Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 508
5 706
113
Lehet, hogy szemét vagyok, de aki belvárosban napi 5 km-es odavissza távok alatt autózni akar, az égjen el a pokol tüzén. Ok, télen elhiszem, hogy hideg van, de az év 6 hónapjában tökéletesen megfelel az idő a bringának. A világ nagy részén kezdik felfogni, hogy a belvárosban való autózás az nem valamiféle sérthetetlen alapjog... A városban emberek és nem autók élnek...

5 km??? Ne túlozz. Nagyon sokan képesek kocsiba ülni 100-200 méter miatt is!!!
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and arcas

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 216
24 304
113
Lehet, hogy szemét vagyok, de aki belvárosban napi 5 km-es odavissza távok alatt autózni akar, az égjen el a pokol tüzén. Ok, télen elhiszem, hogy hideg van, de az év 6 hónapjában tökéletesen megfelel az idő a bringának. A világ nagy részén kezdik felfogni, hogy a belvárosban való autózás az nem valamiféle sérthetetlen alapjog... A városban emberek és nem autók élnek...

Az emberek olyan kényelmesek - hidd el - hogy pl. mikor nálunk a belvárosban fizetőssé tették a parkolást, gyakorlatilag kihaltak a sétálóutcák. Az üzletek helyén üres kirakatok maradtak bérelhető felirattal, valami szörnyű. 50m-t nem képesek lépni az emberek. A hová kocsival nem tudnak az ajtóban megállni oda nem is mennek...ez a tapasztalatom.
 
T

torsen

Guest
Pedig kerékpár használatban -állítólag- harmadikak vagyunk Európában a dánok és a hollandok mögött...
 
M

molnibalage

Guest
Pedig kerékpár használatban -állítólag- harmadikak vagyunk Európában a dánok és a hollandok mögött...
Az utóbbi időben több olyan emberrel is találkoztam - részben randik során is :) - akik próbálták, de halálfélelmük volt a forgalomban, és mivel hiányos a bringaút rendszer, ezért inkább felhagytak a próbálkozással. Nem mindenki olyan, mint én, aki -10 fokban is csapatta már. :)
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 740
4 262
113
T

torsen

Guest
Én is egész évben bringázok, és tavasztól őszig tényleg tele vannak a kerékpár tárolók. Az azonban tényleg igaz, hogy a dán vagy holland időjárásnál a magyar sokkal szélsőségesebb és 2 fokban, szélben és esőben az ember arcára fagy a mosoly (szó szerint). Nem beszélve arról, hogy a pesti és a vidéki közlekedési kultúra között is nagy lépcső van, vidéken még a pestinél is sokkal kevésbé vagy ember, ha biciklizel. Sokszor kell hozzá bátorság és bringatudás, hogy túléld a helyzetet. Hollandiában például úgy oktatják (és buktatási ok) a gépkocsivezetőt, hogy a kocsiajtó kilincset nem bal kézzel húzod meg, hanem kötelezően jobb kézzel, ezzel kénytelen-kelletlen kicsavarod magad és a szemed sarkából már látod a mellette suhanó biciklist, így nem nyitod ki elé az ajtót. Szemlélet kérdése...vagy ott van a 1,5 méteres pldaltávolsági szabály, amiért sokan küzdenek.

Egyébként visszatérve a villanyautó kérdésre, bár sok cég fektet be komoly pénzeket a fejlesztésbe, egyelőre az akku miatt nem látszik komoly használati érték növekedési ugrás. Araszolás van, de nagyon lassú. Két irány látszik, ami a villanyautó ellen komolyabban működik (mindkettő gyerekcipőben) Az egyik a hidrogén+fuel cell+villanymotor (Toyota csoport, Hyundai) A másikat a VW erőltetné, az e-gas koncepció, erre épülnek a g-tron sorozat autói.
Mindkettőnél a zöldenergia (Tudom, most megy az anyázás) lenne a forrás.
Az elsőnél (Toyota) vízbontás, hidrogén betárolás jelenleg leginkább 700baros nyomástárolókba.
A másiknál vízbontás és hidrogén valamint kéménygázok (széndioxid) segítségével szintetikus gáz előállítás. A felhasználása dugattyús belsőégésű motorban. A jobb C/H arány miatt kevesebb széndioxid kibocsátással érhető el ugyanaz a teljesítmény, és használható a hagyományos dugattyús motoros technika. További előny, hogy így alacsony a nitrogénoxid és a részecske kibocsátás is, amelyek korlátozása lassan megfojtja a benzin- és diesel motorokat.
 
M

molnibalage

Guest
Az elsőnél (Toyota) vízbontás, hidrogén betárolás jelenleg leginkább 700baros nyomástárolókba..
Technológusként én erre csak azt mondom, hogy a hidrogénes megoldás őrültség, nem normálisak. 700 barg? Jó hogy nem tesznek mindjárt bombát a kocsiba...

A rendszer összhatásfoka kalap szar és a hidrogén olyan veszély, hogy ipari üzemek sem szórakoznak a tárolással... A DUFI-ban hidrogén körvezeték rendszer van, aminek a térfogata és nyomása a pufferkapacitás, a hidrogéngyárnak van min. outputja. Ha már a max. nyomást elérik és nem vesznek el eleget azok az üzemek, amik hidrogént használnak, akkor ahogy legyártják a hidrogént égetik is el a fáklyán annak ellenére, hogy ez gazdaságtalan. Tárolja az a hidrogént nagy mennyiségben, akinek két anyja van...
 
T

torsen

Guest
Pedig csinálják. Kompozit tartályban, 700 baron (Az acélt a hidrogén repedékennyé teszi. Erről Ozymandias biztos többet tudna mondani). A tartályvizsgálatnak DIN szabványa van (ne kérdezd a számát) van saját képem 2011-ből, egy GM protoban fotóztam Frankfurtban, de ugyanezt használja a Mercedes a Toyota és a Hyundai is. A DUFI (Gondolom Százhalombatta) esetében gondolom a melléktermék volta miatt égetik el. A BMW kriogén tárolóval kísérletezett,már letettek róla (20 Kelvinen tárolták a folyékony hidrogént) ők is áttértek a nyomástárolásra de kisebb nyomással, viszont mélyhűtött állapottal. A Linde egy speciális rendszert készített, amivel a töltőállomásra a hidrogént 250 baron viszi el, és a tankolás előtt növeli fel a nyomást egy "kompresszor" 1000 barra, így kisebb a gázveszteség. Németeknél már mennek ezek a kutak (45db), bár nagyon kis számban.

Egy kis összefoglalás:
http://www.autoszektor.hu/hu/conten...-el-hidrogen-uzemanyagcellas-autok-hasznalata
 

zeal

Well-Known Member
2014. április 9.
7 958
22 843
113
A rendszer összhatásfoka kalap szar és a hidrogén olyan veszély, hogy ipari üzemek sem szórakoznak a tárolással...
...
Tárolja az a hidrogént nagy mennyiségben, akinek két anyja van...
A metan gyartasat inkabb preferalom (ismertebb, kezelhetobb, veszelytelenebb, konnyebben es tobb helyen felhasznalhato), de mar vannak helyek ahol a hidrogent hasznaljak. A koolajszarmazekok felhasznalasanal ez sem bonyolultabb:
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 602
12 713
113
Sajnos nem vezettem.
Jah, az akku elhasználódását is sokan kritizálják, viszont azon kívül szinte semmilyen más problémák nem jelentkeznek egy elektromos kocsinál. Sokkal kevesebbet kell majd szervízbe vinni, mint a hagyományost.

Erre azért ne vegyél mérget...
Ne legyen illúziód afelől, hogy manapság ne tudnának az autógyárak egymillió+ kilométerre és 50+ évre autókat gyártani.
Az elsőe bizonyíték a kamionok és buszok kilométer teljesítőképessége, az utóbbira meg az oldtimer autók...
Nyilvánvaló oka van annak, hogy ettől azért kevesebbet bírnak a mai autók. /lásd Merci, Ford stb. furgonok látványos rohadása még tíz éven belül./
Eközben - már nyugdíjas - kollégám tavaly egy még gyári fényezésű Ford Taunust újított fel OT vizsgára, amit nem kellett lakatolni...:eek:
Elfelejtette volna azóta a Ford, hogyan kell rozsdaálló autókat készíteni!?:eek:
A gyárak nyilvánvalóan az új autókat vásárlókat szolgálják ki, az ő igényeiket, elvárásaikat kell tudniuk kiszolgálni.
Ha a második, harmadik tulajnál, meg 10 éven túl is megbízható egy egy autó, az bónusz.
Szóval elektromos autó.
Ne higgyük már el, hogy anno a Hajdú meg a Foron tudott gyártani évtizedekig üzemképes fehérárut ( a Foron mélyhűtőnk 29 éves, 7 éve egy hétig állt a pincében az árvízi szennylében, majd egy alapos fertőtlenítés után vállat vonva egyszerűen bekapcsolta a szakember ismerősünk, mai napig tökéletesen és csendesen működik, javítva még nem volt!), ma meg 5 évet nem bír ki egy AEG, Bosch stb.!?
Könnyesre röhögte magát az eladó, amikor mondtam neki, hogy olyan mosógép kéne, ami évekig napi több mosást kibír, mindennap használva (Apám urosztómás)
Nyugodj meg, kitartó fejlesztéssel elfogják érni, hogy az elektromos autó is 6-7 évig, meg 3-400000 km-ig tökéletesen megbízható lesz, utána meg akár egyszerűen gazdasági totálkár. (Lásd még kettőstömegű lendkerék, befecskendező rendszer stb.)

Ja! Szerintem.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 918
72 986
113
Ezt már sokszor leírták, de ismét leírom, az emberek legnagyobb része az autójával jóformán ki sem mozdul a városból, kevesebb mint 50 km-t tesz meg naponta. Na ezeknek tökéletes lenne egy elektromos autó. Aki meg sokszor utazik messze, annak marad a robbanómotoros vagy a tömegközlekedés.
A dugókkal mi a helyzet? Mert ugye olyankor keveset mész ,de sokáig üzemel az autó. A benzinesnél/dízelnél ugye több tartalék van, nem 5-6 liter lötyög benn. De tegyük fel kifogy a benzin a dugóban, vagy hóhelyzetkor a prérin a hófúvásban, mi a megoldás? Viszek bele kannában benzint. Na de az elektromosba mit vigyek a hónom alatt? Akksit vagy áramot?
 
  • Tetszik
Reactions: misinator

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 918
72 986
113
Ez ebben a formában nagyon nem igaz. 100 éve is volt villanyautó, csak akkor sem terjedt el, mert akkor sem volt versenyképes az akkori belső égésű motorkkal szemben. A baj az, hogy hiába fejlődött a villanyautó is, a belső égéső fejlődés sem állt meg. A Ford T modell anno 3 literes motorral tudott 20 LE-t, az első Trabant is, de nem 3 literes motorral és nem evett 20 litert 100 km-en.

A probléa az, hogy mikor lesz ár érték arányban a villanyautó olyan jó, hogy megérje megvenni, mint nem luxuscikket.

A két autó/családot meg felejtsük el... Álom és inkább ne... A jövő inkább a megosztott autóhasználaté.
Miért? Nekünk kettő van, mindkettő napi használatban, bár nem használjuk nagy távolságokra de naponta többször is használjuk. Gondolkodom egy harmadikon, ha a kettő közül valamelyik kiesne mint pl ma a gyerekcipelős mert leszívta az akksit a 1,5 fok hideg. Az öregemnek szintén kettő van, egy puttonyos cipelős, meg egy villogós. Az öcsémnek szintén kettő, egy kis dízel kijárni melózni (napi 2x90km) és egy terepjáró. A másik öcsémnél is kettő van, egy kijárni melózni,meg egy másik terepjáró (na jó városi, X3-as) ha nagy hó lenne vagy nem indul a melós autó, osztrákból nem jó elkésni.
Járhatnék persze céges busszal is melózni de akkor reggel fél órával korábban kelek,és este jó fél órával később érek haza. Na azt nem fizeti meg senki. Pláne ilyenkor mikor reggel hatkor még sötét van és este hétkor ismét sötét van. Elég a 13 óra távollét nem kell a 14. Tudod akkor untam ezt meg mikor 20km-re jártam be dolgozni és napi 3 órát utaztam egy 12 órás szoli kedvéért, na akkor 15 órákat voltam távol,de csak 12-t fizettek ugye. Az egy hónapban mennyi lenne összeadva? A bicikli szintén nem játszik, pedig csak 5-6 km a munkahelyem, csakhogy ez vidék,nem Pest, ott el lehet tekerni a városban, de itt két település közt a vaksötétben, vaddisznóktól röfögö kukoricatáblák mellett, és persze a szél is jobban fúj, hidegebb is van pár fokkal, szóval na, nem ugyanaz... Egyébként pl sokáig jártunk többen 1 kocsival dolgozni,ha már autó megosztás, de mikor te kint vagy 18:02-kor a kollega meg 18:23-kor szédeleg ki rendszeresen hát az felemelő érzés hogy hulla fáradtan felpattintott idegrendszerrel érsz haza.
 
  • Tetszik
Reactions: misinator and zeal

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 508
5 706
113
Erre azért ne vegyél mérget...
Ne legyen illúziód afelől, hogy manapság ne tudnának az autógyárak egymillió+ kilométerre és 50+ évre autókat gyártani.
Az elsőe bizonyíték a kamionok és buszok kilométer teljesítőképessége, az utóbbira meg az oldtimer autók...
Nyilvánvaló oka van annak, hogy ettől azért kevesebbet bírnak a mai autók. /lásd Merci, Ford stb. furgonok látványos rohadása még tíz éven belül./
Eközben - már nyugdíjas - kollégám tavaly egy még gyári fényezésű Ford Taunust újított fel OT vizsgára, amit nem kellett lakatolni...:eek:
Elfelejtette volna azóta a Ford, hogyan kell rozsdaálló autókat készíteni!?:eek:
A gyárak nyilvánvalóan az új autókat vásárlókat szolgálják ki, az ő igényeiket, elvárásaikat kell tudniuk kiszolgálni.
Ha a második, harmadik tulajnál, meg 10 éven túl is megbízható egy egy autó, az bónusz.
Szóval elektromos autó.
Ne higgyük már el, hogy anno a Hajdú meg a Foron tudott gyártani évtizedekig üzemképes fehérárut ( a Foron mélyhűtőnk 29 éves, 7 éve egy hétig állt a pincében az árvízi szennylében, majd egy alapos fertőtlenítés után vállat vonva egyszerűen bekapcsolta a szakember ismerősünk, mai napig tökéletesen és csendesen működik, javítva még nem volt!), ma meg 5 évet nem bír ki egy AEG, Bosch stb.!?
Könnyesre röhögte magát az eladó, amikor mondtam neki, hogy olyan mosógép kéne, ami évekig napi több mosást kibír, mindennap használva (Apám urosztómás)
Nyugodj meg, kitartó fejlesztéssel elfogják érni, hogy az elektromos autó is 6-7 évig, meg 3-400000 km-ig tökéletesen megbízható lesz, utána meg akár egyszerűen gazdasági totálkár. (Lásd még kettőstömegű lendkerék, befecskendező rendszer stb.)
Ja! Szerintem.

Amióta az új hűtőnk elromlott
A dugókkal mi a helyzet? Mert ugye olyankor keveset mész ,de sokáig üzemel az autó. A benzinesnél/dízelnél ugye több tartalék van, nem 5-6 liter lötyög benn. De tegyük fel kifogy a benzin a dugóban, vagy hóhelyzetkor a prérin a hófúvásban, mi a megoldás? Viszek bele kannában benzint. Na de az elektromosba mit vigyek a hónom alatt? Akksit vagy áramot?

Az elektromosak jobbak a városi araszolásban, mert fékezéskor állandóan visszatölt. De nem nagy dolog, hogy belerakjanak egy egyszerűen kivehető 10 kg-os pót aksit ilyen vészhelyzetre, amivel pár km-t még mehetsz.
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 508
5 706
113
Miért? Nekünk kettő van, mindkettő napi használatban, bár nem használjuk nagy távolságokra de naponta többször is használjuk. Gondolkodom egy harmadikon, ha a kettő közül valamelyik kiesne mint pl ma a gyerekcipelős mert leszívta az akksit a 1,5 fok hideg. Az öregemnek szintén kettő van, egy puttonyos cipelős, meg egy villogós. Az öcsémnek szintén kettő, egy kis dízel kijárni melózni (napi 2x90km) és egy terepjáró. A másik öcsémnél is kettő van, egy kijárni melózni,meg egy másik terepjáró (na jó városi, X3-as) ha nagy hó lenne vagy nem indul a melós autó, osztrákból nem jó elkésni.
Járhatnék persze céges busszal is melózni de akkor reggel fél órával korábban kelek,és este jó fél órával később érek haza. Na azt nem fizeti meg senki. Pláne ilyenkor mikor reggel hatkor még sötét van és este hétkor ismét sötét van. Elég a 13 óra távollét nem kell a 14. Tudod akkor untam ezt meg mikor 20km-re jártam be dolgozni és napi 3 órát utaztam egy 12 órás szoli kedvéért, na akkor 15 órákat voltam távol,de csak 12-t fizettek ugye. Az egy hónapban mennyi lenne összeadva? A bicikli szintén nem játszik, pedig csak 5-6 km a munkahelyem, csakhogy ez vidék,nem Pest, ott el lehet tekerni a városban, de itt két település közt a vaksötétben, vaddisznóktól röfögö kukoricatáblák mellett, és persze a szél is jobban fúj, hidegebb is van pár fokkal, szóval na, nem ugyanaz... Egyébként pl sokáig jártunk többen 1 kocsival dolgozni,ha már autó megosztás, de mikor te kint vagy 18:02-kor a kollega meg 18:23-kor szédeleg ki rendszeresen hát az felemelő érzés hogy hulla fáradtan felpattintott idegrendszerrel érsz haza.

Az elejével egyetértek.
Bicilizés. Arra van a lámpád, hogy megvilágítsd az utat, ha nincs közvilágítás. :)
Gondolom autóúton vagy mellett kell tekerj, ott nem hiszem, hogy nagyon járnak vaddisznók. Egyébként Buda külső területein szó szerint otthon érzik magukat a vaddisznók, mégsem olvastam, hogy megtámadott volna bárkit is.
 
T

torsen

Guest
Ok, nem fogom használni többet. :)

Ez igen érdekes kérdés, mert én is ölök érte (mármint a robbanómotor kifejezésért).

Ugyanakkor... a hagyományos belsőégésű motorban valóban égés van, méghozzá frontszerűen terjedő, a gyújtógyertyá(k)tól kiinduló égés. Úgy is mondják, hogy frontgyújtásos égés. Ez nagyon kiismerhető tervezhető, de lassú (ráadásul magas hőmérsékletű, amitől sok a NOx). A front terjedési sebesség terheléstől függően kb. 10...50 m/s. Ezért kell komoly előgyújtási szög, különösen magas fordulaton és viszonylag kis terhelésnél. Emiatt az égésfolyamat beindul a felső holtpont előtt, a dugattyú ellennyomása nagy, a kinyerhető mechanikai munka csökken, az égés belenyúlik a kiterjedésbe, ezért a nyomáscsúcs alacsonyabb(újabb veszteség). Az égés felgyorsítására jelenleg két irány látszik. Az egyik, amit már alkalmaznak a Fprma-1-ben és perceken belül a civil autóiparban is, a Mahle által gyárrtott és szabadalmaztatott Turbulent Jet Ignition (TJI) rendszere, ahol az égést egy kis előkamrában indítják, ahonnan a túlnyomás miatt általában 6 nagy sebességű gyújtósugár lövell ki, ezek sebessége jóval nagyobb mint a hagyományos égésfronti sebesség,. Ezzel az égéstér nagy térfogatában lehet szinte azonnal begyújtani a keveréket, ami miatt a gyújtás közelebb vihető a felső holtponthoz és az égési idő is lerövidül. (Közelítünk az ideális, végtelen gyors égéshez). A másik sokszor felmerülő dolog a HCCI (Homogenous Charge Compression Ignition= homogén keverékes kompresszió gyújtás) motor, amiben a keverék gyújtás nélkül, öngyulladással ég el, gyakorlatilag robban. A szakkifejezés erre a térfogati égés. Ennek "sebessége" kb. két nagyságrenddel nagyobb, valójában az égési idő két nagyságrenddel kisebb, mert itt nehéz égési sebességet definiálni. A probléma ezzel az, hogy baromi nehéz az égéstérben a hő-, és áramlástani viszonyokat úgy kialakítani, hogy a hengertöltet minden pontja egyszerre jusson el az öngyulladási állapotig és ez a pillanat pont a felső holtpontban legyen. Ez az égésforma sokat javítana (értsd pár százalék termikus hatásfok javulás) a motor fajlagos fogyasztásán, de nagyon nehéz kivitelezni. A legnagyobbaknak is beletört egyelőre a bicskájuk, a Mercedes évek óta nyomja a Diesotto néve a dolgot, de működő motort még nem produkáltak. Most a Mazda (aki mostanában nagyokat alkot a motortechnikában Skyactiv néven) 2018-ra ígér egy ilyen sorozatgyártású motort, a szakma már alig várja a megjelenését. Valószínűleg nem teljes értékű HCCI motor lesz, csak bizonyos üzemállapotokban működik majd így (praktikusan a leggyakoribb üzemmódban) a többiben szikragyújtással megy majd. Hát ezért írtam, hogy a dugattyús motor a pályaív végén jár....no és hogy a végén még tényleg robbanómotor lesz.
 
T

torsen

Guest
Erre azért ne vegyél mérget...
Ne legyen illúziód afelől, hogy manapság ne tudnának az autógyárak egymillió+ kilométerre és 50+ évre autókat gyártani.
Az elsőe bizonyíték a kamionok és buszok kilométer teljesítőképessége, az utóbbira meg az oldtimer autók...
Nyilvánvaló oka van annak, hogy ettől azért kevesebbet bírnak a mai autók. /lásd Merci, Ford stb. furgonok látványos rohadása még tíz éven belül./
Eközben - már nyugdíjas - kollégám tavaly egy még gyári fényezésű Ford Taunust újított fel OT vizsgára, amit nem kellett lakatolni...:eek:
Elfelejtette volna azóta a Ford, hogyan kell rozsdaálló autókat készíteni!?:eek:
A gyárak nyilvánvalóan az új autókat vásárlókat szolgálják ki, az ő igényeiket, elvárásaikat kell tudniuk kiszolgálni.
Ha a második, harmadik tulajnál, meg 10 éven túl is megbízható egy egy autó, az bónusz.
Szóval elektromos autó.
Ne higgyük már el, hogy anno a Hajdú meg a Foron tudott gyártani évtizedekig üzemképes fehérárut ( a Foron mélyhűtőnk 29 éves, 7 éve egy hétig állt a pincében az árvízi szennylében, majd egy alapos fertőtlenítés után vállat vonva egyszerűen bekapcsolta a szakember ismerősünk, mai napig tökéletesen és csendesen működik, javítva még nem volt!), ma meg 5 évet nem bír ki egy AEG, Bosch stb.!?
Könnyesre röhögte magát az eladó, amikor mondtam neki, hogy olyan mosógép kéne, ami évekig napi több mosást kibír, mindennap használva (Apám urosztómás)
Nyugodj meg, kitartó fejlesztéssel elfogják érni, hogy az elektromos autó is 6-7 évig, meg 3-400000 km-ig tökéletesen megbízható lesz, utána meg akár egyszerűen gazdasági totálkár. (Lásd még kettőstömegű lendkerék, befecskendező rendszer stb.)

Ja! Szerintem.

Tudnának tartósabb autót gyártani de nem fognak. Egyrészt, amit leírtál teljesen igaz (bevétel, újautó mániások). Másrészt a járműveknél is van erkölcsi avulás elsősorban környezetvédelmi téren. Nyugaton, mire bejön egy következő EURO norma, gyakorlatilag a teljes géppark megfelel az előző normának Ha az élettartamot felviszed 30 évre, akkor ez nagyon nem lesz igaz.
 
  • Tetszik
Reactions: misinator