Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 994
19 289
113
Amiket nem szegett meg, csak szólok. Viszont ugye mózsi és józsi aki a csatornába önti a fáradt olajat az elég erősen. Csak az ellen nem lehet hőbörögni...
Megint jön a csúsztatás, nem, a környezetvédőket nem zavarta a csepeli olajszennyezés, ugye? DE, TE PEDIG HAZUDSZ!

A hőbörgés megy a környezetszennyezés, a szabályok be nem tartása, az átláthatóság hiánya és a folyamatos csicskalájokolásotok kombinációja miatt.
 

Kalormen

Well-Known Member
2022. április 22.
659
3 127
93
Érdekes.. az én olvasatomban, ha egy cég környezethasználati engedély nélkül működik, holott enélkül semmit se csinálhatna, nos az nem éppen a jogkövető magatartás mintája.
Nem tudom, nekem meg úgy tűnik, hogy mondva csinált indokkal elvenni egy cég engedélyét nem éppen a jogkövető magatartás mintája, de végülis, kinek mi.
Mondjuk ha bezárják a gyárat engem rövid távon szarul érint, Göd meg megy vissza egy szétrohadt élhetetlen putrinak, ami az akugyár előtt volt.
 

Blitz97

Well-Known Member
2020. május 13.
4 608
11 256
113
Nem tudom, nekem meg úgy tűnik, hogy mondva csinált indokkal elvenni egy cég engedélyét nem éppen a jogkövető magatartás mintája, de végülis, kinek mi.
Mondjuk ha bezárják a gyárat engem rövid távon szarul érint, Göd meg megy vissza egy szétrohadt élhetetlen putrinak, ami az akugyár előtt volt.
Neked aztán van bőr a képeden…
 

Kalormen

Well-Known Member
2022. április 22.
659
3 127
93
Megint jön a csúsztatás, nem, a környezetvédőket nem zavarta a csepeli olajszennyezés, ugye? DE, TE PEDIG HAZUDSZ!

A hőbörgés megy a környezetszennyezés, a szabályok be nem tartása, az átláthatóság hiánya és a folyamatos csicskalájokolásotok kombinációja miatt.
Tudod még az előző melóhelyemen, a szomszéd mosoda a közcsatornába öntött némi felületaktív anyagot, mert drága azt kezelni. A vízművek másnaptól egy hónapon keresztül a telephely összes csatornabekötő pontján ott állt, és mért, kiosztott jópár millió bűntetést, mert neki hála a rezsicsökinek ez létkérdés. De nyilván a samsung kimenő vizénél nem százszor jobban mérnek, hiszen, majdnem ugyanakkorák a bűntetési tételek.
Nem gyerekek, valaki rájött, hogy egy egyébként majdnem minden vegyi üzemben használt oldószerrel lehet pánikoltatni a laikusokat, és most mindenki úristen nmp.
Rákkeltő szennyező stb. De csak a samsungnál, mert a gyógyszergyárak ellen még nem megy a tűntetés. Pedig ott is van aki használja, és sok más messze durvább cmr anyagot is. Persze gondolom majd ők lesznek a következők.
Aztán amikor leesik, hogy jaj a levegő nem javult, pedig minden multi gyára elment, ki fog derülni, hogy az a snájdig gumis az oka, aki elégeti a használt gumit, de az nem baj. Mert ő olyan snájdig legény a bmvjével.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 994
19 289
113
Tudod még az előző melóhelyemen, a szomszéd mosoda a közcsatornába öntött némi felületaktív anyagot, mert drága azt kezelni. A vízművek másnaptól egy hónapon keresztül a telephely összes csatornabekötő pontján ott állt, és mért, kiosztott jópár millió bűntetést, mert neki hála a rezsicsökinek ez létkérdés. De nyilván a samsung kimenő vizénél nem százszor jobban mérnek, hiszen, majdnem ugyanakkorák a bűntetési tételek.
Nem gyerekek, valaki rájött, hogy egy egyébként majdnem minden vegyi üzemben használt oldószerrel lehet pánikoltatni a laikusokat, és most mindenki úristen nmp.
Rákkeltő szennyező stb. De csak a samsungnál, mert a gyógyszergyárak ellen még nem megy a tűntetés. Pedig ott is van aki használja, és sok más messze durvább cmr anyagot is. Persze gondolom majd ők lesznek a következők.
Aztán amikor leesik, hogy jaj a levegő nem javult, pedig minden multi gyára elment, ki fog derülni, hogy az a snájdig gumis az oka, aki elégeti a használt gumit, de az nem baj. Mert ő olyan snájdig legény a bmvjével.
Nem csak a kimenő vízzel tud szennyezni egy ilyen üzem. És ismét érvelési hibát alkalmazol csupán, terelsz, "red herring"-ezel.

Miért csak a lakosság és a környeztet egészségége és alacsony bér az egyetlen módja, hogy iparosítsunk?

Ugyanilyen terelés volt ott is, hogy de zöldmezősen kell minden ipartelepet csinálni, mert drága a régieket feltakarítani. Lakótelepnek játszótérrel majd jó lesz persze.

További jó anekdotázást.

ui: te legalább a többi "rajongóval" ellentétben nem teljesen más faszával vered a csalánt, ha ott melózol, mert ezek helytelen kezelése téged is érinthet. A megfelelő politikai indíttatású környezetrombolás-csicsklájkolók nyugodtan vegyék magukra.
 

vata

Well-Known Member
2015. december 5.
606
2 600
93
"Érdekes.. az én olvasatomban, ha egy cég környezethasználati engedély nélkül működik, holott enélkül semmit se csinálhatna, nos az nem éppen a jogkövető magatartás mintája."
Ez így abszolút nem igaz ,a környezethasználati engedély köteles tevékenységeket a 314/2005. (XII. 25.) Korm. rendelet szabályozza
pl. Intenzív állattartó telepnél 60 ezer baromfi felett kell környezethasználati engedély, tehát kh. engedély nélkül nyugodtan lehet 59 ezer
ezer baromfit tartani.
Ezen kívül öngólt is lőtt a bíró mert a környezethasználati engedély szabályozta a pont- és zajforrássokat és most ezeket se kell alkalmazni a gyárnak mivel a környezethasználati engedély fel van függesztve.
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 413
7 962
113
Kína Európát elsöpri, de Dunaújvárost és a magyarokat megmenti
Miközben az európai acélipar csak szenved, a Dunai Vasművet kínai segédlettel zöldítenék, amivel jelentősen növelnék az üzem versenyképességét. A LIBERTY Steel Group európai vezetője az Economxnak elárulta azt is, hogy a dunaújvárosi fejlesztés része a Kína és Magyarország közötti megállapodásoknak.

Jelenleg Dunai vasműre teljes mondjuk ki dozer szükséges. A régi kohokat le kell bontani utána ún modern kohokat építeni,telepíteni. Ugyan úgy a hengerművet is teljesen az utolsó csapszegik felújítani és modernizálni kellene. Ehhez jelenleg 3-5 milliárd euróra lenne szükség. És több évtízedes bíztos piacra...
Igen fájdalmas lenne mert a létszám a modernizáció,felújítás után 3 ad annyi lenne....viszont ismét 30-50 évre európai szinten egy modern vasipari komlexum lenne. Ami a térségben is versenyképesen termelne.
Igen lépni kellene.
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 413
7 962
113
Nem tudom, nekem meg úgy tűnik, hogy mondva csinált indokkal elvenni egy cég engedélyét nem éppen a jogkövető magatartás mintája, de végülis, kinek mi.
Mondjuk ha bezárják a gyárat engem rövid távon szarul érint, Göd meg megy vissza egy szétrohadt élhetetlen putrinak, ami az akugyár előtt volt.
Gödi samsung gyár jelenleg túlnőtte magát és a környezetét ezen nincs mit szépíteni.
A gond nem az akkugyárakkal van hanem azzal hogy túl hápolták az egészet a kormányzat részéről.
Az egész iparágon látszik az erőltetett,átgondolatan,kapkodó környezet. Mind gyártasi mind jogszabályi részről. Igaz erről jelenleg közvetve az eu és az európai autógyártok is tehetnek.
Tehát szükség van akkugyárakra...
A mérteke na az amit túlőttek.
Ennyi és ilyen kapacítású gyárakra az ország és a környezeti háttér nincs felkészülve. Sajnos kibilent a mérleg.
Bőven elég lett volna a leendő gyártási kapacítások max a 35-45% a. És más irányba is kiépíteni az ipart. Vegyipar....a meglévő autógyárak áttálításának támogatása. A beszállítói környezet és ipar áttálítása más irányba. Igen ez részben munkanélküliséggel járt volna de idővel egy jó bállított ipar visszapatana a növekedési pályán. Ami a felszabadult munkaerőt ismét visszaszívta volna.
Így marad ki kell mondani a fejetlenség....a kapacítások felhypolása...elszámolása.... a környezeti...logisztikai háttér kapkodó elmért felépítese...kiépítese....sorolhatnák még. Ami ismét gazdaságilag a nem átgondold dönteseknek köszönhetően jelentős költséggel jár. GDP re vetítve is.
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 413
7 962
113
A cseh skoda group ajánlatot tett a Talgóra...
Minden esély megvan rá hogy a skodáé legyen. Egyébként ép most kaptak ismét egy nagyobb megrendelést motorvonatokra.
Idehaza meg a Stadler ra kénne rágyurni mert oltári szükség lenne legalább minimum 80-100 db motorvonat szerelvényre. A fecskék kopnak kifelé...
Ezenkívül ami nagy tétel lenne a 200-250 db új IC+ magas minőségi és kenyelmű kocsik és legalább 120-150 db normál IC kocsik (expert szerelvényekhez plusz nyára a szezonba) Beleértve a vezérlőket is. Ehhez meg új 60-70 db de minimum 35-40 db modern mozdonyra lenne szükség. Ami felőlem lehet kínai is
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
8 696
29 252
113
dehaza meg a Stadler ra kénne rágyurni mert oltári szükség lenne legalább minimum 80-100 db motorvonat szerelvényre. A fecskék kopnak kifelé.
Szerintem nem feltétlen, mert az egyik legdrágább a piacon inkább a skodától vagy a lengyel newagtól kéne bár ha csinálnak egy tendert akkor csak simán bele kell írni, hogy a Dunakeszin kell készüljenek aztán nyerjen a legjobb ár/érték arányú
Ezenkívül ami nagy tétel lenne a 200-250 db új IC+ magas minőségi és kenyelmű kocsik és legalább 120-150 db normál IC kocsik (expert szerelvényekhez plusz nyára a szezonba)
Ahhoz előbb még kell tervezni rendesen és nem silány anyagokat használni
Ehhez meg új 60-70 db de minimum 35-40 db modern mozdonyra lenne szükség. Ami felőlem lehet kínai is
115-ös tendert kéne megismételni...
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
8 696
29 252
113

  • az Audi Hungaria Zrt.,
  • a K&H Bank Zrt.,
  • a Magyar Telekom Nyrt.,
  • az MBH Bank Nyrt.,
  • a MOL Nyrt.,
  • az OTP Bank Nyrt.,
  • a Raiffeisen Bank Zrt.,
  • a Richter Gedeon Nyrt.,
  • a Szerencsejáték Zrt.,
  • az UniCredit Bank Zrt..
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
8 696
29 252
113

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
4 250
12 519
113
A fejlett nyugatos termékenységi rátás meglátásod viszont abszolút téves.
Nem barátom, annak a nyugat-európai társadalmak elpuhulásának, elkényelmesedésének van köze, ami viszont a túlzott jólét következménye. A gyerek nem menő nyugaton... az önmegvalósítás a menő, az ÉN ÉN ÉN és csak ÉN-be nem fér bele a gyerek.
Ha igazad lenne ebben a kérdésben, akkor Afrika példája igazolna téged... hiszen a dzsungelben vagy a szaharában aztán végképp nincs semmiféle gazdasági fedezete a családalapításnak, ehhez képest szülik a gyerekeket az éhhalálba... (és pontosan ezért... 10ből 4 csak megéli a felnőtt kort alapon)
Pont ellenkezőleg.
Hála a nyugat jóemberkedésnek, az állandó segélyezésnek, önkéntes orvosok hadának, abból a 10 gyerekből 8-9 megmarad.
korábban is ennyit szültek, csak akkor 3-4 maradt meg, de azok egy részével is a törzsi háborúk végeztek, meg sokakat elhurcoltak rabszolgának.
Tehát amíg a fehér ember be nem tette a lábát Afrikába, természetes önszabályozás volt a demográfia terén.
Most meg már ez nincs, orrba-szájba pottyantják a pulyákat, akik döntő részt megmaradnak.
 

svajcibeka

Well-Known Member
2013. február 10.
1 095
3 102
113
Nálam kb 10 éve.Forbes.A globalista sajtó egyik ékköve.Hangulatkeltö,hergelö cikk.Van mér vmi Ildikó?