Magyarország ipara

Btw. toroczkai (már csak így kis betűvel tudom leírni) fizetett hirdetésben hergel az akkugyár ellen youtube-on...
Összeér ami összetartozik, jobbiknál is így kezdődött a dk-hoz dörgölőzés.
Jááj nemáán dik hát ők ott se vótak..... sok szerencsétlen lelkes nemzeti radikálist megint faszra húzzák, fool me once, shame on you, fool me twice, shame on me. Minden konteóra felülnek, bevesznek minden szerencselovagot, minden élhetetlen fantasztát,aztán majd megy a visítás hogy őket szétverte a fidesz.... aggódhatok majd megint a novák családért....
89ezer regisztrált magyar munkanélküli van a közeli 3 megyében. Pont ezért örülök, hogy az új Miskolc-Debrecen-Nyíregyháza ipari háromszögnek. Van munkaerő. Valszeg az új 4db kínai beruházás is oda megy.
Több szempontból is előnyös ez, maga a térség határon innen eső része miatt, és ha ott egy gazdasági erőtér kialakul akkor a határ túloldalán érdemes lesz nem elfejteni a magyar nyelvtudást, Erdély is inkább ide lesz még közelebb mint bukaresthez.
 
Szerintem Wang Yi látogatása 20-án és utána Szijjártó nyilatkozatai (pl. nyíltan beintett a németeknek Paks 2 kapcsán) alapján eldöntött tény, hogy mi leszünk a legvidámabb nyugati barakk pár éven belül.

A narancs biztosítja a politikai hátteret, mint Peking trójai falova, cserébe a PÁRT minden erejével azon lesz, hogy megvédjen minket egy majdanozástól, és biztosítja azt a relatív gazdasági jólétet ami mellett garantált a 2/3-ad még hosszú évekig.
 
Jááj nemáán dik hát ők ott se vótak..... sok szerencsétlen lelkes nemzeti radikálist megint faszra húzzák, fool me once, shame on you, fool me twice, shame on me. Minden konteóra felülnek, bevesznek minden szerencselovagot, minden élhetetlen fantasztát,aztán majd megy a visítás hogy őket szétverte a fidesz.... aggódhatok majd megint a novák családért....

Több szempontból is előnyös ez, maga a térség határon innen eső része miatt, és ha ott egy gazdasági erőtér kialakul akkor a határ túloldalán érdemes lesz nem elfejteni a magyar nyelvtudást, Erdély is inkább ide lesz még közelebb mint bukaresthez.
Nem tudom én itt Szabolcsban teljesen másképp látom.
Megjegyzem hogy több cégtől akik ukrán, román munkavállalókat alkalmaztak jelentős részük lelépett. A fényes háromszög minimálbér (szakmunkás) is kevés. Hiú ábránd hogy itt a háromszögben magyar/ukrán/román munkavállalók lesznek. Alulról a második helyezésű európai minimálbér kinek vonzó Áruld már el? Na majd a filippínók,mongol, tádzsikok ...... Odabasznak kb az első évben. Utánna ki fog nyílni a szemükben a csipa.
Nincs vagy nagyon kevés a használható munkavállaló a háromszögben. A rejtett erőforrások inkább az eltartott életmódra gyurnak.
 
Szerintem Wang Yi látogatása 20-án és utána Szijjártó nyilatkozatai (pl. nyíltan beintett a németeknek Paks 2 kapcsán) alapján eldöntött tény, hogy mi leszünk a legvidámabb nyugati barakk pár éven belül.

A narancs biztosítja a politikai hátteret, mint Peking trójai falova, cserébe a PÁRT minden erejével azon lesz, hogy megvédjen minket egy majdanozástól, és biztosítja azt a relatív gazdasági jólétet ami mellett garantált a 2/3-ad még hosszú évekig.
Édes istenem.......
 
  • Tetszik
Reactions: Robur and honved
Az az acélgyár 20 éve csak veszteséget termel...
Bocs de nem egyszer szemét népnyúzó adócsalónak nevezel máskor minden jobb mint hogy szegény szűkebb hazám is előrejusson ne csak budapest és az Észak Dunántúl. De persze majd elmegyek mellette.
De amikor megépítették, akkor az ellene ágalók éppen Horthysta fasiszták, meg kulákok voltak. És igazából már a 60as évekre szabadult volna tőlük a párt, mert kiderült, hogy ehhez igazából négy dolog hiányzik itthonról: szén, vas, energia, és felvevőpiac.
Most ugyanez van az akkumlátor gyárakkal. Ide építünk teljesen specializált gyárakat, és csak remélhetjük, hogy 2035ben is még zöld idióták irányítják a nyugatot, és akkor lesz felvevőpiac.
Litiumunk, energiánk, és vizünk akkor sem igazán lesz, de ezt elvileg, ha van piac még lehet orvosolni.
Csak az a baj, hogy szaktudás sincs hozzá. Mert az acélgyártásban is nagyon sokat számított, bár a nyakas magyar gőg sose lesz hajlandó beismerni, hogy a csúcs magyar KO acélok, amik már a csúcsok csúcsaként nem voltak mágnesezhetők (és nem lebecsülendő fejlődés ám ez, valóban büszkék lehetünk rá) a Szovjetunióban az evőeszközgyártás serblivasa volt.

szegény szűkebb hazám is előrejusson ne csak budapest és az Észak Dunántúl.
Az én életem legmeghatározóbb területe úgy néz ki még mindig határsávként van kezelve, így onnan még a tramtraint is sajnálta a fenti térség. Nagyon szeretném, ha nem csak azok a régiók fejlődnének, de ez nem jelenti azt, hogy azokat a terveket is támogassam, amihez semmi adottsága az országnak.

Szegény katonákba is beleálltál a minap csak ők nyugodtabbak nálam
Miért szerinted van értelme a zrinyi tervnek?
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
Nem tudom, de Komáromban folyik a Duna, miért kellene Tatáról oda vizet vinni???
Pont ezt kérdezem. Aki helyi vagy van infója jelezze.
Közben utánanéztem:

A komáromi ipari park miatt csapolnák meg a tatai karsztvizeket az ellenzék szerint​


És a Vízmű válasza: (jellemző, hogy a hazugságról tudok, de a válasz még hozzám Fideszes választóhoz sem jut el)

Itt a Vízmű válasza: kiderült, elvezetik-e a tatai karsztvizet a komáromi ipari parkba​

Még kampánytéma is lett az a pletyka, hogy a tataiak karsztvizét a Komáromi Ipari Parkba vezetik. Amint az Északdunántúli Vízmű Zrt.-től megtudtuk, a híreszteléseknek semmiféle valóságalapja nincs.
 
De amikor megépítették, akkor az ellene ágalók éppen Horthysta fasiszták, meg kulákok voltak. És igazából már a 60as évekre szabadult volna tőlük a párt, mert kiderült, hogy ehhez igazából négy dolog hiányzik itthonról: szén, vas, energia, és felvevőpiac.
Most ugyanez van az akkumlátor gyárakkal. Ide építünk teljesen specializált gyárakat, és csak remélhetjük, hogy 2035ben is még zöld idióták irányítják a nyugatot, és akkor lesz felvevőpiac.
Litiumunk, energiánk, és vizünk akkor sem igazán lesz, de ezt elvileg, ha van piac még lehet orvosolni.
Csak az a baj, hogy szaktudás sincs hozzá. Mert az acélgyártásban is nagyon sokat számított, bár a nyakas magyar gőg sose lesz hajlandó beismerni, hogy a csúcs magyar KO acélok, amik már a csúcsok csúcsaként nem voltak mágnesezhetők (és nem lebecsülendő fejlődés ám ez, valóban büszkék lehetünk rá) a Szovjetunióban az evőeszközgyártás serblivasa volt.


Az én életem legmeghatározóbb területe úgy néz ki még mindig határsávként van kezelve, így onnan még a tramtraint is sajnálta a fenti térség. Nagyon szeretném, ha nem csak azok a régiók fejlődnének, de ez nem jelenti azt, hogy azokat a terveket is támogassam, amihez semmi adottsága az országnak.


Miért szerinted van értelme a zrinyi tervnek?
Akkumulátort gyártani szerintem is faszág de ha megveszik nekem mindegy, és jelenleg erre van reális esély :) Régi bölcs szabály a vevőnek mindig igaza van ha hülyeséget akar akkor is...
Szerintem van én a hibáját nem a beszerzett eszközökben látom hanem abban, hogy nem fektetnek elegendő energiát a toborzásba (pl a Zrínyi média amit csinál az már fáj) és pl az egyéni felszerelésekre is a legelejétől kellet volna költeni.
 
Akkumulátort gyártani szerintem is faszág de ha megveszik nekem mindegy, és jelenleg erre van reális esély :) Régi bölcs szabály a vevőnek mindig igaza van ha hülyeséget akar akkor is...
Szerintem van én a hibáját nem a beszerzett eszközökben látom hanem abban, hogy nem fektetnek elegendő energiát a toborzásba (pl a Zrínyi média amit csinál az már fáj) és pl az egyéni felszerelésekre is a legelejétől kellet volna költeni.

Úgy képzeld el ezt a dolgot, mint a XX. század elején a repülést. Kezdődik. De még nagyon az elején vagyunk. Az autógyártók nem akartak ennyire rohanni, mert a technológia még nem fejlődött ki teljesen. Egyszerűen, méretben, súlyban, nagyok az aksik, teljesítményben pedig gyengék. A gyártók nem vetnék el még a hidrogén üzemeltetést sem, mert lehet az jobb lenne, de nem is biztos. Kellene még idő a technológiák kipróbálására, ki kísérletezésére. Azonban, a brüsszeli politika döntött. Határidőssé tette a történetet. Punk tum. Elektromos autók lesznek, így döntöttek. Az meg akkumulátorral megy, a jelenlegi tudásunk szerint. Így marad ez az irány, akkor is ha idővel kiderül hibás. De most ez van és lesz.
 
  • Tetszik
Reactions: SilvioD and Fundin
Úgy képzeld el ezt a dolgot, mint a XX. század elején a repülést. Kezdődik. De még nagyon az elején vagyunk. Az autógyártók nem akartak ennyire rohanni, mert a technológia még nem fejlődött ki teljesen. Egyszerűen, méretben, súlyban, nagyok az aksik, teljesítményben pedig gyengék. A gyártók nem vetnék el még a hidrogén üzemeltetést sem, mert lehet az jobb lenne, de nem is biztos. Kellene még idő a technológiák kipróbálására, ki kísérletezésére. Azonban, a brüsszeli politika döntött. Határidőssé tette a történetet. Punk tum. Elektromos autók lesznek, így döntöttek. Az meg akkumulátorral megy, a jelenlegi tudásunk szerint. Így marad ez az irány, akkor is ha idővel kiderül hibás. De most ez van és lesz.
Pontosan így látom én is :)
 
  • Tetszik
Reactions: honved
Szerintem Wang Yi látogatása 20-án és utána Szijjártó nyilatkozatai (pl. nyíltan beintett a németeknek Paks 2 kapcsán) alapján eldöntött tény, hogy mi leszünk a legvidámabb nyugati barakk pár éven belül.

A narancs biztosítja a politikai hátteret, mint Peking trójai falova, cserébe a PÁRT minden erejével azon lesz, hogy megvédjen minket egy majdanozástól, és biztosítja azt a relatív gazdasági jólétet ami mellett garantált a 2/3-ad még hosszú évekig.


Ez jó terv, összefüggéseiben tekintve: "csak" 100(+) harckocsi és 2-300 IFV/APC kellene még Kína-ajándékként, hogy majd az "S" jelzésű magyar egyenruhás É-K-aiak megvédjék a "Nemzeti Eredményeinket", mert jelenleg 500-as létszámok is gondot okoznak a "dicsőséges" 12+ év után.

...és csak a hiány javát írtam be! :oops:


U.I.: Lehet teljes is a kép: @fip7 teljes listája kiábrándítóvá teszi a látszat mögött a valós "Zrínyi-t"!

.
 
Miért szerinted van értelme a zrinyi tervnek?

Hogyne lenne! Az RM (Rajmetál) szarrá keresi magát rajtunk :(
E mellet dobunk még egy kis aprót, a velünk szemben ellenséges politikát folytató országok cégeinek. Ha megnézitek csak olyantól vettünk az RM-en kívül fegyvert, aki utál minket és folyamatosan gáncsol!
USA+Norvég: NASAMS
Svédek: +4 Gripen, CG
Csehek: Komplett kézifegyverek

Akik meg jóban akarnak velünk lenni:
Olaszok, Izraeliek, Törökök, azokat meg nagyrészt kikukáztuk.

Esküszöm, ott a HM környékén agyilag mindenki fordítva van bekötve!
Az ember nem az ellenségeitől vásárol hanem barátaitól.
El lehetne ezen gondolkodni...
 
U.I.: Lehet teljes is a kép: @fip7 teljes listája kiábrándítóvá teszi a látszat mögött a valós "Zrínyi-t"!

Erre gondoltál? :)

Hát ha százszor nem írtam le, akkor egyszer sem...
2016-2022 között kb. 7 milliárd Euró értékben szerződtünk.
Elköltve kb. 3 milliárd lett.

Tömören:

2016-tól:
Kézifegyver:
Opció 1: FN Scar
Opció 2: Beretta ARX-160
Opció 3: CZ 805 BREN
(Amelyik előbb szállít és olcsóbban, az nyer)

Kézi páncéltörés:
Opció 1: AT-4
Opció 2: Matador
(Az első az olcsóbb, arra szavazok)

ATGM:
Opció 1: Akeron MP
Opció 2: Spike LR
(Amelyik előbb szállít, és olcsóbb)
+1 Opció: Használt Milan ER vagy VAB Mephisto HOT-3-al átmenetileg, főleg ha olcsó


Harckocsi beszerzés:
Opció 1. : Merkava IVM: kb. 10 millió darabja, kb. 100 db beszerzése 1 milliárdért.
Opció 2.: Letárolt Leclerc S2-es. kb. 5 millió lehet darabja, olyan 160-200 db beszerzése. Keret továbbra is 1 milliárd.
Opció 2: Használt Merkava III BAZ. 2-3 millió lehet darabja+ felújításra ugyan ennyi. 160-200 db beszerzése, keret 1 milliárd.

Lövészpáncélos:
Opció 1.: K21 -es: 4 millió dolláros darabára van, ebből is 200 db kellene. Lőszer+Spike miatt itt is a keret összeg 1 milliárd.
Opció 2.: CV90MK III-as (2018-tól elvileg MK IV is van): 5 millió dollár körül volt akkoriban daranja, 160-200 db, kb. 1 milliárdos keret összeg.

2020-tól:
Légvédelem:
Opció 1. Iron dome . 4 üteg, ütegenként kb. 50 millió dollár + 150, ezer dodó/rakéta. Keret összeg kb. 0.5 milliárd dollár

Tüzérség:
Opció 1. Accular 160, precíziós rakéta sorozat vető. Ár ismeretlen.

Drónok:
Opció 1+2: IAI Harop kamikaze és Bird Eye UAV-k. Ár ismeretlen.

Repülők:
Opció 1: Gripen C 4-8 db
 
  • Imádom
Reactions: LMzek 2.0

Igen! Köszönöm!

@fip7 -től egy elég durva hiány-lista, jobban olvashatóan:

"Hát ha százszor nem írtam le, akkor egyszer sem...
2016-2022 között kb. 7 milliárd Euró értékben szerződtünk.
Elköltve kb. 3 milliárd lett.
Tömören:
2016-tól:
Kézifegyver:
Opció 1: FN Scar
Opció 2: Beretta ARX-160
Opció 3: CZ 805 BREN
(Amelyik előbb szállít és olcsóbban, az nyer)
Kézi páncéltörés:
Opció 1: AT-4
Opció 2: Matador
(Az első az olcsóbb, arra szavazok)
ATGM:
Opció 1: Akeron MP
Opció 2: Spike LR
(Amelyik előbb szállít, és olcsóbb)
+1 Opció: Használt Milan ER vagy VAB Mephisto HOT-3-al átmenetileg, főleg ha olcsó
Harckocsi beszerzés:
Opció 1. : Merkava IVM: kb. 10 millió darabja, kb. 100 db beszerzése 1 milliárdért.
Opció 2.: Letárolt Leclerc S2-es. kb. 5 millió lehet darabja, olyan 160-200 db beszerzése. Keret továbbra is 1 milliárd.
Opció 2: Használt Merkava III BAZ. 2-3 millió lehet darabja+ felújításra ugyan ennyi. 160-200 db beszerzése, keret 1 milliárd.
Lövészpáncélos:
Opció 1.: K21 -es: 4 millió dolláros darabára van, ebből is 200 db kellene. Lőszer+Spike miatt itt is a keret összeg 1 milliárd.
Opció 2.: CV90MK III-as (2018-tól elvileg MK IV is van): 5 millió dollár körül volt akkoriban daranja, 160-200 db, kb. 1 milliárdos keret összeg.
2020-tól:
Légvédelem:
Opció 1. Iron dome . 4 üteg, ütegenként kb. 50 millió dollár + 150, ezer dodó/rakéta. Keret összeg kb. 0.5 milliárd dollár
Tüzérség:
Opció 1. Accular 160, precíziós rakéta sorozat vető. Ár ismeretlen.
Drónok:
Opció 1+2: IAI Harop kamikaze és Bird Eye UAV-k. Ár ismeretlen.
Repülők:
Opció 1: Gripen C 4-8 db"


...a sorok között olvasható, kiábrándító valóságról és a "Nemzeti Elkötelezettség"-ről !

.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
Úgy képzeld el ezt a dolgot, mint a XX. század elején a repülést. Kezdődik. De még nagyon az elején vagyunk. Az autógyártók nem akartak ennyire rohanni, mert a technológia még nem fejlődött ki teljesen. Egyszerűen, méretben, súlyban, nagyok az aksik, teljesítményben pedig gyengék. A gyártók nem vetnék el még a hidrogén üzemeltetést sem, mert lehet az jobb lenne, de nem is biztos. Kellene még idő a technológiák kipróbálására, ki kísérletezésére. Azonban, a brüsszeli politika döntött. Határidőssé tette a történetet. Punk tum. Elektromos autók lesznek, így döntöttek. Az meg akkumulátorral megy, a jelenlegi tudásunk szerint. Így marad ez az irány, akkor is ha idővel kiderül hibás. De most ez van és lesz.
Ezt nagyjából így vezettem itt le 2-3 évre visszamenőleg (de lehet, hogy több).
Tegyük még hozzá, hogy a hidrogénes technológiák esetén is szükség van akkura.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Csak halkan jegyzem meg, hogy ahova a Debrecen mellett tervezik a gyárat az pl. Igen jó minőségű termőföld. Ilyen azèrt nem akad mindenféle kökényes dzsindzsa alatt.
Csak halkan jegyzem meg, hogy ha annyira jó minőségű a termőföld, akkor nem hagynak annyi szántatlan területet évtizedek óta, mint amennyit a gyár területén és közvetlen környezetében teszik. :rolleyes: Persze, mit honnan nézünk és mi honnan nézve jó vagy rossz ;) Természetesen minden alkalmas valamire, mindennek megvan a maga értéke.