Magyarország ipara

A kínai beruházásnál az is érdekes, hogy mennyivel kellett beszálljon az állam ha egyáltalán be kellett. Mert a Merci, Audi, BMW ha valamit felhúz, ott kőkeményen be kell pótolni az államkasszának, mert ilyen a szabad piac és az EU-s pénzek pártatlan elköltésének szabályai. Kínaiba meg biztos nem engedték, hogy EU-s pénz menjen, az csak a németországi akkugyárakba mehet, igaz az nem kínai hanem japán-amerikai.
A németeknél is van CATL..

Erre a cikkre, azért emlékezzünk meg a mai fanyalgások közepette.

Németország hatalmas akkumulátorgyárat happolhatott el Magyarország elől
..
rossz hír Magyarországnak, ugyanis a lengyelekkel együtt versenyben voltunk a beruházásért

..
Rossz hír Magyarországnak, hogyha végül tényleg a németek lettek a befutók a beruházásért folytatott harcban, a CATL ugyanis nyíltan világuralomra tör az akkumulátorcella gyártásának területén. Éppen ezért fontos lett volna számunkra, hogy egy ilyen erős szereplőt hazánkba csábítsunk.


Hát ma megtörtént!!!
Nézzük a kapacitást

A Türingiai
kezdeti éves kapacitása 8 GWh, amit mielőbb fel akarnak tornázni 14 GWh-ra és 2000 munkavállalóra.


A debreceni
9.000 melós
100 gigawattóra (GWh) kapacitású akkumulátorgyár

Szal ez a hatalmas gyár, ami anno elhappolt előlünk Németország, ötödakkora kapcitású.

Tegnap még lúzerek voltunk, mert elvitték előlünk, ma, hogy mi jóval nagyobbat happoltunk el, tönkretesszük a környezetet és külföldi droidoknak adunk melot......
 
Tobbek kozott ezek azok a reszletek, amiket biztos nem fogunk megismerni..
A költségvetési adatok nyilvánosak, mondjuk nálunk a vadkeleten senki nem tudja összerakni mert úgy van elkészítve, de ha megy 1 mld euro egy cégnek Magyarországon, az biztosan látszik és nem lehet eltitkolni. Én inkább egy olyanra gondolok támogatásként, hogy a területet ingyen kapják bérbe, odaviszik az áramot, vizet, gázt, autópályát ingyen, meg indítanak buszjáratokat az ipari parkba Debrecenből. Ez még az elfogadható kategóriában van, mert beruházásösztönzésnek elmegy.
 
A németeknél is van CATL..

Erre a cikkre, azért emlékezzünk meg a mai fanyalgások közepette.

Németország hatalmas akkumulátorgyárat happolhatott el Magyarország elől
..
rossz hír Magyarországnak, ugyanis a lengyelekkel együtt versenyben voltunk a beruházásért

..
Rossz hír Magyarországnak, hogyha végül tényleg a németek lettek a befutók a beruházásért folytatott harcban, a CATL ugyanis nyíltan világuralomra tör az akkumulátorcella gyártásának területén. Éppen ezért fontos lett volna számunkra, hogy egy ilyen erős szereplőt hazánkba csábítsunk.


Hát ma megtörtént!!!
Nézzük a kapacitást

A Türingiai
kezdeti éves kapacitása 8 GWh, amit mielőbb fel akarnak tornázni 14 GWh-ra és 2000 munkavállalóra.


A debreceni
9.000 melós
100 gigawattóra (GWh) kapacitású akkumulátorgyár

Szal ez a hatalmas gyár, ami anno elhappolt előlünk Németország, ötödakkora kapcitású.

Tegnap még lúzerek voltunk, mert elvitték előlünk, ma, hogy mi jóval nagyobbat happoltunk el, tönkretesszük a környezetet és külföldi droidoknak adunk melot......
A németeknél én a Tesalájéra gondoltam, ők fognak egy kurvanagyot felhúzni állami támogatással. Arra viszont kivánacsi vagyok, hogy honnan lesz ehez lítium, vagy valami más technológia tömeggyártásával jó lenne előálljon valaki.
 
  • Tetszik
Reactions: Kopi2000
A németeknél én a Tesalájéra gondoltam, ők fognak egy kurvanagyot felhúzni állami támogatással. Arra viszont kivánacsi vagyok, hogy honnan lesz ehez lítium, vagy valami más technológia tömeggyártásával jó lenne előálljon valaki.
Majd megyünk a németekkel meg a kinaiakkal ENSZ békefenntarto misszióba bányát őrizni. :cool:
 
  • Tetszik
Reactions: Kurfürst
Majd megyünk a németekkel meg a kinaiakkal ENSZ békefenntarto misszióba bányát őrizni. :cool:
Itt az a baj, hogy még bánya sincs. Világviszonylatban is elég nagy kapacitásnak számít ez jelenleg. A 100GWh (gondolom évente) legyártásával majdnem két napnyi Paks 2 termelést lehetne tárolni, vagy több mint egymillió új Teslát megtölteni, aminek a közelében sem járnak, pedig az a legjobban elterjedt, uh sanszosan a jelenlegi elektromos autók piacát világszinten ki tudná egy ilyen gyár teljesen szolgálni, ha holnap kész lenne. Na de erre honnan lesz lítium? Mert ha nem akarják, hogy 5%-on üzemeljen a gyár, akkor relatív gyorsan be kell futnia valami tömegtermelhető új generációs akkunak, aminek legalább ekkora az energiasűrűsége, de kb csak homok kell hozza.
 
  • Tetszik
Reactions: Kopi2000
Itt az a baj, hogy még bánya sincs. Világviszonylatban is elég nagy kapacitásnak számít ez jelenleg. A 100GWh (gondolom évente) legyártásával majdnem két napnyi Paks 2 termelést lehetne tárolni, vagy több mint egymillió új Teslát megtölteni, aminek a közelében sem járnak, pedig az a legjobban elterjedt, uh sanszosan a jelenlegi elektromos autók piacát világszinten ki tudná egy ilyen gyár teljesen szolgálni, ha holnap kész lenne. Na de erre honnan lesz lítium? Mert ha nem akarják, hogy 5%-on üzemeljen a gyár, akkor relatív gyorsan be kell futnia valami tömegtermelhető új generációs akkunak, aminek legalább ekkora az energiasűrűsége, de kb csak homok kell hozza.
Szerbia?
 
Ehhhh.... emberek!!! CATL Debrecen...
2 éve készítik már elő a beruházást. Az, hogy mai nap volt a NAGY BEJELENTÉS, az nem azt jelenti, hogy eddig semmi sem történt. Szerintetek az itt mai nap felmerült gondokat nem egyeztették már le, többször is? Ha gond lenne, nem lett volna a mai NAGY HÍR.
Maga a terület előkészítése is megy hónapok óta, csak mint általános ipari park fejlesztés., és nem CATL név alatt...
Én egy ideje tudok erről, talán régebben a fórumon is szóbakerült egy korábbi bejelentés okán. Ami érdekes info és nekem hihetetlen hogy kb 1 év alatt akarják felhúzni a kínaiak. Mondjuk nem tudom hol van olyan betonüzem MOn ami ezt teljesíteni tudja?
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: kaktusz
Én egy ideje tudok erről, talán régebben a fórumon is szóbakerült egy korábbi bejelentés okán. Ami érdekes info és nekem hihetetlen hogy kb 1 év alatt akarják felhúzni a kínaiak. Mondjuk nem tudom hol van olyan betonüzem MOn ami ezt teljesíteni tudja?
Akkor jöhetnek majd az infók.
Asszem Iváncsán van most egy mobil betonüzem az SK csarnokára, onnan gondolom majd át tud menni.
 
Én egy ideje tudok erről, talán régebben a fórumon is szóbakerült egy korábbi bejelentés okán. Ami érdekes info és nekem hihetetlen hogy kb 1 év alatt akarják felhúzni a kínaiak. Mondjuk nem tudom hol van olyan betonüzem MOn ami ezt teljesíteni tudja?
Az SK Iváncsán szerkezetkész, tehát előregyártó üzem kapacitás felszabadult. A BMW bezavar kicsit még, de szerintem megoldják, mivel szerintem ott már építik a szerkezetet, de legalábbis alapoznak. CATL-nél most indul majd a tervezés.
Ahogy a többi gyár, a CATL sem egy ütem lesz, hanem 3-4, tehát az a 2900 milliárd amit most mondanak, az szerintem elhúzódik 6 évre.
Az épület cölöpalapozással reálisan 1,5 év, Iváncsa is 2021 május végén kezdődött és most év végén lesz kész.
Egy év alatt irreális valóban.
Bár ha átállnak acélszerkezetes csarnokra mint 2012-ben az Audi bővítés, akkor a beton nem lehet probléma :)
 
Gyors számításom CATL 100GWh hatása a GDP-re:
Csak az eladási értéke (ha 50usd/kWh-val számolok): 5 billion (10^9) usd
2021 GDP: 182 billion (10^9) usd
Azaz +2,7%
Építés, munkabér, beszállítói láncolat nincs benne.
(Pénzügyesek javítsanak, ha nagy butaságot írtam.)
 
  • Tetszik
Reactions: Szittya
Szerbiában most fújták le a tiltakozások után a lítiumbánya megnyitását kb véglegesen. Viszont ha megnyitnák sem tudom, hogy képes lenne-e erre.

Én egy ideje tudok erről, talán régebben a fórumon is szóbakerült egy korábbi bejelentés okán. Ami érdekes info és nekem hihetetlen hogy kb 1 év alatt akarják felhúzni a kínaiak. Mondjuk nem tudom hol van olyan betonüzem MOn ami ezt teljesíteni tudja?
Kínában simán legyártanák egy év alatt, ha megvana terv, mert ugye ez nem egy kis építkezés, akkor a megfelelő csapattal 2-3 év alatt szerintem felhúzható. A helyszín miatt meg román beszállítókkal is lehet számolni ha nagyon sürgős a felépítése.
 
Gyors számításom CATL 100GWh hatása a GDP-re:
Csak az eladási értéke (ha 50usd/kWh-val számolok): 5 billion (10^9) usd
2021 GDP: 182 billion (10^9) usd
Azaz +2,7%
Építés, munkabér, beszállítói láncolat nincs benne.
(Pénzügyesek javítsanak, ha nagy butaságot írtam.)
Erre még rájön minden ami a kész termékhez kell, a raktározása, szállítása, az előállításhoz szükséges energia, beszállítók munkái, ha alapanyag Magyarországról van akkor az is, stb, szóval ez felviheti +3% körűlre. Viszont ehez 100%-os kapacitás kell. Ha van alapanyagellátás, simán el tudnám képzelni, hogy a gyár elkészültével első évben 20%, másodikban 50%, harmadiktól meg 70-80% körűli teljesítménnyel dolgozik, amire beáll hosszú távon. És csak mindent szarrájáratva tudnak elérni rövid időre 90+%-ot, mert van karbantartás, meghibásodás, áramszünet, sztrájk, ünnep, alapanyaghiány, stb. Az adatokat persze nem tudom, hogy az elméleti max 100%-os kapacitásra írnak 100 GWh-t vagy a gyakorlatilag kivitelezhető 80%-ra értik ezt a 100 GWh-t.
 
Erre még rájön minden ami a kész termékhez kell, a raktározása, szállítása, az előállításhoz szükséges energia, beszállítók munkái, ha alapanyag Magyarországról van akkor az is, stb, szóval ez felviheti +3% körűlre. Viszont ehez 100%-os kapacitás kell. Ha van alapanyagellátás, simán el tudnám képzelni, hogy a gyár elkészültével első évben 20%, másodikban 50%, harmadiktól meg 70-80% körűli teljesítménnyel dolgozik, amire beáll hosszú távon. És csak mindent szarrájáratva tudnak elérni rövid időre 90+%-ot, mert van karbantartás, meghibásodás, áramszünet, sztrájk, ünnep, alapanyaghiány, stb. Az adatokat persze nem tudom, hogy az elméleti max 100%-os kapacitásra írnak 100 GWh-t vagy a gyakorlatilag kivitelezhető 80%-ra értik ezt a 100 GWh-t.
Talán érdemes lenne megvárni a részvényesi közgyűlés tájékoztatását.
Abban lesz ütemezés és számok.

GDP-vel is várjunk kicsit…
 
Hát a Debreceni gyár kicsit nagyobb lesz mint az Erfurti...!:D 240 millio( az most legyen 1 milliárd) vs 7 milliárd, 70 ha vs 221 ha