
Óriásberuházással hoz létre építőipari gépgyárat a kínai Zoomlion a Dunántúlon
A mintegy 42 milliárd forint értékű fejlesztéssel várhatóan 800 munkahelyet teremt a cég Tatabányán.

Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Most komolyan, ezt is oda kellett?![]()
Óriásberuházással hoz létre építőipari gépgyárat a kínai Zoomlion a Dunántúlon
A mintegy 42 milliárd forint értékű fejlesztéssel várhatóan 800 munkahelyet teremt a cég Tatabányán.magyarepitok.hu
Az a baj a fizikai közelség a nyugati határhoz dominál az ilyen befektetéseknèl :/Most komolyan, ezt is oda kellett?
Erre volt egy jol kidolgozott terv hogy ezt a hatart gyulaig kitoljak egy folyamatos fejleszteskent egy amolyan ugroiskola elvet követve…csak hat szartak bele kozep magyaroszagot kihagytak az ujrasbol aztan par keleti sikeren tul nem jott mas.Az a baj a fizikai közelség a nyugati határhoz dominál az ilyen befektetéseknèl :/
Mint ha olyan nagy lenne az ország.Az a baj a fizikai közelség a nyugati határhoz dominál az ilyen befektetéseknèl :/
Az infra inkább a döntőMint ha olyan nagy lenne az ország.
Így nem is fog kiépülni máshol, max -ahogy KáVé is mondta- nem rendszerszintű, hanem pontszerű fejlesztések, beruházások vannak, lesznek.Az infra inkább a döntő
Ráadásul gyorsítja így a használható emberek elvándorlását a lemaradt (hátrahagyott!) helyről, amitől egyre kevésbé éri meg oda bármit tenni... végső soron egy trianon 2.0 előkészületeit látjuk ezen a vonalon is.Így nem is fog kiépülni máshol, max -ahogy KáVé is mondta- nem rendszerszintű, hanem pontszerű fejlesztések, beruházások vannak, lesznek.
Sajnos elég sokaktól hallottam, hogy a minőségre panaszkodtak. Azért az meg már nem igen járja, hogy drága is legyen, meg szar is. Így elég nehéz fenntartani a gyárat. Nem tudom, hogy Romániában mennyivel tud nagyobb nyereséget elkönyvelni.a Zalakerámia inkább átmegy termelni Romániába
Nem csak ott vásárolnak. Sokan vásárolnak Magyarországon. De közben meg pl. ha itthoni alapanyagból, itthoni boltokból, itthoni mesterekkel dolgoztatnak, akkor az itt marad. Most is járnak ide kórházba, vizsgálatokra államiba, magánba. A szegedi, vagy csabai magánegészségügyben is rendszeresen találkozni velük. Szóval ez sem lesz akkora újdonság. Pl.: a BYD meg számít a romániai munkavállalókra, mert igaz, hogy sokan csak himihumizták, de mégis 10-11 ezer embert keresnek oda.Ahogy a román állampolgárok ingatlanvásárlásai a határon innen, de túloldalt dolgozva, vásárolva, itt csak az közterhen rezsicsökkentésen élősködéssel a hazai iparra tolva több terhet, annak versenyképtelenségét növelve.
A prémium terméknek mindig tovább van piaca, mint az alsóbb árkategóriásoknak. És már pl. autóiparban nagyon egy árban van a legtöbb jármű és olyan, hogy olcsó, nem nagyon van.hiába a prémium termék prémium árazása hatalmas árréssel
Igen, ez jelentős részben igaz. Bár darabszámra még lehetne ezreket előszedni, csak fejben kellene őket rendbe rakni.Ráadásul gyorsítja így a használható emberek elvándorlását a lemaradt (hátrahagyott!) helyről, amitől egyre kevésbé éri meg oda bármit tenni... végső soron egy trianon 2.0 előkészületeit látjuk ezen a vonalon is.
Megvan a szállítmány:
"A magyar közlekedéstörténet talán legnagyobb szállítmánya indul pénteken útnak: egy 750 tonnás, 100 méter hosszú, 6 méter széles és 5,4 méter magas járműszerelvény kezdi meg útját a 43-as főúton Románia felé – közölte a Magyar Közút Nonprofit Zrt. az MTI-vel.
A közlemény szerint a marosnémeti (Mintiai) hőerőmű megvalósításához szükséges berendezések szállításának tervezését már több mint egy éve kezdték el a Felbermayr Transport- und Hebetechnik GmbH & Co KG német, osztrák, román és magyar szakemberei. Európa legnagyobb hőerőművéhez egy 380 tonnás generátort szállítanak, amely Amerikából érkezett hajón, majd a Dunán és a Tiszán úsztatták fel a Szeged-Tápé-réti kompkikötőig, ezt követően péntek reggel kezdi meg közel 300 kilométeres útját a célállomásig."
Képek a cikkben.
![]()
Gigaszállítmány lép az országba Nagylaknál alig egy hét múlva
A közlemény szerint a marosnémeti (Mintiai) hőerőmű megvalósításához szükséges berendezések szállításának tervezését már több mint egy éve kezdték el a Felbermayr Transport- und Hebetechnik GmbH & Co KG német, osztrák, román és magyar szakemberei. Európa legnagyobb hőerőművéhez egy 380 tonnás...www.aradihirek.ro
És persze, hogy MAN a vontatóÍgy jutott át 720 tonnás szállítmány egy 40 tonna teherbírású hídon...
![]()
Így jutott át 720 tonnás szállítmány egy 40 tonna teherbírású hídon - VIDEÓ
A statikai kihívás során a 30 méter hosszú, három nyílású Apátfalvi-hidat úgy kellett megerősíteni, hogy biztosítsa a 720 tonnás, 100 méter hosszú és 6 méter széles, generátort szállító szerelvény áthaladását.magyarepitok.hu
Ennek sikerességében nagyon szkeptikus vagyok. Évtizednyi kívülről kapott minta, és belső késztetés, szorgalom, önmegtartóztatás (mert maga a tanulás, önfeljesztés is mindig az) hiányzik, nem lehet pikk-pakk pótolni, pár kivétel akadhat csupán.Igen, ez jelentős részben igaz. Bár darabszámra még lehetne ezreket előszedni, csak fejben kellene őket rendbe rakni.
Én is. De valamit csinálni kell. Egyszerűen lehetetlen, hogy munkavállalásra képes, sokszor iskolát is végzett munkások ezrei, tízezrei legyenek a rendszeren kívül (nagy részt se nem tanulnak, sem bejelentett állásuk nincs, se segélyben nem részesülnek). Ez generációkon átívelő problémákat fog generálni és fenntartani. És látom, hogy folyamatosan termelődik ez a réteg.Ennek sikerességében nagyon szkeptikus vagyok. Évtizednyi kívülről kapott minta, és belső késztetés, szorgalom, önmegtartóztatás (mert maga a tanulás, önfeljesztés is mindig az) hiányzik, nem lehet pikk-pakk pótolni, pár kivétel akadhat csupán.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..