Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 185
60 015
113
Elektromos busz:
http://totalcar.hu/tesztek/haszon/2014/04/17/bemutato_evopro_modulo_medio_electric_prototipus_2014./
 

pela3

Well-Known Member
2013. október 17.
1 648
951
113
<blockquote rel="marton">Új, Rába-Renault jármű.
magyar tűzoltóautó, Renault-alapokon..."

Ezt azért ne vegyük bele a magyar ipar sikertörténetei közé!

1. rönyó: évek óta "valahogy" csak ez kerül a magyar tűzoltók keze közé. <i>SZERINTEM</i> sikerült a megfelelő személyeket jól megkenniük, ugyanis erre az alapjárműre van a legtöbb panasz. Elektronikus formában megvan egy másik külföldi gépjármű gyártó "reklamációja" a közbeszerzési eljárásra, ahol jelzik az egyértelműen típusra írt feltételeket.

2. híróz: minőség sz@r, javításokat csak ők végezhetnek (időtartam: 3-6-9 hónap hibától függetlenül). Volt olyan jármű amit 20 (húsz!) üzemóra után vittek vissza súlyos hiba miatt. A tűzoltó felszerelések egy részének felülvizsgálati és javítási jogát is hatóságilag átvették országos szinten, természetesen ezt olcsón és gyorsan végzik.

3. Rába: képes piacgazdasági alapon termelni a usába is. Ha tűz van reménykedjetek, hogy van valami működő esetleg ezekben a kotlákban</blockquote>

Azért határozottan feltenném a kérdést a bírálathoz,hogy melyik HÖT-nél vagy ÖT-nél vagy? Esetleg honnan hallottad az infókat?

A Renault maga tényleg hulladék és balf*sz megoldások tömény mennyisége. Rengeteg tervezési és kivitelezési hibát találtak és jeleztek a tűzoltók,ez nem hiszem,hogy a Renault hibája lenne,maga a jármű nem rossz,bár picit gyenge. A felépítményt a HEROS intézi,ők is b*sszák el,de úgy rendesen...
A megkenést a BM-nél kell keresni,gondolom minisztériumi szinten. Igen a Rosenbaueres Mercedesek jó,de láttam már azokat is szivárogni..stb. Van belőlük rosszabb,a Heros-os. DE! A Renaultok még mindig jobbak,mint az IFÁK és más elődjeik!!! Ne feledjük,hogy kooperációs tervezés volt, alapoknak jó lehet a Renault, viszont ha ugyanolyan sz*r is marad,akkor is itthon gyártják ami előny. Ha azonban a RÁBA komolyan gondolja és akár benézne néhány közeli ország piacára, akkor elkezd kommunikálni a tűzoltókkal és annak megfelelően módosít, de lehet,hogy kész járművet kéne kínálnia a minőségért, vagy a Rosenbauerrel összedolgozni, egyik sem elképzelhetetlen, csak a lényeg annyi,hogy legyen itthon piaca.

A tűzoltóautók jelenleg olyan állapotban vannak a HÖT-öknél,hogy a riasztást le tudják kezelni, megnyugodhatsz nem esnek szét útközben és vizet meg felszerelést is visznek, a feladatot eltudják látni,csak a tűzoltóknak kényelmetlen.

Örülhetünk a RÁBÁnak,mert fejlődés, viszont ez a RÁBA nagy médiafigyelmet kapott,míg az M16-os testvére, aki Miskolcon van, aligha.

Végezetül,jó lenne ha a RÁBA komolyan gondolná és esetleg néhány szomszédos országba is eltudnánk adni. De ahhoz fejlettebb HEROS kéne, vagy a RÁBÁnak erre egy saját részleg, egyik sem kivitelezhetetlen, a másik kérdés nálam az,hogy a RÁBA megengedheti-e magának a presztízs veszteséget,hogy a tűzoltóautójuk egy hulladék...


Én nem nézném és nem írnám le a RÁBÁT, de a Renaultot sem, mert az a szar mégis rengeteg tűzoltótautót,teherautót,személyautót gyárt nem is kis mennyiségben és valamiért veszik is őket...
 

czulu

Well-Known Member
2014. február 1.
2 242
95
48
Azért határozottan feltenném a kérdést a bírálathoz,hogy melyik HÖT-nél vagy ÖT-nél vagy? Esetleg honnan hallottad az infókat?
Ezekre a kérdésekre értelem szerűen nem adok választ.

A Renault maga tényleg hulladék és balf*sz megoldások tömény mennyisége. Rengeteg tervezési és kivitelezési hibát találtak és jeleztek a tűzoltók,ez nem hiszem,hogy a Renault hibája lenne,maga a jármű nem rossz,bár picit gyenge. A felépítményt a HEROS intézi,ők is b*sszák el,de úgy rendesen...
A megkenést a BM-nél kell keresni,gondolom minisztériumi szinten. Igen a Rosenbaueres Mercedesek jó,de láttam már azokat is szivárogni..stb. Van belőlük rosszabb,a Heros-os.
Ezekkel teljesen egyet értek!

DE! A Renaultok még mindig jobbak,mint az IFÁK és más elődjeik!!!
Ezt ma már nem szabadna összehasonlítási alapnak venni, függetlenül attól, hogy milyen számban vannak még mindig IFÁK.

Ne feledjük,hogy kooperációs tervezés volt, alapoknak jó lehet a Renault, viszont ha ugyanolyan sz*r is marad,akkor is itthon gyártják ami előny. Ha azonban a RÁBA komolyan gondolja és akár benézne néhány közeli ország piacára, akkor elkezd kommunikálni a tűzoltókkal és annak megfelelően módosít, de lehet,hogy kész járművet kéne kínálnia a minőségért, vagy a Rosenbauerrel összedolgozni, egyik sem elképzelhetetlen, csak a lényeg annyi,hogy legyen itthon piaca.
A Rosenbauerrel megkezdett együttműködés jelentené szerintem a megfelelő irányt (KOK fecsi), itt lehetne megfelelően előrelépni.

A tűzoltóautók jelenleg olyan állapotban vannak a HÖT-öknél,hogy a riasztást le tudják kezelni, megnyugodhatsz nem esnek szét útközben és vizet meg felszerelést is visznek, a feladatot eltudják látni,csak a tűzoltóknak kényelmetlen.
Tudom ismerem a málházásukat. A kényelmetlen kategória az IVECO, attól lejjebb van a Renult-Heros.

Örülhetünk a RÁBÁnak,mert fejlődés, viszont ez a RÁBA nagy médiafigyelmet kapott,míg az M16-os testvére, aki Miskolcon van, aligha.
Ennél bemutatkozáskor miért takarták le a RÁBA jelzését?

Végezetül,jó lenne ha a RÁBA komolyan gondolná és esetleg néhány szomszédos országba is eltudnánk adni. De ahhoz fejlettebb HEROS kéne, vagy a RÁBÁnak erre egy saját részleg, egyik sem kivitelezhetetlen, a másik kérdés nálam az,hogy a RÁBA megengedheti-e magának a presztízs veszteséget,hogy a tűzoltóautójuk egy hulladék...
A RÁBA saját részleg a legjobb lehetőség, sajnos jelenleg erre nincs esély a zárt piac miatt. A Magyar ipar is ezt kívánná meg. A RÁBA tudna megfelelő minőségben gyártani, amennyiben lenne rá kereslet.

Én nem nézném és nem írnám le a RÁBÁT, de a Renaultot sem, mert az a szar mégis rengeteg tűzoltótautót,teherautót,személyautót gyárt nem is kis mennyiségben és valamiért veszik is őket...
A RÁBÁ-t nem írom le, viszont hazai igényekre nincs szükség a Renault-ra. RÁBA jármű, licenc motorral; saját vagy Rosenbauer felépítménnyel ideális lenne Magyarország számára minden szempontból. A Heros tulajdonképpen mintha egy holding cég lenne a hasznot legalábbis ott fölözik le tisztességgel. Ehhez társul még a monopolizált karbantartási és javítási piac. Nem csak a fecsikre, hanem pl. a légzőkre is érvényes sajnos! Mindezt elfogadhatatlan határidőkkel. Erre az országunknak nincs szüksége, de pénze még kevésbé.

A jelenlegi járműben a Renault cég fülkés alvázára szerelik a RÁBA futóműveket, megkapja a RÁBA emblémát, majd irány a Heroes. Tulajdonképpen épp a legkevesebb győri cég részaránya. Majdnem csak parasztvakításként bevonták a céget egy olyan megrendelésbe bérmunkával, amit önállóan képes lenne teljesíteni.
 

desertfox

Active Member
2012. szeptember 18.
1 960
11
38
@czulu Megelőzőt igazából pela a kérdéssel , de én meg is kaptam. Semmilyen tapasztalatod nincs a cégekkel csak a szokásos netesokoskodás. Az hogy utaztam Boieng 747 repülővel amerikába , attól még nem értek az üzemeltetésükhöz, meg nem tudok repülni velük.
 

GrGLy

Banhammer
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2011. június 6.
2 431
612
113
Végezetül,jó lenne ha a RÁBA komolyan gondolná és esetleg néhány szomszédos országba is eltudnánk adni.

A Rába addig nem fogja "komolyan gondolni" - megjegyzem nagyon helyesen -, amíg nem jelent számára biztos piacot. Egyik vállalat sem jótékonysági intézmény, hogy "esetleg néhány szomszédos országban el tudná adni"-ra alapozva nekiálljon egy forint-tízmilliókba kerülő fejlesztésbe. Biztos megrendelés, darabszámok és profit kell, és a hazai buszipar kálváriáját elnézve ilyesmire idehaza nem lehet építeni az állami megrendelések részéről.

csak a szokásos netesokoskodás

Szintúgy a te, vagy éppen pela3 kommentje is, mivel az állítás alátámasztására egyik fél se hozott tényt, bizonyítékot.
 

desertfox

Active Member
2012. szeptember 18.
1 960
11
38
@GrGLy Pontosan, csak hogy Én míg a másik oldalról nem győződök meg addig nem állítom a ellenkezőjét. Szóval azt se mondtam hogy tökéletesek ezek a tűzoltóautók selejteségéről vagy tökéleteségéről. Van különbség a 2 vélemény formálás között egy csipetnyi.
 

desertfox

Active Member
2012. szeptember 18.
1 960
11
38
Én nem írtam sehol , hogy ezek a világ legjobb tűzoltóautói és még az sem hogy jók. Annak örülök hogy Magyar és elméletileg olcsóbb mint nyugati társai, de még ha drágábbak lennének akkor is azt mondom ÁMEN. Egyébként Én is tisztában vagyok azzal hogy nem elettem ipari szakértő vagy mérnők vagy hadi mérnők. na mind1 :D
 

czulu

Well-Known Member
2014. február 1.
2 242
95
48
Elvileg kellően kitakarítottam a doksikat:


5ERp0kj.jpg

h50nLUR.jpg
 

desertfox

Active Member
2012. szeptember 18.
1 960
11
38
Ez most mit is bizonyít , azt hogy "kizárták" a Scania a közbeszerzésből ? Ahogy más EU-s országokba szokás. A szívem szakadt meg..... Képzeld így szokták , a saját hazai gyártású jármű műszaki paramétereit rakják be , ez bevált szokás Franciáknál , Németeknél, Lengyeleknél és végre Magyarországon is.
 

desertfox

Active Member
2012. szeptember 18.
1 960
11
38
Most már legalább érteni hogy honnan fúj a szél. :D :D Igazad le a Magyar ipar termékeivel , legyenek Scaniak :D :D Ezért jutott ide az ország , mert ilyenek voltak vezető pozicióba mint Te :)
 

czulu

Well-Known Member
2014. február 1.
2 242
95
48
Ez most mit is bizonyít , azt hogy "kizárták" a Scania a közbeszerzésből ? Ahogy más EU-s országokba szokás. A szívem szakadt meg..... Képzeld így szokták , a saját hazai gyártású jármű műszaki paramétereit rakják be , ez bevált szokás Franciáknál , Németeknél, Lengyeleknél és végre Magyarországon is.
Bocsánat nagymester nem tudtam, hogy a Renault járműveket magyar cég készíti. Én tudatlanul azt hittem, hogy ilyen eljárással zárják ki a RÁBÁ-t (is) a piacról. :S
 

marton

Well-Known Member
2013. április 16.
1 035
702
113
De most komolyan...
Renault összehasonlítás Mercivel? Esetleg a felépítményeké? Jééé, nem gyártunk egyből valami világszínvonalút?? Ez tényleg komoly érv egy szárnyat bontogató járművel kapcsolatban.
Én személy szerint örülök, hogy az agyonsajnált/folyton fik@zott "iparunk" ilyet is tud produkálni. Lehet arról vitatkozni, hogy miért nem Merci (Merci párti vagyok, nekem is egy szép nagy Mercim van, szám szerint már a hatodik, semmi pénzért sem ülnék át Renaultba) , de a Renault olcsóbb és annyira rossz sem lehet, ha már olyan nagy mennyiség vevőre talál mint ami velem szembe jön az utakon...
Vele állapodtak meg,,, nem érdekel miért, egy a lényeg: valami elindult. Tudom ez semmi, meg rossz, meg miegymás,,, én már vártam erre.
Egyébként, ha az állam komolyan gondolná, sokat legyártathatna hazai piacra. Vannak az állami cégek , mint: út/autópály fenntartók, erdészetek, szemétszállítási cégek, Büntetés végrehajtás. szerintem ezek, évek alatt akár több száz Rába által gyártott járművet átvehetnének.
 

pela3

Well-Known Member
2013. október 17.
1 648
951
113
Essetek már egymásnak de komolyan,késsel meg shotgunnal,mert úgy szép színes lesz a fal.....

desertfox: van igazság abban amit czulu mond,főleg a Herost illetően sajnos.. a Scaniás papír is a HEROS! monopóliumát próbálja bemutatni,szerintem. (Amúgy a paraméterek miatt is rosszabbak a járművek)

GrGLy: Milyen bizonyítékokat hozzak? Nem kerülhet minden nyilvánosságra (hivatalosan..) és vannak olyan infók,amik csak pár csatornán áramolhatnak. Az állapotokról annyit,hogy volt 1 cikk,mikor berendeltek ellenőrzésre minden tűzoltójárművet, nos ott nem a lapos laprugó volt a durva,hanem a visszahajlott/hiányos/törött. Talán valami szorgalmas megkeresi és linkeli. Én ugyan nem vagyok tűzoltó,de sokat beszéltem velük,meséltek pár érdekes dolgot,egy-néhány cifra fent is van a neten. Nem egyszer láttam őket Rosenbaueres Mercivel beavatkozni,sőt segítettem is,Saurussal olyan nagy tapasztalatom nincs,de szidják rendesen. Erre tökéletes alkalom lesz az Országos Rendőr-, és Tűzoltónap,ahol pl az MH 1. is debütállt (ott láttam az UNIMOG-ot, de a VW-el kapcsolatban is eltudják mondani a HEROS mesteri műveit,ugyanis volt nagy probléma volt,hogy a rolók menetközben kinyíltak...)

Aki ilyen helyre elmegy és őszintén érdeklődik,azoknak általában elmondják a saját véleményüket,ami papírformába nem kerülhet és a durvábbak még mindig titokban maradnak.



Ami a RÁBÁT illeti, nem a Renault féljárművekre kéne dolgozni,ha a honvédség sorozatát képesek gyártani,akkor szerintem egy új típust is tudnának.Maga a szer felépítménye pedig nem nehéz, erre egy külön részleget létrehozhatnának. marton már leírta előttem,hogy lenne állami piac.

Persze GrGLynek igaza van,hogy kéne az állami biztosítás. Én arra épülőre gondoltam a szomszédos országokat,alapból próbára nem. No meg előtte kéne 1 vagy 2 széria.


Végezetül: a HEROS az okf CURRUSA..
 

desertfox

Active Member
2012. szeptember 18.
1 960
11
38
http://www.pintermuvek.hu/

Sajnos elhunyt Pintér József hírből jutott eszembe , az aprócskának nem mondható Pintér művek.
 

marton

Well-Known Member
2013. április 16.
1 035
702
113
Ismét busz, nagy reményekkel.

http://iho.hu/hir/bemutatkozott-az-evopro-elektromos-busza-140416
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 185
60 015
113
http://iho.hu/hir/bemutatkozott-az-evopro-elektromos-busza-140416

A cikk alatti két hozzászólás jól szemlélteti az átlag magyar szellemi színvonalat.

Egy párszor leírtam már, de szerintem a HTKA egy értelmiségi oldal. Ezért is szeretek ide járni.
 

marton

Well-Known Member
2013. április 16.
1 035
702
113
fip! Most olvasom, tényleg van ott egy színvonal.... :(

Újabb cégre bukkantam: Kerox Kft.

"A szaniteralkatrészeket gyártó cég termékeinek mintegy felét Kínában értékesíti." ... ilyen jellegű kínai export,,, sosem gondoltam volna.

http://mno.hu/hirtv_gazdasagi_hirei/rekordot-dontott-a-magyar-export-1222905

http://w2.kerox.hu/
 

pela3

Well-Known Member
2013. október 17.
1 648
951
113
http://www.origo.hu/gazdasag/20140428-dunakeszin-gyarhat-villamoskat-a-spanyol-caf.html