Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Telak2

Well-Known Member
2016. október 28.
1 101
1 221
113
Alig van már kamionsofőr az országban, nagyobb cégek már utcáról felvesznek embereket, saját maguk képzik az állományt... 10 éve még csak minimum 3-4-5 év tapasztalattal vettek fel bárkit.
Autópályák is túltelítettek, elég egyetlen felújítás az M0-son és a sofőr ott tölti a fél napot.
Főutak legtöbb helyen rossz vicc kategória...
Maximum 26 tonnát vihet, korlátozott méretben, ez kisebb alkatrészeknél elmegy, de amikor naponta több ezer tonnákat kellene mozgatni akkor felejtős, már csak a fel-lerakodás miatt is.

Jelenlegi EU-s szabályozás célja, hogy 650km legyen a lélektani határ ahol már vasút>közút, de ehhez olyan vasút is kellene. Volt olyan mozdonyvezető aki reggel felült Székesfehérváron, majd este ott is szállt le, mivel bedugult a vonal a sok "elővárosi" vonattal...
A magyar vasút legnagyobb baja, hogy az infrastruktúrához a 70 es evek óta nem nyúltak. A pályaudvarok zöménél nincs is teljes kihasználtság. Az új ipari parkok látótávolságban sincsenek gyakran az iparvágányoktól. Pl. Szolnokon a Stadler háta mögött kb a telephelytől 50 méterre (!) fut a vasúti sín, a kész vagonokat mégis kamionon szállítják. Ezzel szemben a 4-es főút, napi több száz kamiont cipel.
Amíg az EU erre nem ad kishazánk kormányának mutyizható támogatást, nem is fog változni.
Ha utaztál vonaton, tudod milyen állapotú a legtöbb váró, vonatkocsi, stb., na képzeld el, hogy az ipari célú elemek még fele ilyen állapotban sincsenek.
 

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
9 938
18 426
113
A magyar vasút legnagyobb baja, hogy az infrastruktúrához a 70 es evek óta nem nyúltak.

Nem tudom országosan mi a helyzet, mert nem vonatozok. Azonban Nyugat Magyarországon minden fel van újítva, tokkal, vonóval, vasuti pálya új, ráadásul a fő vonalak villamosítva. Még a falusi vasuti megállók is totál megújítva. Igaz, itt a GYESEV az "úr". A Sopron, Szombathely, Szentgotthárd vonalon biztosan.
 
  • Tetszik
Reactions: Kurfürst

rappali_

Well-Known Member
2016. szeptember 18.
3 589
16 192
113
Szerintem kerdezd Botkat. :)
Jahh...lesz díszburkolat (cimbi cégnek), szép épületbontás, maradék üzem elüldözés. A Pick csak a reklámérték és a tradíciók miatt marad, Mohácson lenne kapacitás a termelés átvételére. A Lufthansa kapcsán olyat nyilatkozott az önkormányzat, h őket nem keresték...nabasszus...egy multi nem fut botka után?!
 

Morishima

Well-Known Member
2017. július 29.
1 439
10 211
113
https://www.vg.hu/vallalatok/kozlekedes/tavaly-is-nyereseges-volt-a-mav-924763/

Nagyon szépen meglódult a MÁV Csoport, ésszel van csinálva, de azért ekkora infrastruktúrát rendbe tenni még akkor is nagy idő lenne ha ez lenen az első számú prioritás költségvetési szinten is. Az is nagy eredmény hogy nyereséget termel ami a bevétellel együtt növekszik.
Az a baj hogy párhuzamosan van mindössze két vágány és a fő vonalakon 15 percenként megy személyvonat napközben ( utóbbi nem baj ) így napközben a teher többet áll mint megy.
Plusz a rakodás is pénz és idő, és valószínűleg kevés az a luxus amikor a vágány egészen a célállomás udvarára ki van építve, szóval ha lerakodnak megint kamionra kell pakolni amit megint le.
Valóban jó lenne a komolyabb ipari parkokat összekötni a hálózattal, talán kilincselés is sikerrel járna uniós támogatásra is, de szerintem dolgoznak azon hogy legyen jobb a teherszállítás üzletág is.
 

ZRÍNYI 20!026

Well-Known Member
2017. szeptember 20.
2 073
4 037
113
Szerintem kerdezd Botkat. :)
Szerintem meg erről nem a Botkát kell kérdezni, hanem a kormányt! Rajtuk áll vagy bukik, hogy mi hová kerül! Persze jó esetben azt is nézik, hol találnak még szabad, használható munkaerőt, de főleg az számít, hogy milyen érzületű az adott polgármester! Azt nem mondom, hogy más kormánynál ez nem nyomott a latban, de most még hatványozottabban, mint bármikor!
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Szerintem meg erről nem a Botkát kell kérdezni, hanem a kormányt! Rajtuk áll vagy bukik, hogy mi hová kerül! Persze jó esetben azt is nézik, hol találnak még szabad, használható munkaerőt, de főleg az számít, hogy milyen érzületű az adott polgármester! Azt nem mondom, hogy más kormánynál ez nem nyomott a latban, de most még hatványozottabban, mint bármikor!
Na meg esetleg az is számít, milyen ipari körzet a kiválasztott terület. Miskolc és környéke mindig is nehézipari terület volt, komoly fémipari hagyományokkal és képzési háttérrel. Ha sokan el is vándoroltak onnan de mindenki azért biztosan nem, és most is ott van az egyetem gépészeti és informatikai kara. Szegeden van ilyen háttér?
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg

Robur

Well-Known Member
2018. április 9.
3 259
5 304
113
Na meg esetleg az is számít, milyen ipari körzet a kiválasztott terület. Miskolc és környéke mindig is nehézipari terület volt, komoly fémipari hagyományokkal és képzési háttérrel. Ha sokan el is vándoroltak onnan de mindenki azért biztosan nem, és most is ott van az egyetem gépészeti és informatikai kara. Szegeden van ilyen háttér?
Szeged egyetemváros. Csak van ott valami ilyesmi.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Rengeteg alkatrész érkezik vasúton, csak úgy repkednek olyankor a milliós kártérítések minden perc késésért.

Európában a vasút fizikai képtelenség, hogy veszteséges legyen az állami szerepvállalások miatt, de fő bevételi forrás a teherfuvarozás (khm).

Szombathely GySEV-hez adása a Gyurcsány kormány utolsó nagy mutyija volt, a vonalakat akkor is felújították volna uniós pénzből ha MÁV-os marad, mivel egy teherfuvarozási folyosón fekszik, ugyanilyen a Hegyeshalom-Záhony is, aminek a felújítása jelenleg Debrecennél tart.
Rossz nyelvek szerint, mára a GySEV is teljes osztrák tulajdonban lenne, a felújítások után hirtelen bekövetkező súlyosan veszteséges működés miatt, ha marad az akkori kormány (end of belpol bűnözés).
 

ZRÍNYI 20!026

Well-Known Member
2017. szeptember 20.
2 073
4 037
113
Na meg esetleg az is számít, milyen ipari körzet a kiválasztott terület. Miskolc és környéke mindig is nehézipari terület volt, komoly fémipari hagyományokkal és képzési háttérrel. Ha sokan el is vándoroltak onnan de mindenki azért biztosan nem, és most is ott van az egyetem gépészeti és informatikai kara. Szegeden van ilyen háttér?
Erre gondoltam én is, amikor a használható munkaerőt írtam!
Mert a technológia az már nem sok helyen áll rendelkezésre helyben, egy nagyobb üzem beindításához! Amit lehetett azt beolvasztottak, beszántottak! Inkább csak zöldmezős beruházásokkal lehet számolni!
 

anonim999

Well-Known Member
2016. március 19.
2 745
4 495
113

rappali_

Well-Known Member
2016. szeptember 18.
3 589
16 192
113
Ott is van mechatronikai és gépészmérnöki, műszaki mérnöki képzés, oda is mehetne valami.
Nem csak a kormányon hanem a városvezetésen is múlik. debrecen nagyon sokat lobbizott a BMW-ért például.
http://www.mk.u-szeged.hu/oktatas/alapkepzes-bsc/alapkepzes-bsc
http://www.mk.u-szeged.hu/oktatas/mesterkepzes-msc/mesterkepzes-msc
Még pár éve lejárt a telephelyengedély. Rendben megkértük. Elvben 1 hónap a kiadása. 2 hónap után bement a tulaj érdeklődni, ahol kioktató hangnemben közölték, h vegye tudomásul, h Szeged egyetem város és csak a szolgáltató ipar támogatott. Ehhez egy apropó; 2008ban annyira betérdelt a helyi szolgáltató szegmens, h bármely kávézó-kocsma-étterem kongott az ürességtől. Ha betévedtünk, nagyon durván körbeajnároztak minket. A cég még növelte is a bevételét...mármint a miénk.
Amíg botka itt van, Szeged hanyatlani fog...és marad is, mert a város már most olyan, mint egy grandiózus nyugdíjasotthon.
 

anonim999

Well-Known Member
2016. március 19.
2 745
4 495
113
Úgy látom, hogy a repülőeszközökkel kapcsolatban megjelentek Magyarországon az ezekkel kapcsolatos beruházások.

Debrecent érintő januári bejelentés:

http://www.origo.hu/gazdasag/20190130-diehl-aviation-debrecen-szijjarto-peter.html

Miskolcon (februári sajtótájékoztató alapján):

http://www.origo.hu/gazdasag/20190221-lufthansa-technik-beruhazas-miskolc.html

Már várom, hogy az Airbus helikoptereket gyártó részlege mely két kelet-magyarországi város közül választ.

Már nem csak autóiparban gondolkozunk úgy látom. Vagy nem???

De azért ha a Brexit megvalósul azért egy Honda autógyárat eltudnék képzelni Miskolcon, Pécsett, Szegeden.
Kivonul a Honda Délnyugat-Angliából
https://mandiner.hu/cikk/20190219_kivonul_a_honda_delnyugat_angliabol