Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

tomcat1

Well-Known Member
2014. december 30.
2 491
3 000
113
Az elektromos járművek hazavághatják a magyar autóipart
Az elektromos autók elterjedése és az automatizálás akár már 5 éven belül is negatívan érintheti a magyar ipart. Elsősorban a nagy autógyártók beszállítói hálózatának csökkentése és az élő munkaerő mérséklése jelentheti a legnagyobb veszélyt.

https://nrgreport.com/cikk/2017/09/19/az-elektromos-jarmuvek-haza-vaghatjak-a-magyar-autoipart
Lehet így lesz, de lehet még jobban járunk.
 

Telak2

Well-Known Member
2016. október 28.
1 096
1 216
113
Nagy hozzáadott értéket nem tartalmaz ma a magyarországi járműipar, szóval a hagyományos autók alkatrészei helyett majd gyártjuk az elektromosakét. A kiépült beszállítói kört nem fogja egy gyártó sem lenullázni, max azt aki nem tud (nem akar) fejlődni
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg
T

torsen

Guest
Nem szoktam dicsérni a kormányt (megjegyzem egyiket se, megteszi azt ő maga) de most nagyon jó szerepet kapott Palkovics azzal, hogy ő a felelőse az 5G technológiának és az arra épülő önvezető autó és környezete magyarországi fejlesztésének (Zalaegerszeg környékén) Palkovics nagy autós szaktekintély (elsősorban légfékek területén) és ebben a szerepben tényleg a világ élvonalába lökheti a magyar járműipar egy jelentős -nagy hozzáadott értéket termelő- szeletét, amelyik az önvezető autók (szinte biztosan elektromos hajtásúak) szoftveres, hardveres eszközeit, igényeit fejlesztheti. A car-to-car és a car-to-x technológiák még nagyon újak és ezen a téren jó fejlesztői környezettel (ha magánpénz nincs akkor államival) az élmezőnyben maradhatunk. És akkor nem csak másfeles feketelemezt szegecsel a zártszelvény vázra a buszt karosszáló magyar melós...
 

tomcat1

Well-Known Member
2014. december 30.
2 491
3 000
113
Nem szoktam dicsérni a kormányt (megjegyzem egyiket se, megteszi azt ő maga) de most nagyon jó szerepet kapott Palkovics azzal, hogy ő a felelőse az 5G technológiának és az arra épülő önvezető autó és környezete magyarországi fejlesztésének (Zalaegerszeg környékén) Palkovics nagy autós szaktekintély (elsősorban légfékek területén) és ebben a szerepben tényleg a világ élvonalába lökheti a magyar járműipar egy jelentős -nagy hozzáadott értéket termelő- szeletét, amelyik az önvezető autók (szinte biztosan elektromos hajtásúak) szoftveres, hardveres eszközeit, igényeit fejlesztheti. A car-to-car és a car-to-x technológiák még nagyon újak és ezen a téren jó fejlesztői környezettel (ha magánpénz nincs akkor államival) az élmezőnyben maradhatunk. És akkor nem csak másfeles feketelemezt szegecsel a zártszelvény vázra a buszt karosszáló magyar melós...
Bízzunk benne.De remélem már nem szegecselnek, hanem hegesztenek :)
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg

Sharid

Well-Known Member
2017. szeptember 4.
5 476
2 834
113
Nem szoktam dicsérni a kormányt (megjegyzem egyiket se, megteszi azt ő maga) de most nagyon jó szerepet kapott Palkovics azzal, hogy ő a felelőse az 5G technológiának és az arra épülő önvezető autó és környezete magyarországi fejlesztésének (Zalaegerszeg környékén) Palkovics nagy autós szaktekintély (elsősorban légfékek területén) és ebben a szerepben tényleg a világ élvonalába lökheti a magyar járműipar egy jelentős -nagy hozzáadott értéket termelő- szeletét, amelyik az önvezető autók (szinte biztosan elektromos hajtásúak) szoftveres, hardveres eszközeit, igényeit fejlesztheti. A car-to-car és a car-to-x technológiák még nagyon újak és ezen a téren jó fejlesztői környezettel (ha magánpénz nincs akkor államival) az élmezőnyben maradhatunk. És akkor nem csak másfeles feketelemezt szegecsel a zártszelvény vázra a buszt karosszáló magyar melós...


khmm... ha már zalaegerszegiek az ősök.
Mercedes gyár majdnem oda települt, de Kecskemét nyert.

a tesztpálya (nem tudom hány van még Európában, a tervek szerint alkalmas lesz az önvezető autól tesztelésére, és a kormány próbálja a TESLA autók gyártását a környékre hozni.

autóipar a környéken annyi van, szabad kapacitással, hogy a FLEX, korábban Flextronics, szerel össze pár gyártósoron (régi MOM gyár helyén) autóipari elktronikát, és világítást, iiletve azt hiszem sárvári gyárukban nincs.

Szabad munakerő a környéken nincs, Flex is Ukrajnában toboroz.


Állítólag gond, hogy helyi hírek szerint a sorra beálló Ukrán munkásnak kb másfélszeres bért fizetnek, plusz fizetik szállást és étkezési hozzájárulást, helyieknek meg esetleg fizet a cég egy pizzát.)
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 917
72 982
113
khmm... ha már zalaegerszegiek az ősök.
Mercedes gyár majdnem oda települt, de Kecskemét nyert.

a tesztpálya (nem tudom hány van még Európában, a tervek szerint alkalmas lesz az önvezető autól tesztelésére, és a kormány próbálja a TESLA autók gyártását a környékre hozni.

autóipar a környéken annyi van, szabad kapacitással, hogy a FLEX, korábban Flextronics, szerel össze pár gyártósoron (régi MOM gyár helyén) autóipari elktronikát, és világítást, iiletve azt hiszem sárvári gyárukban nincs.

Szabad munakerő a környéken nincs, Flex is Ukrajnában toboroz.


Állítólag gond, hogy helyi hírek szerint a sorra beálló Ukrán munkásnak kb másfélszeres bért fizetnek, plusz fizetik szállást és étkezési hozzájárulást, helyieknek meg esetleg fizet a cég egy pizzát.)
Az összes Flexnek xar híre van amelyikről hallottam. A sárvári egy vicc kategória, többeket is ismerek akik megfordultak ott. Havi szerződésekkel, variálgatásokkal, 80000 ft-ért e várjanak tömegeket. Kb kezet foghatnak a Kroshuval Kőszegen, na az legalább már megindult Ukrajna felé, ott még van keresni valójuk a hozzáállásukkal.
 
  • Tetszik
Reactions: marton

Sharid

Well-Known Member
2017. szeptember 4.
5 476
2 834
113
Az összes Flexnek xar híre van amelyikről hallottam. A sárvári egy vicc kategória, többeket is ismerek akik megfordultak ott. Havi szerződésekkel, variálgatásokkal, 80000 ft-ért e várjanak tömegeket. Kb kezet foghatnak a Kroshuval Kőszegen, na az legalább már megindult Ukrajna felé, ott még van keresni valójuk a hozzáállásukkal.


annél azért pár tízezerrel több....
nem sokkal.
Egyébként tényleg szar, képzeld el, ha több az irodista meg a menedzser, kb negyed kihasználtsággal, Zala B- mint amikor négy műszakban többezer emberrel gyártották a Blackberryt... mérnök nincs, annyira hogy azt hirdetik hogy ha viszed a diplomád, kapsz egy nyolchets intenzív képzést, és munkába állhatsz tesztmérnökként... Két technikus három műszakra, nekik kéne 38 tesztert folyamatosan üzemeltetni... ők papíron mérnöknek vannak a bérkategóriába, annyra nincs ember.... erre felvételt hirdetnek, de mérnöki szint alatt csak munkaerőkölsönzőn keresztül.....

(Gyártás jó részét meg kivitték Munkácsra... csodás minőség jön onnan...)

Viszont van ott középiskolás osztálytársam, háromból bukott első évben, most ott középvezető...van még egy rakás ilyen sztorim, de gondolom el tudod képzelni ezek után)

Legendás történet, amikor az egyik nagyfőnök esett neki a technikusoknak, hogy vevői reklamáció jött:
"Bazmeg, ezt ne csináljátok, ne játszatok az állásommal, mi lesz velem mit gondoltok.????

Mire az egyikük:
"Mi lenne, bzmeg, vissazmész pincérnek."
 
T

torsen

Guest
khmm... ha már zalaegerszegiek az ősök.
Mercedes gyár majdnem oda települt, de Kecskemét nyert.

a tesztpálya (nem tudom hány van még Európában, a tervek szerint alkalmas lesz az önvezető autól tesztelésére, és a kormány próbálja a TESLA autók gyártását a környékre hozni.

autóipar a környéken annyi van, szabad kapacitással, hogy a FLEX, korábban Flextronics, szerel össze pár gyártósoron (régi MOM gyár helyén) autóipari elktronikát, és világítást, iiletve azt hiszem sárvári gyárukban nincs.

Szabad munakerő a környéken nincs, Flex is Ukrajnában toboroz.


Állítólag gond, hogy helyi hírek szerint a sorra beálló Ukrán munkásnak kb másfélszeres bért fizetnek, plusz fizetik szállást és étkezési hozzájárulást, helyieknek meg esetleg fizet a cég egy pizzát.)

A (cikk szerint is) ez egy olyan nagyobb földrajzi környezet, mely alkalmas önvezető autók tesztelésére.Nem csak egy teszt"pálya" hanem kapcsolódik hozzá egy útszakasz és egy városrész (smart city) is, tudomásom szerint, bár a tévedés jogát fenntartom, Ilyen jellegű tesztkörnyezet a környezetünkben még nincs, csak zárt pályák és szigorúan ellenőrzött feltételek melletti közúti tesztek Ezek az önvezetés tesztelésére alkalmasak, megfigyelhető a jármű reakciója a véletlenszerű közlekedési eseményekre. DE a járművek közötti nagysebességű adatkapcsolat biztos működését (car2car) nem nagyon lehet ellenőrizni, hiszen korlátos a járművek száma, korlátozott a járművek mozgása, a közöttük lévő távolság. A jelenlegi közlekedési környezet végképp nem alkalmas (mert nincs kiépítve) a car2x eszközök teszteléséhez. Ez a hálózat alapú rendszer lenne képes a járművek mozgásai, átadott információi, közlekedési helyzetek (pl. elterelés), a forgalomirányító rendszer működésének figyelembe vételével (és interaktív módon,befolyásolásával) optimalizálni a járművek mozgását, a balesetek megelőzését, segítve a járművek és benne az önvezető járművek mozgását. (csak egy béna példa: ha kicsi a forgalom melyet a mozgó járművek bejelentkezései alapján észlel a rendszer, akkor teljesen átszervezheti a rendszer a forgalomirányítást, szükségtelenül hosszú tilos jelzéseket nem ad, vagy teljesen kikakapcsol. A baleseteket a csomóponthoz közlekedő autók sebességeinek optaimalizálásával, az ismert áthaladási sorrend betartatásával biztosítja. Ne feledjük, hogy az önvezető autó sem képes a fizika törvényeit áthágni, egy beláthatatlan kereszteződésben két önvezető autú külső támogatás nélkül tud karambolozni.Jelzi, ha egy "benzinkútnál" minden töltőfejen lóg egy villanyautó, sőt a töltések várható befejezése is látható.) Szóval nagyon komoly földi infrastruktúra kellene, és megbízható, gyors adatátviteli rendszer.

Nos ehhez, nem ukrán sormunkások kellenek. Ebben a témában nagyon sok ígéretes magyar kezdeményezés van, ezeket kellene egy klaszterbe rendezni. Sok más járműipari területtel ellentétben itt alig van, vagy nincs is lemaradásunk. Most még...(Jó. Japán kivétel, Ott már az első generációs Nissan Leaf megjelenésével egyidőben még GPRS alapon elindult egy ilyen rendszer kiépítése, hogy jelenleg hogyan állnak, nem tudom.)
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and marton

Sharid

Well-Known Member
2017. szeptember 4.
5 476
2 834
113
khmm...Zaaléegerszegen a smart city: a buszmegállók egy részében van kijelző, ami mutatja hogyan fognak jönni a helyijáratok
a 76-os út a cikkben ígért kiépítésének még se híre se hamva (nem tudom, mennyi idő és pénz az ilyen átalakítás)
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 917
72 982
113
annél azért pár tízezerrel több....
nem sokkal.
Egyébként tényleg szar, képzeld el, ha több az irodista meg a menedzser, kb negyed kihasználtsággal, Zala B- mint amikor négy műszakban többezer emberrel gyártották a Blackberryt... mérnök nincs, annyira hogy azt hirdetik hogy ha viszed a diplomád, kapsz egy nyolchets intenzív képzést, és munkába állhatsz tesztmérnökként... Két technikus három műszakra, nekik kéne 38 tesztert folyamatosan üzemeltetni... ők papíron mérnöknek vannak a bérkategóriába, annyra nincs ember.... erre felvételt hirdetnek, de mérnöki szint alatt csak munkaerőkölsönzőn keresztül.....

(Gyártás jó részét meg kivitték Munkácsra... csodás minőség jön onnan...)

Viszont van ott középiskolás osztálytársam, háromból bukott első évben, most ott középvezető...van még egy rakás ilyen sztorim, de gondolom el tudod képzelni ezek után)

Legendás történet, amikor az egyik nagyfőnök esett neki a technikusoknak, hogy vevői reklamáció jött:
"Bazmeg, ezt ne csináljátok, ne játszatok az állásommal, mi lesz velem mit gondoltok.????

Mire az egyikük:
"Mi lenne, bzmeg, vissazmész pincérnek."
Csak azt nem értem én hogy az ilyen egykori "legendás" cégek ahol már mindenki megfordult (kb mint a voltál sorkatona? kérdés) egykor úgy 95-2000 körül híresen jól fizettek. 35-45-50000ft /hó, ha hétvégén túlóráztál zsebbe adtak 4-5-6000 ft/8 óra sokszor az alap fizetésen felül. Most 20 évvel később ennek kicsivel több mint dupláját adják. Rettenetesen elment a rossz hírük, egyrészt a sok általad is említett pincérből lett nagyfőnöknek köszönhetően (Kg-en villanyszerelő volt a szakmája az üzemvezetőnek mikor ott voltam, de ismerek a sárvári Flexben egy 8 osztályos műszakvezetőt is.), másrészt gyakorlatilag 2000-2010 közt nulla bérnövekedés volt. Fizetni most is fáj nekik, nem is tartoznak a "menő" cégek közé fizetés terén. Ezért is mennek keletebbre, ott még 45000 vígan elviselik őket.
 

Sharid

Well-Known Member
2017. szeptember 4.
5 476
2 834
113
nem igazán.
ott is emberhiány van, azért vitték ki a termelést, hogy majd 45 000ért dolgozik neki az ukrán,
http://www.hhrf.org/karpatiigazszo/060427/g01.html
és még köszönetet is mond.

de közben bejött a lehetőség, (EU munakerőhiány ) és nincs kedvük annyiért ott megszakadni a helyieknek.

Egyébként hazai (zalaegerszegi bérekről -azt hiszem pont ott a legalacsonyabb-Zalaegerszegen Blackberry bedőlése kipucolta a B gyáregységet, kétharmada most is üres, a "lila" épületben, ahol azelőtt szervereket raktak össz, most kb 30 éves gépekkel kolbászokat lezáró fémvégeket gyártanak, tehát volt évekig munkakereső- bérekről annyit, raktáros/targoncás srác 32 hétvégi túlórával vitt haza 190valahányezret.
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 508
5 706
113
http://www.origo.hu/auto/20170922-byd-elso-buszok.html

A BYD Electric Bus and Truck Hungary Kft. áprilisban megnyílt, komáromi üzemében elkészült a kínai vállalat első két elektromos busza.

http://www.origo.hu/auto/20170404-felavattak-a-byd-elektromos-buszgyarat-komaromban.html

Komáromban felavatták a BYD első kontinentális európai buszgyárát, ahol nemsokára két műszakban évi 400 járművet fognak összeszerelni. Lesz egy közös vonásuk: hírből sem ismerik a dízelmotort, tisztán elektromos hajtásúak lesznek. Bemutatjuk a cég terveit, a beruházás hátterét, a magyar fejlesztésű alternatívát és a korábbi tapasztalatokat a nálunk futó hagyományos kínai buszokkal.
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo and marton

Sharid

Well-Known Member
2017. szeptember 4.
5 476
2 834
113
http://www.origo.hu/auto/20170922-byd-elso-buszok.html

A BYD Electric Bus and Truck Hungary Kft. áprilisban megnyílt, komáromi üzemében elkészült a kínai vállalat első két elektromos busza.

http://www.origo.hu/auto/20170404-felavattak-a-byd-elektromos-buszgyarat-komaromban.html

Komáromban felavatták a BYD első kontinentális európai buszgyárát, ahol nemsokára két műszakban évi 400 járművet fognak összeszerelni. Lesz egy közös vonásuk: hírből sem ismerik a dízelmotort, tisztán elektromos hajtásúak lesznek. Bemutatjuk a cég terveit, a beruházás hátterét, a magyar fejlesztésű alternatívát és a korábbi tapasztalatokat a nálunk futó hagyományos kínai buszokkal.

Azért ha megengeded, dobok egy pár linket, érintve az említett BYD ottani viselkedését az amerikai üzemében: -állami támogatásból kínai munkások a hivatalos minimálbér alatti fizetéssel. + minőségi hm..problémák.
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 508
5 706
113
Azért ha megengeded, dobok egy pár linket, érintve az említett BYD ottani viselkedését az amerikai üzemében: -állami támogatásból kínai munkások a hivatalos minimálbér alatti fizetéssel. + minőségi hm..problémák.

Ilyen problémáink nem lesznek. Nem hinném, hogy találnának olyan kínait, aki 8000 km-t utazik a magyar minimálbérnél kisebb fizetésért. :)
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz

Nagy Csaba

Well-Known Member
2017. július 26.
1 329
2 379
113

Nagy Csaba

Well-Known Member
2017. július 26.
1 329
2 379
113

Azért annak nézz utána, hogy a Renailt/Rába/Currus tűzoltó autók mennyire Magyarok.... Céges tűzoltóságunknál egy tók ugyanilyen verda van, viszont azon csak Renault felirat..... A felszereléseinek a legdrágább része meg bevallottan nem Magyar, mert mi nem tudjuk gyártani.
A Széles féle busz meg jelenleg átverés. Az átadó ünnepségen még arra sem vették a fáradságot (vagy nem lehetett), hogy a Volvó emblémát leszedjék a 2db buszról, csak alábiggyesztették a Currus feliratot. Ezeket NEM ITT szerelték össze..... Ikaruszhoz nyomokban sincs köze. Viszont érdekes módon Széles minden felvételen vigyorgott mint a vadalma.... Neki már biztos megérte.