi osztályán, nem irigylem őket, de majd az Ítélőtábla rendeberakja ezt, addig meg a zöldkommunista hazaárulóink nyugodtan kiverhetik rá közösen, legalább neki is van némi boldogság a nyomorult életükben.
Választások lesznek ...
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby and enzo
Ez is egy szép történet:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

 
Ez nagyon komoly lesz!
16 biztos + 2 opciós megállpodás.
Ki, mit tippel?
Én:
Vasút: Talgo helyett kínai és/vagy reptér gyorsvasút bekötés?
Közút: 30éves koncessziót kínaiak építik, kínai pénzből?
Energetika: Következő atomerőmű kínai lesz?
(A pécsi autógyárat biztosra veszem)
Magamnak válaszolva a holnapi Kínai Elnöki látogatás alkalmából való bejelentésekre:
  • szolnoki teherpályaudvar fejlesztése?
  • Dunaújvárosi Vasmű átvétele a Liberty-től? (mert nem jól muzsikál)
  • Akkumulátoros és víztározós hálózatkiegyenlítők?
 
Egyébként gyenge 400 fős delegáció érkezik. :)

A sajtóhírek szerint 400 fő körül alakuló létszámú kínai delegációban minden valószínűség szerint helyet foglal majd többek között Vang Ji külügyminiszter, Lan Fo-an pénzügyminiszter, Vang Ven-tao kereskedelmi miniszter, Dzsen San-csie, a Nemzeti Fejlesztési és Reformbizottság elnöke, valamint Ju Csian-hua, a Vámügyi Főigazgatóság főigazgatója is
 
Magamnak válaszolva a holnapi Kínai Elnöki látogatás alkalmából való bejelentésekre:
  • szolnoki teherpályaudvar fejlesztése?
  • Dunaújvárosi Vasmű átvétele a Liberty-től? (mert nem jól muzsikál)
  • Akkumulátoros és víztározós hálózatkiegyenlítők?
A Vasmű kizárható. Az indiaiak épp most kezdték az átalakítást, ők mentették meg a céget nyersanyaggal, amikor az orosz-ukrán maffia majdnem végérvényesen gallyra vágta.
Egy ilyen átalakítás a csőd széléről sosem megy könnyek nélkül.
 
Újabb magyarországi intermodális terminált üzemeltek be Szegeden. Az új terminál nemcsak az áruszállítás vasútra tereléséhez és a tranzit kamionforgalom csökkenéséhez járul hozzá, hanem jelentős szerepet kap a város környékének, egyebek mellett a BYD- és a Rheinmetall-gyár konténeres és ömlesztett áruinak logisztikai kiszolgálásában is.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Mindenkinek piszkálja a csőrét. Egyik céggel se nyerünk semmit. Azért tudtuk megvenni, vagy tudnánk, mert háttérbe szorultak. Új innovációk helyett a piacról kiszoruló, ott vesztes helyzetbe kerülő régi cégekbe olyanok fektetnek, akikre sok pénz szakadt és kevés ész.
Ez nem igaz. A Talgo egy qrva jo uzlet lehetne, ha sikerulne, rengeteg kulkeres lehetoseg van benne azon tul is, hogy az amugy kritikus allapotban levo MAV jarmuparkjanak a csereje szazmilliardokra rug, aminek jo lenne egy reszet visszakapni profitkent, az esetleges magyar beszallitokrol mar nem is beszelve.
 
Ez nem igaz. A Talgo egy qrva jo uzlet lehetne, ha sikerulne, rengeteg kulkeres lehetoseg van benne azon tul is, hogy az amugy kritikus allapotban levo MAV jarmuparkjanak a csereje szazmilliardokra rug, aminek jo lenne egy reszet visszakapni profitkent, az esetleges magyar beszallitokrol mar nem is beszelve.

Nem a Talgoval kellene lecserélni a MÁV járműparkját, hanem mondjuk a Stadlerrel, akik már itt is vannak...
Persze a Stadlert nem tudja megvenni magának a NER nyilván. Így a haszon kimegy az országból, de vannak működő vonatok legalább. Mozdonyok pedig nem kellenének személyforgalomba, max. pár nemzetközi expresszvonat elé. A vasúti személyszállítást át lehetne teljesen állítani FLIRT-ekre és KISS-ekre. Kellene pár nem elővárosi bútorozású változat és ezekkel adhatnák ki az IC-ket is.
A Talgo tényleg egy vesztes helyzetbe került cég, egyedül a nagy sebességű vonatjaik lennének érdekesek, ha akarnánk ilyet.
 
A Talgo tényleg egy vesztes helyzetbe került cég,
Mitol lenne "vesztes helyzetben"? Sajat magukon kivul ott vannak Europaban, nemeteknel, danoknal, ideat stb - lasd jobbszelen:

A muszaki reszevel tudomasom szerint nincs baj, de a mgmt pazarlo, mint altalaban mindenhol a spanyoloknal - alapvetoen jo uzleti erzekuk van (1000+ eve kereskedonep), de eleg szar menedzsereknek szamitanak; egyszer elvesznek a reszletekben, masszor meg okorsegekre koltenek rengeteget stb.
egyedül a nagy sebességű vonatjaik lennének érdekesek, ha akarnánk ilyet.

Miert ne akarnank? Raadasul van nekik egy marek mozdony designjuk, kulonfele szintekhez:

 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
A Talgo tényleg egy vesztes helyzetbe került cég, egyedül a nagy sebességű vonatjaik lennének érdekesek, ha akarnánk ilyet.
Ezt meg honnan vetted?
A Talgo fő problémája, hogy nincs megfelelő gyártókapacitása. Erre lenne jó az egyesülés/felvásárlás.
Miért vesztes az, akinek annyi megrendelése lenne, hogy nem tudja teljesíteni?
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby