Magyarország ipara

Dehogy. Nem érek rá most.
Csak átlátszó és környezetszennyezés akku, hát az csak lejáratás lehet egyesek szerint.
Mondjuk, mint a fent említett gyár amúgy terhelésnek egyik leginkább kitett területén dolgozó munkavállaló, azt kell, hogy mondjam, igen, ez egy ordas nagy lejáratás. Nem azért, mert nem fordult ilyen elő. Kollégát most raktak át más részlegre, mert szar lett a BEM tesztje. De azért itt szó nincs tömeges dolgokról, és azért kolléga is ludas volt abban, hogy nem nagyon szerette a maszkot, mint szükséges védelmi eszközt.
Az, hogy a magyar állam mit csinál ez ügyben, az egy teljesen más tészta, és sajnos nem a tökéletes szó jut róla eszembe. De ez inkább általános probléma, és nem az SDIHUé
 
Miért ti komolyan azt gondoljátok, hogy az autózás költségeit fedezi az az évi pár milla amit nagyon max kifizettek rá?
Csak az, hogy parkolhattok bárhol közterületen. Nos egy akkora terület amin egy autó elfér bérlése éves színten sok tízmillió. Neked meg gyak ingyen van.
Az autómmal az idő egészen elenyésző részében parkolok közterületen. Egyébként akkor is fizetek érte, ami budapesti szinten arányosítva szerintem nincs "ingyen": ha felszorzom a parkolási díjat 24x30-cal, az pár százezerre jön ki egy hónapra, az egy kb 10m2-es aszfaltdarabért szerintem komoly összeg.
Csak útkarbantartásra többet költ a közútkezelő, ami nagyjából az utak felét kezeli, mint ami befolyik az autózásból összesen.
Ennek most utánanéztem.
A Magyar Közútkezelő 2022-es közhasznú tevékenység ráfordításai: 445,36 mrd Ft

A 2022-es év költségvetésének jövedéki adóbevétele üzemanyagokból: 628,7 mrd Ft

A 2022-es év költségvetésének ÁFA bevételei üzemanyagokból: kb 356 mrd Ft
(összes eladott üzemanyag x 481 forintos átlagár, és ennek a 27%-os ÁFA tartalmát feleztem le mondván biztos sokat visszaigényeltek)
1MTYraqk_o.png


Útdíjak, egyéb hozzájárulások nincsenek benne.

Összesen: a fentiek alapján kb 1000 mrd Ft a bevételi oldal, és ugyanebben az évben ennek kevesebb, mint a felét költötte el a közútkezelő.

Esetleg átgondolod mégegyszer amit írtál?
 
Nálunk olcsó. Mondjuk 300 méterre van egy Penny-től.
De pl. Aldiban is brutális árkülönbség van a tatabányai és a soproni üzletek között.

Azt hittem az összes magyarországi Aldiban ugyanazok az árak. Legalábbis nekem nem tűnt fel, hogy ugyanaz más áron lenne egyikben, mint a másikban. Igaz, Sopronba nem járok.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Mondjuk, mint a fent említett gyár amúgy terhelésnek egyik leginkább kitett területén dolgozó munkavállaló, azt kell, hogy mondjam, igen, ez egy ordas nagy lejáratás. Nem azért, mert nem fordult ilyen elő. Kollégát most raktak át más részlegre, mert szar lett a BEM tesztje. De azért itt szó nincs tömeges dolgokról, és azért kolléga is ludas volt abban, hogy nem nagyon szerette a maszkot, mint szükséges védelmi eszközt.
Az, hogy a magyar állam mit csinál ez ügyben, az egy teljesen más tészta, és sajnos nem a tökéletes szó jut róla eszembe. De ez inkább általános probléma, és nem az SDIHUé
Jaj már...
Most miért kell tönkretenni egy jó kis anyázást a valósággal???
Hát van neked lelkivilágod?
:D
 
Jaj már...
Most miért kell tönkretenni egy jó kis anyázást a valósággal???
Hát van neked lelkivilágod?
:D
Egyébként most kockáztatva, hogy valami people groupos olvassa:
Igen a samsung sdi nem tökéletes. Ad abszurdum még igazak is lehetnek dolgok.
De ez a cikk egy csomó mindent összemos.
Tehát:
A belső expozíciós érték: az atomerőműben, vagy más sugárzásnak kitett területen is más a dolgozói expoziciós érték, mint ami egy civilt érhet.
Erre jött a 88 tonna(asszem, most nem ellenőrzöm vissza): de mi is volt a felhasznált légköbméter ebben az 5 évben? Az biztos több, mint a határérték?
Amúgy az nmp baromi drága, épp ezért durván 90% újrahasznosítódik. Avagy, lehet nem tartaná be a cég a környezetvédelmi előírásokat, de anyagi érdeke fűződik hozzá, hogy túlteljesítse.
Nem is 5 hanem 10 ev alatt 21 munkavállaló: izé, ennél több az átlagos munkahelyi balesetek száma, random kisvállalkozóknál. Avagy hívom @Pogány olvtársat, hogy mi is volt a lábával.
De mindezt úgy, h az sdi jelenleg 7000+ embert foglalkoztat közvetlenül, és közvetve inkább 10 ezer+ a létszám. Csak a dolgozói buszok száma egy egy műszak ill a daytime végén 50 felett van. És ezek nagyobb részt 50 fős buszok. Na ebből úgy lehet számolni, hogy miről beszélünk.
Persze van gond bőven, és a személyes izlésemnek még mindig magas a megoldjuk okosban faktor. De ennél jobb arányt csak egy magyar középvállalkozásban tapasztaltam (ezt csak azért, mert nem minden kisvállalkozóra hányok, csak az átlag magyar audis kkvra), de azért bőven árt a dolognak, hogy reteksok munkavállaló jön onnan, hogy old meg okosban, mert repülsz, ami itt nem segít a baleseti statisztikán. Erről amúgy a magyar állam baromira tehet. Csak nem szeretjük ezt emlegetni. Mert ha ellenőrizne, 10ből 5 magyar vállalkozás menne a levesbe.
És úgy általában, nem tudom, igazat mond-e a környezetvédelmi, és vízúgyi részlegünk, de azt mondom, inkább igen, mint nem. Ha akarom talán még én is rálátok a vízügyi adatokra. Az, hogy tudjam, h ezek igazak-e, ahhoz mondjuk az államnak kellene ellenőriznie, amit nem tesz meg. Ezért megértem, hogy nem hörög a paraszt, ha... de ezt talán nem az ország második legnagyobb munkaadóján kéne leverni. Főleg úgy, hogy igazából sokkal nagyobbat szopunk a dolgon, mint józsi and józsi bt aki feketén foglalkoztat, mindenre szarva.
 
Az autómmal az idő egészen elenyésző részében parkolok közterületen. Egyébként akkor is fizetek érte, ami budapesti szinten arányosítva szerintem nincs "ingyen": ha felszorzom a parkolási díjat 24x30-cal, az pár százezerre jön ki egy hónapra, az egy kb 10m2-es aszfaltdarabért szerintem komoly összeg.

Ennek most utánanéztem.
A Magyar Közútkezelő 2022-es közhasznú tevékenység ráfordításai: 445,36 mrd Ft

A 2022-es év költségvetésének jövedéki adóbevétele üzemanyagokból: 628,7 mrd Ft

A 2022-es év költségvetésének ÁFA bevételei üzemanyagokból: kb 356 mrd Ft
(összes eladott üzemanyag x 481 forintos átlagár, és ennek a 27%-os ÁFA tartalmát feleztem le mondván biztos sokat visszaigényeltek)
1MTYraqk_o.png


Útdíjak, egyéb hozzájárulások nincsenek benne.

Összesen: a fentiek alapján kb 1000 mrd Ft a bevételi oldal, és ugyanebben az évben ennek kevesebb, mint a felét költötte el a közútkezelő.

Esetleg átgondolod mégegyszer amit írtál?
Válasz folyamatban. Most nincs időm rá
 
  • Tetszik
Reactions: cirqle
Akkumulátorgyárak elleni áskálódás - Párizsi Olimpia 2.
Értsük már meg könyörgöm:
Nem az akkugyártás a fő probléma (az is, a jelenlegi alacsony hozzáadott érték miatt), hanem hogy az emberek nem bíznak abban, hogy magyar hatóságok hatékonyan betartatják a környezetvédelmi és munkaügyi/munkavédelmi szabályokat!
Na, vajon miért lehet ez?
Mert sorosgyurcsánylipsilmbtq?
Nem, azért mert ez a tapasztalatuk évtizedek óta.
És erre a nyakukra hoznak egy súlyos környezetvédelmi veszélyeket rejtő iparágat (amivel nem lenne gond, ha lásd fentebb)
 
Lényegében tehát azt mondod, hogy a FOS és a kormánypárti médiák között nincs semmi különbség, azt csaholják, akire a fizető Gazda azt mondja, hogy rá ugatni kell.

Ahogyan persze te magad is szorgosan hordod ide a napiszart a Vitézy-istállóból.

Legalább jól fizet?
Én is ezt mondom. Ingyen. Neked jól fizet?
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Az autómmal az idő egészen elenyésző részében parkolok közterületen. Egyébként akkor is fizetek érte, ami budapesti szinten arányosítva szerintem nincs "ingyen": ha felszorzom a parkolási díjat 24x30-cal, az pár százezerre jön ki egy hónapra, az egy kb 10m2-es aszfaltdarabért szerintem komoly összeg.

Ennek most utánanéztem.
A Magyar Közútkezelő 2022-es közhasznú tevékenység ráfordításai: 445,36 mrd Ft

A 2022-es év költségvetésének jövedéki adóbevétele üzemanyagokból: 628,7 mrd Ft

A 2022-es év költségvetésének ÁFA bevételei üzemanyagokból: kb 356 mrd Ft
(összes eladott üzemanyag x 481 forintos átlagár, és ennek a 27%-os ÁFA tartalmát feleztem le mondván biztos sokat visszaigényeltek)
1MTYraqk_o.png


Útdíjak, egyéb hozzájárulások nincsenek benne.

Összesen: a fentiek alapján kb 1000 mrd Ft a bevételi oldal, és ugyanebben az évben ennek kevesebb, mint a felét költötte el a közútkezelő.

Esetleg átgondolod mégegyszer amit írtál?
A közútkezelőn kívül elég sokat költenek az önkormányzatok, a Nif/Ekm. Atgondolnad?
 
Értsük már meg könyörgöm:
Nem az akkugyártás a fő probléma (az is, a jelenlegi alacsony hozzáadott érték miatt), hanem hogy az emberek nem bíznak abban, hogy magyar hatóságok hatékonyan betartatják a környezetvédelmi és munkaügyi/munkavédelmi szabályokat!
Na, vajon miért lehet ez?
Mert sorosgyurcsánylipsilmbtq?

Mert alacsony a bizalmi szint, és könnyen hergelhető a nép. Mondjuk máshol is, csak ott nem hergelik célzottan az akkumulátorgyártás ellen. Sőt ott a "ződek" támogatják azt. "Dunaszaurusz" 2.0
 
Mert alacsony a bizalmi szint, és könnyen hergelhető a nép. Mondjuk máshol is, csak ott nem hergelik célzottan az akkumulátorgyártás ellen. Sőt ott a "ződek" támogatják azt. "Dunaszaurusz" 2.0
At no time in the past century has public distrust of the government been so broadly distributed across the political spectrum, as it is today.

Paul Zimmermann - Why I Wrote PGP, Part of the original 1991 PGP User's Guide (updated in 1999)
megdolgoztak azért az alacsony bizalmi szintért.