Magyarország ipara

Maximálisan egyet értek vele, nálunk is nyílt levélben kértek magyarázatot a gyár környékén lakók, hogyan engedhetik így működni a gyárat...

A zajszennyezése jóval nagyobb, mint amiről a lakosságot tájékoztatták, a veszélyes hulladékot úgy oldották meg, hogy papíron 3 cég van egy telephelyen, így egyenként még határérték alatt vannak, meg volt egy megmagyarázhatatlan tűz nyitás után nem sokkal, amit hivatalosan egy poroltóval eloltottak, de vmiért kivonult 12 tűzoltóautó...
Na meg a qva sok ukránt idehozták.

Na meg a brutális ivóvízigényről még szó se volt, ami miatt a város költségén bővíteni kellett az ellátóhálózatot.
samsungnál már volt haláleset is, egy anyagmozgatóra ráborult az a por amit a cellákba töltenek, másnapra nem kelt fel, vérzett orrán-száján.

(mellesleg ott is kurvára levan terhelve a vízhálózat a gyár miatt)
 
Kb 500 ezer olyan hitel van az országban, ami a moratórium alatt eddig bedőlt, pontosabban technikailag a lejárta után fog egyszerre bedőlni.
Üzleti számlák esetében a bank folyamatosan ellenőrzi a hitellel terhelt vállalatok beszámolóit, ezeket összevetve várható nagyjából ez a szám - ergo ennyi vállalkozás lett fizetésképtelen az elmúlt 2 évben





Ennél a lakossági számok várhatóan még magasabbak
 
Kb 500 ezer olyan hitel van az országban, ami a moratórium alatt eddig bedőlt, pontosabban technikailag a lejárta után fog egyszerre bedőlni.
Üzleti számlák esetében a bank folyamatosan ellenőrzi a hitellel terhelt vállalatok beszámolóit, ezeket összevetve várható nagyjából ez a szám - ergo ennyi vállalkozás lett fizetésképtelen az elmúlt 2 évben





Ennél a lakossági számok várhatóan még magasabbak
Ez a tuti info melyik facebook szektából van?

Valóságban.

Mi jön a moratórium után?​

Varga Dávid, az EOS cégcsoport fedezetlen követeléskezelési igazgatója moderálta a rendezvény banki / követeléskezelői panelbeszélgetését (címlapképünkön). Ebben Hölczl Krisztina (MKB) üdvözölte a moratórium szelektív meghosszabbításáról szóló döntést, de árnyalja a képet, hogy egyfajta önbevallás útján vehetnek részt az ügyfelek, és a bankoknak nem is igazán van eszközük arra, hogy ezt ellenőrizzék. Nem számít a szakember nagy bedőlési hullámra, sokaknak hosszú távú megoldást is nyújtani tudnak. Petőh Gyula (K&H Bank) egyetértett ezzel, és mint mondta, bankja azt támogatja, hogy akinek fizetési nehézsége van, az maradjon a moratóriumban, mások pedig térjenek vissza a törlesztéshez. Szerinte nagy a bizonytalanság abból a szempontból, hogy a bevételcsökkenésen áteső ügyfelek mennyire térnek vissza a törlesztéshez. Úgy vélte, a fedezetlen hitelek piacán lesz először nagyobb mozgás, de a bankok nem fogják hirtelen a követeléskezelőkre önteni a teljes állományt. A K&H kivárva, "utolsó mohikánként" kezdte el nagyobb eladásokkal is tisztítani a hitelportfólióját, és fog értékesíteni a következő időszakban is mind fedezett, mind fedezetlen követeléseket. Bódizs Kornél (MAKISZ) is üdvözölte a fokozatos kivezetést, hiszen nem egyben fog rászakadni a piacra a bedőlt állomány, és pontosabb képet kapunk arról, mekkora a sérülékeny hitelek volumene. Felhívta a figyelmet: a moratórium jelentősen befolyásolta a megtérüléseket, így nagyon oda kell figyelniük a követelésvásárlóknak a benchmarkokra. Orosz Zsuzsa (MKK) szerint nincs nagy meglepetés a kivezetés módjában, a követeléskezelőkre azonban jórészt nem vonatkozik, ügyfeleiknek csak szűk körben kell nyilatkozniuk. Nagyon kevés banki követelés van most a piacon, és szerinte most már kevésbé magabiztosan lehet kijelenteni, hogy követeléskezelési boom jön, mint korábban. Jelenleg nagy a verseny, mert kevés a követelés, és ennek árfelhajtó hatása van, likviditás azonban bőven van a piacon.

A TÖBBSÉG EGYSZÁMJEGYŰ NEM TELJESÍTŐ HITEL ARÁNYRA (NPL) SZÁMÍT, UGYANAKKOR MÉG SZABÁLYOZÓI EGYEZTETÉSEK FOLYNAK ARRÓL, HOGY AZ NPL-RÁTÁBA MENNYIRE KELL BELESZÁMÍTANI A 2022 KÖZEPÉIG MORATÓRIUMBAN MARADÓ, DE TÉNYLEGESEN MÉG NEM BEDŐLT HITELEKET.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and Nber
Ez a tuti info melyik facebook szektából van?

Valóságban.

Mi jön a moratórium után?​

Varga Dávid, az EOS cégcsoport fedezetlen követeléskezelési igazgatója moderálta a rendezvény banki / követeléskezelői panelbeszélgetését (címlapképünkön). Ebben Hölczl Krisztina (MKB) üdvözölte a moratórium szelektív meghosszabbításáról szóló döntést, de árnyalja a képet, hogy egyfajta önbevallás útján vehetnek részt az ügyfelek, és a bankoknak nem is igazán van eszközük arra, hogy ezt ellenőrizzék. Nem számít a szakember nagy bedőlési hullámra, sokaknak hosszú távú megoldást is nyújtani tudnak. Petőh Gyula (K&H Bank) egyetértett ezzel, és mint mondta, bankja azt támogatja, hogy akinek fizetési nehézsége van, az maradjon a moratóriumban, mások pedig térjenek vissza a törlesztéshez. Szerinte nagy a bizonytalanság abból a szempontból, hogy a bevételcsökkenésen áteső ügyfelek mennyire térnek vissza a törlesztéshez. Úgy vélte, a fedezetlen hitelek piacán lesz először nagyobb mozgás, de a bankok nem fogják hirtelen a követeléskezelőkre önteni a teljes állományt. A K&H kivárva, "utolsó mohikánként" kezdte el nagyobb eladásokkal is tisztítani a hitelportfólióját, és fog értékesíteni a következő időszakban is mind fedezett, mind fedezetlen követeléseket. Bódizs Kornél (MAKISZ) is üdvözölte a fokozatos kivezetést, hiszen nem egyben fog rászakadni a piacra a bedőlt állomány, és pontosabb képet kapunk arról, mekkora a sérülékeny hitelek volumene. Felhívta a figyelmet: a moratórium jelentősen befolyásolta a megtérüléseket, így nagyon oda kell figyelniük a követelésvásárlóknak a benchmarkokra. Orosz Zsuzsa (MKK) szerint nincs nagy meglepetés a kivezetés módjában, a követeléskezelőkre azonban jórészt nem vonatkozik, ügyfeleiknek csak szűk körben kell nyilatkozniuk. Nagyon kevés banki követelés van most a piacon, és szerinte most már kevésbé magabiztosan lehet kijelenteni, hogy követeléskezelési boom jön, mint korábban. Jelenleg nagy a verseny, mert kevés a követelés, és ennek árfelhajtó hatása van, likviditás azonban bőven van a piacon.

A TÖBBSÉG EGYSZÁMJEGYŰ NEM TELJESÍTŐ HITEL ARÁNYRA (NPL) SZÁMÍT, UGYANAKKOR MÉG SZABÁLYOZÓI EGYEZTETÉSEK FOLYNAK ARRÓL, HOGY AZ NPL-RÁTÁBA MENNYIRE KELL BELESZÁMÍTANI A 2022 KÖZEPÉIG MORATÓRIUMBAN MARADÓ, DE TÉNYLEGESEN MÉG NEM BEDŐLT HITELEKET.
ez miben cáfolja amit írtam?
 
Következtetés a pillanatnyi statisztikákból, ami akár figyelemre méltó (1-1,5%-os GDP) kiugrási lehetőség is lehet:

Jelentősen csökkentené a munkaerő hiányt, ha a nyugdíjasok részmunkaidős munkavállalását könnyebbé, kevésbé adózottá tenné a kormány.
Ennek a mértékét jelentősen megnövelné, egy --elsősorban az idősebbeket érintő egészség-javító-- intézkedés/egészségügyi csomag, mert az így --pl. szolgáltatásban/egészségügyben--munkába álló nyugdíjasok miatt felszabaduló munkaerő a termelésben --akár átképzésekkel megerősítve-- jelentős és gyors további GDP növekedést tenne lehetővé.

Ez a magyar munkaerő piac egyik --áttételeken keresztül-- mozgósítható jelentős tartaléka, a köztisztviselői rétegen kívül, ami a választásokig --politikai szempontból nézve indokoltan-- "érinthetetlen".

Ha az így megtermelj jövedelem egy része a hazai "kártyákhoz" köthető, akkor a jövedelem jelentős része is itthon maradna!!!
 
Következtetés a pillanatnyi statisztikákból, ami akár figyelemre méltó (1-1,5%-os GDP) kiugrási lehetőség is lehet:

Jelentősen csökkentené a munkaerő hiányt, ha a nyugdíjasok részmunkaidős munkavállalását könnyebbé, kevésbé adózottá tenné a kormány.
Ennek a mértékét jelentősen megnövelné, egy --elsősorban az idősebbeket érintő egészség-javító-- intézkedés/egészségügyi csomag, mert az így --pl. szolgáltatásban/egészségügyben--munkába álló nyugdíjasok miatt felszabaduló munkaerő a termelésben --akár átképzésekkel megerősítve-- jelentős és gyors további GDP növekedést tenne lehetővé.

Ez a magyar munkaerő piac egyik --áttételeken keresztül-- mozgósítható jelentős tartaléka, a köztisztviselői rétegen kívül, ami a választásokig --politikai szempontból nézve indokoltan-- "érinthetetlen".

Ha az így megtermelj jövedelem egy része a hazai "kártyákhoz" köthető, akkor a jövedelem jelentős része is itthon maradna!!!
Az mar regen rossz, ha te a nyuggereket akarod kinodban visszarangatni dolgozni a megerdemelt nyugdijas eveikben...
 
Következtetés a pillanatnyi statisztikákból, ami akár figyelemre méltó (1-1,5%-os GDP) kiugrási lehetőség is lehet:

Jelentősen csökkentené a munkaerő hiányt, ha a nyugdíjasok részmunkaidős munkavállalását könnyebbé, kevésbé adózottá tenné a kormány.
Ennek a mértékét jelentősen megnövelné, egy --elsősorban az idősebbeket érintő egészség-javító-- intézkedés/egészségügyi csomag, mert az így --pl. szolgáltatásban/egészségügyben--munkába álló nyugdíjasok miatt felszabaduló munkaerő a termelésben --akár átképzésekkel megerősítve-- jelentős és gyors további GDP növekedést tenne lehetővé.

Ez a magyar munkaerő piac egyik --áttételeken keresztül-- mozgósítható jelentős tartaléka, a köztisztviselői rétegen kívül, ami a választásokig --politikai szempontból nézve indokoltan-- "érinthetetlen".

Ha az így megtermelj jövedelem egy része a hazai "kártyákhoz" köthető, akkor a jövedelem jelentős része is itthon maradna!!!


Az mar regen rossz, ha te a nyuggereket akarod kinodban visszarangatni dolgozni a megerdemelt nyugdijas eveikben...

Folyamatos érvényesülési kényszereddel rendszeresen félremagyarázod az én, és még sokak ötleteit.
...mint most is. Nem "otthon" (USA) vagy!!! Lazíthat kicsit! ;)

...egyébként pedig a nyugdíjasok (részmunkaidős) munkába állási "lehetőségét" említettem meg, egy egészség/életmód javító programmal egyidőben!

Tanulmányok tucatjai állapítják meg, hogy a nyugdíjasok többsége a nyugdíjba-vonulás után rövid időn belül jelentős egészség/életminőség romlást él meg és a várható nyugdíjas éve ugrásszerűen lecsökkennek!

...win-win "játszma" lehetősége, amit érdemes lehet megteremteni! Szerintem!
...1-2% GDP! :oops: :oops: :oops:



U.i.: A most összeomló (túl-)fogyasztói demokráciákban bevett gyakorlat az idősek foglalkoztatása, külön szervezetek vannak ilyen (értelmes) célokkal(is).
 
Következtetés a pillanatnyi statisztikákból, ami akár figyelemre méltó (1-1,5%-os GDP) kiugrási lehetőség is lehet:

Jelentősen csökkentené a munkaerő hiányt, ha a nyugdíjasok részmunkaidős munkavállalását könnyebbé, kevésbé adózottá tenné a kormány.
Ennek a mértékét jelentősen megnövelné, egy --elsősorban az idősebbeket érintő egészség-javító-- intézkedés/egészségügyi csomag, mert az így --pl. szolgáltatásban/egészségügyben--munkába álló nyugdíjasok miatt felszabaduló munkaerő a termelésben --akár átképzésekkel megerősítve-- jelentős és gyors további GDP növekedést tenne lehetővé.

Ez a magyar munkaerő piac egyik --áttételeken keresztül-- mozgósítható jelentős tartaléka, a köztisztviselői rétegen kívül, ami a választásokig --politikai szempontból nézve indokoltan-- "érinthetetlen".

Ha az így megtermelj jövedelem egy része a hazai "kártyákhoz" köthető, akkor a jövedelem jelentős része is itthon maradna!!!
Hova adózzon kevésbé? 15% SZJA van a nyugdíjasoknak, és csá. 19% adó-előnyük van egy aktív korúval szemben! Nem mintha a családban nem lenne nyugdíjas és ne tudná hasznát venni a kevesebb adónak, de azért így is elég jó az adó-helyzetük.
 
Varga Mihály: mégsem fog akkorát növekedni a gazdaság, mint vártuk...

Az energiaárak megugrása, az infláció megemelkedése és a vírushelyzet romlása miatt a Pénzügyminisztérium (PM) korábbi várakozásait csökkentve, 6,8 százalékos gazdasági növekedésre számít idén - mondta Varga Mihály pénzügyminiszter a Magyar Biztosítók Szövetségének (Mabisz) nemzetközi biztosítási konferenciáján csütörtökön Budapesten.