Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
21 700
42 145
113
  • Tetszik
Reactions: alali77

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 355
96 782
113
Két európai gyár építésében is gondolkodik a BYD, öt ország szerepel a lehetséges jelöltek között: Magyarország mellett Franciaország, Lengyelország, Németország és Spanyolország. Ennek kapcsán érdekesség, hogy a héten Orbán Viktor miniszterelnök a BYD sencseni üzemébe is megnézte a Kínában tett látogatása során.

@Bálint

Mi ebben a szomorkodo fej?
Az hogy itthon epül vmi?
Az hogy autogyár?
Az hogy kínai?


Mi lenne a jó hír? Ha bezar itthonna Mercedes gyár???
A helyére természetvédelmi területet alakítanak ki?
Vagy ha ezen a 440 hektáron újra lehet búzát, kukoricát ültetni, ami 100 ember megélhetését biztosítja 20.000 helyett??
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 638
113

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 355
96 782
113
A németeket kínaiakra cseréljük - a VW és többi német autógyártó eléggé szarban van a hírek szerint...
A kínai autógyárban biztos nem lesz olyan jó dolguk a munkásoknak mint az Audinál - már ha egyáltalán magyarokat fognak ott dolgoztatni ázsiaiak helyett...
Nem a helyére, mellé. Melyik német autogyár zárt be??
Mind az Audi, mind a Merci bővít itthon, a BMW még most fog beindulni.

Ha nulla magyar dolgozna a BYD gyáron belül, ami persze abszurd, akkor is rengeteg magyarnak adna melót a köré épült beszállítói, szolgáltatói szektor. Elég megnézni Győrt, Kecskemétet, de hamarosan Debrecent is. A gyárban dolgozókon felül négyszer annyi munkahely jön létre a beszállítók és gyárba közvetlenül szolgáltatók révén.
Ehhez jön még a megnövekedett bérek révén a helyi szolgáltatosok, termékek iránt megnőtt kereslet generálta többletigény, ami felhuzza a helyi nem iparhoz kötődő kisvállakozók bevételeit, jövedelmét.
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
21 700
42 145
113
Nem a helyére, mellé. Melyik német autogyár zárt be??
Mind az Audi, mind a Merci bővít itthon, a BMW még most fog beindulni.

Ha nulla magyar dolgozna a BYD gyáron belül, ami persze abszurd, akkor is rengeteg magyarnak adna melót a köré épült beszállítói, szolgáltatói szektor. Elég megnézni Győrt, Kecskemétet, de hamarosan Debrecent is. A gyárban dolgozókon felül négyszer annyi munkahely jön létre a beszállítók és gyárba közvetlenül szolgáltatók révén.
Ehhez jön még a megnövekedett bérek révén a helyi szolgáltatosok, termékek iránt megnőtt kereslet generálta többletigény, ami felhuzza a helyi nem iparhoz kötődő kisvállakozók bevételeit, jövedelmét.
Nem mondtam hogy bezárt csak nem megy jól nekik - lemaradtak a villanyautó fejlesztésben a kínaiak mellett. Elég sok hír volt erről mostanság: VW vezetője a kongatja vészharangot.

 

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
12 809
17 619
113
90-re a szovjet modell mondott csődöt. Azért váltottunk, mert bár 45- re mind a Kelet, mind a Nyugat lepadlózta magát, 90-re a Nyugat fényévekkel ellépett tőlünk.90- Ben nem egy lehetőség volt a rendszerváltás, hanem egy túlélési kényszer. Sajnos ebben a legsikeresebb a a nyugati gazdasági elittel összejatszó komcsi elit volt. Éppen azok, akik csődbe vitték az országot.

A MANYUP államosítása egy vadkapitalista, az IMF által csak Kelet-Europara rákényszerített nyugdijmodell szükséges felszámolása volt. Alapvetően a magánnyugdíj pénztári öngondoskodás jó és hasznos, ez itthon meg is maradt. Az IMF által kidolgozott kötelező MANYUP rész lett kiherélve. Mi is volt az?? Az állami nyugdijbefizetések egy részét elvonták Nyugati tőkealapokba, akik gyakorlatilag pénzügyi rizikó nélkül rátették a kezüket, forgatták a magyar nyugdijpenzeket. Ha termeltek hasznot szuper, ha nem, az állam majd jótállt helyettük.
Mivel az így kitalicskázott milliárdok hiányoztak a költségvetésből, így több állampapírt kellett kibocsátani, amit ezek az alapok az odautalt állami nyugdijpénzből felvásárolták, majd az állam kamattal kifizette őket. Tehát ezek a külföldi alapok nulla rizikóval eltették az államkötvények kamatát, míg a magyar államadósság nőtt.

A 2010- es években a legnagyobb és leghosszabb magyar reálbérnövekedés zajlott le,
Még úgy is, hogy 2010-2012 a kvázi 2008-as államcsőd kezelésének, a közvetlen IMF felügyelet megszüntetésének időszaka volt.

A fideszes gazdasági modell nagyon jól működött. Végre a térséggel együtt utaztunk, szemben a 2002- 2008-as felzárkózási szakasszal, ahol Kelet-Europa felzárkózott, míg mi helyben topogtunk. A 10-es évek második felében a keleti felzárkózás éllovasai voltunk.. Érdekes, hogy a szlovákok éppen ekkor maradtak le, pedig a 2002--08-as időszak legnagyobb nyertesei voltak.

Alapvetően német multikkal kölcsönös előnyökön alapuló modell volt, míg az állami szektor megrendeléseit nagyrészt leszedték a nyugati pénzügyi szivattyúkról és a hazai elit részére csatornázták be. Így ez a haszon szemben a 2010 előtti modellel itthon maradt és nem a franciák, németek zsebét tömte. Ők a magánszektor nyereséget természetesen hazavihették vagy itthon további nyereség reményében befektethették. Így szűnt meg Magyarországon a munkanélküliség, így lett plusz 1 millió munkahely, aminek jarulekai, adóbevételei biztositották a költségvetési stabilitást. Mindez gyakorlatilag nulla inflációs környezetben.

Már éppen fordultunk volna a német modell második fejezetére, amikor a hazai megerősödőtt elit kifektetésekkel biztosítja a külföldi nyereséget, amit hazautalva lehet szteroidozni a hazai gazdaságot és biztosítani a további reálbéremelkedést.
De ezt keresztbe verte a Covid meg a háborús energiaáremelkedés. Ez utóbbi teljesen új helyzet, amihez alkalmazkodni nem 2-3 év.

Az akksigyárak nem lehetőség, hanem kényszer. Mivel Brüsszel döntött a villanyautóra váltásról, így ha nem akarjuk megölni az europai autoipart szükség van akkumulátor gyártásra. Az európai ipar nem engedheti meg, hogy folyamatosan Kínába, Koreába utaljon euromilliárdokat és akkumlátort importáljon. Európábaban kell gyártani, itt csak a telephely a kérdés. Sajnos a magyar ellenzék rövidtávú politikai haszonszerzésért cserében ezek ellen a stratégiai gazdasági befektetések ellen önsorsrontóan kampányol. Sokszor külföldi pénzeken, sokszor azok érdekében akik éppen hazavinnék ezeket a magyarországi gyárakat. Mert ahol sok akksigyár lesz, azok lesznek az új autóipari központok. Márpedig ezek a központok voltak Európa leggazdagabb régiói a második világháború után. Csak hogy tudjuk, mire megy ki a játék,

A II. Vh utániszovjet tömb eleve jelentősversenyhátrányból indult a nyugathoz képest, hiszen egy felől a II. vh előtt is jóval szegényebbek és iparilag*polgárosodásilag fejletlenebbek voltak, másrészt a nyugat és a kelet nem egyformán volt lepadlózva. Ehhez képest a keleti tömb figyelemre méltó eredményeket ért el, a 60-as évek közepén volt egy olyan rövid periódus, amikor technológiailag a SZU több tekintetben a nyugat előtt járt, csak aztán jött Brezsnyev.

A rendszerváltás kényszer volt, de lehetett volna sokkal jobban is csinálni. Nemtették, belebuktak.


A MANYUP államosítás nem önmagában volt helytelen, hanem mára az vált világosság, hogy a MANYUP-ból és egyéb rendszrekből kiszívott források lettek nem hatékonyan elköltve. a cél a pillanat uralása ill. a klientúraépítés volt.


Az elmúlt évtizedben a magyar reálbérnövekedés semmivel nemvolt hatékonyabb, mint a régióra jellemző átlag, tehát ezt nem tudnám be kormányzati érdemnek. Az nem érdem,h a valaki picit jobb, mint a 2010 előtti kurzus.

Azt nem lehet sikeres, az ország javát szolgáló gazdaságpolitikának nevezni, ami megvallott alapelve, hogy legfőbb erőforrásunk és versenyelőnyünk az olcsó munkaerő, é sahol mindent megtesznek azért, hogy ezen erőforrás ára csak a még szükséges minimum mértékben dráguljon. Ennek köszönhető, hogy mára reálbérek tekintetében Románia már bizony beelőzte az országot.

A NER a más tererületekről átallokált hatalmas pénzeket nem arra költötte, hogy fejlessze azokat a területeket, ahol komporatív előnyeink lehetnének - mezőgazdaság ill. az ehhez kapcsolódó feldolgozóipar. Sőt, ez a terület még rosszabb bőrben van, mint korábban. Nem készítették föl az agráriumot az éghajlatváltozás hatásainak kezelésére, megmaradtak a korszerűtlen technológiák, a2010-ben meghirdetett családi gazdaságok helyett a nagytőkének és a hűbéresének játszották át a földek jelentős részét.

A közoktatás mélyebben van mint bármikor az elmúlt 60 évben, ami gyakorlatilag a középtávú jövőről felt egy nagyon sötét képet.


Ahogy Matolcsy jól mondta az állam betonba és vasba, nemagyakba fektet, mert abból lehet Mészárosokat és Tiborczokat hizlalni.


Ha valakinek a privát szférában van egy jobbanmenő cégre, számíthat rá, hogy az egyre inkább maffiaént működő NER valamelyik helyi vagy országos bástyája szemet vet rá.


Az elmúlt 13 év tapasztalata alapján kijelenthető, hogy a NER gazdaság-és társadalompolitikája összességében nem szolgálja a magyar nép/magyar nemzet jövőjét, és ez alól az sem ad felmentést, hogy három kardinális kérdésben jelenleg (!) a jó oldalon állnak (tömeges migráció; ukrán háború*, európai integráció)

Bár itt azért a hangoztatott állápont és a mindennapi tapasztalat közt nincs teljes összhang.

Itt pedig leginkább szájkarate megy, mert az összes szankciót megszavaztuk, ártve ezzel saját érdekeinknek, miközben nem kaptuk meg az EU pénzeket.

Amit a NER épít az egy kontraszelektált neo-feudalista jellegű rendszer, amitől mielőbb meg kell szabadulni minden elemével együtt, tanulva a 90-es rendszerváltás hibiból.
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 315
35 002
113
@Bálint
Mi ebben a szomorkodo fej?
Az hogy itthon epül vmi?
Az hogy autogyár?
Az hogy kínai?
Az, hogy ezzekkel az autógyárakkal szerintem nagyon 1 lapra tesz fel mindent a kormány, ha beáll a földbe az autóipar akkor nagy szarba leszünk mi is... Csabán a linemar is most épített egy új csarnokot, de már le is állították mert nincs megrendelés. Az építőipar is lassan beáll a földbe a téglagyár végleg leállt a cserép gyártó részleg talán még újraindul majd egyszer, mindenki megy ki romániába és onnan veszik mert sokkal olcsóbb kint mint itthon
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 228
24 338
113
Az, hogy ezzekkel az autógyárakkal szerintem nagyon 1 lapra tesz fel mindent a kormány, ha beáll a földbe az autóipar akkor nagy szarba leszünk mi is...
A "tátrai tigris" is az autóiparra alapozva érte utol MO-t anno, igaz 2009-ben a hazai autóipart meg kellett támogatni az ún. "šrotovné"-val, mikor a leadott használt kocsit beszámitották az új árába bizonyos összeggel, de nem akkor omlott össze a szlovák gazdaság, ahhoz kellett a Covid, Ukrajna...és a progresszivek, liberálisok. :oops:
Az elektromos autók használata meg, ha tetszik ha nem, ránk lesz erőltetve. Aki ennek az ipari - azaz gazdasági - lehetőségeit nem használja ki időben (!) az lemarad, vagy szó szerint kimarad. Nyilvánvalóan minden hosszú távú projektben vannak rizikók, globális változások itt is borithatnak mindent,...de akkor meg mit kellene tenni, ülni és nézni, hogy a szomszédban épitik meg?
Az építőipar is lassan beáll a földbe a téglagyár végleg leállt a cserép gyártó részleg talán még újraindul majd egyszer, mindenki megy ki romániába és onnan veszik mert sokkal olcsóbb kint mint itthon
Nálunk felvidéken is érzehető a jelentős visszaesés, szerintem nem csak MO-ra jellemző ez a probléma,...nyilvánvalóan összefügg az uniós források meritésével, ill a lakossági hitelek kinálatában a banki kamatokkal.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 355
96 782
113
A II. Vh utániszovjet tömb eleve jelentősversenyhátrányból indult a nyugathoz képest, hiszen egy felől a II. vh előtt is jóval szegényebbek és iparilag*polgárosodásilag fejletlenebbek voltak, másrészt a nyugat és a kelet nem egyformán volt lepadlózva. Ehhez képest a keleti tömb figyelemre méltó eredményeket ért el, a 60-as évek közepén volt egy olyan rövid periódus, amikor technológiailag a SZU több tekintetben a nyugat előtt járt, csak aztán jött Brezsnyev.

A rendszerváltás kényszer volt, de lehetett volna sokkal jobban is csinálni. Nemtették, belebuktak.


A MANYUP államosítás nem önmagában volt helytelen, hanem mára az vált világosság, hogy a MANYUP-ból és egyéb rendszrekből kiszívott források lettek nem hatékonyan elköltve. a cél a pillanat uralása ill. a klientúraépítés volt.


Az elmúlt évtizedben a magyar reálbérnövekedés semmivel nemvolt hatékonyabb, mint a régióra jellemző átlag, tehát ezt nem tudnám be kormányzati érdemnek. Az nem érdem,h a valaki picit jobb, mint a 2010 előtti kurzus.

Azt nem lehet sikeres, az ország javát szolgáló gazdaságpolitikának nevezni, ami megvallott alapelve, hogy legfőbb erőforrásunk és versenyelőnyünk az olcsó munkaerő, é sahol mindent megtesznek azért, hogy ezen erőforrás ára csak a még szükséges minimum mértékben dráguljon. Ennek köszönhető, hogy mára reálbérek tekintetében Románia már bizony beelőzte az országot.

A NER a más tererületekről átallokált hatalmas pénzeket nem arra költötte, hogy fejlessze azokat a területeket, ahol komporatív előnyeink lehetnének - mezőgazdaság ill. az ehhez kapcsolódó feldolgozóipar. Sőt, ez a terület még rosszabb bőrben van, mint korábban. Nem készítették föl az agráriumot az éghajlatváltozás hatásainak kezelésére, megmaradtak a korszerűtlen technológiák, a2010-ben meghirdetett családi gazdaságok helyett a nagytőkének és a hűbéresének játszották át a földek jelentős részét.

A közoktatás mélyebben van mint bármikor az elmúlt 60 évben, ami gyakorlatilag a középtávú jövőről felt egy nagyon sötét képet.


Ahogy Matolcsy jól mondta az állam betonba és vasba, nemagyakba fektet, mert abból lehet Mészárosokat és Tiborczokat hizlalni.


Ha valakinek a privát szférában van egy jobbanmenő cégre, számíthat rá, hogy az egyre inkább maffiaént működő NER valamelyik helyi vagy országos bástyája szemet vet rá.


Az elmúlt 13 év tapasztalata alapján kijelenthető, hogy a NER gazdaság-és társadalompolitikája összességében nem szolgálja a magyar nép/magyar nemzet jövőjét, és ez alól az sem ad felmentést, hogy három kardinális kérdésben jelenleg (!) a jó oldalon állnak (tömeges migráció; ukrán háború*, európai integráció)

Bár itt azért a hangoztatott állápont és a mindennapi tapasztalat közt nincs teljes összhang.

Itt pedig leginkább szájkarate megy, mert az összes szankciót megszavaztuk, ártve ezzel saját érdekeinknek, miközben nem kaptuk meg az EU pénzeket.

Amit a NER épít az egy kontraszelektált neo-feudalista jellegű rendszer, amitől mielőbb meg kell szabadulni minden elemével együtt, tanulva a 90-es rendszerváltás hibiból.
Kezdjük a végén. Orbán egy szankciót sem szavazott meg! Addig élt a vétójogával, amíg fontos ügyekben nem kaptunk részleges vagy teljes mentességet. Itt szembement a teljes EU-val mert bár sok ország érdekeit sértették a szankciók, de csak Orbán mert szembemenni a fősodratú médiadiktatúrával. Ez azért lehetséges, mert itthon ez a fősodorn2010 óta nem rendelkezik olyan 80-90%-os médiatöbbséggel, ami egész Európában jellemző. Pont itt bírálni nagy kapufa!

Kelet-Nyugat
Néhány szegmensében ideiglenesen lehet sikeres volt a Szovjetunió átmenetileg, de alapvetően egy gazdasági csődöt és elszegényedést hozott a térségre a 80-as évekre.
Van igazság abban, hogy társadalmilag különbözőtt a keleti és nyugati társadalom, de ez spanyol -görög VS, cseh-magyar vonatkozásban nem állt fent.
De a legszemléletesebb a prorig rombolt Németország fejlődése. Az NDK a Trabant-Wartburg kombóig jutott, míg az NSZK a Merci-BMW-AUDI-Porsche szintre fejlődött.

Kötelező MANYUP
Klientúraépítés VS. Valóság
Mielőtt belemegyünk. Alapvetően ha vmi, a kötelező MANYUP bevezetése óriási korrupció volt. Állami pénzeket fix haszonra csatornázták ki külföldi tőkealapoknak gyakorlati kockázat nélkül, rést ütve a magyar nyugdíjrendszerbe, növelve az államadósságot.

3.000 mrd-ot szedték vissza. Ez a teljes kör.
McClci5.png


A kék rész 2.000 mrd az államadósság törlesztésére ment. Ez volt egy nagy szelete, ára, hogy szabaduljunk az IMF-től. 1.500 mrd eleve állampapír volt, a maradék 500 mrd az értékesített kötvények és részvények haszna, amiből államadósságot törlesztettek

A citromsárga rész az embereknek kifizetett reálhozam volt, már akinek volt, 230 mrd.
Zöld 220 mrd átértékelési veszteség.
Narancs, 460 mrd a központi költségvetésben, állami pénzalapoknál landolt.

Ebből látszik, hogy az államosított MANYUP pénzek alapvetően tűzoltásra mentek.

10-es évek reálbérnövekedése, régiós összevetésben
Erről már egyszer beszéltünk. Erőteljes és hatékony felzárkózás volt.
Igen, a román gyorsabb, de ott az egy drasztikusabb kivándorlás javítja az egy főre jutó gazdasági átlagot, illetve a bruttó bér alapú összehasonlításnàl érdemes figyelembe venni, hogy Romániában szuperbrutto van, azaz néhány munkaadói járulékot is hozzászámolnak a bruttó fizetésedhez. Ettől egy fillérrel nem tudsz többet elkölteni.
Másrészt Magyarországon alacsony az SZJA, illetve a családi kedvezmények és fiatalok 0 %-os SZJA -ja jelentősen javitja a nettó bér értékét.
A foglalkoztatási ráta emelkedésével nőttek a reálbérek is. Csak alacsonyról indultunk.

Foglalkoztatas_2021januar.png




4f3d71a3d59ea77c0b5e086cad7ff754249afca8.png


Egyébként az életszínvonalat a vásárló erőparitáson számolt GDP mutatja legjobban.
Itt a 2022-es adat is.
Magyarország holtversenyben Portugaliaval, előttünk a lengyelek, mögöttünk a románok.
Index-of-GDP-per-capita-in-PPS-2022-flash-estimates-1100x618.jpg


De érdemes egy hosszabb idősávon nézni, mi történt évtizedes távlatban.
Az EU átlag 50%-ról, ma 80% körül tartunk. Kisebb botlásokkal, de folyamatos felzárkózás volt.
Ami feltűnő a görög összeomlás és a román felzárkózás.
A lengyelekkel szinte azonos pályán haladunk, azonos szintről indultunk.
A szlovákok anno elléptek tőlünk, de az euró bevezetése után mögénk zuhantak és a fenti 22-es adat alapján ez stabilizálódott. A régióval ellentétes pályát írnak le.
A portugálok leszakadtak hozzánk.

És ami a nagy hazugság. Mindig a 2010-es adatokat mutatva, azt hazudjak, hogy elléptek tőlünk a csehek szlovénok.
Magyarok 1996 50% 2022 77% +27%
Szlovének 1996 78% 2022 92% +14%
Csehek......1996 80% 2022 91% +11%
Tehát Magyarország felzárkozott ezen 2 országhoz képest is, de még így is nagy a különbség, bár ez a felére csökkent.

gdppercapita1-407594.png

Az Orbán rendszer alapja nem az alacsony bér, hanem egy stabil reálbérnövekedés. Ez adja a választói bázisát, ezért van most népszerűségcsökkenés. De valszeg innen jövőre majd felfelé megy. Tehát az Orbán kormány stratégiai célja nem az alacsony bér, hanem a reálbérnövekedés. Ezzel nyertek eddig is és ezzel nyerhetnek 26-ban. Jó tanulság 2014 az Orbán kormány mélypontja. Az első ciklusban nem volt egyértelmű reálbéremelkedés, a csőd kezelése a fél ciklusába került és csak a megosztott ellenzék miatt tudott hatalmon maradni.


Ezt a bérnövekedést a cégeknek adó és befektetési kedvezményekkel és lassan gyengülő forinttal kompenzálták. Ebbe xart bele a háború, az energiaárnövekedés, ami energiaimport révén nem engedi a forintgyengülést. Mert az energiaár már nagyobb kiadás lett, mint a bértömeg. Majd meglátjuk hova áll be, mindenképpen ront Európa versenyképességén.

Magyarország nem mezőgazdasági ország. Az ipar (nem számolva az építőipart) hatszor annyi értéket termel mint a mezőgazdaság. Fontos a mezőgazdaság mint stratégiai ágazat, de arra nem lehet építeni a magyar gazdaságot és életszinvonalemelkedést. Teljes tévút, aki ezt hirdeti. Vagy nincs kellő ismerete, vagy populista alapon megtéveszt.

Pesty egy üzletileg sikertelen ember vagdalózása. Ettől még van korrupció, de ez be van károlva a NER nagyobb előnyei mellett. Ráadásul egy 12 éve éhező ellenzék nagyobb korrupciós kockázat, amit a múlt tapasztalata megerősít.Nem lenne kisebb korrupció, sőt nagyobb pénzek távoznának az országból a nemzetközi penzszivattyúk révén. Ez volt 2002-10 tanulsága.
Ráadásul Magyarország a szuverén döntési képességét is elvesztené.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 355
96 782
113
Az, hogy ezzekkel az autógyárakkal szerintem nagyon 1 lapra tesz fel mindent a kormány, ha beáll a földbe az autóipar akkor nagy szarba leszünk mi is... Csabán a linemar is most épített egy új csarnokot, de már le is állították mert nincs megrendelés. Az építőipar is lassan beáll a földbe a téglagyár végleg leállt a cserép gyártó részleg talán még újraindul majd egyszer, mindenki megy ki romániába és onnan veszik mert sokkal olcsóbb kint mint itthon
Itt lehet most pozíciót fogni. Itt van egy olyan iparági átalakulas, ami évtizedekre meghatározó lesz. Most lehet dönteni, mert 5 év múlva már kiépülnek a villanyautó kapacitások, megszületnek az iparági stratégiai döntések és a hajó elúszott.

@arcas jó példát hozott amikor 2010 előtt Szlovákia lehagyott minket az pont az autóiparuknak volt köszönhető.
 

kacsacsor

Well-Known Member
2015. március 15.
16 625
22 128
113
A Bige ügyhöz még hozzátennék valamit. Próbáljátok ne csak Csányi-Bige vagy NER-Bige alapon nézni, hanem az ország szempontjából.

Bige ma Magyarországon "a" műtrágyagyártó. Majdnem monopolhelyzetben van és van olyan műtrágyatípus amit itthon kizárólag ő gyárt.
Megpróbált "élni" a helyzettel. Ez egy sima árdrágítás. Csányit persze rosszul érintette az ügy, de nem csak őt, szinte mindenkit. Meg lehet nézni mit mondott erről a nem éppen kormánybarátságáról híres Raskó.
Bige viszont koppant, mert az Orbán haver cseh ANO főnök Babis hatókörében van az ottani legnagyobb műtrágyagyár és gyorsan nagy mennyiség dőlt onnan ide. Bige extraprofitja ugrott, Csányi jól járt (a Bige tervhez képest).

És az ország hogy járt ezzel? Ez ügyben(!) sajnálni kéne Bigét?
Oknyomozó újságírók szerint Bige évente kb. 1 milliárdot költ önmagára. Saját helikoptere van. Esetleg ezt is lehet emlegetni a NER jachtok mellett.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 855
29 108
113
És az ország hogy járt ezzel? Ez ügyben(!) sajnálni kéne Bigét?
Oknyomozó újságírók szerint Bige évente kb. 1 milliárdot költ önmagára. Saját helikoptere van. Esetleg ezt is lehet emlegetni a NER jachtok mellett.
A NER meg évi százmilliárdokat lop el tőlünk és ment ki külföldi számlákra meg jachtozik el. Bige egy ártatlan áldozata egy végtelenségig korrupt rezsim őnkényének.
 

kacsacsor

Well-Known Member
2015. március 15.
16 625
22 128
113
Erről tudsz több konkrétumot? Egy lajstrom is elég. :oops:
:)
Sok cikk volt a Bige ügyről, áttekintő, összefoglaló - legalábbis az én tudtommal - nincs.

Ezek pl. az agrárszektorban jelentek meg (https://www.agrarszektor.hu/) és nem tudom elérhetőek-e ma még.

2019.06.28. - Folytatódik a Bige-botrány: nem a műtrágyakirály tervei szerint alakulnak a dolgok
2019.06.21. - Ma jár le Bige ultimátuma - A műtrágyaháború eddigi története
2019.06.18. - Ez fájni fog a magyar gazdáknak - Mi lesz, ha elesik a Bige-birodalom?
2019..06.14. - Ekkora biznisz a műtrágya Magyarországon? Ennyit hozhat a Bige-birodalom!
2019.06.13. - Tovább duzzad a Bige-botrány: durva fenyegetést kapott a műtrágyakirály
2019.06.12. - Elárulta Bige, ki állhat a támadások mögött: "oligarchikus maffiatámadás"
2019.06.12. - Kifakadt Bige László: a péti Nitrogénművek körül is szimatolnak
2019.06.07. - Megszólalt Bige László: Mindenki nagyon örülhet, tapsolhat
2019.06.05. - Ezzel gyanúsíthatják valójában a műtrágya-milliárdos Bige Lászlót
2019.06.01. - Durvul a Bige-ügy: vesztegetés a vád
2019.05.30. - Babis, Csányi, Mészáros: lenne vevő Bige László birodalmára
2019.02.03. - Bige László kötélen táncol a Forbes szerint
2018.11.16. - Razzia a Bige Holding Kft. szolnoki gyárában
2018.04.25. - Bige László a GVH-s kartellvizsgálatról: ez zaklatás

A történet ennél hosszabb, 2019-2022 között érdemes keresni.

A Portfólión is érdemes körülnézni.
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 494
3 943
113
Sok cikk volt a Bige ügyről, áttekintő, összefoglaló - legalábbis az én tudtommal - nincs.

Ezek pl. az agrárszektorban jelentek meg (https://www.agrarszektor.hu/) és nem tudom elérhetőek-e ma még.

2019.06.28. - Folytatódik a Bige-botrány: nem a műtrágyakirály tervei szerint alakulnak a dolgok
2019.06.21. - Ma jár le Bige ultimátuma - A műtrágyaháború eddigi története
2019.06.18. - Ez fájni fog a magyar gazdáknak - Mi lesz, ha elesik a Bige-birodalom?
2019..06.14. - Ekkora biznisz a műtrágya Magyarországon? Ennyit hozhat a Bige-birodalom!
2019.06.13. - Tovább duzzad a Bige-botrány: durva fenyegetést kapott a műtrágyakirály
2019.06.12. - Elárulta Bige, ki állhat a támadások mögött: "oligarchikus maffiatámadás"
2019.06.12. - Kifakadt Bige László: a péti Nitrogénművek körül is szimatolnak
2019.06.07. - Megszólalt Bige László: Mindenki nagyon örülhet, tapsolhat
2019.06.05. - Ezzel gyanúsíthatják valójában a műtrágya-milliárdos Bige Lászlót
2019.06.01. - Durvul a Bige-ügy: vesztegetés a vád
2019.05.30. - Babis, Csányi, Mészáros: lenne vevő Bige László birodalmára
2019.02.03. - Bige László kötélen táncol a Forbes szerint
2018.11.16. - Razzia a Bige Holding Kft. szolnoki gyárában
2018.04.25. - Bige László a GVH-s kartellvizsgálatról: ez zaklatás

A történet ennél hosszabb, 2019-2022 között érdemes keresni.

A Portfólión is érdemes körülnézni.

Köszi, de engem konkrétan a helikopter érdekel, hogy arról honnan lehetne többet megtudni. ;)
 
  • Vicces
Reactions: Kim Philby

kacsacsor

Well-Known Member
2015. március 15.
16 625
22 128
113
Köszi, de engem konkrétan a helikopter érdekel, hogy arról honnan lehetne többet megtudni. ;)
Nos, egyetlen gugli kereséssel: bige and helikopter

Az első találat:
 

vata

Well-Known Member
2015. december 5.
685
3 039
93
"Köszi, de engem konkrétan a helikopter érdekel, hogy arról honnan lehetne többet megtudni."

"Bige László egy Aerospatiale AS365 Dauphin II-essel repked jelenleg Nyíregyháza, Komandó, a Bige Holding gyárai és a világ más részei között.
A légi jármű több mint tízmillió dollárba került, ami jelenleg mintegy hárommilliárd forint."

 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 454
36 511
113
Tömegével zárja be bankfiókjait az MBH Bank...

Noha korábban még azt nyilatkozták, hogy az MBH Bank rendelkezik a legnagyobb fiókhálózattal, most kiderült, hogy mintegy 60 fiókot csuktak be eddig, illetve terveznek bezárni november végéig.

Az mondjuk nem meglepő, ha több bank egyesítése miatt a redundanciát felszámolják. Van település, ahol ugyanabban az utcában lett két fiókjuk, nyilván értelmetlen megtartani mindkettőt.