Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 353
96 770
113
Pedig képtelenek hidd már el.....
Mérnökök elszívássávál probálták ecsetelni a dolgot de nem úgy jött össze mint az autóiparban....
Kína jó komcsi országként nagyon sok problémát el tud fedni.
De nagyon sok mindenben tanulnak is...
Egyvalami biztos kínaival üzletelni a zsidó kereskedő se szeret....lehet gondolkodni hogy miért?
Semmiképpen se szabad lefeküdni nekik.... ehelyett itthon a pénzéhes gőg már már "haza" árulás szintjén lefekszik nekik illetve kinyalja a talpúkat.
Az árt meg a gyerekeink és az unokáink fogják megfizetni... Már ha addigra lesz haza.
Nagyon szépen elindult ez az amerikai propi. Kínával nem szabad uzletelni mert rosszul jársz. Ugyanez a propi jött korábban Amerikából csak az oroszokra vonatkozna. Baszott rá Európa és jól járt. Amióta az USA lerobbantotta az energetikai összeköttetést az oroszokkal, azóta sikerül az amcsi ár ötszöröséért USA LNG-t venni. Ezzel aztán qrvajól jártunk, beindultak az európai gyárbezárások. Már áttelepülni innen az USA a is megéri. Csak nem ez volt a cél???

A kínai hitel büdös, bezzeg az amerikai IMF hitel csúcsszuper.,,IMF meg a qrvajó tapasztalatok.
Szal kivel xar üzletelni???
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 551
8 367
113
Az európai autóipart nem Kína nyirja ki, hanem az Unió saját idióta szabályai. A szabályokat Brüsszelnek meg a tengeren túlról diktálják, ahonnan anno a CO2 kibocsátási hisztivel a hadjáratot indítottak.

A legjobb új Uniós direktíva a kínai elektromos autókra kivetett vám. Ki tiltakozik ellene a legjobban? A Merci meg a VW! Miért, hisz látszólag nekik segít? Mert amit a kínai elektromos autókon üt Brüsszel, azt cserében tízszeresen veri majd le Peking a kínai német autógyárakon.
Miért nagy csapás ez a német autógyáraknqk? Mert a profitjuk döntő része onnan származik. Abból biztositják Németországban Hans emelt bérét.

Mi lesz a következmény?

Ki okozza a bajt? Kína? Akivel kölcsönösen gyümölcsöző és nyereséges volt a viszony?
Vagy az Unió, akitől csak annyit kérne az autóipar, hogy most már kussoljon és szándekosan tovább ne rontsa a helyzetet,
De rontja, mert az Uniós vezetők tengerentúli gazdáinak így jó...
Az uniós Co normákat a német választások után felül fogják vizsgálni...
Mindenféle zöld hiszti ellenére.... Amikor a pénzek esnek ki zsebekből akkor a forgatot köpönyeg csodákra képes...
Az olyan nagy európai cégek mint a Michelin vagy a Renault ezerrel öntik a pénzt pl a H cellákba vagy az új generációs (robbanás és lítium mentes akku cellákba)
A német meg a déli gyárak pedig egy kis kapuval ki lesznek húzva... 2045-50 ig.
Megj már most kína egymagában annyi akksit tud gyártani hogy az egész világon a jelenlegi meg némi plusz gyártással képesek ellátni az autóipari cégeket...
USA meg hagyományosan belső égésű párti de nehogy azt hidd hogy ott se lesz változás... Kicsit később (20 év rá kell számolni) de be fognak indulni.
Igen beleöltünk a jövőnket a "semmibe" mert 3-5 év torpanásal nyugodtan számolni lehet eu szinten. Addigra már olyan gyorsan fejlődik a technológia hogy a most telepített gyárak elavulás szintjére fognak lépni a felhasznált alapanyagok tekintetében...
Pl új lítium mentes akkumulátorok....
Jó lesz ez nekünk? Talán 6-8 év múlva igen... Addig meg frászt....
 
  • Vicces
  • Hűha
Reactions: Kim Philby and vata

Redgreg

Well-Known Member
2022. április 22.
1 133
4 957
113
Az uniós Co normákat a német választások után felül fogják vizsgálni...
Mindenféle zöld hiszti ellenére.... Amikor a pénzek esnek ki zsebekből akkor a forgatot köpönyeg csodákra képes...
Az olyan nagy európai cégek mint a Michelin vagy a Renault ezerrel öntik a pénzt pl a H cellákba vagy az új generációs (robbanás és lítium mentes akku cellákba)
A német meg a déli gyárak pedig egy kis kapuval ki lesznek húzva... 2045-50 ig.
Megj már most kína egymagában annyi akksit tud gyártani hogy az egész világon a jelenlegi meg némi plusz gyártással képesek ellátni az autóipari cégeket...
USA meg hagyományosan belső égésű párti de nehogy azt hidd hogy ott se lesz változás... Kicsit később (20 év rá kell számolni) de be fognak indulni.
Igen beleöltünk a jövőnket a "semmibe" mert 3-5 év torpanásal nyugodtan számolni lehet eu szinten. Addigra már olyan gyorsan fejlődik a technológia hogy a most telepített gyárak elavulás szintjére fognak lépni a felhasznált alapanyagok tekintetében...
Pl új lítium mentes akkumulátorok....
Jó lesz ez nekünk? Talán 6-8 év múlva igen... Addig meg frászt....
Ha csak egy üzbég szumot kaptam volna minden "forradalmi" "áttörés előtt álló" új akkumlátortechnológiáért, ami nem jött be, most 13500 mrdért alapítanék cégeket. Csak dollárban...
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo and enzo

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 447
36 490
113
Tegyük meg tisszességtelen ajánlatunkat...:rolleyes:

Volt pár hete egy reddites hisztikampány a magyar ThyssenKrupp ellen, "szexista toxikus maszkulin légkör" stb. Mondjuk más miatt is szidták a főnökséget.
Hír is volt belőle, meg természetesen a németországi főnökség muszáj volt eljárást indítani ezután

 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 551
8 367
113
Nagyon szépen elindult ez az amerikai propi. Kínával nem szabad uzletelni mert rosszul jársz. Ugyanez a propi jött korábban Amerikából csak az oroszokra vonatkozna. Baszott rá Európa és jól járt. Amióta az USA lerobbantotta az energetikai összeköttetést az oroszokkal, azóta sikerül az amcsi ár ötszöröséért USA LNG-t venni. Ezzel aztán qrvajól jártunk, beindultak az európai gyárbezárások. Már áttelepülni innen az USA a is megéri. Csak nem ez volt a cél???

A kínai hitel büdös, bezzeg az amerikai IMF hitel csúcsszuper.,,IMF meg a qrvajó tapasztalatok.
Szal kivel xar üzletelni???
Édes istenem ki beszélt itt propiról?
Az igazi Kína amit nem látsz mert nem akarsz egy kurvára kizsákmányoló ugyan úgy profit éhes rendszer....komcsi meg minden mázzal leöntve....
Ugyan úgy mint az USA nagy cég és politikai hiénái ....
A bolygón amin élünk két dolog számít a profit és a hatalom minden más dolog másodlagos vagy elhanyagolható tényező....
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 353
96 770
113
Dehát Hans bére a 70es évek óta csökken.
Esetleg ha a menedzerszemlélelt helyett mondjuk Ford elveit vezetnék vissza, a tulajdonos 22. Yachtja se kerülne veszélybe, mert Hans, akárcsak az öreg Hans meg tudná venni az európai alkatrészekből, európában készült autóját, ami így munkát adna sokaknak, akik szintén meg tudnák venni, és talán még gyerekek is lennének, így nem lenne szükség a szír agysebészekre.
De rendes "tulajdonos"szemléletűként, te se tudod elképzelni, hogy esetleg a tulajdonos érdeke nem egyenlő se az állam, se a munkások érdekeivel, illetve el tudod, de automatikusan úgy vagy vele, hogy a tulaj magánrepülője fontosabb, mint az, hogy Hans lassan rosszabbul él, mint a Zsellér ükapja.
Nem a bér csökken Németországban, hanem az adók és megélhetési költségek nőnek. Azt nem a cégek, hanem a debill politikusok vezénylik.
A szír agysebészeket pont a komcsi szemléletű politika hozta be. Akik eljátsszák a zöldet.
Ami Németországban belül is kiemelkedő életszínvonalat eredmenyezett azok az ipari körzetek. Kellett melózni, de kaptál bőven zsét. Az hogy vkinek lett két yachtja pont lexarom, ha neked is futott a szekér .A szociológia szakos semmirekellők lamentáltak azon nekik miért nincs. A semmire még amit kaptak az is sok volt. De ma ők iranyitjak Németországot. Ezért gyorsul a lejtőn és Európát, minket is fog húzni.

Az NDK választások azt mutatják van remény a fordulatra.
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 447
36 490
113
Az NDK választások azt mutatják van remény a fordulatra.

Nincs esély a fordulatra, az ilyen AfD típusú pártokat karanténba teszik, 50% fölé pedig nem tudnak menni egyedül. De gőzleeresztésre meg a baloldaliak rémisztgetésére jók. Különben meg lettek volna már postaimrézve régen, de legalábbis betiltják őket. Persze lehet alakítani másik pártot helyette...
Az NDK nem reprezentatív Németország egészére, ott kimaradt az a 20+ év agymosás (kb. '68-tól) ami a nyugatiakat érte. (Helyette volt komcsi, de azt kevesen vették komolyan ugye. Azok (és utódaik) szavaznak a Linkére.)
 

Nemerson

Well-Known Member
2018. február 17.
9 831
39 305
113
Nincs esély a fordulatra, az ilyen AfD típusú pártokat karanténba teszik, 50% fölé pedig nem tudnak menni egyedül. De gőzleeresztésre meg a baloldaliak rémisztgetésére jók. Különben meg lettek volna már postaimrézve régen, de legalábbis betiltják őket. Persze lehet alakítani másik pártot helyette...
Az NDK nem reprezentatív Németország egészére, ott kimaradt az a 20+ év agymosás (kb. '68-tól) ami a nyugatiakat érte. (Helyette volt komcsi, de azt kevesen vették komolyan ugye. Azok (és utódaik) szavaznak a Linkére.)
Az AFD- nek össze kéne fognia a BSW- vel akkor talán lenne esélyük hatalomra jutni.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Ranger

Well-Known Member
2021. szeptember 20.
1 524
3 096
113
…..Amióta az USA lerobbantotta az energetikai összeköttetést az oroszokkal, azóta sikerül az amcsi ár ötszöröséért USA LNG-t venni. Ezzel aztán qrvajól jártunk…
2023 januárja óta a piacon(tőzsdei spot) a naturál gáz ára az ukrán háború kitörése előtti szint alatt van.
Ezen a héten a 2020 augusztusi árszínvonalon mozog. Ez uszkve fele a 2022 februári árnak.
A TTF gas (amszterdami tőzsde) árszínvonala kb 2021 nyár végi árszínvonalon mennek a jegyzések, a 2022-es februári árszinvonal kb38-40%-án.

Az amerikai LNG ár(jegyzés) mindig is alacsonyabb volt az európai és ázsiai LNG árnál most is többszörös a különbség, de kisebb mint a háborút megelőző hónapokban volt.
 
  • Tetszik
  • Hűha
Reactions: tonyo and Halfdan

Kávé

Well-Known Member
2022. január 26.
3 885
13 197
113
Kína még egy mozdonyt se tudott az eus/európai szabályoknak megfelelően legyártani.
Talán esetleg akkor olyan licenszt kéne venni, ami megfelel. Pl cseh/német/lengyel/francia/orosz?
A kínai hitel meg olyan, hogy viszik vele az országot is.
Tisztaban vagyok ezekkel de megis nalunk probalkoznak most mar egy ideje.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Kávé

Well-Known Member
2022. január 26.
3 885
13 197
113
Az európai autóipart nem Kína nyirja ki, hanem az Unió
Csak erre a részére reagálnék.
Pontosan az unió saját maga meg az autógyártók azzal, hogy 1-2milliobol ellő állítják a gépjárművet ebbe mar minden bele van számolva és 10-12millióért akarják eladni és mar nyugaton is az atlag ember nehezen tudja azt meg tenni, higy 5evente lecsereli a kocsiat es emiatt be esett a forgalom a profit es maga az ipar elkezdett gyengelkedni erre jonne a kinai auto ami 1-2misibol elloallit majd egy autot az unioban ezaltal nem kell minden szir szart ra fizetni bunti vam 3. Orszagra vonatkozo fincsi osszegeket es azt mondja hogy o a kis profittal is meg elegszik es eladasra kinalja 5millioert es egy kedvezo thm hitellel hogy a kozep osztaly alja is vehessen de ezzel be huznak sok sok ugyfelet stb stb.
Tehat az unio illetve a nyugati autogyarto csgek az elmult evekben sajat magunak astak meg a sirjukat kozben mi is mert az egesz iparunk erre epult az elmult 20 evben es most kapalozunk mint a fuldoklo hogy gyorsan legyen mas tartopillere a gazdasagunknak
 

ZRÍNYI 20!026

Well-Known Member
2017. szeptember 20.
2 469
5 302
113
Bocs, de ott inkább az a gond, hogy adminisztratíve megpróbálják megakadályozni a kínaiak európai piacra bejutását.

Elég nehéz elhinni, hogy azok a kínaiak, akik otthon a világ legkomolyabb gyorsvasúti meg metró hálózatát építették ki az elmúlt negyedszázadban képtelenek megfelelni az itteni szabványoknak.
Ez így lehet, de fog változni valami, ezzel kapcsolatban, jó irányba? Az EU védi a piacát, ahogy az USA, Kína és a többi szereplő is.
A mi érdek érvényesítő képességünkkel kötve hiszem, hogy miattunk lazítanának!
Itt is meglátszik, hogy széllel szemben nem érdemes hugyozni.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 353
96 770
113
2023 januárja óta a piacon(tőzsdei spot) a naturál gáz ára az ukrán háború kitörése előtti szint alatt van.
Ezen a héten a 2020 augusztusi árszínvonalon mozog. Ez uszkve fele a 2022 februári árnak.
A TTF gas (amszterdami tőzsde) árszínvonala kb 2021 nyár végi árszínvonalon mennek a jegyzések, a 2022-es februári árszinvonal kb38-40%-án.

Az amerikai LNG ár(jegyzés) mindig is alacsonyabb volt az európai és ázsiai LNG árnál most is többszörös a különbség, de kisebb mint a háborút megelőző hónapokban volt.
Csakhogy régen az LNG jóval kisebb arányban volt jelen Európában. Ma sokkal nagyobb az aránya, ami versenykeptelenné teszi az ipart. Főleg mert Amerikában alacsonyabb az ára. Ezzel Európa az orosz energia versenyelőnyét Ázsiával elvesztette, Amerikával még hátrányba került.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 353
96 770
113
Csak erre a részére reagálnék.
Pontosan az unió saját maga meg az autógyártók azzal, hogy 1-2milliobol ellő állítják a gépjárművet ebbe mar minden bele van számolva és 10-12millióért akarják eladni és mar nyugaton is az atlag ember nehezen tudja azt meg tenni, higy 5evente lecsereli a kocsiat es emiatt be esett a forgalom a profit es maga az ipar elkezdett gyengelkedni erre jonne a kinai auto ami 1-2misibol elloallit majd egy autot az unioban ezaltal nem kell minden szir szart ra fizetni bunti vam 3. Orszagra vonatkozo fincsi osszegeket es azt mondja hogy o a kis profittal is meg elegszik es eladasra kinalja 5millioert es egy kedvezo thm hitellel hogy a kozep osztaly alja is vehessen de ezzel be huznak sok sok ugyfelet stb stb.
Tehat az unio illetve a nyugati autogyarto csgek az elmult evekben sajat magunak astak meg a sirjukat kozben mi is mert az egesz iparunk erre epult az elmult 20 evben es most kapalozunk mint a fuldoklo hogy gyorsan legyen mas tartopillere a gazdasagunknak
Nem tudom honnan gondolod, hogy a gyártási költségek tízszeres vagy ötszörös árán értékesítik az autókat. Altalaban egyszámjegyű % a nyereség autónként. Kivéve a luxuskategória.
Az Unió milliárd eurós bírságokat szabott ki rájuk, erőltetett egy észszerűtlenül ütemezett elektromos átállást Ezáltal újabb milliárd eurós mentek a gyorsított fejlesztési költségekre, a gyartósorok átépítésére, új beszállítói hálózatra, megtámogattuk Koreát és Kínát milliárd eurókkal, mert az akksit onnan vettük,meuropai kapacitás nem volt.
Eközben mivel erre koncentráltak, lemaradtak az okosautó szoftverfejlesztésben, így most ezt is amerikai cégektől szerzik be, újra milliárdokkal megtámogatva a külföldet. Ezek a pénzek régen Európán belül maradtak.

Ma ennek az az eredménye,ahogy brutális költségmegtakarításokat kell végrehajtani. Annyi öröm van az ürömben, hogy belga, német, nyugati gyartóegysegeket építenek le, gyárakat zárnak be először. Ami komoly pofon lesz a helyieknek, hisz végtére ezt az Uniós politikai elitet ők tartják hatalomban. A VW a szászországi gyáezárásokat csak hétfőn a vasárnapi választás után merte nyilvánosságra hozni. Így is 12%-on végzett a három szövetségi kormanypárt együtt,

Ha az utolsó utáni lábat a kínai nyereséget, amiből az öncsonkítás mellett finanszírozzák a felszinen maradást, is levágja a dillettáns brüsszeli pc litika, akkor marad a Ford-Detroit sorsa Europára,

És új pillért jó lenne, de mi?? Mindenben hátul kullogunk a világpiqcon, Nem látok kitörési pontot, főoeg egy európai háború mellett, ahová szintén százmilliárd eurok kerülnek.
 

Kávé

Well-Known Member
2022. január 26.
3 885
13 197
113
Nem tudom honnan gondolod, hogy a gyártási költségek tízszeres vagy ötszörös árán értékesítik az autókat. Altalaban egyszámjegyű % a nyereség autónként. Kivéve a luxuskategória.
Az Unió milliárd eurós bírságokat szabott ki rájuk, erőltetett egy észszerűtlenül ütemezett elektromos átállást Ezáltal újabb milliárd eurós mentek a gyorsított fejlesztési költségekre, a gyartósorok átépítésére, új beszállítói hálózatra, megtámogattuk Koreát és Kínát milliárd eurókkal, mert az akksit onnan vettük,meuropai kapacitás nem volt.
Eközben mivel erre koncentráltak, lemaradtak az okosautó szoftverfejlesztésben, így most ezt is amerikai cégektől szerzik be, újra milliárdokkal megtámogatva a külföldet. Ezek a pénzek régen Európán belül maradtak.

Ma ennek az az eredménye,ahogy brutális költségmegtakarításokat kell végrehajtani. Annyi öröm van az ürömben, hogy belga, német, nyugati gyartóegysegeket építenek le, gyárakat zárnak be először. Ami komoly pofon lesz a helyieknek, hisz végtére ezt az Uniós politikai elitet ők tartják hatalomban. A VW a szászországi gyáezárásokat csak hétfőn a vasárnapi választás után merte nyilvánosságra hozni. Így is 12%-on végzett a három szövetségi kormanypárt együtt,

Ha az utolsó utáni lábat a kínai nyereséget, amiből az öncsonkítás mellett finanszírozzák a felszinen maradást, is levágja a dillettáns brüsszeli pc litika, akkor marad a Ford-Detroit sorsa Europára,

És új pillért jó lenne, de mi?? Mindenben hátul kullogunk a világpiqcon, Nem látok kitörési pontot, főoeg egy európai háború mellett, ahová szintén százmilliárd eurok kerülnek.
Hidd el tudom mekkora az igazi nyereseg voltam eleget autogyartoknal es nem a ket kezu munkas pihenojeben, az hogy hogyan ugyeskednek a reszvenyesekkel a profit leosztasban aztan ezt hogy jelenitik meg a prezentaciokban/ beszamolokban ok mar kulon muveszetnek tekintik minel kissebb a profit annal tobb unios tamogatast is be tudnak huzn stb stb.
Nehez ipar lenne jo valamilyen szinten fel tamasztani meg ha nem is olyan szinten mint regen volt, igen nyersanyag teren kiszolgaltatottak vagyunk.ja meg ember teren (vannak
Ilyen jellegu folyosi pletykak hogy van efelol terv)
Akkor mezogazdasag teren is nem artana erositeni de ehhez az alfoldi viz gazdalkodasaval is kezdeni kell valamit mert ha igy haladunk onnan meg intenzivebb lesz a termofold majd az alfoldi nepesseg fogyas.
Akkor a kkv szektor ami pl felvezetok mickrocsip teren tudnanak eredmenyesek lenne van sok sok kis ipari terulet amiben van penz.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 353
96 770
113
Hidd el tudom mekkora az igazi nyereseg voltam eleget autogyartoknal es nem a ket kezu munkas pihenojeben, az hogy hogyan ugyeskednek a reszvenyesekkel a profit leosztasban aztan ezt hogy jelenitik meg a prezentaciokban/ beszamolokban ok mar kulon muveszetnek tekintik minel kissebb a profit annal tobb unios tamogatast is be tudnak huzn stb stb.
Nehez ipar lenne jo valamilyen szinten fel tamasztani meg ha nem is olyan szinten mint regen volt, igen nyersanyag teren kiszolgaltatottak vagyunk.ja meg ember teren (vannak
Ilyen jellegu folyosi pletykak hogy van efelol terv)
Akkor mezogazdasag teren is nem artana erositeni de ehhez az alfoldi viz gazdalkodasaval is kezdeni kell valamit mert ha igy haladunk onnan meg intenzivebb lesz a termofold majd az alfoldi nepesseg fogyas.
Akkor a kkv szektor ami pl felvezetok mickrocsip teren tudnanak eredmenyesek lenne van sok sok kis ipari terulet amiben van penz.
A hitbéli kérdésekkel nem tudok foglalkozni.

A mezőgazdaság Európában full versenyképtelen. Hatalmas brüsszeli dotációval még a hazai piacán is lenyomják. Mesterségesen van fenntartva és nem hozott soha nem a is fog tömegeknek jólétet hozni.Nem ismerek olyan mezőgazdasági országot, aki abból lett gazdag.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg and enzo

Kávé

Well-Known Member
2022. január 26.
3 885
13 197
113
A hitbéli kérdésekkel nem tudok foglalkozni.

A mezőgazdaság Európában full versenyképtelen. Hatalmas brüsszeli dotációval még a hazai piacán is lenyomják. Mesterségesen van fenntartva és nem hozott soha nem a is fog tömegeknek jólétet hozni.Nem ismerek olyan mezőgazdasági országot, aki abból lett gazdag.
Nem azt mondom higy joletet hiz meg tomegeket taszit joleti eletbe hanem egy fontos gazdasagi piller lehetne amibol tobb penzt is tudnank facsarni ha jol csinalnank
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 314
34 988
113
A mezőgazdaság Európában full versenyképtelen. Hatalmas brüsszeli dotációval még a hazai piacán is lenyomják. Mesterségesen van fenntartva és nem hozott soha nem a is fog tömegeknek jólétet hozni.Nem ismerek olyan mezőgazdasági országot, aki abból lett gazdag.
Ha a mezőgazdaságba beleveszed a feldolgozó ipart, meg a hozzátartozó gépipart akkor már lehet, hogy megéri...
 

Redgreg

Well-Known Member
2022. április 22.
1 133
4 957
113
A hitbéli kérdésekkel nem tudok foglalkozni.

A mezőgazdaság Európában full versenyképtelen. Hatalmas brüsszeli dotációval még a hazai piacán is lenyomják. Mesterségesen van fenntartva és nem hozott soha nem a is fog tömegeknek jólétet hozni.Nem ismerek olyan mezőgazdasági országot, aki abból lett gazdag.
Én meg igen. Ha épp nem nyugaton migráncskodol, itt élsz benne.
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo and Kávé