Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

DINAMO

Well-Known Member
2017. április 5.
3 476
1 826
113
Tőlünk is kivonultak... Csak '56-ban néhány ezren bedőltek a szabad európa rádió hazugságainak, hogy a nyugat majd megvéd minket, ha fellázadunk. Úgyhogy visszajöttek és itt is maradtak jó néhány évtizedig.
Szerinted mikor vonultak ki 56 elott a SZovjet csapatok ?
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
Ezekre a nagyvállalatokra akkor, stratégiai fontosságuk miatt jobban oda kellett volna figyelni! Persze csakis állami felügyelettel, tőkésítéssel-korszerűsítéssel lehetett volna rendbe tenni őket, mert különben csak pénznyelők maradtak volna!
A külföldi multik idecsábítása is igen nagy összegeket emészt fel támogatásokkal, terület, közművek, utak, stb. létesítésével, vagy közvetve adókedvezménnyel.

ld videoton esetét. Hogy korszerüsíted, mennyiből? És aztán versenyzel az US, Japán, Német... elektronikai mamutokkal?

90es évek legelején jellemzően nem emésztett fel semmilyen hude összeget. Megvették a csődben lévő gyárat aztán hozták a termelést. Ha az adott pl önkormányzat túlásgosan huzodozott továbbáltak. Aztán megszünt emberek utcán. Volt nem egy ilyen. Ennél messze sokkal jobb, hogy jött GE és Tungsram nem csődbe ment, hanem kapott tőkét, know&howt, modernizálást aztán működött tovább.kb az utolsó pillanatban lett arra is rábólintva. Más kérdés most mivan...

Az ipari park, ingyen közmű, adókedvezmények inkább már a 90es évek végefele. De ez az adókedvezmény is baromi uncsi már. Ki fizette be a Magyar költségvetésbe 2017be közvetve és közvetlenül is a legtöbb adót? Multi. A Magyar export 80+% így ugy detto multi.
 
  • Tetszik
Reactions: Robur

ZRÍNYI 20!026

Well-Known Member
2017. szeptember 20.
2 469
5 302
113
ld videoton esetét. Hogy korszerüsíted, mennyiből? És aztán versenyzel az US, Japán, Német... elektronikai mamutokkal?

90es évek legelején jellemzően nem emésztett fel semmilyen hude összeget. Megvették a csődben lévő gyárat aztán hozták a termelést. Ha az adott pl önkormányzat túlásgosan huzodozott továbbáltak. Aztán megszünt emberek utcán. Volt nem egy ilyen. Ennél messze sokkal jobb, hogy jött GE és Tungsram nem csődbe ment, hanem kapott tőkét, know&howt, modernizálást aztán működött tovább.kb az utolsó pillanatban lett arra is rábólintva. Más kérdés most mivan...

Az ipari park, ingyen közmű, adókedvezmények inkább már a 90es évek végefele. De ez az adókedvezmény is baromi uncsi már. Ki fizette be a Magyar költségvetésbe 2017be közvetve és közvetlenül is a legtöbb adót? Multi. A Magyar export 80+% így ugy detto multi.

Volt sikersztori is, de nagyon sok olyan is, hogy fillérekért megvettek nyereséges, vagy kis veszteséggel működő üzemeket, majd szándékosan szétverték őket, hogy megszerezzék a piacot maguknak. Ezzel szemben kellett volna az államnak erélyesen fellépni!
Nekem speciel általában nincs bajom a multikkal. Csak azt kívánom jelezni, hogy már ott tartunk, hogy egy zöldmezős beruházás esetén már dolgozónként repkednek az 5-6 millió forintok, ehhez hozzájönnek az általad is említett támogatások, adókedvezmények. Namármost ha korábban nem hagyjuk szétverni a magyar ipar egy igen nagy részét, hanem mentőövet dobunk a még menthetőknek, állami felügyelettel optimalizáljuk azok működését, akkor nem lett volna akkora munkanélküliség! Az így megmentett cégek, dolgozóik tovább adóztak volna, nem a munkanélküliek számát gyarapították volna!
A hangsúly a még menthetőn, és az állami felügyeleten van!
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg

Robur

Well-Known Member
2018. április 9.
3 249
5 293
113
Volt sikersztori is, de nagyon sok olyan is, hogy fillérekért megvettek nyereséges, vagy kis veszteséggel működő üzemeket, majd szándékosan szétverték őket, hogy megszerezzék a piacot maguknak. Ezzel szemben kellett volna az államnak erélyesen fellépni!
Nekem speciel általában nincs bajom a multikkal. Csak azt kívánom jelezni, hogy már ott tartunk, hogy egy zöldmezős beruházás esetén már dolgozónként repkednek az 5-6 millió forintok, ehhez hozzájönnek az általad is említett támogatások, adókedvezmények. Namármost ha korábban nem hagyjuk szétverni a magyar ipar egy igen nagy részét, hanem mentőövet dobunk a még menthetőknek, állami felügyelettel optimalizáljuk azok működését, akkor nem lett volna akkora munkanélküliség! Az így megmentett cégek, dolgozóik tovább adóztak volna, nem a munkanélküliek számát gyarapították volna!
A hangsúly a még menthetőn, és az állami felügyeleten van!
Szerinted ki dönti el, hogy mi a menthető? És mekkora bizonyossággal? Magyarországon az impotens állam őshazájában, ki tudta volna ezeket működtetni? Ezek a cégek a KGST piacra voltak kihegyezve, ahol kötelező átvétel volt, minőség meg általában nulla.
 

Loken

Well-Known Member
2016. november 24.
2 773
5 132
113
https://www.portfolio.hu/gazdasag/elkepeszto-nagy-bajban-van-a-magyar-autoipar.4.290318.html
A magyar autóipar növekedését egyre inkább korlátozza a munkaerőhiány a PwC Magyarország autóipari beszállítói felmérése szerint. A vállalatoknak már számos alkalommal kellett visszautasítaniuk megbízást, mert nem volt elegendő dolgozójuk, aki elvégezte volna a munkát, így összességében a termelés növekedésének gátjává vált a probléma. A munkaerőhiányt valamelyest enyhítheti a robotizáció.
Az iparág növekedése, valamint a megfelelő képesítéssel rendelkező munkaerő hiánya miatt az új alkalmazottak felvétele mellett a munkavállalók megtartása is kulcsfontosságú:
- elégedetlenség a bérezéssel
- a munkavállaló nem keres hosszú távra munkahelyet
- túlságosan magas fizetési elvárások
- az új alkalmazottak munkavégzése, munkamorálja nem megfelelő
Mindez tehát arra utal, hogy az autóipar növekedésének immár komoly gátat szab a képzett munkaerő hiánya. Az elmúlt hónapokban a feldolgozóipar legnagyobb súlyú ágazata, a járműgyártás már nem igazán tud hozzájárulni az ipar növekedéséhez. A PwC tanulmánya alapján pedig joggal gondolhatjuk azt, hogy a következő időszakban is visszafogja majd a termelés bővülését a képzett munkaerő hiánya.
A magyar beszállítók számára továbbra is kiemelt fontosságú az Audi és a Mercedes folyamatos bővítése, hiszen a válaszadók 19%-a kizárólag magyarországi felhasználásra termel, 45% legfőbb célpiaca pedig a környező országok, elsősorban Csehország és Szlovákia- olvasható a felmérésben. A vállalatok döntő többsége 80% feletti kihasználtságú termelési kapacitással működött 2017-ben.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 637
113
- elégedetlenség a bérezéssel
- a munkavállaló nem keres hosszú távra munkahelyet
- túlságosan magas fizetési elvárások
- az új alkalmazottak munkavégzése, munkamorálja nem megfelelő
Látom a következtetés levonására nem futotta már a PwC-nél, de akkor leírom én: Fizessétek meg az embereket rendesen, mert hanem otthagynak! Ha ez megvan, akkor talán újakat is oda tudtok csábítani. Nem csak picsogni kell, hogy "nincs munkás".
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 927
73 094
113
Meg azért talán ptimalizalhatnak a gyár méretét is. Lásd Kecskemét. De itt a közelben is van olyan falu ahol kevesebben laknak mint az odatelepult gyárban dolgozik szama. Aki pedig egyszer már elment egy ilyen multitol az ugyanoda nem tér vissza. Közben meg olyan régiói vannak az országnak ahol a fű se nol.
 
  • Tetszik
Reactions: Szittya

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 294
113
Nem sok környezetszennyezőbb dolog van...
Erthetetlen szamomra Tbanyan igy se igen van szabad munkaero... Az orszag deli reszere es keletibe nyugodtan elferne barmely nem megyeszekhelyen es konnyeden talalna a ceg is munkaerot. /autopalya mar mindenhol van a kozelbe de legalabbis gyorsforgalmi ami autopalyara vezet...nem hiszem hogy olyan nehez lenne az alapanyag vagy a vegtermek hogy feltetlen az 1 es vasitvonal kellene hozza.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Erthetetlen szamomra Tbanyan igy se igen van szabad munkaero... Az orszag deli reszere es keletibe nyugodtan elferne barmely nem megyeszekhelyen es konnyeden talalna a ceg is munkaerot. /autopalya mar mindenhol van a kozelbe de legalabbis gyorsforgalmi ami autopalyara vezet...nem hiszem hogy olyan nehez lenne az alapanyag vagy a vegtermek hogy feltetlen az 1 es vasitvonal kellene hozza.

Papíron RENGETEG szabad munkaerő van. De egy külföldi befektető nem tud a putrinegyed létezéséről, csak a statisztikát látja, hogy ott még van szabad kapacitás.
 
  • Tetszik
Reactions: Loken

Loken

Well-Known Member
2016. november 24.
2 773
5 132
113
https://www.portfolio.hu/gazdasag/m...anak-egyik-legnagyobb-aldozata.12.290982.html
"A nagymértékű járműipari exportja miatt Magyarország a világon a negyedik leginkább integrált gazdaság a globális értékláncokba, és ezért különösen sérülékeny a globális kereskedelmi háború durvulása esetén - mutat rá friss infografikájában a Reuters. Éppen ezért is különösen fontos az a hír, ami tegnap este jött Berlinből és ami a német autógyártók, illetve a részvénypiacok és az euró mellett a forint reggeli ugrásában is szerepet játszhatott.
Luxemburg, Tajvan, Szlovákia, Magyarország és Csehország áll az élen 65-70%-os rátákkal, azaz a kivitelük jelentős része függ attól,hogy a globális értékláncokban kialakulnak-e például zavarok a kereskedelmi háború miatt.
Magyarország kapcsán pedig a nagy súlyú jármű- és alkatrészszektort emeli ki a cikk, amely 2016-ban a teljes magyar exportnak a 15%-át tette ki és az EU-n kívül az Egyesült Államok számít még nagy kereskedelmi partnerének."

Ismét egy érv a magyar ipar erősítésére az itt lévő külföldi multikkal szemben....
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 294
113
A ft erosodes a tavaj decemberbe szetszort allamilag elofinananszirozott eus penzek megerkezese bevaltasa miatt van.../es meg nincs vege arra nem lessz eleg hogy 310 re visszavigye /nem is cel/ de beinditja aaz erosodo tendenciat./ 315-318 koruli arfolyam lenne most nekunk a tokeletes /szeptemberig maradhatna eroseb/ mert ugy nagy hasznot hoz a gyenge ft./ szeptemberbe viszont nagyjabol stabilizalni kell./foleg a gaz miatt fix arat fizetunk az orosznak a fizetesi struktura eleg rugalmas. Szerencsere nekunk nem muszaj nyaron feltolteni a tarozoinkat es egybol fizetni is erte./ decemberbe meg amikor megugrik az import csokken az export erdemes megosztonozni aaz ft a leheto legerossebbre aztan visszagyengiteni./szerncsere az elofinanszirozasnak az allam a jegybank nelkul is vegezhet szabajozasokat gazdasagi szereplokent./
 
  • Tetszik
Reactions: Loken

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 294
113
Ez most a regi ugy folytatasa vagy uj rendeles? /regi alatt azt ertem amikor kigyo bekat kiabaltak hogy az exxim ingyen finansziroz hogy az orosz gyarthassa le a kocsikat.../ mert ha az gratula az ujsagiroknak hogy igy raestek egy valotlan forrastalan agymenesre./
 
T

Törölt tag 1711

Guest

Egyszerűen nem látom honnan lenne erre kapacitás. Flirt alvázakon kívül csak 2 elég gagyi "IC++" kocsit sikerült összeszenvedni idehaza (igazi bucka kettő balra színvonalon), mozdonyok javítására sincs ember. Közben lassan minden maszek új román mozdonyokkal mászkál mert olcsó még ha sz** is.
 

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
5 824
9 693
113
A HírTV Vetítő műsorában volt Az élet ára című rész, ami a Weiss Manfréd család felemelkedését mutatta. A magyar ipar fejlődése és a kor szellemiségének bemutatása szempontjából elég érdekes.

Ráadásul a Weiss Manfréd ipar felemelkedésében a hadseregnek való szállítás volt az egyik alapja.