vas és acél, na meg narancsot is termesztünk mert KisGömbőc megálmodta és rendeleti kormányzással megcsinálta.Elvtársak! Magyarország a litium és az akkumlátor országa lesz!
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
vas és acél, na meg narancsot is termesztünk mert KisGömbőc megálmodta és rendeleti kormányzással megcsinálta.Elvtársak! Magyarország a litium és az akkumlátor országa lesz!
A mai gyártókapacitás 12-szeresére lesz szükség akkumulátor téren Európában. Az USA a az európainál jelentősebb kedvezményekkel kezdi átcsábítani magához az európai autogyárakat akkumlátorgyártásostul. Ezt überelte a héten Macron.Hát, én alapvetően társadalmi és tömegigények miatt nem vagyok az aksigyárak ellen (amúgy meg azok ellen is, de el kell tudni vonatkoztatni), de már én is kezdem azt gondolni, hogy a jóból is megárt a sok. Nagyon egy lapra van ez téve.
Szijjártó 5 km-re lakik a gödi akksigyártól.Ha lenne töke Viktorunknak egy Aksi gyárat Felcsútra is èpíttetne, a háza közelébe. Azzal megmutathatná, milyen rohadt biztonságos az egész, és nem tudnának pampogni a zöldek..
Litium és akkumulátor amit a vas és acél országa természetesen teljesíteni tud, hiszen a beruházást az acélgyáraink fizetik! Előre elvtársak a kapitalizmusért!vas és acél, na meg narancsot is termesztünk mert KisGömbőc megálmodta és rendeleti kormányzással megcsinálta.
Akkor ki a rézfaszú bagoly miatt van itt fél millió fizetést letörő gdp növelő vendégmunkás?Nem a GDP növelés a fontos
Ez az érem egyik oldala. De még más területeken is lenne, lett volna kiaknázható lehetőség, akkor had legyen már az ember szkeptikus.A mai gyártókapacitás 12-szeresére lesz szükség akkumulátor téren Európában. Az USA a az európainál jelentősebb kedvezményekkel kezdi átcsábítani magához az európai autogyárakat akkumlátorgyártásostul. Ezt überelte a héten Macron.
Több mint tíz akkugyár épülhet az USA-ban 2025-ig
Alább a 2021 október 25-ig bejelentett projektek olvashatók:
A Ford és az SK Innovation közös munkája (BlueOvalSK)
1) Stanton, west Tennessee – Blue Oval City (43 GWh) – 2025
2) Glendale, Közép Kentucky – BlueOvalSK Battery Park (2x 43 GWh) – 2025
A GM és az LG Energy Solution összefogása (Ultium Cells)
1) Lordstown, Ohio (30+ GWh) – 2022
2) Spring Hill, Tennessee (30+ GWh) – 2023
3) további üzemek vannak még tervezés alatt
SK Battery America (SKBA), az SK Innovation ottani leányvállalata:
1) Commerce, Georgia – 1-es üzem: 9.8 GWh – 2022 elején
2) Commerce, Georgia – 2-es üzem: 11.7 GWh – 2023
Stellantis és az LG Energy Solution együttműködése: 40 GWh – 2024
Stellantis és a Samsung SDI leányvállalata: 23 GWh (akár 40 GWh) – 2025
Toyota: Greensboro-Randolph Megasite, North Carolina – 2025
Volkswagen: Chattanooga, Tennessee – 2022
A fenti számok megvalósulása esetén könnyedén áll majd rendelkezésre nagyjából 300 GWh akkumulátor 2025 után. A fenti számokban még nincs benne a Tesla saját akkugyára és annak kapacitása, ami szintén több száz GWh-nyi kapacitást mutathat majd fel.
Tudomásunk szerint alapvetően minden akkumulátorgyártó és autóipari cégcsoport fontolgatja további akkumulátorgyárakba történő beruházást. Egy dolog biztos, az elektromos járművek akkumulátoripara 5 éven belül tízszeresére bővülhet.
Amikor a Momentum fúrja a magyar CATL beruházást, ne feledjük ki pénzeli őket.
Igen, Macron!
Macron kihívót állított a magyar CATL-gyárnak
A tajvani ProLogium vállalat a franciaországi Dunkerque-t választotta első tengerentúli autóakkumulátor-gyárának helyszínéül. A beruházásáért komolyan lobbizott Emmanuel Macron francia elnök. Végül az győzte meg a céget, hogy számos kormányzati ösztönzőt, a versenyképes áramárakat ígértek a cégnek, de az is számított, hogy Franciaországban kialakulóban van egy európai elektromosautó-iparra szakosodott klaszter. Az új üzem kapacitásában versenyezni fog a debreceni CATL-gyárral.
Macron, aki az átvilágítási folyamat kezdetén személyesen találkozott a ProLogium vezérigazgatójával, Vincent Yanggal, és aktívan lobbizott, hogy megnyerje a beruházást Franciaország számára
Macron kormánya az uniós állami támogatási szabályok közelmúltbeli enyhítését arra kívánja felhasználni, hogy új adókedvezményekkel és egyéb támogatásokkal ösztönözze a zöld technológiákba történő beruházásokat.
Érdekes mi???
Ebben a portfólió hírben nem ivóvízmérgező, lakosság egészségkárosito az akksigyár, hanem zöld technológia..
Vegyétek észre a mocsokmédia az orrotoknál fogva vezet. Meglévő, jogos félelmekre hergelnek a pártok, közben Magyarország végre jó pozícióba kerülhet egy globális ipari versenyben. Összehozhatja a keleti akksigyárakat és a német autóipart. Ezt a sikert 1 dolog veszélyeztetheti, mi magunk!!! Jó lenne ha nem mi lennénk a Nyugat hasznos hülyéji!
Rég volt ilyen jó kitörési lehetőség a gazdaság számára, ami lehetőséget adhati a magyar életszínvonal feltárkózásához az európai átlaghoz. Ne legyünk balekok! Azt akarjuk a Nyugat itt megkeveti a xart politikai alapon a beruházást, adóbevételt meg a melót elviszi magához, aztán mehetünk ki az akksigyárba vendegmunkásnak. Persze itthon maradnak a fasza búzaföldek, csak azok.1 napi autóipari GDP-t, bért és adót sem termelnek éves szinten ugyanott.
Oké. Kevés a 8.000 Ft. Fizessen többet az állam, Ezt hogy tudja megoldani? Kevesebb más kiadásra költ vagy több bevétele lesz és meg tudja emelni.Akkor ki a rézfaszú bagoly miatt van itt fél millió fizetést letörő gdp növelő vendégmunkás?
Miért van az, hogy ha phdzol és nőből vagy 8000 ft kibaszott gyedre számíthatsz?
Szkeptikusnak kötelező lenni, de vannak vilagtrendek, amit lehet követni pár év spéttel rosszabb pozícióból, meg lehet mutatni az utat. Európa már így is hatalmas hátrányban van.Ez az érem egyik oldala. De még más területeken is lenne, lett volna kiaknázható lehetőség, akkor had legyen már az ember szkeptikus.
Mert szép és nyilván marha előremutató az aksigyár, de már nem találkozik az ember hazai kkv-k által gyártott termékekkel.
Nem vagyok trendkövető. A divatos trendeknek a követése általában nem szelektív, hanem jön vele mindaz, amit mondjuk a társadalmi folyamatok csoportban olvashatunk. Ne gondoljuk, hogy ha másnak nem sikerült szelektíven kezelni ezeket, nekünk, egy köpéssel arrébb, ugyan olyan feltételek közepette majd sikerülni fog.Szkeptikusnak kötelező lenni, de vannak vilagtrendek, amit lehet követni pár év spéttel rosszabb pozícióból
Szerintem a kettő nincs összefüggésben és nem biztos, hogy csak nyerünk abból, hogy ahazai kkv-k a multik beszállítói láncának egy apró és könnyen lecserélhető szereplőivé válnak, miközben már lassan az egész hétköznapi dolgokat is Lengyelországból veszik -egyre többször közvetlenül. (Hogy Unión belül maradjunk.)A hazai kkv-k meg a multik nem ugyanaz a pálya. Ők ennyit, ilyen gyorsan sosem tudnak befektetni. De a kkv-éknak megnőnek a lehetőségeik, ha ezek a gyárak itt és nem Kínában, az USA-ban vagy Franciaországban lesznek.
Itt nemcsak beszállítók a hazai kkv-k. A szolgáltatói szektor is rengeteget profitál ebből. Logisztika, pénzügy, takarítás, étkeztetés, biztonsági szolgálat, hotelek stb.. De nagyobb központokban az oktatástól ( nemcsak az egyetemek ) a ( vidéki ) reptereken át a sportig, kulturaig mindent felhúznak ezek a gigaberuhazasok.Nem vagyok trendkövető. A divatos trendeknek a követése általában nem szelektív, hanem jön vele mindaz, amit mondjuk a társadalmi folyamatok csoportban olvashatunk. Ne gondoljuk, hogy ha másnak nem sikerült szelektíven kezelni ezeket, nekünk, egy köpéssel arrébb, ugyan olyan feltételek közepette majd sikerülni fog.
Szerintem a kettő nincs összefüggésben és nem biztos, hogy csak nyerünk abból, hogy ahazai kkv-k a multik beszállítói láncának egy apró és könnyen lecserélhető szereplőivé válnak, miközben már lassan az egész hétköznapi dolgokat is Lengyelországból veszik -egyre többször közvetlenül. (Hogy Unión belül maradjunk.)
Ne értsd félre, nyilván sok szempontból lehet hasznos a beszállítói láncban lenni, de szerintem ennek is megvan a maga hátránya is.
Hoooogy mi?Miért van az, hogy ha phdzol és nőből vagy 8000 ft kibaszott gyedre számíthatsz?
Munkavédelmi képviselőként sajnos nagyon sok mindet láttam több helyen elég finoman fogalmazva szarunk a szabályokra alapon. Sajnos a dél koreaiak ha lehet talán rosszabbak is a kínaiaknál. A gond ott van hogy a még "laza" szabályok sincsenek betartva nemcsak a vágott szeműeknél hanem sok kisebb nagyobb magyar cégnél illetve egyes kivitelezett nyugati irányultságú cégeknél.A mai gyártókapacitás 12-szeresére lesz szükség akkumulátor téren Európában. Az USA a az európainál jelentősebb kedvezményekkel kezdi átcsábítani magához az európai autogyárakat akkumlátorgyártásostul. Ezt überelte a héten Macron.
Több mint tíz akkugyár épülhet az USA-ban 2025-ig
Alább a 2021 október 25-ig bejelentett projektek olvashatók:
A Ford és az SK Innovation közös munkája (BlueOvalSK)
1) Stanton, west Tennessee – Blue Oval City (43 GWh) – 2025
2) Glendale, Közép Kentucky – BlueOvalSK Battery Park (2x 43 GWh) – 2025
A GM és az LG Energy Solution összefogása (Ultium Cells)
1) Lordstown, Ohio (30+ GWh) – 2022
2) Spring Hill, Tennessee (30+ GWh) – 2023
3) további üzemek vannak még tervezés alatt
SK Battery America (SKBA), az SK Innovation ottani leányvállalata:
1) Commerce, Georgia – 1-es üzem: 9.8 GWh – 2022 elején
2) Commerce, Georgia – 2-es üzem: 11.7 GWh – 2023
Stellantis és az LG Energy Solution együttműködése: 40 GWh – 2024
Stellantis és a Samsung SDI leányvállalata: 23 GWh (akár 40 GWh) – 2025
Toyota: Greensboro-Randolph Megasite, North Carolina – 2025
Volkswagen: Chattanooga, Tennessee – 2022
A fenti számok megvalósulása esetén könnyedén áll majd rendelkezésre nagyjából 300 GWh akkumulátor 2025 után. A fenti számokban még nincs benne a Tesla saját akkugyára és annak kapacitása, ami szintén több száz GWh-nyi kapacitást mutathat majd fel.
Tudomásunk szerint alapvetően minden akkumulátorgyártó és autóipari cégcsoport fontolgatja további akkumulátorgyárakba történő beruházást. Egy dolog biztos, az elektromos járművek akkumulátoripara 5 éven belül tízszeresére bővülhet.
Amikor a Momentum fúrja a magyar CATL beruházást, ne feledjük ki pénzeli őket.
Igen, Macron!
Macron kihívót állított a magyar CATL-gyárnak
A tajvani ProLogium vállalat a franciaországi Dunkerque-t választotta első tengerentúli autóakkumulátor-gyárának helyszínéül. A beruházásáért komolyan lobbizott Emmanuel Macron francia elnök. Végül az győzte meg a céget, hogy számos kormányzati ösztönzőt, a versenyképes áramárakat ígértek a cégnek, de az is számított, hogy Franciaországban kialakulóban van egy európai elektromosautó-iparra szakosodott klaszter. Az új üzem kapacitásában versenyezni fog a debreceni CATL-gyárral.
Macron, aki az átvilágítási folyamat kezdetén személyesen találkozott a ProLogium vezérigazgatójával, Vincent Yanggal, és aktívan lobbizott, hogy megnyerje a beruházást Franciaország számára
Macron kormánya az uniós állami támogatási szabályok közelmúltbeli enyhítését arra kívánja felhasználni, hogy új adókedvezményekkel és egyéb támogatásokkal ösztönözze a zöld technológiákba történő beruházásokat.
Érdekes mi???
Ebben a portfólió hírben nem ivóvízmérgező, lakosság egészségkárosito az akksigyár, hanem zöld technológia..
Vegyétek észre a mocsokmédia az orrotoknál fogva vezet. Meglévő, jogos félelmekre hergelnek a pártok, közben Magyarország végre jó pozícióba kerülhet egy globális ipari versenyben. Összehozhatja a keleti akksigyárakat és a német autóipart. Ezt a sikert 1 dolog veszélyeztetheti, mi magunk!!! Jó lenne ha nem mi lennénk a Nyugat hasznos hülyéji!
Rég volt ilyen jó kitörési lehetőség a gazdaság számára, ami lehetőséget adhati a magyar életszínvonal feltárkózásához az európai átlaghoz. Ne legyünk balekok! Azt akarjuk a Nyugat itt megkeveti a xart politikai alapon a beruházást, adóbevételt meg a melót elviszi magához, aztán mehetünk ki az akksigyárba vendegmunkásnak. Persze itthon maradnak a fasza búzaföldek, csak azok.1 napi autóipari GDP-t, bért és adót sem termelnek éves szinten ugyanott.
Munkavédelmi képviselőként sajnos nagyon sok mindet láttam több helyen elég finoman fogalmazva szarunk a szabályokra alapon. Sajnos a dél koreaiak ha lehet talán rosszabbak is a kínaiaknál. A gond ott van hogy a még "laza" szabályok sincsenek betartva nemcsak a vágott szeműeknél hanem sok kisebb nagyobb magyar cégnél illetve egyes kivitelezett nyugati irányultságú cégeknél.
Érsd meg nulla azaz nulla db bárminemű környezetvédelmi-biztonsági szabályt hágjanak át. Ne egyet, ne kettőt.... ne sumákoljanak ne vezesék félre "sajnos politikai nyomásra is" a hatóságokat ..... mert előbb vagy utóbb Murphi kegyetlenül le fog csapni!
Meg kellene már érteni hogy az a kurva akkugyártás idővel részben zsákutca lesz..... nem kell ennyi és ilyen mértékű gyárak itthonra mert 8-15 éve múlva több mint valószínűleg rohadtul nyakunkba fog hullni a szar......
A lithium....egyéb ritka földfémek végesen állnak rendelkezésre a periodusos rendszert meg nem lehet megváltoztatni.
Ép most üzemelünk be az elektromos autók abroncsaihoz új szövetett....... egyébként a tapasztalat (pletykák...) az hogy a nagyobb szövet gyártó cégek se kapkodnak még....ami közvetve azt jelenti hogy az autógyárak se kapkodnak az új generációs elektromos kocsikkal..... mert most minden gyártó óvatos....tapogatnak a piacon stb.... magyarán várnak. Ebből az átlagember...jóska-pista .... még nem érzékel semmit. Ami modellek a piacon vannak azok már több éves fejlesztések.... 3-4 év minimum
Amire számítok az hogy európán kívül a robbanomotorok még legalább 2-(3) évtízedik velünk maradnak. Az ok hogy a várható nyersanyag kapacítások miatt főleg az akksiknál jelentős költségvonzata is lehet. Valamint ne feledjük az akkumulátorokra bármikor a betét díjat (környezetvédelmi adót) is jelentős mértékben a sötét zöld lobi hatására megemelhetik..... sajnos vannak olyan hülyék hogy ezt ahogy terjedni fognak a cellás autók meglépjék. Adó az adó a kiesőt (ásványi olaj) pótolni kell
Végezetül egy 22-es csapdának tartom az egész akkumulátor gyár hatalmi státuszt itt a kárpát medencében. Sztem a magyarok istene meg fog ránk orolni emiatt is......
Persze, tiszta sor; én is ezt szoktam mondani, hogy egészében kell látni a hatást. De azt gondolom, hogy ugyan így a vélelmezhető negatív hatásaival is foglalkozni kell. Pl. nem lesznek saját arculattal rendelkező cégek, egy-egy multitól fognak függni, annak kiszolgálására állnak rá (szélsőséges de lásd.: Szarvasi gyár), aki meg pont leszarja, ha máshova költözteti a gyárat, hogy mi lesz a magyar kkv-kkal. A termékfejlesztés, a piacszerzés, a nemzetközi kereskedelem terén is én vélelmezem, hogy nem tud úgy fejlődni egy kiszolgáló kkv, mint aki önálló termékkel és a piacon való megélhetésre lenne rászorulva.Itt nemcsak beszállítók a hazai kkv-k. A szolgáltatói szektor is rengeteget profitál ebből. Logisztika, pénzügy, takarítás, étkeztetés, biztonsági szolgálat, hotelek stb.. De nagyobb központokban az oktatástól ( nemcsak az egyetemek ) a ( vidéki ) reptereken át a sportig, kulturaig mindent felhúznak ezek a gigaberuhazasok.
Új mezőket nem nagyon vonnak művelésbe, és a Peak Oil elmélet szerint a kitermelés leáldozása előtt lesz csúcs, majd a visszaesések eleinte kiugró tüskékkel, új csúcsokkal lesznek tarkítva. A Peak Oil elmélet szerint az egyre drágábban (és egyre kisebb EROEI-vel) művelésbe vont mezők, a lehetőségek hiánya az egyik oka ennek, de most a napelem-c02félelem "CSR" nyomás miatt ugyanúgy nincsenek beruházások, amik ugyanúgy a termelés beszakadásához fognak így vezetni. Hogy valójában hogy állnak a mezők, és a tartalékok, arról az átlagember csak találgatni tud, jelentős rész üzleti titok az információknak.Az olajra is azt mondták hogy 2000re elfogy aztán mégis többet termelnek ki mint valaha. A kulcs az ár. Adót meg mindig mindenre kivetnek lásd az ősi Maxwell idézetet, amikor kérdezte tőle az angol pénzügyminiszter hogy mire jó az elektromosság. A válasz: még nem tudja, de előbb utóbb biztosan meg fogják adóztatni. Szóval ezek nem érvek az akkuk ellen. Az hogy kurvára környezetkárosítóak és jelenleg kicsi az energiasűrűségük az lehet érv
belső égésűrobbanomotorok
13 év NER után miért nem sikerült jobban megerősíteni a hazai KKV-kat, hogy ők legyenek a hazai fejlődés motorjai?Nem vagyok trendkövető. A divatos trendeknek a követése általában nem szelektív, hanem jön vele mindaz, amit mondjuk a társadalmi folyamatok csoportban olvashatunk. Ne gondoljuk, hogy ha másnak nem sikerült szelektíven kezelni ezeket, nekünk, egy köpéssel arrébb, ugyan olyan feltételek közepette majd sikerülni fog.
Szerintem a kettő nincs összefüggésben és nem biztos, hogy csak nyerünk abból, hogy ahazai kkv-k a multik beszállítói láncának egy apró és könnyen lecserélhető szereplőivé válnak, miközben már lassan az egész hétköznapi dolgokat is Lengyelországból veszik -egyre többször közvetlenül. (Hogy Unión belül maradjunk.)
Ne értsd félre, nyilván sok szempontból lehet hasznos a beszállítói láncban lenni, de szerintem ennek is megvan a maga hátránya is.
Mint írtam, ez nem csak a kormány hibája, kellenek hozzá a KKV is. Az se igaz, hogy ne lettek volna támogatva.13 év NER után miért nem sikerült jobban megerősíteni a hazai KKV-kat, hogy ők legyenek a hazai fejlődés motorjai?
Hahóóó, mikor meg a hazai "oliharga" réteg felépítése zajlott (talán kevésbé jelen idő), akkor meg ment az oligarházás, NER lovagozás. Pont azoktól, akik most meg lehet, hogy épp számon kérik, hogy miért nem... Azért, mert még ha legtőkésebb hazai tőkésosztály is mind vagyonban, mind számban még csak közép-európai szinten is más liga, mint az igazi nagyok, csak hát ezt sokaknak vagy kínos, vagy képességen felüli, vagy csak narratívába nem beillően nehéz megérteni.Vagy hanem is a KKV-kat de azt a pár NER lovagot akiket forint tíz/száz milliárdossá tettek.
Sok minden el van baszva, de inkább finomhangolás kellene, mint sem totál fordulat. Egy olyan fordulat, ami igazából sehol nem valósult meg; az lenne ám az igazi unortodoxia.Csak nem azért mert az egész ipar/gazdaságpolitikájuk úgyvan elb*va ahogy csak lehet?