Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 202
96 144
113
Hát, én alapvetően társadalmi és tömegigények miatt nem vagyok az aksigyárak ellen (amúgy meg azok ellen is, de el kell tudni vonatkoztatni), de már én is kezdem azt gondolni, hogy a jóból is megárt a sok. Nagyon egy lapra van ez téve.
A mai gyártókapacitás 12-szeresére lesz szükség akkumulátor téren Európában. Az USA a az európainál jelentősebb kedvezményekkel kezdi átcsábítani magához az európai autogyárakat akkumlátorgyártásostul. Ezt überelte a héten Macron.

Több mint tíz akkugyár épülhet az USA-ban 2025-ig

Alább a 2021 október 25-ig bejelentett projektek olvashatók:

A Ford és az SK Innovation közös munkája (BlueOvalSK)
1) Stanton, west Tennessee – Blue Oval City (43 GWh) – 2025
2) Glendale, Közép Kentucky – BlueOvalSK Battery Park (2x 43 GWh) – 2025
A GM és az LG Energy Solution összefogása (Ultium Cells)
1) Lordstown, Ohio (30+ GWh) – 2022
2) Spring Hill, Tennessee (30+ GWh) – 2023
3) további üzemek vannak még tervezés alatt
SK Battery America (SKBA), az SK Innovation ottani leányvállalata:
1) Commerce, Georgia – 1-es üzem: 9.8 GWh – 2022 elején
2) Commerce, Georgia – 2-es üzem: 11.7 GWh – 2023
Stellantis és az LG Energy Solution együttműködése: 40 GWh – 2024
Stellantis és a Samsung SDI leányvállalata: 23 GWh (akár 40 GWh) – 2025
Toyota: Greensboro-Randolph Megasite, North Carolina – 2025
Volkswagen: Chattanooga, Tennessee – 2022
A fenti számok megvalósulása esetén könnyedén áll majd rendelkezésre nagyjából 300 GWh akkumulátor 2025 után. A fenti számokban még nincs benne a Tesla saját akkugyára és annak kapacitása, ami szintén több száz GWh-nyi kapacitást mutathat majd fel.

Tudomásunk szerint alapvetően minden akkumulátorgyártó és autóipari cégcsoport fontolgatja további akkumulátorgyárakba történő beruházást. Egy dolog biztos, az elektromos járművek akkumulátoripara 5 éven belül tízszeresére bővülhet.


Amikor a Momentum fúrja a magyar CATL beruházást, ne feledjük ki pénzeli őket.
Igen, Macron!

Macron kihívót állított a magyar CATL-gyárnak


A tajvani ProLogium vállalat a franciaországi Dunkerque-t választotta első tengerentúli autóakkumulátor-gyárának helyszínéül. A beruházásáért komolyan lobbizott Emmanuel Macron francia elnök. Végül az győzte meg a céget, hogy számos kormányzati ösztönzőt, a versenyképes áramárakat ígértek a cégnek, de az is számított, hogy Franciaországban kialakulóban van egy európai elektromosautó-iparra szakosodott klaszter. Az új üzem kapacitásában versenyezni fog a debreceni CATL-gyárral.

Macron, aki az átvilágítási folyamat kezdetén személyesen találkozott a ProLogium vezérigazgatójával, Vincent Yanggal, és aktívan lobbizott, hogy megnyerje a beruházást Franciaország számára

Macron kormánya az uniós állami támogatási szabályok közelmúltbeli enyhítését arra kívánja felhasználni, hogy új adókedvezményekkel és egyéb támogatásokkal ösztönözze a zöld technológiákba történő beruházásokat.


Érdekes mi???
Ebben a portfólió hírben nem ivóvízmérgező, lakosság egészségkárosito az akksigyár, hanem zöld technológia..

Vegyétek észre a mocsokmédia az orrotoknál fogva vezet.
Meglévő, jogos félelmekre hergelnek a pártok, közben Magyarország végre jó pozícióba kerülhet egy globális ipari versenyben. Összehozhatja a keleti akksigyárakat és a német autóipart. Ezt a sikert 1 dolog veszélyeztetheti, mi magunk!!! Jó lenne ha nem mi lennénk a Nyugat hasznos hülyéji!

Rég volt ilyen jó kitörési lehetőség a gazdaság számára, ami lehetőséget adhati a magyar életszínvonal feltárkózásához az európai átlaghoz. Ne legyünk balekok! Azt akarjuk a Nyugat itt megkeveti a xart politikai alapon a beruházást, adóbevételt meg a melót elviszi magához, aztán mehetünk ki az akksigyárba vendegmunkásnak. Persze itthon maradnak a fasza búzaföldek, csak azok.1 napi autóipari GDP-t, bért és adót sem termelnek éves szinten ugyanott.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 629
31 630
113
A mai gyártókapacitás 12-szeresére lesz szükség akkumulátor téren Európában. Az USA a az európainál jelentősebb kedvezményekkel kezdi átcsábítani magához az európai autogyárakat akkumlátorgyártásostul. Ezt überelte a héten Macron.

Több mint tíz akkugyár épülhet az USA-ban 2025-ig

Alább a 2021 október 25-ig bejelentett projektek olvashatók:

A Ford és az SK Innovation közös munkája (BlueOvalSK)
1) Stanton, west Tennessee – Blue Oval City (43 GWh) – 2025
2) Glendale, Közép Kentucky – BlueOvalSK Battery Park (2x 43 GWh) – 2025
A GM és az LG Energy Solution összefogása (Ultium Cells)
1) Lordstown, Ohio (30+ GWh) – 2022
2) Spring Hill, Tennessee (30+ GWh) – 2023
3) további üzemek vannak még tervezés alatt
SK Battery America (SKBA), az SK Innovation ottani leányvállalata:
1) Commerce, Georgia – 1-es üzem: 9.8 GWh – 2022 elején
2) Commerce, Georgia – 2-es üzem: 11.7 GWh – 2023
Stellantis és az LG Energy Solution együttműködése: 40 GWh – 2024
Stellantis és a Samsung SDI leányvállalata: 23 GWh (akár 40 GWh) – 2025
Toyota: Greensboro-Randolph Megasite, North Carolina – 2025
Volkswagen: Chattanooga, Tennessee – 2022
A fenti számok megvalósulása esetén könnyedén áll majd rendelkezésre nagyjából 300 GWh akkumulátor 2025 után. A fenti számokban még nincs benne a Tesla saját akkugyára és annak kapacitása, ami szintén több száz GWh-nyi kapacitást mutathat majd fel.

Tudomásunk szerint alapvetően minden akkumulátorgyártó és autóipari cégcsoport fontolgatja további akkumulátorgyárakba történő beruházást. Egy dolog biztos, az elektromos járművek akkumulátoripara 5 éven belül tízszeresére bővülhet.


Amikor a Momentum fúrja a magyar CATL beruházást, ne feledjük ki pénzeli őket.
Igen, Macron!


Macron kihívót állított a magyar CATL-gyárnak


A tajvani ProLogium vállalat a franciaországi Dunkerque-t választotta első tengerentúli autóakkumulátor-gyárának helyszínéül. A beruházásáért komolyan lobbizott Emmanuel Macron francia elnök. Végül az győzte meg a céget, hogy számos kormányzati ösztönzőt, a versenyképes áramárakat ígértek a cégnek, de az is számított, hogy Franciaországban kialakulóban van egy európai elektromosautó-iparra szakosodott klaszter. Az új üzem kapacitásában versenyezni fog a debreceni CATL-gyárral.

Macron, aki az átvilágítási folyamat kezdetén személyesen találkozott a ProLogium vezérigazgatójával, Vincent Yanggal, és aktívan lobbizott, hogy megnyerje a beruházást Franciaország számára

Macron kormánya az uniós állami támogatási szabályok közelmúltbeli enyhítését arra kívánja felhasználni, hogy új adókedvezményekkel és egyéb támogatásokkal ösztönözze a zöld technológiákba történő beruházásokat.


Érdekes mi???
Ebben a portfólió hírben nem ivóvízmérgező, lakosság egészségkárosito az akksigyár, hanem zöld technológia..

Vegyétek észre a mocsokmédia az orrotoknál fogva vezet.
Meglévő, jogos félelmekre hergelnek a pártok, közben Magyarország végre jó pozícióba kerülhet egy globális ipari versenyben. Összehozhatja a keleti akksigyárakat és a német autóipart. Ezt a sikert 1 dolog veszélyeztetheti, mi magunk!!! Jó lenne ha nem mi lennénk a Nyugat hasznos hülyéji!

Rég volt ilyen jó kitörési lehetőség a gazdaság számára, ami lehetőséget adhati a magyar életszínvonal feltárkózásához az európai átlaghoz. Ne legyünk balekok! Azt akarjuk a Nyugat itt megkeveti a xart politikai alapon a beruházást, adóbevételt meg a melót elviszi magához, aztán mehetünk ki az akksigyárba vendegmunkásnak. Persze itthon maradnak a fasza búzaföldek, csak azok.1 napi autóipari GDP-t, bért és adót sem termelnek éves szinten ugyanott.
Ez az érem egyik oldala. De még más területeken is lenne, lett volna kiaknázható lehetőség, akkor had legyen már az ember szkeptikus.
Mert szép és nyilván marha előremutató az aksigyár, de már nem találkozik az ember hazai kkv-k által gyártott termékekkel.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 202
96 144
113
Akkor ki a rézfaszú bagoly miatt van itt fél millió fizetést letörő gdp növelő vendégmunkás?
Miért van az, hogy ha phdzol és nőből vagy 8000 ft kibaszott gyedre számíthatsz?
Oké. Kevés a 8.000 Ft. Fizessen többet az állam, Ezt hogy tudja megoldani? Kevesebb más kiadásra költ vagy több bevétele lesz és meg tudja emelni.
Miből lesz több bevetele? Hát az adókból? Vagy az adókat kell emelni vagy bővíteni az adózók körét, Több cég, több adó. Nagyobb forgalom, több adó. Ha már nincs magyar melós, akkor ez a bevételnövekedés megreked. Akkor az életszínvonal stagnálni fog.
Akkor dolgozzon és adózzon itt egy vendégmunkás, akinek az adójából is lehet a 8.000-es Gyedet növelni. (Egyébként pont családi támogatasokban kiemelten bőkezű a kormány a Gyedet egyedül kiemelni...hááát)
Ez az érem egyik oldala. De még más területeken is lenne, lett volna kiaknázható lehetőség, akkor had legyen már az ember szkeptikus.
Mert szép és nyilván marha előremutató az aksigyár, de már nem találkozik az ember hazai kkv-k által gyártott termékekkel.
Szkeptikusnak kötelező lenni, de vannak vilagtrendek, amit lehet követni pár év spéttel rosszabb pozícióból, meg lehet mutatni az utat. Európa már így is hatalmas hátrányban van.

A hazai kkv-k meg a multik nem ugyanaz a pálya. Ők ennyit, ilyen gyorsan sosem tudnak befektetni. De a kkv-éknak megnőnek a lehetőségeik, ha ezek a gyárak itt és nem Kínában, az USA-ban vagy Franciaországban lesznek.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 629
31 630
113
Szkeptikusnak kötelező lenni, de vannak vilagtrendek, amit lehet követni pár év spéttel rosszabb pozícióból
Nem vagyok trendkövető. A divatos trendeknek a követése általában nem szelektív, hanem jön vele mindaz, amit mondjuk a társadalmi folyamatok csoportban olvashatunk. Ne gondoljuk, hogy ha másnak nem sikerült szelektíven kezelni ezeket, nekünk, egy köpéssel arrébb, ugyan olyan feltételek közepette majd sikerülni fog.
A hazai kkv-k meg a multik nem ugyanaz a pálya. Ők ennyit, ilyen gyorsan sosem tudnak befektetni. De a kkv-éknak megnőnek a lehetőségeik, ha ezek a gyárak itt és nem Kínában, az USA-ban vagy Franciaországban lesznek.
Szerintem a kettő nincs összefüggésben és nem biztos, hogy csak nyerünk abból, hogy ahazai kkv-k a multik beszállítói láncának egy apró és könnyen lecserélhető szereplőivé válnak, miközben már lassan az egész hétköznapi dolgokat is Lengyelországból veszik -egyre többször közvetlenül. (Hogy Unión belül maradjunk.)
Ne értsd félre, nyilván sok szempontból lehet hasznos a beszállítói láncban lenni, de szerintem ennek is megvan a maga hátránya is.
 
  • Tetszik
Reactions: L.O.B

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 202
96 144
113
Nem vagyok trendkövető. A divatos trendeknek a követése általában nem szelektív, hanem jön vele mindaz, amit mondjuk a társadalmi folyamatok csoportban olvashatunk. Ne gondoljuk, hogy ha másnak nem sikerült szelektíven kezelni ezeket, nekünk, egy köpéssel arrébb, ugyan olyan feltételek közepette majd sikerülni fog.

Szerintem a kettő nincs összefüggésben és nem biztos, hogy csak nyerünk abból, hogy ahazai kkv-k a multik beszállítói láncának egy apró és könnyen lecserélhető szereplőivé válnak, miközben már lassan az egész hétköznapi dolgokat is Lengyelországból veszik -egyre többször közvetlenül. (Hogy Unión belül maradjunk.)
Ne értsd félre, nyilván sok szempontból lehet hasznos a beszállítói láncban lenni, de szerintem ennek is megvan a maga hátránya is.
Itt nemcsak beszállítók a hazai kkv-k. A szolgáltatói szektor is rengeteget profitál ebből. Logisztika, pénzügy, takarítás, étkeztetés, biztonsági szolgálat, hotelek stb.. De nagyobb központokban az oktatástól ( nemcsak az egyetemek ) a ( vidéki ) reptereken át a sportig, kulturaig mindent felhúznak ezek a gigaberuhazasok.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 063
113
Miért van az, hogy ha phdzol és nőből vagy 8000 ft kibaszott gyedre számíthatsz?
Hoooogy mi?
Te miről beszélsz? (már megint!)
Ugyebár, aki PHD-zik, annak már diplomájának kell legyen.
  • Ha egyből egyetem után csinálja a PHD, akkor kapja a Diplomás GYED-et (idén 207.480Ft)
  • Ha meg elkezdett dolgozni, és úgy kezd bele a PHD-ba, akkor meg a rendes munkaviszony után fog kapni GYED-et. És akkor meg még ugye ott van CSED is!
Ezen felül jár a gyerek után a Családi pótlék, meg ugye ha családba sikerült összehozni a gyereket, akkor a családi adókedvezmény a dolgozó fél béréből.
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 532
8 282
113
A mai gyártókapacitás 12-szeresére lesz szükség akkumulátor téren Európában. Az USA a az európainál jelentősebb kedvezményekkel kezdi átcsábítani magához az európai autogyárakat akkumlátorgyártásostul. Ezt überelte a héten Macron.

Több mint tíz akkugyár épülhet az USA-ban 2025-ig

Alább a 2021 október 25-ig bejelentett projektek olvashatók:

A Ford és az SK Innovation közös munkája (BlueOvalSK)
1) Stanton, west Tennessee – Blue Oval City (43 GWh) – 2025
2) Glendale, Közép Kentucky – BlueOvalSK Battery Park (2x 43 GWh) – 2025
A GM és az LG Energy Solution összefogása (Ultium Cells)
1) Lordstown, Ohio (30+ GWh) – 2022
2) Spring Hill, Tennessee (30+ GWh) – 2023
3) további üzemek vannak még tervezés alatt
SK Battery America (SKBA), az SK Innovation ottani leányvállalata:
1) Commerce, Georgia – 1-es üzem: 9.8 GWh – 2022 elején
2) Commerce, Georgia – 2-es üzem: 11.7 GWh – 2023
Stellantis és az LG Energy Solution együttműködése: 40 GWh – 2024
Stellantis és a Samsung SDI leányvállalata: 23 GWh (akár 40 GWh) – 2025
Toyota: Greensboro-Randolph Megasite, North Carolina – 2025
Volkswagen: Chattanooga, Tennessee – 2022
A fenti számok megvalósulása esetén könnyedén áll majd rendelkezésre nagyjából 300 GWh akkumulátor 2025 után. A fenti számokban még nincs benne a Tesla saját akkugyára és annak kapacitása, ami szintén több száz GWh-nyi kapacitást mutathat majd fel.

Tudomásunk szerint alapvetően minden akkumulátorgyártó és autóipari cégcsoport fontolgatja további akkumulátorgyárakba történő beruházást. Egy dolog biztos, az elektromos járművek akkumulátoripara 5 éven belül tízszeresére bővülhet.


Amikor a Momentum fúrja a magyar CATL beruházást, ne feledjük ki pénzeli őket.
Igen, Macron!


Macron kihívót állított a magyar CATL-gyárnak


A tajvani ProLogium vállalat a franciaországi Dunkerque-t választotta első tengerentúli autóakkumulátor-gyárának helyszínéül. A beruházásáért komolyan lobbizott Emmanuel Macron francia elnök. Végül az győzte meg a céget, hogy számos kormányzati ösztönzőt, a versenyképes áramárakat ígértek a cégnek, de az is számított, hogy Franciaországban kialakulóban van egy európai elektromosautó-iparra szakosodott klaszter. Az új üzem kapacitásában versenyezni fog a debreceni CATL-gyárral.

Macron, aki az átvilágítási folyamat kezdetén személyesen találkozott a ProLogium vezérigazgatójával, Vincent Yanggal, és aktívan lobbizott, hogy megnyerje a beruházást Franciaország számára

Macron kormánya az uniós állami támogatási szabályok közelmúltbeli enyhítését arra kívánja felhasználni, hogy új adókedvezményekkel és egyéb támogatásokkal ösztönözze a zöld technológiákba történő beruházásokat.


Érdekes mi???
Ebben a portfólió hírben nem ivóvízmérgező, lakosság egészségkárosito az akksigyár, hanem zöld technológia..

Vegyétek észre a mocsokmédia az orrotoknál fogva vezet.
Meglévő, jogos félelmekre hergelnek a pártok, közben Magyarország végre jó pozícióba kerülhet egy globális ipari versenyben. Összehozhatja a keleti akksigyárakat és a német autóipart. Ezt a sikert 1 dolog veszélyeztetheti, mi magunk!!! Jó lenne ha nem mi lennénk a Nyugat hasznos hülyéji!

Rég volt ilyen jó kitörési lehetőség a gazdaság számára, ami lehetőséget adhati a magyar életszínvonal feltárkózásához az európai átlaghoz. Ne legyünk balekok! Azt akarjuk a Nyugat itt megkeveti a xart politikai alapon a beruházást, adóbevételt meg a melót elviszi magához, aztán mehetünk ki az akksigyárba vendegmunkásnak. Persze itthon maradnak a fasza búzaföldek, csak azok.1 napi autóipari GDP-t, bért és adót sem termelnek éves szinten ugyanott.
Munkavédelmi képviselőként sajnos nagyon sok mindet láttam több helyen elég finoman fogalmazva szarunk a szabályokra alapon. Sajnos a dél koreaiak ha lehet talán rosszabbak is a kínaiaknál. A gond ott van hogy a még "laza" szabályok sincsenek betartva nemcsak a vágott szeműeknél hanem sok kisebb nagyobb magyar cégnél illetve egyes kivitelezett nyugati irányultságú cégeknél.
Érsd meg nulla azaz nulla db bárminemű környezetvédelmi-biztonsági szabályt hágjanak át. Ne egyet, ne kettőt.... ne sumákoljanak ne vezesék félre "sajnos politikai nyomásra is" a hatóságokat ..... mert előbb vagy utóbb Murphi kegyetlenül le fog csapni!
Meg kellene már érteni hogy az a kurva akkugyártás idővel részben zsákutca lesz..... nem kell ennyi és ilyen mértékű gyárak itthonra mert 8-15 éve múlva több mint valószínűleg rohadtul nyakunkba fog hullni a szar......
A lithium....egyéb ritka földfémek végesen állnak rendelkezésre a periodusos rendszert meg nem lehet megváltoztatni.
Ép most üzemelünk be az elektromos autók abroncsaihoz új szövetett....... egyébként a tapasztalat (pletykák...) az hogy a nagyobb szövet gyártó cégek se kapkodnak még....ami közvetve azt jelenti hogy az autógyárak se kapkodnak az új generációs elektromos kocsikkal..... mert most minden gyártó óvatos....tapogatnak a piacon stb.... magyarán várnak. Ebből az átlagember...jóska-pista .... még nem érzékel semmit. Ami modellek a piacon vannak azok már több éves fejlesztések.... 3-4 év minimum
Amire számítok az hogy európán kívül a robbanomotorok még legalább 2-(3) évtízedik velünk maradnak. Az ok hogy a várható nyersanyag kapacítások miatt főleg az akksiknál jelentős költségvonzata is lehet. Valamint ne feledjük az akkumulátorokra bármikor a betét díjat (környezetvédelmi adót) is jelentős mértékben a sötét zöld lobi hatására megemelhetik..... sajnos vannak olyan hülyék hogy ezt ahogy terjedni fognak a cellás autók meglépjék. Adó az adó a kiesőt (ásványi olaj) pótolni kell
Végezetül egy 22-es csapdának tartom az egész akkumulátor gyár hatalmi státuszt itt a kárpát medencében. Sztem a magyarok istene meg fog ránk orolni emiatt is......
 

Ettore Fieramosca

Well-Known Member
2021. március 9.
1 119
3 185
113
Munkavédelmi képviselőként sajnos nagyon sok mindet láttam több helyen elég finoman fogalmazva szarunk a szabályokra alapon. Sajnos a dél koreaiak ha lehet talán rosszabbak is a kínaiaknál. A gond ott van hogy a még "laza" szabályok sincsenek betartva nemcsak a vágott szeműeknél hanem sok kisebb nagyobb magyar cégnél illetve egyes kivitelezett nyugati irányultságú cégeknél.
Érsd meg nulla azaz nulla db bárminemű környezetvédelmi-biztonsági szabályt hágjanak át. Ne egyet, ne kettőt.... ne sumákoljanak ne vezesék félre "sajnos politikai nyomásra is" a hatóságokat ..... mert előbb vagy utóbb Murphi kegyetlenül le fog csapni!
Meg kellene már érteni hogy az a kurva akkugyártás idővel részben zsákutca lesz..... nem kell ennyi és ilyen mértékű gyárak itthonra mert 8-15 éve múlva több mint valószínűleg rohadtul nyakunkba fog hullni a szar......
A lithium....egyéb ritka földfémek végesen állnak rendelkezésre a periodusos rendszert meg nem lehet megváltoztatni.
Ép most üzemelünk be az elektromos autók abroncsaihoz új szövetett....... egyébként a tapasztalat (pletykák...) az hogy a nagyobb szövet gyártó cégek se kapkodnak még....ami közvetve azt jelenti hogy az autógyárak se kapkodnak az új generációs elektromos kocsikkal..... mert most minden gyártó óvatos....tapogatnak a piacon stb.... magyarán várnak. Ebből az átlagember...jóska-pista .... még nem érzékel semmit. Ami modellek a piacon vannak azok már több éves fejlesztések.... 3-4 év minimum
Amire számítok az hogy európán kívül a robbanomotorok még legalább 2-(3) évtízedik velünk maradnak. Az ok hogy a várható nyersanyag kapacítások miatt főleg az akksiknál jelentős költségvonzata is lehet. Valamint ne feledjük az akkumulátorokra bármikor a betét díjat (környezetvédelmi adót) is jelentős mértékben a sötét zöld lobi hatására megemelhetik..... sajnos vannak olyan hülyék hogy ezt ahogy terjedni fognak a cellás autók meglépjék. Adó az adó a kiesőt (ásványi olaj) pótolni kell
Végezetül egy 22-es csapdának tartom az egész akkumulátor gyár hatalmi státuszt itt a kárpát medencében. Sztem a magyarok istene meg fog ránk orolni emiatt is......

Az olajra is azt mondták hogy 2000re elfogy aztán mégis többet termelnek ki mint valaha. A kulcs az ár. Adót meg mindig mindenre kivetnek lásd az ősi Maxwell idézetet, amikor kérdezte tőle az angol pénzügyminiszter hogy mire jó az elektromosság. A válasz: még nem tudja, de előbb utóbb biztosan meg fogják adóztatni. Szóval ezek nem érvek az akkuk ellen. Az hogy kurvára környezetkárosítóak és jelenleg kicsi az energiasűrűségük az lehet érv
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 629
31 630
113
Itt nemcsak beszállítók a hazai kkv-k. A szolgáltatói szektor is rengeteget profitál ebből. Logisztika, pénzügy, takarítás, étkeztetés, biztonsági szolgálat, hotelek stb.. De nagyobb központokban az oktatástól ( nemcsak az egyetemek ) a ( vidéki ) reptereken át a sportig, kulturaig mindent felhúznak ezek a gigaberuhazasok.
Persze, tiszta sor; én is ezt szoktam mondani, hogy egészében kell látni a hatást. De azt gondolom, hogy ugyan így a vélelmezhető negatív hatásaival is foglalkozni kell. Pl. nem lesznek saját arculattal rendelkező cégek, egy-egy multitól fognak függni, annak kiszolgálására állnak rá (szélsőséges de lásd.: Szarvasi gyár), aki meg pont leszarja, ha máshova költözteti a gyárat, hogy mi lesz a magyar kkv-kkal. A termékfejlesztés, a piacszerzés, a nemzetközi kereskedelem terén is én vélelmezem, hogy nem tud úgy fejlődni egy kiszolgáló kkv, mint aki önálló termékkel és a piacon való megélhetésre lenne rászorulva.
Most lehet, hogy koncentrálódott az élmény nálam, de pl. mindent egyszerúbb és olcsóbb Lengyel kiscégektől beszerezni, mint hazait találni rá. Még garázst is lengyel cégtől vesznek és rakatnak össze, vagy csarnokszerkezetet, de mondhatnám a harangtól kezdve a rendsodrón át sok mindenig.
Nem azt mondom, hogy ez csakis kormányzati felelősség, csak én ezt érzékelem, ezt gondolom az egész multis-kiszolgálós láncról.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 310
20 247
113
Az olajra is azt mondták hogy 2000re elfogy aztán mégis többet termelnek ki mint valaha. A kulcs az ár. Adót meg mindig mindenre kivetnek lásd az ősi Maxwell idézetet, amikor kérdezte tőle az angol pénzügyminiszter hogy mire jó az elektromosság. A válasz: még nem tudja, de előbb utóbb biztosan meg fogják adóztatni. Szóval ezek nem érvek az akkuk ellen. Az hogy kurvára környezetkárosítóak és jelenleg kicsi az energiasűrűségük az lehet érv
Új mezőket nem nagyon vonnak művelésbe, és a Peak Oil elmélet szerint a kitermelés leáldozása előtt lesz csúcs, majd a visszaesések eleinte kiugró tüskékkel, új csúcsokkal lesznek tarkítva. A Peak Oil elmélet szerint az egyre drágábban (és egyre kisebb EROEI-vel) művelésbe vont mezők, a lehetőségek hiánya az egyik oka ennek, de most a napelem-c02félelem "CSR" nyomás miatt ugyanúgy nincsenek beruházások, amik ugyanúgy a termelés beszakadásához fognak így vezetni. Hogy valójában hogy állnak a mezők, és a tartalékok, arról az átlagember csak találgatni tud, jelentős rész üzleti titok az információknak.

belső égésű
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
12 682
17 294
113
Nem vagyok trendkövető. A divatos trendeknek a követése általában nem szelektív, hanem jön vele mindaz, amit mondjuk a társadalmi folyamatok csoportban olvashatunk. Ne gondoljuk, hogy ha másnak nem sikerült szelektíven kezelni ezeket, nekünk, egy köpéssel arrébb, ugyan olyan feltételek közepette majd sikerülni fog.

Szerintem a kettő nincs összefüggésben és nem biztos, hogy csak nyerünk abból, hogy ahazai kkv-k a multik beszállítói láncának egy apró és könnyen lecserélhető szereplőivé válnak, miközben már lassan az egész hétköznapi dolgokat is Lengyelországból veszik -egyre többször közvetlenül. (Hogy Unión belül maradjunk.)
Ne értsd félre, nyilván sok szempontból lehet hasznos a beszállítói láncban lenni, de szerintem ennek is megvan a maga hátránya is.
13 év NER után miért nem sikerült jobban megerősíteni a hazai KKV-kat, hogy ők legyenek a hazai fejlődés motorjai?

Vagy hanem is a KKV-kat de azt a pár NER lovagot akiket forint tíz/száz milliárdossá tettek.

Csak nem azért mert az egész ipar/gazdaságpolitikájuk úgyvan elb*va ahogy csak lehet?

Matolcsy: az állam vasba és betonba, nem pedig agyakba fektet

 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 629
31 630
113
13 év NER után miért nem sikerült jobban megerősíteni a hazai KKV-kat, hogy ők legyenek a hazai fejlődés motorjai?
Mint írtam, ez nem csak a kormány hibája, kellenek hozzá a KKV is. Az se igaz, hogy ne lettek volna támogatva.

Persze, van sok hiba a támogatási rendszerben; a soha nem működő vállalatok pályázati finanszírozásától kezdve az önkormányzatok TSZesítése a helyi vállalatokkal szemben. Ezek elhibázott dolgok.

Szerintem az is túlzás, hogy pusztán a KKV szektorra fejlődést lehetett volna húzni, kellenek a multik; meg van a szerepük nem csak gazdasági, hanem tudás szempontjából is, hisz olyan kapukat tudnak megnyitni -és belekényszeríteni- a hazai munkaerő előtt, amit a KKV szektor nem, vagy csak sokkal lassabban és kisebb mértékben.

Vagy hanem is a KKV-kat de azt a pár NER lovagot akiket forint tíz/száz milliárdossá tettek.
Hahóóó, mikor meg a hazai "oliharga" réteg felépítése zajlott (talán kevésbé jelen idő), akkor meg ment az oligarházás, NER lovagozás. Pont azoktól, akik most meg lehet, hogy épp számon kérik, hogy miért nem... Azért, mert még ha legtőkésebb hazai tőkésosztály is mind vagyonban, mind számban még csak közép-európai szinten is más liga, mint az igazi nagyok, csak hát ezt sokaknak vagy kínos, vagy képességen felüli, vagy csak narratívába nem beillően nehéz megérteni.

Csak nem azért mert az egész ipar/gazdaságpolitikájuk úgyvan elb*va ahogy csak lehet?
Sok minden el van baszva, de inkább finomhangolás kellene, mint sem totál fordulat. Egy olyan fordulat, ami igazából sehol nem valósult meg; az lenne ám az igazi unortodoxia.

Az okos tőke nagyon jól hangzó és elméletben általam is támogatott szlogen. De erős gazdaság nélkül, megtartó erő nélkül, felhasználási tér nélkül hova és kinek építjük, fejlesztjük, neveljük az okos tőkét? Tehát ezt a tőkét is olyan mértékben kell finanszírozni, belefektetni, amelyre a hazai képességek predesztinálnak. Jelenleg sokszor a meglévő "szellemi" tőkével sem tudunk mit kezdeni, megfizetni. Az építési támogatások meg úgy is felfoghatóak lennének, hogy nem a vállalatoknak kell az építést teljesen és egyszerre megfinanszírozni, amiből meg épp az "okos tőkét" tudnák fejleszteni, de sokszor úgy látni, hogy pályázzunk, oszt' majd kitaláljuk, hogy mit kezdünk az épülettel -ami nem mindig jó és nem szerves fejlődés. A feltételezett legjobb szándék ellenére sem állhat minden pályázat, támogatás, stb. mellé egy kormánytag, NERnyik, vagy ki minek nevezik, hogy az ésszerűen és hatékonyan legyen felhasználva.