Magyarország ipara

Ez az elektromos autós divat ugyanolyan bukta lesz a sok birkának mint a mostani dízelek. 6-8 év és egy pénztemető lesz ez is az akksijával meg elektronikájával.
 
Ez az elektromos autós divat ugyanolyan bukta lesz a sok birkának mint a mostani dízelek. 6-8 év és egy pénztemető lesz ez is az akksijával meg elektronikájával.
Nem kell ehhez 6-8 év, amíg nem lehet vele elmenni 6-700km-re és utána 5 perc alatt megtankolni, addig csak bevásárlóautó lehet egy valódi autó mellett, ahhoz viszont egy pöppet drága ez a "csoda"!! Csoda drága....
 
El lehet vele autózni 600km-re és utána 5 perc alatt feltölteni? Mert ha nem, akkor az ilyen autóval te fogsz lemaradni, ottmaradni az út szélén. Amíg az 5 perc feltöltés helyett fél napig tart feltölteni az akkut és 30-50km-re van a töltőhely, addig az csak bevásárlóautó. A román autóipari termékeket meg Magyarországon jobb ha nem reklámozod, volt már benne részünk...
 
Szerintem egy átlag, magyar, családi házas felhasználónak már most is realitás egy használt elektromos autó vagy plug-in hibrid.
Egy módosabb BP-i lakos számára, akinek van hol töltenie és sokat jár a belváros felé annak szintén.
A többi ember számára (sajnos ebbe én is bele esek) még nem jó megoldás.
 
El lehet vele autózni 600km-re és utána 5 perc alatt feltölteni? Mert ha nem, akkor az ilyen autóval te fogsz lemaradni, ottmaradni az út szélén. Amíg az 5 perc feltöltés helyett fél napig tart feltölteni az akkut és 30-50km-re van a töltőhely, addig az csak bevásárlóautó. A román autóipari termékeket meg Magyarországon jobb ha nem reklámozod, volt már benne részünk...


http://www.maszol.ro/index.php/gazdasag/58890-eladasi-rekordot-dontott-tavaly-a-dacia

Magyarországon pedig a top 10 ből három az övék
http://www.napi.hu/magyar_vallalatok/ezek_magyarorszag_slagerautoi.645604.html
 
Túl kicsik nekem és kevés a teherbírása, amibe nem fér be egy fűnyírótraktor, vagy nem tudok elhozni vele 5m-es gerendákat az nálam nem játszik. A használtak is drágák, 20 éves kohószökevény Saxokért kérnek 5-700000-ket, akksi nélkül, azok 6-8 év után cserések, kb 2,5 millióból persze megoldható az is háát... van akinek megéri biztosan ,meg jó sokan rá is izgulnak mert trendi és azon az évi 5000-10000km-en amit mennek milyen sokat tudnak majd spórolni gondolják mert drága a dízel,meg meg is mekkent a turbó meg a kettőstömegű lendkerék is bexart már egyszer és az elektromosba ez nem kell. :) Az autógyárak rá kell hogy álljanak, meg siker is lesz egy évtizedig kb, de én maradok a benzinesnél, turbó nélkül.
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo and misinator
Nem kell ehhez 6-8 év, amíg nem lehet vele elmenni 6-700km-re és utána 5 perc alatt megtankolni, addig csak bevásárlóautó lehet egy valódi autó mellett, ahhoz viszont egy pöppet drága ez a "csoda"!! Csoda drága....

Ezt már sokszor leírták, de ismét leírom, az emberek legnagyobb része az autójával jóformán ki sem mozdul a városból, kevesebb mint 50 km-t tesz meg naponta. Na ezeknek tökéletes lenne egy elektromos autó. Aki meg sokszor utazik messze, annak marad a robbanómotoros vagy a tömegközlekedés.
 
El lehet vele autózni 600km-re és utána 5 perc alatt feltölteni? Mert ha nem, akkor az ilyen autóval te fogsz lemaradni, ottmaradni az út szélén. Amíg az 5 perc feltöltés helyett fél napig tart feltölteni az akkut és 30-50km-re van a töltőhely, addig az csak bevásárlóautó. A román autóipari termékeket meg Magyarországon jobb ha nem reklámozod, volt már benne részünk...

Fel lehet már tölteni 60-80%-ra egy óra alatt is, nem muszály fél napig töltögesd.
 
Ezt már sokszor leírták, de ismét leírom, az emberek legnagyobb része az autójával jóformán ki sem mozdul a városból, kevesebb mint 50 km-t tesz meg naponta. Na ezeknek tökéletes lenne egy elektromos autó. Aki meg sokszor utazik messze, annak marad a robbanómotoros vagy a tömegközlekedés.

Ráadásul a családok egyre nagyobb részének már 2 autója van, na abban az esetben meg főleg jól jön, ha az egyik elektromos, míg a másik benzines, amit hosszabb kiruccanásokra használ.
 
Fel lehet már tölteni 60-80%-ra egy óra alatt is, nem muszály fél napig töltögesd.
Szuper, szóval pár perc tankolás helyett ott dekkolhatok a töltőhelyen akár egy órát is ... és még nem is lesz fullon az akksi. Ha visszagondolok hogy ez milyen jól jöhetett volna mikor pl. Prágába mentünk melózni, aztán családostól kirándulni!! :( :mad:
 
Szuper, szóval pár perc tankolás helyett ott dekkolhatok a töltőhelyen akár egy órát is ... és még nem is lesz fullon az akksi. Ha visszagondolok hogy ez milyen jól jöhetett volna mikor pl. Prágába mentünk melózni, aztán családostól kirándulni!! :( :mad:

Prága, vagy családi kirándulás: tele akkuval indulsz. 250-300 km-t lehet már menni velük. Ha ennyit levezetsz, akkor úgyis illik megállni pihenni, kajálni, wc, stb., közben tölt az akku. Ujabb 150-200 km-t beletölt. És már ott is vagy Prágában.
De mint írtam, ha te gyakran utazol több száz km-t, akkor neked nem ideális, viszont pl. nekem és még nagyon sok embernek az lenne, ha jóval olcsóbb lenne, de technikai akadálya már nincs, amiért én nem venném meg.
Az milyen jó már, hogy milliók halnak meg a környezetszennyezés miatt, amihez a robbanómotoros autók is nagymértékben hozzájárulnak. Emelett az már semmi, hogy 200-300 km levezetése után kell pihenni 1 órát. Talán még kevesebb lenne a baleset is. Valamit valamiért.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba
Ezt már sokszor leírták, de ismét leírom, az emberek legnagyobb része az autójával jóformán ki sem mozdul a városból, kevesebb mint 50 km-t tesz meg naponta. Na ezeknek tökéletes lenne egy elektromos autó. Aki meg sokszor utazik messze, annak marad a robbanómotoros vagy a tömegközlekedés.
Beszélgettünk erről kollégákkal is, és autóügyben vannak nálam sokkal érdeklődőbbek és tájékozottabbak is köztük, idézet egyik kollégámtól:
-"Ez a villanyautó olyan hülyítés mint annak a rendje! Én se megyek a szekérrel hétköznapi átlagban 70-80km-nél többet, de elég ha évente csak egyszer akarok 5km-en túl utazni, és máris meg lennék lőve egy villanyautóval!! És azért egynél többször megyek évente messzire. Meg majd pont a ritka kirándulásaimat fogom szétcseszni tömegközlekedéssel, mikor otthon ott áll a sokmilliós autó - csak éppen nagy távolságra alkalmatlan! Majd húsz év múlva esetleg használható lesz, de akkor se nekünk csóró közembereknek hanem a gazdagabb rétegnek." -
Ezt akár én is mondhattam volna, ugyanúgy rám is illik.
 
Ráadásul a családok egyre nagyobb részének már 2 autója van, na abban az esetben meg főleg jól jön, ha az egyik elektromos, míg a másik benzines, amit hosszabb kiruccanásokra használ.
Jó neked ha te ilyen környezetben élsz, én azt látom, hogy a családok egy részének egy autója van (az is nagyobb részt vén csotrogány), egy részének egy sincs, további résznek meg még a lakás megszerzése is eléggé kilátástalannak tűnik (nem véletlen hogy már több mint fél millió magyar dolgozik a Lajtától nyugatra, többeket ismerek akik már soha nem is fognak hazaköltözni). Nem csak az átlag fölötti Budapestből és az agglomerációból áll az ország.
 
Prága, vagy családi kirándulás: tele akkuval indulsz. 250-300 km-t lehet már menni velük. Ha ennyit levezetsz, akkor úgyis illik megállni pihenni, kajálni, wc, stb., közben tölt az akku. Ujabb 150-200 km-t beletölt. És már ott is vagy Prágában.
De mint írtam, ha te gyakran utazol több száz km-t, akkor neked nem ideális, viszont pl. nekem és még nagyon sok embernek az lenne, ha jóval olcsóbb lenne, de technikai akadálya már nincs, amiért én nem venném meg.
Az milyen jó már, hogy milliók halnak meg a környezetszennyezés miatt, amihez a robbanómotoros autók is nagymértékben hozzájárulnak. Emelett az már semmi, hogy 200-300 km levezetése után kell pihenni 1 órát. Talán még kevesebb lenne a baleset is. Valamit valamiért.
Na itt is benne van néhány kulcs-szó: van akinek jó lenne az elektromos autó ha nagyobb távra is működne, van akinek jó lenne, de csak ha jóval olcsóbb lenne - csak éppen sajnos ebből még egyik se igaz. Tudod a Rolls Royce is jó lenne, ha jóval olcsóbb lenne ... :D
 
Komolyan mondom, ha mégegyszer azt olvasom, hogy robbanómotor felrobbanok...
Belső égésű motor az van. Robbanómotor az akkor van, ha ráraksz egy kg C4-et és felrobbantod.

(Az angol sem véletlenül iternal combustion szakszót használja... A Kalorgépek tanszékvezetője is agyfaszt kapott a robbanómotor kifejezéstől...)
 
Szuper, szóval pár perc tankolás helyett ott dekkolhatok a töltőhelyen akár egy órát is ... és még nem is lesz fullon az akksi. Ha visszagondolok hogy ez milyen jól jöhetett volna mikor pl. Prágába mentünk melózni, aztán családostól kirándulni!! :( :mad:

Az embereknek 1000 féle igényük van, 1000 féle autó elégíti ki ezt. Van akinek arra kell, hogy napi 10 km menjen vele, van aki 100-at megy, van aki 1000-ret, van aki létrát visz vele, más 3 gyerekülést, megint más fát akar hordani, megint mások nem akarnak szerelőhöz járni, vagy benzinre költeni, egyesek meg légvédelmi ütegnek használják. :)
Mint ahogy ezeket az igényeket sem elégíti ki egyetlenegy benzines vagy dízeles au, ugyanúgy
Beszélgettünk erről kollégákkal is, és autóügyben vannak nálam sokkal érdeklődőbbek és tájékozottabbak is köztük, idézet egyik kollégámtól:
-"Ez a villanyautó olyan hülyítés mint annak a rendje! Én se megyek a szekérrel hétköznapi átlagban 70-80km-nél többet, de elég ha évente csak egyszer akarok 5km-en túl utazni, és máris meg lennék lőve egy villanyautóval!! És azért egynél többször megyek évente messzire. Meg majd pont a ritka kirándulásaimat fogom szétcseszni tömegközlekedéssel, mikor otthon ott áll a sokmilliós autó - csak éppen nagy távolságra alkalmatlan! Majd húsz év múlva esetleg használható lesz, de akkor se nekünk csóró közembereknek hanem a gazdagabb rétegnek." -
Ezt akár én is mondhattam volna, ugyanúgy rám is illik.

Az embereknek 1000 féle igényük van, 1000 féle autó elégíti ezt ki. Van akinek arra kell, hogy napi 10 km-t menjen vele, van aki 100-at megy, van aki 1000-ret, van aki létrát visz vele, más 3 gyerekülést, megint más fát akar hordani, mások nem akarnak szerelőhöz járni, vagy benzinre költeni, egyesek meg légvédelmi ütegnek használják. :)
Mint ahogy ezeket az igényeket sem elégíti ki egyetlenegy benzines vagy dízeles autó, ugyanúgy ne várd, hogy mindenkiét kielégítse egyetlenegy elektromos.
Én tipikusan az a fajta vagyok, akinek jó lenne. 12 km a munkába, ugyanannyi vissz. Bevásárláskor sem több 40 km-nél oda-vissza. Kirándulni, nyaralni vonattal szeretek menni, el se tudod képzelni, milyen jó aludni utazás közben, vagy nézem a tájat és nem kell vezetésre koncentrálni. :)
Sokan vannak még, akik hasonlóan gondolkodnak.
A másik meg, nem is mondtam, hogy már most tökéletesek az autók, de már az emberek egy jelentős rétegének jó lenne (ha már ma megfizethető lenne a köznépnek is). A benzines sem volt tökéletes és ma sem az. Amiket felhoztok az elektromosok ellen (drága autó, hatótávolság, drága akku, lassú töltés, kiépítetlen töltőhálózat) mind mind megvolt a benzinesek elterjedése idején is. Olvastam cikkeket az 1800-as évek végérő, hogy milyen rosszakat írtak róla, mégis elterjedt.
Ne várjuk már el, hogy egy olyan technológia, amibe csak most kezd szivárogni a pénz, egyből olyan jó legyen, mint egy olyan, amibe 150 év alatt több ezer milliárd dollárt fektettek már bele.
A VW 2030-ig 20 milliárd dollárt (vagy eurót? már nem emlékszem) fektet az elektromos autók fejlesztésébe, és az összes modellje megjelenik elektromosan is. Jah és 1200 km-t ígér egy töltéssel a 10 év múlva megjelenő autóiba.
 
  • Tetszik
Reactions: zeal