Magyarország ipara

Hosszabb az út szuez kiestével. ez lassítani fogja az áruk szállítását és persze drágítani is.
De mindennek hosszútávú kihatásai is van mindezek melett mégpedig a hajók amortizációja amit nem sak a megnövekedett távolságok okoznak (hisz ugyan annyit megy nagyjából ígyis úgyis egy hajó) hanem az hogy mindezt az atlanti óceánon teszik. tehát duplázni kell a flottaszámot a 2x es út miatt és kell egy bizonyos szorzó a gyorsabb amortizáció miatt.
 
De nyugodtan idehozom témának a magyar szállítmányozó cégek körébe hamarosan begyűrűző válságot amit a csökkenő áru a magasabb üzemanyagárak az infláció miatti magasabb kiadások okoznak majd. amire még majd rájön néhány nem europai cég és majd szépen egy másik országbol agyon próbálnak majd verni. @Negan ugyhogy figyelj oda hogy vezetsz mert nem túl rózsás a helyzet.
 
és ugye bért is kellene emelni a fuvarozók körébe is. tehát a közúti szállítmányozás meg fog drágulni ezzel viszont az igény is csökkeni fog rá. ez nem jó kombináció. ez megint csak nem lesz jó sem a gyártóknak mert minden alapanyagra és alkatrészre ez mind mind rá fog rakódni a bizonytalan ellátás mellett. Ezt persze igyekeznek majd másra hárítani hisz az ő helyzetük éppen csak minden lessz de nem rózsás. ami újból inflációt fog generálni. de mind emellé bejönnek az újabb béremelési követelések a már korábbi infláció kompenzálására és ekkor a jelenlegire is...

Csodás szép jövő jópár ágazatot meg fog rángatni nem csak nállunk hanem egész europába. persze a világvége nem jön el. ahogy a covid se tette tönkre majd az ukrán háború sem tette tönkre (és itt jöhetnek a konteosok már nem is annyira konteoszagú elképzelései hogy mi folyik itt) mert igen ezekkel a dolgokkal terveznek és kihasználják a lehetőségeket aki tudja előrre az ezekre fel tud készülni nem csak elhárítani a bajt hanem jól ki is jönni ebből...

Mi itt a kárpátmedencébe ebböl is jól tudnánk kijönni a kovidnál jobban jöttünk ki bizonyos intézkedéseknek hála de ez most még talán fontosabb lenne mint a covid hisz europa és az ugynevezett világgazdaság (nyugati) erősen megtépázodott a korábbi csapások miatt. tehát egyre gyengébben megy bele a válságok hulámaiba amik egyre csak jönnek és már a kis hullámok leküzdése is nehezen megy mert recseg ropog minden. persze nem ez a válság fogja az eu összeomlását előidézni vagy néhány tagállam bedőlését (nincs kizárva egyébként ez sem föleg mediterrán országok esetében...de inkább utóhatása amit majd a turistaszám csökkenés fog okozni lessz a látványosabb) mert nem csak nyaralásra fog kevesebb jutni hanem a komplett szolgáltató ipar meg fogja szenvedni aminek a gyors eszközcserélye (pénzmozgása) generálja a nyugativilág pénzügyi lendületét...

részben megtudnánk előzni eme kisebb hullám keltette károkat sőt akár erőtnyerni belőlle hogy a következő hullámot ne csak kipihentebben vegyük hanem lendületet nyerve az előzőből kipihentebben erősebben és nagyobb lendülettel.
 
Nekem az jön le, hogy jogellenes volt az elbocsátásuk, gondolom a közvetítőcégnek kellett volna feljelentést tennie.

+Anno beszélgettem egy helyi rendőrrel, az oroszlányi gyárban rengeteg romát alkalmaztak a koreaiak, 2-3 hetente ki kell vonulniuk, mert egymásnak esett 2 kiccsalád a sorok között.
Ezért a problémásokat fokozatosan kiváltották ukránokkal, valami hasonló szituáció lehet Nógrádban is a népességi adatok alapján.
 
Akik ugyanezt csinálják, csak olcsóbbak.
Mindkettő minimálbért kap úgyhogy tökmind1.
Csak amíg a testvír kivesz napi 2 20 perces cigiszünetet meg legyárt 40% selejtet akkor Csing 8 órát végigmelózik és elnézést kér ha legyárt 1 hibásat.

Ott van az American Factory dokufilm, mikor a kínai sorvezető panaszkodik a kínai főnöknek, hogy az amerikaiaknak vastag, zsíros az ujja ezért lassabban dolgoznak...
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo
Csak amíg a testvír kivesz napi 2 20 perces cigiszünetet meg legyárt 40% selejtet akkor Csing 8 órát végigmelózik és elnézést kér ha legyárt 1 hibásat.
Ezt amúgy melyik mesefilmben láttad?
Csing elmegy seggbetapsolósat játszani a liftbe, és mellé a 2x20percen felül még kivesz 2x20 perc wc szünetet, mobilozásra.
Csak olcsóbb mint a testvírek. És kiszolgáltatottabb, mivel ha hazamegy kötbérezik. Így kevésbé fog hisztizni, ha mostantól ostorozással akarják a termelékenységet fokozni.
 
Ezt amúgy melyik mesefilmben láttad?
Csing elmegy seggbetapsolósat játszani a liftbe, és mellé a 2x20percen felül még kivesz 2x20 perc wc szünetet, mobilozásra.
Csak olcsóbb mint a testvírek. És kiszolgáltatottabb, mivel ha hazamegy kötbérezik. Így kevésbé fog hisztizni, ha mostantól ostorozással akarják a termelékenységet fokozni.
 
Ezt amúgy melyik mesefilmben láttad?
Csing elmegy seggbetapsolósat játszani a liftbe, és mellé a 2x20percen felül még kivesz 2x20 perc wc szünetet, mobilozásra.
Csak olcsóbb mint a testvírek. És kiszolgáltatottabb, mivel ha hazamegy kötbérezik. Így kevésbé fog hisztizni, ha mostantól ostorozással akarják a termelékenységet fokozni.
Csing új nőtt fel, hogy jól és sokat dolgozni erény. A tezsvírek meg úgy, hogy ingyenélni az.
 
Csing új nőtt fel, hogy jól és sokat dolgozni erény. A tezsvírek meg úgy, hogy ingyenélni az.
Az a csing nem jön ide. Testvír meg ha dolgozni akar, akkor dolgozik is. Lehet szarul, de nem is gyártósori technikusnak megy általában.
Ne legyen illúziód, Csing idejön sok pénzt keresni. Aztán amikor rájön, hogy nem is olyan sok az a sok, magasan szar a munkára, alszik az öltözőben, meg mobilozik a wckben.
A buzulnak a liftben is megtörtént eset.
Az ukrán mégrosszabb, ő meg van győződve, hogy neki jár, csak azért mert ukrán. Tolakszik a sorban, hangos, agresszív.
Csak mind Csing, mind Ihor kiszolgáltatott. Így nem fog hisztizni, hogy ő ennyiért nem. Csak a munkájában nem lesz köszönet.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Ebbe belebukhat a NER
Nem fog, ebbe se.

Azonnali vizsgálatot rendelt el Nagy Márton minisztériuma a magyarok helyére vietnámiakat felvevő gyárnál
 
 
Nem fog, ebbe se.

Azonnali vizsgálatot rendelt el Nagy Márton minisztériuma a magyarok helyére vietnámiakat felvevő gyárnál
Kérdés, hogy akarnak-e találni valamit.