Jah új csarnoka lesz a Pick Szegednek!Helló mindenkinek.Egy kérdésem lenne hogy lesz e vmi komolyabb mozgás itt Szegeden mert nagyon le vannak ülve errefelé a dolgok?
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Jah új csarnoka lesz a Pick Szegednek!Helló mindenkinek.Egy kérdésem lenne hogy lesz e vmi komolyabb mozgás itt Szegeden mert nagyon le vannak ülve errefelé a dolgok?
Vasúton ma már csak max a kész autókat szállítják. minden más kamionon érkezik.Vasúton 2 nap mire átvergődik egy tehervonat Nyíregyházáról Győrbe. Ez ma már elfogadhatatlan egy gyártási lánc elemeként.
A magyar vasút legnagyobb baja, hogy az infrastruktúrához a 70 es evek óta nem nyúltak. A pályaudvarok zöménél nincs is teljes kihasználtság. Az új ipari parkok látótávolságban sincsenek gyakran az iparvágányoktól. Pl. Szolnokon a Stadler háta mögött kb a telephelytől 50 méterre (!) fut a vasúti sín, a kész vagonokat mégis kamionon szállítják. Ezzel szemben a 4-es főút, napi több száz kamiont cipel.Alig van már kamionsofőr az országban, nagyobb cégek már utcáról felvesznek embereket, saját maguk képzik az állományt... 10 éve még csak minimum 3-4-5 év tapasztalattal vettek fel bárkit.
Autópályák is túltelítettek, elég egyetlen felújítás az M0-son és a sofőr ott tölti a fél napot.
Főutak legtöbb helyen rossz vicc kategória...
Maximum 26 tonnát vihet, korlátozott méretben, ez kisebb alkatrészeknél elmegy, de amikor naponta több ezer tonnákat kellene mozgatni akkor felejtős, már csak a fel-lerakodás miatt is.
Jelenlegi EU-s szabályozás célja, hogy 650km legyen a lélektani határ ahol már vasút>közút, de ehhez olyan vasút is kellene. Volt olyan mozdonyvezető aki reggel felült Székesfehérváron, majd este ott is szállt le, mivel bedugult a vonal a sok "elővárosi" vonattal...
Szerintem kerdezd Botkat.Helló mindenkinek.Egy kérdésem lenne hogy lesz e vmi komolyabb mozgás itt Szegeden mert nagyon le vannak ülve errefelé a dolgok?
A magyar vasút legnagyobb baja, hogy az infrastruktúrához a 70 es evek óta nem nyúltak.
Jahh...lesz díszburkolat (cimbi cégnek), szép épületbontás, maradék üzem elüldözés. A Pick csak a reklámérték és a tradíciók miatt marad, Mohácson lenne kapacitás a termelés átvételére. A Lufthansa kapcsán olyat nyilatkozott az önkormányzat, h őket nem keresték...nabasszus...egy multi nem fut botka után?!Szerintem kerdezd Botkat.
Szerintem meg erről nem a Botkát kell kérdezni, hanem a kormányt! Rajtuk áll vagy bukik, hogy mi hová kerül! Persze jó esetben azt is nézik, hol találnak még szabad, használható munkaerőt, de főleg az számít, hogy milyen érzületű az adott polgármester! Azt nem mondom, hogy más kormánynál ez nem nyomott a latban, de most még hatványozottabban, mint bármikor!Szerintem kerdezd Botkat.
Na meg esetleg az is számít, milyen ipari körzet a kiválasztott terület. Miskolc és környéke mindig is nehézipari terület volt, komoly fémipari hagyományokkal és képzési háttérrel. Ha sokan el is vándoroltak onnan de mindenki azért biztosan nem, és most is ott van az egyetem gépészeti és informatikai kara. Szegeden van ilyen háttér?Szerintem meg erről nem a Botkát kell kérdezni, hanem a kormányt! Rajtuk áll vagy bukik, hogy mi hová kerül! Persze jó esetben azt is nézik, hol találnak még szabad, használható munkaerőt, de főleg az számít, hogy milyen érzületű az adott polgármester! Azt nem mondom, hogy más kormánynál ez nem nyomott a latban, de most még hatványozottabban, mint bármikor!
Szeged egyetemváros. Csak van ott valami ilyesmi.Na meg esetleg az is számít, milyen ipari körzet a kiválasztott terület. Miskolc és környéke mindig is nehézipari terület volt, komoly fémipari hagyományokkal és képzési háttérrel. Ha sokan el is vándoroltak onnan de mindenki azért biztosan nem, és most is ott van az egyetem gépészeti és informatikai kara. Szegeden van ilyen háttér?
https://www.u-szeged.hu/karok-190123-1Szeged egyetemváros. Csak van ott valami ilyesmi.
Például. Nem tudom ezen kívül még mi van ott.https://www.u-szeged.hu/karok-190123-1
"Valami" biztos van. Erre gondoltál?
Ez pl. nem túl jó a Lufthasa Technik-nek, mert csak élelmiszer-ipari gépész képzés van. Szerintem gázturbinás hajtóművekhez nem igazán megfelelő ...Például. Nem tudom ezen kívül még mi van ott.
Erre gondoltam én is, amikor a használható munkaerőt írtam!Na meg esetleg az is számít, milyen ipari körzet a kiválasztott terület. Miskolc és környéke mindig is nehézipari terület volt, komoly fémipari hagyományokkal és képzési háttérrel. Ha sokan el is vándoroltak onnan de mindenki azért biztosan nem, és most is ott van az egyetem gépészeti és informatikai kara. Szegeden van ilyen háttér?
Ott is van mechatronikai és gépészmérnöki, műszaki mérnöki képzés, oda is mehetne valami.Szeged egyetemváros. Csak van ott valami ilyesmi.
Még pár éve lejárt a telephelyengedély. Rendben megkértük. Elvben 1 hónap a kiadása. 2 hónap után bement a tulaj érdeklődni, ahol kioktató hangnemben közölték, h vegye tudomásul, h Szeged egyetem város és csak a szolgáltató ipar támogatott. Ehhez egy apropó; 2008ban annyira betérdelt a helyi szolgáltató szegmens, h bármely kávézó-kocsma-étterem kongott az ürességtől. Ha betévedtünk, nagyon durván körbeajnároztak minket. A cég még növelte is a bevételét...mármint a miénk.Ott is van mechatronikai és gépészmérnöki, műszaki mérnöki képzés, oda is mehetne valami.
Nem csak a kormányon hanem a városvezetésen is múlik. debrecen nagyon sokat lobbizott a BMW-ért például.
http://www.mk.u-szeged.hu/oktatas/alapkepzes-bsc/alapkepzes-bsc
http://www.mk.u-szeged.hu/oktatas/mesterkepzes-msc/mesterkepzes-msc