Magyarország ipara

Tőlünk is kivonultak... Csak '56-ban néhány ezren bedőltek a szabad európa rádió hazugságainak, hogy a nyugat majd megvéd minket, ha fellázadunk. Úgyhogy visszajöttek és itt is maradtak jó néhány évtizedig.
Szerinted mikor vonultak ki 56 elott a SZovjet csapatok ?
 
Ezekre a nagyvállalatokra akkor, stratégiai fontosságuk miatt jobban oda kellett volna figyelni! Persze csakis állami felügyelettel, tőkésítéssel-korszerűsítéssel lehetett volna rendbe tenni őket, mert különben csak pénznyelők maradtak volna!
A külföldi multik idecsábítása is igen nagy összegeket emészt fel támogatásokkal, terület, közművek, utak, stb. létesítésével, vagy közvetve adókedvezménnyel.

ld videoton esetét. Hogy korszerüsíted, mennyiből? És aztán versenyzel az US, Japán, Német... elektronikai mamutokkal?

90es évek legelején jellemzően nem emésztett fel semmilyen hude összeget. Megvették a csődben lévő gyárat aztán hozták a termelést. Ha az adott pl önkormányzat túlásgosan huzodozott továbbáltak. Aztán megszünt emberek utcán. Volt nem egy ilyen. Ennél messze sokkal jobb, hogy jött GE és Tungsram nem csődbe ment, hanem kapott tőkét, know&howt, modernizálást aztán működött tovább.kb az utolsó pillanatban lett arra is rábólintva. Más kérdés most mivan...

Az ipari park, ingyen közmű, adókedvezmények inkább már a 90es évek végefele. De ez az adókedvezmény is baromi uncsi már. Ki fizette be a Magyar költségvetésbe 2017be közvetve és közvetlenül is a legtöbb adót? Multi. A Magyar export 80+% így ugy detto multi.
 
  • Tetszik
Reactions: Robur
ld videoton esetét. Hogy korszerüsíted, mennyiből? És aztán versenyzel az US, Japán, Német... elektronikai mamutokkal?

90es évek legelején jellemzően nem emésztett fel semmilyen hude összeget. Megvették a csődben lévő gyárat aztán hozták a termelést. Ha az adott pl önkormányzat túlásgosan huzodozott továbbáltak. Aztán megszünt emberek utcán. Volt nem egy ilyen. Ennél messze sokkal jobb, hogy jött GE és Tungsram nem csődbe ment, hanem kapott tőkét, know&howt, modernizálást aztán működött tovább.kb az utolsó pillanatban lett arra is rábólintva. Más kérdés most mivan...

Az ipari park, ingyen közmű, adókedvezmények inkább már a 90es évek végefele. De ez az adókedvezmény is baromi uncsi már. Ki fizette be a Magyar költségvetésbe 2017be közvetve és közvetlenül is a legtöbb adót? Multi. A Magyar export 80+% így ugy detto multi.

Volt sikersztori is, de nagyon sok olyan is, hogy fillérekért megvettek nyereséges, vagy kis veszteséggel működő üzemeket, majd szándékosan szétverték őket, hogy megszerezzék a piacot maguknak. Ezzel szemben kellett volna az államnak erélyesen fellépni!
Nekem speciel általában nincs bajom a multikkal. Csak azt kívánom jelezni, hogy már ott tartunk, hogy egy zöldmezős beruházás esetén már dolgozónként repkednek az 5-6 millió forintok, ehhez hozzájönnek az általad is említett támogatások, adókedvezmények. Namármost ha korábban nem hagyjuk szétverni a magyar ipar egy igen nagy részét, hanem mentőövet dobunk a még menthetőknek, állami felügyelettel optimalizáljuk azok működését, akkor nem lett volna akkora munkanélküliség! Az így megmentett cégek, dolgozóik tovább adóztak volna, nem a munkanélküliek számát gyarapították volna!
A hangsúly a még menthetőn, és az állami felügyeleten van!
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg
Egy animácios film a komáromi Duna híd építéséről.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz and fip7
Volt sikersztori is, de nagyon sok olyan is, hogy fillérekért megvettek nyereséges, vagy kis veszteséggel működő üzemeket, majd szándékosan szétverték őket, hogy megszerezzék a piacot maguknak. Ezzel szemben kellett volna az államnak erélyesen fellépni!
Nekem speciel általában nincs bajom a multikkal. Csak azt kívánom jelezni, hogy már ott tartunk, hogy egy zöldmezős beruházás esetén már dolgozónként repkednek az 5-6 millió forintok, ehhez hozzájönnek az általad is említett támogatások, adókedvezmények. Namármost ha korábban nem hagyjuk szétverni a magyar ipar egy igen nagy részét, hanem mentőövet dobunk a még menthetőknek, állami felügyelettel optimalizáljuk azok működését, akkor nem lett volna akkora munkanélküliség! Az így megmentett cégek, dolgozóik tovább adóztak volna, nem a munkanélküliek számát gyarapították volna!
A hangsúly a még menthetőn, és az állami felügyeleten van!
Szerinted ki dönti el, hogy mi a menthető? És mekkora bizonyossággal? Magyarországon az impotens állam őshazájában, ki tudta volna ezeket működtetni? Ezek a cégek a KGST piacra voltak kihegyezve, ahol kötelező átvétel volt, minőség meg általában nulla.
 
Ipar történeti film, a Tisza cipőről.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
https://www.portfolio.hu/gazdasag/elkepeszto-nagy-bajban-van-a-magyar-autoipar.4.290318.html
A magyar autóipar növekedését egyre inkább korlátozza a munkaerőhiány a PwC Magyarország autóipari beszállítói felmérése szerint. A vállalatoknak már számos alkalommal kellett visszautasítaniuk megbízást, mert nem volt elegendő dolgozójuk, aki elvégezte volna a munkát, így összességében a termelés növekedésének gátjává vált a probléma. A munkaerőhiányt valamelyest enyhítheti a robotizáció.
Az iparág növekedése, valamint a megfelelő képesítéssel rendelkező munkaerő hiánya miatt az új alkalmazottak felvétele mellett a munkavállalók megtartása is kulcsfontosságú:
- elégedetlenség a bérezéssel
- a munkavállaló nem keres hosszú távra munkahelyet
- túlságosan magas fizetési elvárások
- az új alkalmazottak munkavégzése, munkamorálja nem megfelelő
Mindez tehát arra utal, hogy az autóipar növekedésének immár komoly gátat szab a képzett munkaerő hiánya. Az elmúlt hónapokban a feldolgozóipar legnagyobb súlyú ágazata, a járműgyártás már nem igazán tud hozzájárulni az ipar növekedéséhez. A PwC tanulmánya alapján pedig joggal gondolhatjuk azt, hogy a következő időszakban is visszafogja majd a termelés bővülését a képzett munkaerő hiánya.
A magyar beszállítók számára továbbra is kiemelt fontosságú az Audi és a Mercedes folyamatos bővítése, hiszen a válaszadók 19%-a kizárólag magyarországi felhasználásra termel, 45% legfőbb célpiaca pedig a környező országok, elsősorban Csehország és Szlovákia- olvasható a felmérésben. A vállalatok döntő többsége 80% feletti kihasználtságú termelési kapacitással működött 2017-ben.
 
- elégedetlenség a bérezéssel
- a munkavállaló nem keres hosszú távra munkahelyet
- túlságosan magas fizetési elvárások
- az új alkalmazottak munkavégzése, munkamorálja nem megfelelő
Látom a következtetés levonására nem futotta már a PwC-nél, de akkor leírom én: Fizessétek meg az embereket rendesen, mert hanem otthagynak! Ha ez megvan, akkor talán újakat is oda tudtok csábítani. Nem csak picsogni kell, hogy "nincs munkás".
 
Meg azért talán ptimalizalhatnak a gyár méretét is. Lásd Kecskemét. De itt a közelben is van olyan falu ahol kevesebben laknak mint az odatelepult gyárban dolgozik szama. Aki pedig egyszer már elment egy ilyen multitol az ugyanoda nem tér vissza. Közben meg olyan régiói vannak az országnak ahol a fű se nol.
 
  • Tetszik
Reactions: Szittya
Nem sok környezetszennyezőbb dolog van...
Erthetetlen szamomra Tbanyan igy se igen van szabad munkaero... Az orszag deli reszere es keletibe nyugodtan elferne barmely nem megyeszekhelyen es konnyeden talalna a ceg is munkaerot. /autopalya mar mindenhol van a kozelbe de legalabbis gyorsforgalmi ami autopalyara vezet...nem hiszem hogy olyan nehez lenne az alapanyag vagy a vegtermek hogy feltetlen az 1 es vasitvonal kellene hozza.
 
Erthetetlen szamomra Tbanyan igy se igen van szabad munkaero... Az orszag deli reszere es keletibe nyugodtan elferne barmely nem megyeszekhelyen es konnyeden talalna a ceg is munkaerot. /autopalya mar mindenhol van a kozelbe de legalabbis gyorsforgalmi ami autopalyara vezet...nem hiszem hogy olyan nehez lenne az alapanyag vagy a vegtermek hogy feltetlen az 1 es vasitvonal kellene hozza.

Papíron RENGETEG szabad munkaerő van. De egy külföldi befektető nem tud a putrinegyed létezéséről, csak a statisztikát látja, hogy ott még van szabad kapacitás.
 
  • Tetszik
Reactions: Loken
https://www.portfolio.hu/gazdasag/m...anak-egyik-legnagyobb-aldozata.12.290982.html
"A nagymértékű járműipari exportja miatt Magyarország a világon a negyedik leginkább integrált gazdaság a globális értékláncokba, és ezért különösen sérülékeny a globális kereskedelmi háború durvulása esetén - mutat rá friss infografikájában a Reuters. Éppen ezért is különösen fontos az a hír, ami tegnap este jött Berlinből és ami a német autógyártók, illetve a részvénypiacok és az euró mellett a forint reggeli ugrásában is szerepet játszhatott.
Luxemburg, Tajvan, Szlovákia, Magyarország és Csehország áll az élen 65-70%-os rátákkal, azaz a kivitelük jelentős része függ attól,hogy a globális értékláncokban kialakulnak-e például zavarok a kereskedelmi háború miatt.
Magyarország kapcsán pedig a nagy súlyú jármű- és alkatrészszektort emeli ki a cikk, amely 2016-ban a teljes magyar exportnak a 15%-át tette ki és az EU-n kívül az Egyesült Államok számít még nagy kereskedelmi partnerének."

Ismét egy érv a magyar ipar erősítésére az itt lévő külföldi multikkal szemben....
 
A ft erosodes a tavaj decemberbe szetszort allamilag elofinananszirozott eus penzek megerkezese bevaltasa miatt van.../es meg nincs vege arra nem lessz eleg hogy 310 re visszavigye /nem is cel/ de beinditja aaz erosodo tendenciat./ 315-318 koruli arfolyam lenne most nekunk a tokeletes /szeptemberig maradhatna eroseb/ mert ugy nagy hasznot hoz a gyenge ft./ szeptemberbe viszont nagyjabol stabilizalni kell./foleg a gaz miatt fix arat fizetunk az orosznak a fizetesi struktura eleg rugalmas. Szerencsere nekunk nem muszaj nyaron feltolteni a tarozoinkat es egybol fizetni is erte./ decemberbe meg amikor megugrik az import csokken az export erdemes megosztonozni aaz ft a leheto legerossebbre aztan visszagyengiteni./szerncsere az elofinanszirozasnak az allam a jegybank nelkul is vegezhet szabajozasokat gazdasagi szereplokent./
 
  • Tetszik
Reactions: Loken
Ez most a regi ugy folytatasa vagy uj rendeles? /regi alatt azt ertem amikor kigyo bekat kiabaltak hogy az exxim ingyen finansziroz hogy az orosz gyarthassa le a kocsikat.../ mert ha az gratula az ujsagiroknak hogy igy raestek egy valotlan forrastalan agymenesre./
 

Egyszerűen nem látom honnan lenne erre kapacitás. Flirt alvázakon kívül csak 2 elég gagyi "IC++" kocsit sikerült összeszenvedni idehaza (igazi bucka kettő balra színvonalon), mozdonyok javítására sincs ember. Közben lassan minden maszek új román mozdonyokkal mászkál mert olcsó még ha sz** is.
 
A HírTV Vetítő műsorában volt Az élet ára című rész, ami a Weiss Manfréd család felemelkedését mutatta. A magyar ipar fejlődése és a kor szellemiségének bemutatása szempontjából elég érdekes.

Ráadásul a Weiss Manfréd ipar felemelkedésében a hadseregnek való szállítás volt az egyik alapja.