Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
13 165
18 603
113
Csath Magdolna

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Loken

Well-Known Member
2016. november 24.
3 307
6 468
113

Nemerson

Well-Known Member
2018. február 17.
10 323
41 120
113
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
12 589
34 942
113
"Az amerikai Diligent Corporation 37 milliárd forint értékű magyarországi kutatás-fejlesztési rekordberuházása 124 új munkahelyet hoz létre, és ezzel segíti azt is, hogy hazánk gazdasága is élen járjon a globális technológiai forradalomban – közölte Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter csütörtökön Budapesten.

A minisztérium közleménye szerint a tárcavezető arról számolt be a Diligent Corporation friss kutatás-fejlesztési beruházásának bejelentésén, hogy az amerikai szoftverfejlesztő vállalat által meghirdetett projekt értéke 37 milliárd forint, amelyet az állam nyolcmilliárd forinttal támogat."
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
12 589
34 942
113
"A makói önkormányzat felhívása szerint február 14-től hat alkalommal vonul végig a szegedi tápéi Tisza-komptól Makóig egy 471 tonnás, túlméretes szerelvény, rendőri kísérettel. A szállítmány pontos célja ismeretlen, az önkormányzat és a Magyar Közút Zrt. sem adott tájékoztatást.
A Makói Csípős beszámolt róla, hogy egy 21 méter hosszú, több mint négy méter széles és hat méter magas szerelvény fog áthaladni a városon, amelynek súlya meghaladja a 471 tonnát. Az első szállítmány február 14-én érkezik, és április végéig vagy május közepéig még öt alkalommal ismétlődik meg az útvonal.

Hogy valami hatalmasról és különlegesről van szó, arra több jel is utal. Egyrészt a szerelvény csak a makói, alig több mint 5 kilométeres távot a tervek szerint hat óra alatt teszi majd meg, másrészt a kiindulási pontként megjelölt tápéi kompfelhajtó arra utal, hogy Szegedig a Tiszán hozzák a szállítmányt.

Célpontként jogosan merülhet fel az éppen most elkészülőben lévő makói kínai csomagolóüzem, ahol a Coca Cola számára is gyártanak majd aludobozokat – a gyárnak az elmúlt hetekben fejezték be a csarnoképületét. Ha ide érkezik majd a szállítmány – amelynek várható útvonala valóban erre a környékre vezet – lehet, hogy egy speciális gyártósor, nagyipari présgép vagy hengerlőgép, valamilyen hőkezelő berendezés, esetleg az energiaellátáshoz szükséges berendezés, mondjuk egy transzformátor, amit szállítanak majd a rejtélyes konvojok."
Megvan a szállítmány:
"A magyar közlekedéstörténet talán legnagyobb szállítmánya indul pénteken útnak: egy 750 tonnás, 100 méter hosszú, 6 méter széles és 5,4 méter magas járműszerelvény kezdi meg útját a 43-as főúton Románia felé – közölte a Magyar Közút Nonprofit Zrt. az MTI-vel.

A közlemény szerint a marosnémeti (Mintiai) hőerőmű megvalósításához szükséges berendezések szállításának tervezését már több mint egy éve kezdték el a Felbermayr Transport- und Hebetechnik GmbH & Co KG német, osztrák, román és magyar szakemberei. Európa legnagyobb hőerőművéhez egy 380 tonnás generátort szállítanak, amely Amerikából érkezett hajón, majd a Dunán és a Tiszán úsztatták fel a Szeged-Tápé-réti kompkikötőig, ezt követően péntek reggel kezdi meg közel 300 kilométeres útját a célállomásig."
Képek a cikkben.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
44 575
85 918
113
Miskolcon új logisztikai központot épített a Bosch...

54 milliárd forintból valósították meg a projektet a korábbi repülőtér területén.

Ez a cég eddig hazánkba késztermék raktározási funkciót nem telepített, de mostantól minden keletre szállítandó terméke innen indul majd útjára.

100 ezer négyzetméteres csarnokot szánnak a logisztikára.

A vállalat mára a külföldi tulajdonú ipari szereplők közül a legnagyobb foglalkoztatóvá vált Magyarországon, körülbelül 18 300 embernek adva munkát.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
28 380
101 052
113
Fény az alagútban...



Ennek keretében a következő három évben 100 ezer darabbal csökkenthetik a németországi gyártókapacitást, és nagyjából ugyanennyivel, évi 200 ezerre bővíthetik a kecskeméti gyár kapacitását.

A Reuters cikke szerint ez olyan formában valósulna meg, hogy a Mercedes az egyik modelljének gyártását teljes egészében áthelyezné Magyarországra, ahol megközelítőleg 70 százalékkal alacsonyabbak a gyártás költségei, ennek nagy része az olcsóbb munkaerőnek tudaható be. Ez egyrészt annak köszönhető, hogy a hazai Mercedes-dolgozók alacsonyabb bért vihetnek haza, mint németországi társaik, másrészt, miközben Magyarországon a munkabért érintő terhek 33,5 százalékot tesznek ki, addig a németeknél 45 százalékos a személyi jövedelemadó mértéke a Trading Economics szerint.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
28 380
101 052
113
Végre beindult Trieszt. 100 évvel Fiume után

A magyar állam tulajdonában lévő észak-olaszországi területen hatalmas partfalszakasz-építéssel, egy ötvenezer köbméteres feltöltéssel kezdődik a magyar kikötő építése, amely tervek szerint 2028-ban már teljes kapacitással működik majd, és kiszolgálja a magyar áruexportot – mondta Magyar Levente, a Külgazdasági és Külügyminisztérium (KKM) parlamenti államtitkára.

aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzBlNTNkYmFiMTgwOTQ4MzFiNzQxODg3N2U5NDM3MTU5.jpg


Részletezte, hogy első körben egy 250 méteres partfalszakaszt építenek, mintegy 50 ezer köbméternyi területet a tengerben, ezt viszik tovább tovább mintegy 400 méterrel, így összesen 650 méternyi partszakasza lesz Magyarországnak az Adrián. Ezenkívül 30 hektár terület áll rendelkezésre fejlesztésre, ahol egy nagy logisztikai központot építenek, itt húzzák fel a tengeri operációhoz szükséges létesítményeket is.

Magyar Levente beszámolt arról is, hogy fontos tárgyalásokat folytatott az olasz kormány képviselőivel, köztük Edoardo Rixi infrastruktúráért és közlekedésért felelős miniszterhelyettessel, aki végig partner volt a kikötő létesítésének folyamatában, és segíti, hogy néhány éven belül a magyar exportőrök, a magyar cégek ezáltal hatékonyabban tudjanak érvényesülni a világpiacon.

A KKM államtitkára hangsúlyozta:

Magyarország évente mintegy hatvan ezer milliárd forint értékben exportál fizikai javakat, az árucikkek nagy része tengeren hagyja el Európát.

Ha nincs az országnak saját tengeri kijárata, saját tengeri kikötői kapacitása, akkor mindig másoknak lesz kiszolgáltatva.

Ezt az állapotot szeretnék megváltoztatni, hiszen Magyarországnak a világ 34. legnagyobb exportőreként rendelkeznie kell olyan csatornákkal, amelyekkel a leghatékonyabban tud a globális ellátási láncokba bekapcsolódni, munkahelyeket tud teremteni, hatékonyabbá teszi a magyar exportot, segíti a magyar cégek működését
– mondta Magyar Levente.

 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
23 340
46 028
113
Végre beindult Trieszt. 100 évvel Fiume után

A magyar állam tulajdonában lévő észak-olaszországi területen hatalmas partfalszakasz-építéssel, egy ötvenezer köbméteres feltöltéssel kezdődik a magyar kikötő építése, amely tervek szerint 2028-ban már teljes kapacitással működik majd, és kiszolgálja a magyar áruexportot – mondta Magyar Levente, a Külgazdasági és Külügyminisztérium (KKM) parlamenti államtitkára.

aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzBlNTNkYmFiMTgwOTQ4MzFiNzQxODg3N2U5NDM3MTU5.jpg


Részletezte, hogy első körben egy 250 méteres partfalszakaszt építenek, mintegy 50 ezer köbméternyi területet a tengerben, ezt viszik tovább tovább mintegy 400 méterrel, így összesen 650 méternyi partszakasza lesz Magyarországnak az Adrián. Ezenkívül 30 hektár terület áll rendelkezésre fejlesztésre, ahol egy nagy logisztikai központot építenek, itt húzzák fel a tengeri operációhoz szükséges létesítményeket is.

Magyar Levente beszámolt arról is, hogy fontos tárgyalásokat folytatott az olasz kormány képviselőivel, köztük Edoardo Rixi infrastruktúráért és közlekedésért felelős miniszterhelyettessel, aki végig partner volt a kikötő létesítésének folyamatában, és segíti, hogy néhány éven belül a magyar exportőrök, a magyar cégek ezáltal hatékonyabban tudjanak érvényesülni a világpiacon.

A KKM államtitkára hangsúlyozta:

Magyarország évente mintegy hatvan ezer milliárd forint értékben exportál fizikai javakat, az árucikkek nagy része tengeren hagyja el Európát.

Ha nincs az országnak saját tengeri kijárata, saját tengeri kikötői kapacitása, akkor mindig másoknak lesz kiszolgáltatva.

Ezt az állapotot szeretnék megváltoztatni, hiszen Magyarországnak a világ 34. legnagyobb exportőreként rendelkeznie kell olyan csatornákkal, amelyekkel a leghatékonyabban tud a globális ellátási láncokba bekapcsolódni, munkahelyeket tud teremteni, hatékonyabbá teszi a magyar exportot, segíti a magyar cégek működését
– mondta Magyar Levente.

Mitől lesz ez a kikötő magyar? Magyar állami terület lesz mint egy külföldi követség területe?
Ha csak a tulajdonjog a magyar államé, az nem sokat ér.

Amúgy is bármelyik olasz kormány mondhatja, hogy "ennyi volt!"
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
28 380
101 052
113

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
28 380
101 052
113
Végre beindult Trieszt. 100 évvel Fiume után

A magyar állam tulajdonában lévő észak-olaszországi területen hatalmas partfalszakasz-építéssel, egy ötvenezer köbméteres feltöltéssel kezdődik a magyar kikötő építése, amely tervek szerint 2028-ban már teljes kapacitással működik majd, és kiszolgálja a magyar áruexportot – mondta Magyar Levente, a Külgazdasági és Külügyminisztérium (KKM) parlamenti államtitkára.

aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzBlNTNkYmFiMTgwOTQ4MzFiNzQxODg3N2U5NDM3MTU5.jpg


Részletezte, hogy első körben egy 250 méteres partfalszakaszt építenek, mintegy 50 ezer köbméternyi területet a tengerben, ezt viszik tovább tovább mintegy 400 méterrel, így összesen 650 méternyi partszakasza lesz Magyarországnak az Adrián. Ezenkívül 30 hektár terület áll rendelkezésre fejlesztésre, ahol egy nagy logisztikai központot építenek, itt húzzák fel a tengeri operációhoz szükséges létesítményeket is.

Magyar Levente beszámolt arról is, hogy fontos tárgyalásokat folytatott az olasz kormány képviselőivel, köztük Edoardo Rixi infrastruktúráért és közlekedésért felelős miniszterhelyettessel, aki végig partner volt a kikötő létesítésének folyamatában, és segíti, hogy néhány éven belül a magyar exportőrök, a magyar cégek ezáltal hatékonyabban tudjanak érvényesülni a világpiacon.

A KKM államtitkára hangsúlyozta:

Magyarország évente mintegy hatvan ezer milliárd forint értékben exportál fizikai javakat, az árucikkek nagy része tengeren hagyja el Európát.

Ha nincs az országnak saját tengeri kijárata, saját tengeri kikötői kapacitása, akkor mindig másoknak lesz kiszolgáltatva.

Ezt az állapotot szeretnék megváltoztatni, hiszen Magyarországnak a világ 34. legnagyobb exportőreként rendelkeznie kell olyan csatornákkal, amelyekkel a leghatékonyabban tud a globális ellátási láncokba bekapcsolódni, munkahelyeket tud teremteni, hatékonyabbá teszi a magyar exportot, segíti a magyar cégek működését
– mondta Magyar Levente.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
44 575
85 918
113
Svájci precíziós műanyaggyártó új központja készült el Zalaegerszegen

12 millió eurós (jelen középértéken mintegy 4,83 milliárd forintos) beruházás részeként épült meg Zalaegerszegen a svájci tulajdonú EuropTec Kft. új, 2500 négyzetméteres üzemcsarnoka, amelyet csütörtökön avattak fel.

A projekthez a magyar állam egymilliárd forint támogatást biztosított. A fejlesztés jóvoltából 80-100 új munkahelyet is teremt a cég.