Magyarország ipara

"Tóbi Csaba, a Q Pharma Kft. ügyvezető igazgatója elmondta, hogy az anyacég és a kifejezetten a bicskei beruházásra létrehozott projektcég, a Q Pharma Nutrition Kft. is százszázalékos magyar tulajdonban van."

Egy kis vegyipar.

http://profitline.hu/hircentrum/hir/308429/Tobb-mint-tizmilliard-forintos-gyogyszeripari-beruhazas-kezdodik-Bicsken
 
Egy kis hazai fejlesztés:
http://www.szeretlekmagyarorszag.hu/full-extras-hev-et-epit-a-bkk/
 
Egy kis hazai fejlesztés:
http://www.szeretlekmagyarorszag.hu/full-extras-hev-et-epit-a-bkk/

Elvben ugye ez is fejlesztés, de az iparhoz sok köze nincs. Haza fejlesztés az lenne, ha magyar forgóvázzal, magyar kerékkel és magyar motorral futnának magyar fejlesztésű gyorsvasúti szerelvények. Ilyet utoljára a GANZ csinált és ők is belebuktak, mert a kísérleti metrószerelvényük műszakilag nem volt alkalmas sorozatgyártásra.
 
az a betus franciae se vagy a sarga villamosese az allam fizette a javitast ujratervezest...
ha ipar akkor kell egy masik topik is ahol osszekellene szedni mink is van... ez mondjuk allami munka lenne... es mivel kozvagyon nyilvanos elvileg...
de miert nem beszelunk karpatiarol a partok ugyis kampanyolnak mikozbe a tortenelmi esemenyek a fejunkfelett zajlanak...
lehetne egy onallo ruten magyar allam eu penzbol magyar befolyassal segitseggel. 8igyis mi vagyunk a merlegbe a donto suly europa kozepen mikor vesszuk mar eszre...
 
antigonosz

"Hirtelen azt hittem a régire hogy az az új.
Az kényelmesebbnek tűnik, szerintem ne nyúljanak hozzá. :)"

Amúgy a HÉV egyetlen egy pozitívuma az ülés. Nagyon kényelmesek azok a régi ülések.
Viszont ma valamiért a műanyag fröccsöntött ülés a divat, bár borzasztóak.
Én azért imádom mai napig a régi Ikaruszokat, mert nagyon jók azok a régi műbőr ülések. A mai buszokon nem szoktam leülni, botrányosak ilyen téren...
 
antigonosz

"Hirtelen azt hittem a régire hogy az az új.
Az kényelmesebbnek tűnik, szerintem ne nyúljanak hozzá. :)"

Amúgy a HÉV egyetlen egy pozitívuma az ülés. Nagyon kényelmesek azok a régi ülések.
Viszont ma valamiért a műanyag fröccsöntött ülés a divat, bár borzasztóak.
Én azért imádom mai napig a régi Ikaruszokat, mert nagyon jók azok a régi műbőr ülések. A mai buszokon nem szoktam leülni, botrányosak ilyen téren...

Én is azóta szoktam le a buszozásról mióta ezek a kemény pici üléses buszok a divatok. Nekem nagyon kényelmetlenek. A régi Ikarusok meg sajnos már kikopnak. Főleg azok a kocka műbőr ülésesek, azok olyan kényelmesek voltak...
 
gyakorikerdesek.hu/politika__magyar-politika__3725851-miert-erolteti-a-bkv-a-nyugati-tomegkozlekedesi-jarmuvek-bevezeteset-amikor-ken
600_beljoha.jpg


Ez meg egy még régebbié, Ikarus 55. Úgy látszik minél újabb egy busz annál kényelmetlenebb.:)

ikarus55_036.jpg
 
Mondjuk az lett volna tisztességes ha más metrókkal hasonlítják össze. Viszont így is elgondolkodtató:
http://index.hu/belfold/2014/03/28/mialatt_a_4-es_metro_elkeszult/
 
Új, Rába-Renault jármű.

"...A másik pontosítás, amit igazából csak a rosszmájúak fognak erőltetni, hogy nem is száz százalékban magyar. Valóban, a 7,2 literes, sorhatos, 290 lóerős, Euro 5-ös dízelmotort a Renault-tól veszik. A tengelykapcsoló, sebességváltó és kormánymű ZF-gyártmány. Ellenben a fék és futómű Rába-fejlesztés, ahogy az alváz és a fülke kialakításban is tevőlegesen részt vettek, míg a felépítmény a Herosé. Ezt az egészet pedig itthon, Budapesten szerelik össze. Úgyhogy maradjunk annyiban, ez bizony magyar tűzoltóautó, Renault-alapokon..."

http://hetivalasz.hu/itthon/raba-alvazra-epitett-uj-jargyany-debutal-hamarosan-74947

http://totalcar.hu/magazin/kozelet/2014/03/31/magyar_tuzhoz_magyar_tuzoltot/
 
Szép dolog, csak így tovább. Ahol úniós támogatásból teherautót kell/lehet venni oda azért rába menjen ha lehet. Első körben állami megrendelésre aztán lassan ha igény lesz rá spec erdészeti vagy sima civil megrendelések teljesítése. De ehhez biztos folyamatos állami megrendelés kell.
 
Én reménykedek benne, hogy sikeres és megbízható jármű lesz és a lánglovagok szeretni fogják :).
Bárcsak a harcjárművek fejlesztésével is így haladnánk.
 
Új, Rába-Renault jármű.
magyar tűzoltóautó, Renault-alapokon..."

Ezt azért ne vegyük bele a magyar ipar sikertörténetei közé!

1. rönyó: évek óta "valahogy" csak ez kerül a magyar tűzoltók keze közé. <i>SZERINTEM</i> sikerült a megfelelő személyeket jól megkenniük, ugyanis erre az alapjárműre van a legtöbb panasz. Elektronikus formában megvan egy másik külföldi gépjármű gyártó "reklamációja" a közbeszerzési eljárásra, ahol jelzik az egyértelműen típusra írt feltételeket.

2. híróz: minőség sz@r, javításokat csak ők végezhetnek (időtartam: 3-6-9 hónap hibától függetlenül). Volt olyan jármű amit 20 (húsz!) üzemóra után vittek vissza súlyos hiba miatt. A tűzoltó felszerelések egy részének felülvizsgálati és javítási jogát is hatóságilag átvették országos szinten, természetesen ezt olcsón és gyorsan végzik.

3. Rába: képes piacgazdasági alapon termelni a usába is. Ha tűz van reménykedjetek, hogy van valami működő esetleg ezekben a kotlákban
 
Szerintem meg nem is olyan rég még sirattuk az eltűnt autóiparunkat(is),, ahhoz képest ez nem rossz hír.
 
Ez is örvendetes hír:
http://omnibusz.blog.hu/2014/04/09/hazai_kompozit_villanybusz_it_s_possible?utm_source=cimlap&utm_medium=link&utm_content=2014_04_09&utm_campaign=totalcar
 
@ czulu :) Már ne haragudj de eddig egy utánfutót nem gyártottunk le saját gyártásba, igen is sikernek veszem személyesen ha egy fél tűzoltóautót is megcsinál a Magyar ipar.
 
@ czulu :) Már ne haragudj de eddig egy utánfutót nem gyártottunk le saját gyártásba, igen is sikernek veszem személyesen ha egy fél tűzoltóautót is megcsinál a Magyar ipar.

Természetesen vedd sikernek nyugodtan. Remélem hozzád sem kell menni ezekkel.