Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 294
34 960
113
Nekem inkább a nagyobb problémám maga a gyár... egy robotot nem látsz.. mintha minden művelet a festéstől kezdve a lemez vágásig kézzel menne. Tiszta 80-as évek.
Azért manapság ilyen egy buszgyár:
Úgy azért nehéz manapság tömeg gyártani, hogy Jóskapista kézzel fújja az elemekt.
Már vannak heggesztőrobotok is
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Ez egy egy éves vidó a gyárban készült.


4:30-nál mondja a srác, hogy az egész gépészet kinából jön. Székesfehérváron karosszériát gyártanak meg készre szerelnek. 50% hazai hozzáadott értéket írnak ami egyébként szerintem nem olyan rossz.
Nekem inkább a nagyobb problémám maga a gyár... egy robotot nem látsz.. mintha minden művelet a festéstől kezdve a lemez vágásig kézzel menne. Tiszta 80-as évek.
Azért manapság ilyen egy buszgyár:

Úgy azért nehéz manapság tömeg gyártani, hogy Jóskapista kézzel fújja az elemekt.
Egy folyamatos tömegtermeléshez olyan mennyiségű megrendelésre is szükség van, hogy abba rentábilis legyen befektetni. A robotizáció nem olcsó mulatság.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

tomcat1

Well-Known Member
2014. december 30.
2 491
2 999
113
Ez egy egy éves vidó a gyárban készült.


4:30-nál mondja a srác, hogy az egész gépészet kinából jön. Székesfehérváron karosszériát gyártanak meg készre szerelnek. 50% hazai hozzáadott értéket írnak ami egyébként szerintem nem olyan rossz.
Nekem inkább a nagyobb problémám maga a gyár... egy robotot nem látsz.. mintha minden művelet a festéstől kezdve a lemez vágásig kézzel menne. Tiszta 80-as évek.
Azért manapság ilyen egy buszgyár:

Úgy azért nehéz manapság tömeg gyártani, hogy Jóskapista kézzel fújja az elemekt.
A minőséget önmagában nem a robot fogja elhozni, bár az ismétlésnek jót tesz. Kell a tudás és a céges kultúra.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Centquri prime

Well-Known Member
2021. december 22.
4 818
24 179
113
Hát én azt hallottam megy a küzdés rendesen. A termék jó, csak (ahogy én értelmeztem!!! ) a baj hogy magyar-szocialista mentalitású a cég és ezen nehéz változtatn
Azt mondod, minden olyan pozícióra felvett embert, ahova ember kell? És nem 5en végzik 25 ember munkáját éhbérért, miközben fejenként eltartanak 2 igazgatót, és 3 menedzsert?
(Az 5 emberben a dolgozó irodisták, és mérnökök is benne vannak)
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Remélem minket is bevesznek az tiszteletbeli ázsiaiak közé (korábbi kínai külügyminiszter aki tavaly körbeturnézta Ázsiát és Észak-Afrikát kiterjesztve Kína befolyási övezetét az orosz-ukrán konfliktus árnyékában, ráadásul Afganisztánban Muszlim államok tanácsán Kínát tiszteletbeli muszlim államként befogadták maguk közé, utána átrepült Indiába első kínai külügyminiszterként aki ott járt, ahol közösen bejelentette indiai kollégájával, hogy Ázsia évszázada jön).


És lőnn
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby and Nber

Shadow

Well-Known Member
2018. október 29.
1 327
4 534
113
Ezért a gyárért elvielg Győr is versenyben van/volt. Nagyon jó lett volna mivel az alkalmazottak jelentős része a motorgyárban dolgozik aminek ugye hosszú távon reszeltek. Lesz helyett elektromos motor gyártás, de ahhoz jóval kevesebb ember kell. A debreceni balhé után meglepődnék ha még komolyan számolna a VW velünk.
2022-ben ígértek döntést de alhalasztották:

Egyébként most hogy a Tesla bejelentette az infláció csökkentő törvény előnyeit kihasználva inkább az USA-ban összpontosítja az akku gyártást, én simán el tudom képzelni hogy a VW követi a példáját és végül ők is átviszik az USA-ba ezeket a kapacitásokat.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 347
96 736
113
Ezért a gyárért elvielg Győr is versenyben van/volt. Nagyon jó lett volna mivel az alkalmazottak jelentős része a motorgyárban dolgozik aminek ugye hosszú távon reszeltek. Lesz helyett elektromos motor gyártás, de ahhoz jóval kevesebb ember kell. A debreceni balhé után meglepődnék ha még komolyan számolna a VW velünk.
2022-ben ígértek döntést de alhalasztották:
A sok dezinformacio, hergelés komoly gazdasági károkat okozhat az országnak és az embereknek itthon. Mégha az emberek ezt megvezetve most nem is látják,, majd utólag folytatódhat a hőbötgés....csak akkor a munkáért meg a beruhazasokaért.

De biztos helyette kihúz minket a xarból az akksigyár helyén lévő búzaföld ...
 

Centquri prime

Well-Known Member
2021. december 22.
4 818
24 179
113
A sok dezinformacio, hergelés komoly gazdasági károkat okozhat az országnak és az embereknek itthon. Mégha az emberek ezt megvezetve most nem is látják,, majd utólag folytatódhat a hőbötgés....csak akkor a munkáért meg a beruhazasokaért.

De biztos helyette kihúz minket a xarból az akksigyár helyén lévő búzaföld ...
Egyes sötétben bujkáló aljas ellenforradalmárok azt terjesztik, hogy dicső Szocialista Népkötztársaságunk, nem lehet a vas és acél országa
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 864
32 436
113
De biztos helyette kihúz minket a xarból az akksigyár helyén lévő búzaföld ...
Az a vicces, hogy sokszor azok hőbörögnek a búzaföldért, akik életükben nem vetettek még egy marék búzánál többet az ovi kiscsoport óta. Lehet bebizonyítani, hogy egy akumlátorgyár helyén kánaánt lehet varázsolni és mind azt elérni, amit mondanak. A sok hőbörgő mehetne kukoricát vetni meg kapálni és törni bizonyításként. És mindenki jól jár.

De az is érdekes, hogy akik egyikben spenótok, a másikban meg ellenségek, mint ha akkumulátor nélkül lenne elektromos autózás, mint ha nem az uniós direktívák miatt lenne ennyire fontos az elektromobilitás. Tehát mondhatjuk, hogy aki az akkumulátor gyár ellen van, az nem támogatja a zöld forradalmat és az uniós értékeket?

De mindamellett annyi jogosság van benne, hogy a mezőgazdasági terület nagy mértékben fogy itthon, de ez nem kimondottan 1-2 nagy beruházáson múlik. Illetve lehetne ágálni minden földi telepítésű naperőmű és minden gyár ellen, hisz itthon szinte nincs olyan terület, ahol valamit ne lehetne termelni és/vagy ne lenne élővilág szempontjából jelentős.
 

Centquri prime

Well-Known Member
2021. december 22.
4 818
24 179
113
Az a vicces, hogy sokszor azok hőbörögnek a búzaföldért, akik életükben nem vetettek még egy marék búzánál többet az ovi kiscsoport óta. Lehet bebizonyítani, hogy egy akumlátorgyár helyén kánaánt lehet varázsolni és mind azt elérni, amit mondanak. A sok hőbörgő mehetne kukoricát vetni meg kapálni és törni bizonyításként. És mindenki jól jár.

De az is érdekes, hogy akik egyikben spenótok, a másikban meg ellenségek, mint ha akkumulátor nélkül lenne elektromos autózás, mint ha nem az uniós direktívák miatt lenne ennyire fontos az elektromobilitás. Tehát mondhatjuk, hogy aki az akkumulátor gyár ellen van, az nem támogatja a zöld forradalmat és az uniós értékeket?

De mindamellett annyi jogosság van benne, hogy a mezőgazdasági terület nagy mértékben fogy itthon, de ez nem kimondottan 1-2 nagy beruházáson múlik. Illetve lehetne ágálni minden földi telepítésű naperőmű és minden gyár ellen, hisz itthon szinte nincs olyan terület, ahol valamit ne lehetne termelni és/vagy ne lenne élővilág szempontjából jelentős.
Az a baj, hogy amikor ezt így leírod, ugye tudod, hogy Rákosi elvtárs pont ugyanezzel érvelt a Vas és Acél országa mellett.
Csak nála a sok hőbörgő követ törni mehetett, és ment is. Persze nem teljesen önként.
De amerre tart az EU lehet ebből is ez lesz.

Az a helyzet, hogy eddig minden komolyabb gazdasági fellendülésünk alapját a mezőgazdaság, és az arra kiépülő feldolgozó ipar hozta el, a hanyatlást meg mindig az, maikor ezt kukáztuk.

Ez alapján azért lehet jobban járnánk azzal, ha azt a mezőgazdasági kutatót, mármint nem azt a megmaradt viccet, hanem az eredetit visszahoznánk, és legalább picit foglalkoznánk azzal is, hogy mezőgazdaságból próbáljunk ipart építeni.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 864
32 436
113
Az a baj, hogy amikor ezt így leírod, ugye tudod, hogy Rákosi elvtárs pont ugyanezzel érvelt a Vas és Acél országa mellett.
Csak nála a sok hőbörgő követ törni mehetett, és ment is. Persze nem teljesen önként.
De amerre tart az EU lehet ebből is ez lesz.

Az a helyzet, hogy eddig minden komolyabb gazdasági fellendülésünk alapját a mezőgazdaság, és az arra kiépülő feldolgozó ipar hozta el, a hanyatlást meg mindig az, maikor ezt kukáztuk.

Ez alapján azért lehet jobban járnánk azzal, ha azt a mezőgazdasági kutatót, mármint nem azt a megmaradt viccet, hanem az eredetit visszahoznánk, és legalább picit foglalkoznánk azzal is, hogy mezőgazdaságból próbáljunk ipart építeni.
Ha arra gondolsz, hogy ugyan úgy az unió kiadott egy cirka 5 ill. 10 éves tervet és azt a tagállamoknak meg kell valósítani, illetve igazodni kell hozzá, akkor teljes mértékben igazad van.
Ha ehhez önként nem igazodunk, akkor szembe megyünk az európai értékekkel, jelentsen ez bármit is.

Ha azt mondod, hogy van egy nemzetközileg elismert és sokak által használt mutató, illetve mutatónk (pl.: GDP), amire elég sokan szeretnek hivatkozni és egyes államokat, régiókat összehasonlítani, akkor ez is egy szempont.
Ha azt nézzük, hogy mindenki nyugat-európai bér és anyagi életszínvonalakhoz méri a hazait, a sajátját; akkor ez is egy fontos dolog.
Ha ebből a ránk kényszerített irányvonalból kimaradunk, akkor tetszik, nem tetszik ne csak, hogy máshova megy a tőke, hanem még jobban tőlünk vándorol ki -mert a terméket úgyis meg fogjuk venni, mert ez a világ szokott rendje.
Ezekhez sem kell igazodni.

Szerintem szinte soha nem volt úgy általánosságban meghatározó feldolgozó iparunk. Talán akkor élt legjobban az ország népe, mikor olyan rosszak voltak az utak és olyan volt a világ, hogy nem lehetett számottevő gazdasági terméket szállítani -ipari növény és állattenyésztés előtt. De ez már a múlt.

Sőt, igazából nem a gyárépítéseken múlik, hogy pl. legyen több kaszáló, legyen több legelő, és legyen több feldolgozóipar. Akár párhuzamosan is mehetne. Nem megy. Ez tény. A jelenlegi kormánynak szándéka, készsége van, hogy valamit kezdeni kell a vidékkel; de képessége elég csekély -több, itt nem részletezett okból.
Illetve sokszor meg olyan piacvédő intézkedésekre is szükség lenne, ami megint csak nem européer. Tehát érdekesnek, furcsának látom, hogy ha egy európai egység gondolatát magáénak valló személy, vagy csoport az európai érdekeket és európai direktívákat megvalósító kormányintézkedésekkel szemben foglal állás. Hisz az európaiság és az európai egység -gondolná az ember- nem csak mindenféle megkérdőjelezhető ideológiákban kellene kimerülni. És az európai érdekeket sem csak addig és akkor kell szem előtt tartani, amikor az más kárára valósul meg és "mi" nem élvezzük vélt vagy valós negatív hatásait.

Én nem akarok aksi gyárat, de nem is akarok elektromos autózni sem, sem európai egységet, sem européer értékeket és jogállamiságot; meg sok minden nem akarok, pláne más kontójára, más hasznára.
Én örülnék, a szántóknak, erdőknek, legelőknek, feldolgozó iparnak, de nem is verem a mellem, hogy amúgy meg máskor európai értékek és mucsai orbán, ner-lovag meg satöbbi.

Egyébként ha pl. az akksi gyár elvesz X hektár legelőt, szántót, van, aki szerint nem lehetne egy hét, hónap alatt száz hektár legelőket és kaszálókat felszabadítani? Mert egy egyszerű példa: amit ma sokszor eluralt a kökény és mindenféle dzsindzsa azok egykor legelők és kaszálók voltak az utak szélén.
Vagy szépen csendben, mennyi területet kerítettek és fedtek be napelemmel? Vagy építettek be lakóparkkal, kisebb gyárakkal, utakkal? Mégse sír senki utánuk, hogy jaj feldolgozó ipar... Vagy mennyi vágásérett és újratelepítendő erdőtelepítvényünk van, ami jelenleg egyebet nem, csak beteg fákat tartalmaz és még a biodiverzitást sem gazdagítja jelentősen homogén mivolta végett?
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Ezért a gyárért elvielg Győr is versenyben van/volt. Nagyon jó lett volna mivel az alkalmazottak jelentős része a motorgyárban dolgozik aminek ugye hosszú távon reszeltek. Lesz helyett elektromos motor gyártás, de ahhoz jóval kevesebb ember kell. A debreceni balhé után meglepődnék ha még komolyan számolna a VW velünk.
2022-ben ígértek döntést de alhalasztották:

Egyébként most hogy a Tesla bejelentette az infláció csökkentő törvény előnyeit kihasználva inkább az USA-ban összpontosítja az akku gyártást, én simán el tudom képzelni hogy a VW követi a példáját és végül ők is átviszik az USA-ba ezeket a kapacitásokat.

VW-ről olyan pletykák voltak, hogy Afrikába költözteti a gyártást, mivel még vámokkal terhelve is olcsóbb lenne behozni EU-ba a kocsikat onnan, mint helyben gyártani.
Meg odakint újra be lehet röffenteni a 3-as Golf és kortársai gyártósorát is helyi piacra.
 
  • Hűha
Reactions: Kim Philby

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 347
96 736
113
VW-ről olyan pletykák voltak, hogy Afrikába költözteti a gyártást, mivel még vámokkal terhelve is olcsóbb lenne behozni EU-ba a kocsikat onnan, mint helyben gyártani.
Meg odakint újra be lehet röffenteni a 3-as Golf és kortársai gyártósorát is helyi piacra.
Győrben le van zsírozva minden. Kivéve a magyar közhangulat, ami akkor fog fordulni, amikor 2.000 melós a bezáró motorgyárból nem az akksigyárba, hanem az utcára megy. Ugyanez majd szépen leszivarog a a logisztikai, egyéb szolgáltatókhoz, beszállítókhoz. Bár akkor már késő lesz azon gondolkodni mennyit veszít a város az elüldözött akksigyárral. Cserében majd biztos felmennek az ingatlanárak is..jah, nem! :confused:
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Shadow

Well-Known Member
2018. október 29.
1 327
4 534
113
VW-ről olyan pletykák voltak, hogy Afrikába költözteti a gyártást, mivel még vámokkal terhelve is olcsóbb lenne behozni EU-ba a kocsikat onnan, mint helyben gyártani.
Meg odakint újra be lehet röffenteni a 3-as Golf és kortársai gyártósorát is helyi piacra.
Hát ha belegondolok jobban Renault-nak ott van Marokkóban a Tangeri gyár 10 éve. 300 hektáros terület, az épületek ebből 40 hektáron terülnek el. Egy valag Dacia meg Renault ott készül.. szóval ez már igazándiból elkezdődött. Szerintem csak idő kérdése az egész mikor mozdulnak a többiek.