Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Kávé

Well-Known Member
2022. január 26.
4 571
15 534
113
Az a baj a fizikai közelség a nyugati határhoz dominál az ilyen befektetéseknèl :/
Erre volt egy jol kidolgozott terv hogy ezt a hatart gyulaig kitoljak egy folyamatos fejleszteskent egy amolyan ugroiskola elvet követve…csak hat szartak bele kozep magyaroszagot kihagytak az ujrasbol aztan par keleti sikeren tul nem jott mas.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 619
21 072
113
Így nem is fog kiépülni máshol, max -ahogy KáVé is mondta- nem rendszerszintű, hanem pontszerű fejlesztések, beruházások vannak, lesznek.
Ráadásul gyorsítja így a használható emberek elvándorlását a lemaradt (hátrahagyott!) helyről, amitől egyre kevésbé éri meg oda bármit tenni... végső soron egy trianon 2.0 előkészületeit látjuk ezen a vonalon is.

Ahogy a román állampolgárok ingatlanvásárlásai a határon innen, de túloldalt dolgozva, vásárolva, itt csak az közterhen rezsicsökkentésen élősködéssel a hazai iparra tolva több terhet, annak versenyképtelenségét növelve. Igen, a rezsicsökkentés is trianon 2.0 előkészítése.

Sebaj, Nógrádban van elég munkahely, nem gond, hogy a Zalakerámia inkább átmegy termelni Romániába...

A németek meg idehozzák a termékeik termelését, aminek a piaca felszívódik, mert a nyugati melósok jó bére volt a nyugati vásárlóerő alapja. Ha itt szar bér lesz továbbra is, itt nem lesz akkora vásárlóerő, és hiába a prémium termék prémium árazása hatalmas árréssel, nem lesz aki megvegye... Szóval lehet most azon is örömködni, de nagyon nagy baj előjele az is.

Szerintem már vége a dalnak. Csak még tándolunk.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
12 459
34 482
113
a Zalakerámia inkább átmegy termelni Romániába
Sajnos elég sokaktól hallottam, hogy a minőségre panaszkodtak. Azért az meg már nem igen járja, hogy drága is legyen, meg szar is. Így elég nehéz fenntartani a gyárat. Nem tudom, hogy Romániában mennyivel tud nagyobb nyereséget elkönyvelni.

Ahogy a román állampolgárok ingatlanvásárlásai a határon innen, de túloldalt dolgozva, vásárolva, itt csak az közterhen rezsicsökkentésen élősködéssel a hazai iparra tolva több terhet, annak versenyképtelenségét növelve.
Nem csak ott vásárolnak. Sokan vásárolnak Magyarországon. De közben meg pl. ha itthoni alapanyagból, itthoni boltokból, itthoni mesterekkel dolgoztatnak, akkor az itt marad. Most is járnak ide kórházba, vizsgálatokra államiba, magánba. A szegedi, vagy csabai magánegészségügyben is rendszeresen találkozni velük. Szóval ez sem lesz akkora újdonság. Pl.: a BYD meg számít a romániai munkavállalókra, mert igaz, hogy sokan csak himihumizták, de mégis 10-11 ezer embert keresnek oda.
Sokan, akik átköltöztek meg amúgy is Magyarországon dolgoznak, de vannak, akik meg épp innen mennek nyugatra dolgozni.
Szóval sokkal bonyolultabb a képlet.
Sajnos az itteni települések a magyarországi vevőknek csak annyiból perspektíva, hogy még olcsó (volt) az ingatlan. Aztán el kell gondolkodni, hogy visszalépés e, hogy a legszegényebb, az ország minden részéről összefújt legalsó réteg, vagy pl.: egy Aradról átköltöző munkás/értelmiségi család a nagyobb nyereség?

hiába a prémium termék prémium árazása hatalmas árréssel
A prémium terméknek mindig tovább van piaca, mint az alsóbb árkategóriásoknak. És már pl. autóiparban nagyon egy árban van a legtöbb jármű és olyan, hogy olcsó, nem nagyon van.

Ráadásul gyorsítja így a használható emberek elvándorlását a lemaradt (hátrahagyott!) helyről, amitől egyre kevésbé éri meg oda bármit tenni... végső soron egy trianon 2.0 előkészületeit látjuk ezen a vonalon is.
Igen, ez jelentős részben igaz. Bár darabszámra még lehetne ezreket előszedni, csak fejben kellene őket rendbe rakni.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
44 133
85 049
113
Megvan a szállítmány:
"A magyar közlekedéstörténet talán legnagyobb szállítmánya indul pénteken útnak: egy 750 tonnás, 100 méter hosszú, 6 méter széles és 5,4 méter magas járműszerelvény kezdi meg útját a 43-as főúton Románia felé – közölte a Magyar Közút Nonprofit Zrt. az MTI-vel.

A közlemény szerint a marosnémeti (Mintiai) hőerőmű megvalósításához szükséges berendezések szállításának tervezését már több mint egy éve kezdték el a Felbermayr Transport- und Hebetechnik GmbH & Co KG német, osztrák, román és magyar szakemberei. Európa legnagyobb hőerőművéhez egy 380 tonnás generátort szállítanak, amely Amerikából érkezett hajón, majd a Dunán és a Tiszán úsztatták fel a Szeged-Tápé-réti kompkikötőig, ezt követően péntek reggel kezdi meg közel 300 kilométeres útját a célállomásig."
Képek a cikkben.

Így jutott át 720 tonnás szállítmány egy 40 tonna teherbírású hídon...
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.