Magyarország ipara

Pedig képtelenek hidd már el.....
Mérnökök elszívássávál probálták ecsetelni a dolgot de nem úgy jött össze mint az autóiparban....
Kína jó komcsi országként nagyon sok problémát el tud fedni.
De nagyon sok mindenben tanulnak is...
Egyvalami biztos kínaival üzletelni a zsidó kereskedő se szeret....lehet gondolkodni hogy miért?
Semmiképpen se szabad lefeküdni nekik.... ehelyett itthon a pénzéhes gőg már már "haza" árulás szintjén lefekszik nekik illetve kinyalja a talpúkat.
Az árt meg a gyerekeink és az unokáink fogják megfizetni... Már ha addigra lesz haza.
Nagyon szépen elindult ez az amerikai propi. Kínával nem szabad uzletelni mert rosszul jársz. Ugyanez a propi jött korábban Amerikából csak az oroszokra vonatkozna. Baszott rá Európa és jól járt. Amióta az USA lerobbantotta az energetikai összeköttetést az oroszokkal, azóta sikerül az amcsi ár ötszöröséért USA LNG-t venni. Ezzel aztán qrvajól jártunk, beindultak az európai gyárbezárások. Már áttelepülni innen az USA a is megéri. Csak nem ez volt a cél???

A kínai hitel büdös, bezzeg az amerikai IMF hitel csúcsszuper.,,IMF meg a qrvajó tapasztalatok.
Szal kivel xar üzletelni???
 
Az európai autóipart nem Kína nyirja ki, hanem az Unió saját idióta szabályai. A szabályokat Brüsszelnek meg a tengeren túlról diktálják, ahonnan anno a CO2 kibocsátási hisztivel a hadjáratot indítottak.

A legjobb új Uniós direktíva a kínai elektromos autókra kivetett vám. Ki tiltakozik ellene a legjobban? A Merci meg a VW! Miért, hisz látszólag nekik segít? Mert amit a kínai elektromos autókon üt Brüsszel, azt cserében tízszeresen veri majd le Peking a kínai német autógyárakon.
Miért nagy csapás ez a német autógyáraknqk? Mert a profitjuk döntő része onnan származik. Abból biztositják Németországban Hans emelt bérét.

Mi lesz a következmény?

Ki okozza a bajt? Kína? Akivel kölcsönösen gyümölcsöző és nyereséges volt a viszony?
Vagy az Unió, akitől csak annyit kérne az autóipar, hogy most már kussoljon és szándekosan tovább ne rontsa a helyzetet,
De rontja, mert az Uniós vezetők tengerentúli gazdáinak így jó...
Az uniós Co normákat a német választások után felül fogják vizsgálni...
Mindenféle zöld hiszti ellenére.... Amikor a pénzek esnek ki zsebekből akkor a forgatot köpönyeg csodákra képes...
Az olyan nagy európai cégek mint a Michelin vagy a Renault ezerrel öntik a pénzt pl a H cellákba vagy az új generációs (robbanás és lítium mentes akku cellákba)
A német meg a déli gyárak pedig egy kis kapuval ki lesznek húzva... 2045-50 ig.
Megj már most kína egymagában annyi akksit tud gyártani hogy az egész világon a jelenlegi meg némi plusz gyártással képesek ellátni az autóipari cégeket...
USA meg hagyományosan belső égésű párti de nehogy azt hidd hogy ott se lesz változás... Kicsit később (20 év rá kell számolni) de be fognak indulni.
Igen beleöltünk a jövőnket a "semmibe" mert 3-5 év torpanásal nyugodtan számolni lehet eu szinten. Addigra már olyan gyorsan fejlődik a technológia hogy a most telepített gyárak elavulás szintjére fognak lépni a felhasznált alapanyagok tekintetében...
Pl új lítium mentes akkumulátorok....
Jó lesz ez nekünk? Talán 6-8 év múlva igen... Addig meg frászt....
 
  • Vicces
  • Hűha
Reactions: Kim Philby and vata
Az uniós Co normákat a német választások után felül fogják vizsgálni...
Mindenféle zöld hiszti ellenére.... Amikor a pénzek esnek ki zsebekből akkor a forgatot köpönyeg csodákra képes...
Az olyan nagy európai cégek mint a Michelin vagy a Renault ezerrel öntik a pénzt pl a H cellákba vagy az új generációs (robbanás és lítium mentes akku cellákba)
A német meg a déli gyárak pedig egy kis kapuval ki lesznek húzva... 2045-50 ig.
Megj már most kína egymagában annyi akksit tud gyártani hogy az egész világon a jelenlegi meg némi plusz gyártással képesek ellátni az autóipari cégeket...
USA meg hagyományosan belső égésű párti de nehogy azt hidd hogy ott se lesz változás... Kicsit később (20 év rá kell számolni) de be fognak indulni.
Igen beleöltünk a jövőnket a "semmibe" mert 3-5 év torpanásal nyugodtan számolni lehet eu szinten. Addigra már olyan gyorsan fejlődik a technológia hogy a most telepített gyárak elavulás szintjére fognak lépni a felhasznált alapanyagok tekintetében...
Pl új lítium mentes akkumulátorok....
Jó lesz ez nekünk? Talán 6-8 év múlva igen... Addig meg frászt....
Ha csak egy üzbég szumot kaptam volna minden "forradalmi" "áttörés előtt álló" új akkumlátortechnológiáért, ami nem jött be, most 13500 mrdért alapítanék cégeket. Csak dollárban...
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo and enzo
Tegyük meg tisszességtelen ajánlatunkat...:rolleyes:

Volt pár hete egy reddites hisztikampány a magyar ThyssenKrupp ellen, "szexista toxikus maszkulin légkör" stb. Mondjuk más miatt is szidták a főnökséget.
Hír is volt belőle, meg természetesen a németországi főnökség muszáj volt eljárást indítani ezután

 
Nagyon szépen elindult ez az amerikai propi. Kínával nem szabad uzletelni mert rosszul jársz. Ugyanez a propi jött korábban Amerikából csak az oroszokra vonatkozna. Baszott rá Európa és jól járt. Amióta az USA lerobbantotta az energetikai összeköttetést az oroszokkal, azóta sikerül az amcsi ár ötszöröséért USA LNG-t venni. Ezzel aztán qrvajól jártunk, beindultak az európai gyárbezárások. Már áttelepülni innen az USA a is megéri. Csak nem ez volt a cél???

A kínai hitel büdös, bezzeg az amerikai IMF hitel csúcsszuper.,,IMF meg a qrvajó tapasztalatok.
Szal kivel xar üzletelni???
Édes istenem ki beszélt itt propiról?
Az igazi Kína amit nem látsz mert nem akarsz egy kurvára kizsákmányoló ugyan úgy profit éhes rendszer....komcsi meg minden mázzal leöntve....
Ugyan úgy mint az USA nagy cég és politikai hiénái ....
A bolygón amin élünk két dolog számít a profit és a hatalom minden más dolog másodlagos vagy elhanyagolható tényező....
 
Dehát Hans bére a 70es évek óta csökken.
Esetleg ha a menedzerszemlélelt helyett mondjuk Ford elveit vezetnék vissza, a tulajdonos 22. Yachtja se kerülne veszélybe, mert Hans, akárcsak az öreg Hans meg tudná venni az európai alkatrészekből, európában készült autóját, ami így munkát adna sokaknak, akik szintén meg tudnák venni, és talán még gyerekek is lennének, így nem lenne szükség a szír agysebészekre.
De rendes "tulajdonos"szemléletűként, te se tudod elképzelni, hogy esetleg a tulajdonos érdeke nem egyenlő se az állam, se a munkások érdekeivel, illetve el tudod, de automatikusan úgy vagy vele, hogy a tulaj magánrepülője fontosabb, mint az, hogy Hans lassan rosszabbul él, mint a Zsellér ükapja.
Nem a bér csökken Németországban, hanem az adók és megélhetési költségek nőnek. Azt nem a cégek, hanem a debill politikusok vezénylik.
A szír agysebészeket pont a komcsi szemléletű politika hozta be. Akik eljátsszák a zöldet.
Ami Németországban belül is kiemelkedő életszínvonalat eredmenyezett azok az ipari körzetek. Kellett melózni, de kaptál bőven zsét. Az hogy vkinek lett két yachtja pont lexarom, ha neked is futott a szekér .A szociológia szakos semmirekellők lamentáltak azon nekik miért nincs. A semmire még amit kaptak az is sok volt. De ma ők iranyitjak Németországot. Ezért gyorsul a lejtőn és Európát, minket is fog húzni.

Az NDK választások azt mutatják van remény a fordulatra.
 
Az NDK választások azt mutatják van remény a fordulatra.

Nincs esély a fordulatra, az ilyen AfD típusú pártokat karanténba teszik, 50% fölé pedig nem tudnak menni egyedül. De gőzleeresztésre meg a baloldaliak rémisztgetésére jók. Különben meg lettek volna már postaimrézve régen, de legalábbis betiltják őket. Persze lehet alakítani másik pártot helyette...
Az NDK nem reprezentatív Németország egészére, ott kimaradt az a 20+ év agymosás (kb. '68-tól) ami a nyugatiakat érte. (Helyette volt komcsi, de azt kevesen vették komolyan ugye. Azok (és utódaik) szavaznak a Linkére.)
 
Nincs esély a fordulatra, az ilyen AfD típusú pártokat karanténba teszik, 50% fölé pedig nem tudnak menni egyedül. De gőzleeresztésre meg a baloldaliak rémisztgetésére jók. Különben meg lettek volna már postaimrézve régen, de legalábbis betiltják őket. Persze lehet alakítani másik pártot helyette...
Az NDK nem reprezentatív Németország egészére, ott kimaradt az a 20+ év agymosás (kb. '68-tól) ami a nyugatiakat érte. (Helyette volt komcsi, de azt kevesen vették komolyan ugye. Azok (és utódaik) szavaznak a Linkére.)
Az AFD- nek össze kéne fognia a BSW- vel akkor talán lenne esélyük hatalomra jutni.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
…..Amióta az USA lerobbantotta az energetikai összeköttetést az oroszokkal, azóta sikerül az amcsi ár ötszöröséért USA LNG-t venni. Ezzel aztán qrvajól jártunk…
2023 januárja óta a piacon(tőzsdei spot) a naturál gáz ára az ukrán háború kitörése előtti szint alatt van.
Ezen a héten a 2020 augusztusi árszínvonalon mozog. Ez uszkve fele a 2022 februári árnak.
A TTF gas (amszterdami tőzsde) árszínvonala kb 2021 nyár végi árszínvonalon mennek a jegyzések, a 2022-es februári árszinvonal kb38-40%-án.

Az amerikai LNG ár(jegyzés) mindig is alacsonyabb volt az európai és ázsiai LNG árnál most is többszörös a különbség, de kisebb mint a háborút megelőző hónapokban volt.
 
  • Tetszik
  • Hűha
Reactions: tonyo and Halfdan
Kína még egy mozdonyt se tudott az eus/európai szabályoknak megfelelően legyártani.
Talán esetleg akkor olyan licenszt kéne venni, ami megfelel. Pl cseh/német/lengyel/francia/orosz?
A kínai hitel meg olyan, hogy viszik vele az országot is.
Tisztaban vagyok ezekkel de megis nalunk probalkoznak most mar egy ideje.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Az európai autóipart nem Kína nyirja ki, hanem az Unió
Csak erre a részére reagálnék.
Pontosan az unió saját maga meg az autógyártók azzal, hogy 1-2milliobol ellő állítják a gépjárművet ebbe mar minden bele van számolva és 10-12millióért akarják eladni és mar nyugaton is az atlag ember nehezen tudja azt meg tenni, higy 5evente lecsereli a kocsiat es emiatt be esett a forgalom a profit es maga az ipar elkezdett gyengelkedni erre jonne a kinai auto ami 1-2misibol elloallit majd egy autot az unioban ezaltal nem kell minden szir szart ra fizetni bunti vam 3. Orszagra vonatkozo fincsi osszegeket es azt mondja hogy o a kis profittal is meg elegszik es eladasra kinalja 5millioert es egy kedvezo thm hitellel hogy a kozep osztaly alja is vehessen de ezzel be huznak sok sok ugyfelet stb stb.
Tehat az unio illetve a nyugati autogyarto csgek az elmult evekben sajat magunak astak meg a sirjukat kozben mi is mert az egesz iparunk erre epult az elmult 20 evben es most kapalozunk mint a fuldoklo hogy gyorsan legyen mas tartopillere a gazdasagunknak
 
Bocs, de ott inkább az a gond, hogy adminisztratíve megpróbálják megakadályozni a kínaiak európai piacra bejutását.

Elég nehéz elhinni, hogy azok a kínaiak, akik otthon a világ legkomolyabb gyorsvasúti meg metró hálózatát építették ki az elmúlt negyedszázadban képtelenek megfelelni az itteni szabványoknak.
Ez így lehet, de fog változni valami, ezzel kapcsolatban, jó irányba? Az EU védi a piacát, ahogy az USA, Kína és a többi szereplő is.
A mi érdek érvényesítő képességünkkel kötve hiszem, hogy miattunk lazítanának!
Itt is meglátszik, hogy széllel szemben nem érdemes hugyozni.
 
2023 januárja óta a piacon(tőzsdei spot) a naturál gáz ára az ukrán háború kitörése előtti szint alatt van.
Ezen a héten a 2020 augusztusi árszínvonalon mozog. Ez uszkve fele a 2022 februári árnak.
A TTF gas (amszterdami tőzsde) árszínvonala kb 2021 nyár végi árszínvonalon mennek a jegyzések, a 2022-es februári árszinvonal kb38-40%-án.

Az amerikai LNG ár(jegyzés) mindig is alacsonyabb volt az európai és ázsiai LNG árnál most is többszörös a különbség, de kisebb mint a háborút megelőző hónapokban volt.
Csakhogy régen az LNG jóval kisebb arányban volt jelen Európában. Ma sokkal nagyobb az aránya, ami versenykeptelenné teszi az ipart. Főleg mert Amerikában alacsonyabb az ára. Ezzel Európa az orosz energia versenyelőnyét Ázsiával elvesztette, Amerikával még hátrányba került.
 
Csak erre a részére reagálnék.
Pontosan az unió saját maga meg az autógyártók azzal, hogy 1-2milliobol ellő állítják a gépjárművet ebbe mar minden bele van számolva és 10-12millióért akarják eladni és mar nyugaton is az atlag ember nehezen tudja azt meg tenni, higy 5evente lecsereli a kocsiat es emiatt be esett a forgalom a profit es maga az ipar elkezdett gyengelkedni erre jonne a kinai auto ami 1-2misibol elloallit majd egy autot az unioban ezaltal nem kell minden szir szart ra fizetni bunti vam 3. Orszagra vonatkozo fincsi osszegeket es azt mondja hogy o a kis profittal is meg elegszik es eladasra kinalja 5millioert es egy kedvezo thm hitellel hogy a kozep osztaly alja is vehessen de ezzel be huznak sok sok ugyfelet stb stb.
Tehat az unio illetve a nyugati autogyarto csgek az elmult evekben sajat magunak astak meg a sirjukat kozben mi is mert az egesz iparunk erre epult az elmult 20 evben es most kapalozunk mint a fuldoklo hogy gyorsan legyen mas tartopillere a gazdasagunknak
Nem tudom honnan gondolod, hogy a gyártási költségek tízszeres vagy ötszörös árán értékesítik az autókat. Altalaban egyszámjegyű % a nyereség autónként. Kivéve a luxuskategória.
Az Unió milliárd eurós bírságokat szabott ki rájuk, erőltetett egy észszerűtlenül ütemezett elektromos átállást Ezáltal újabb milliárd eurós mentek a gyorsított fejlesztési költségekre, a gyartósorok átépítésére, új beszállítói hálózatra, megtámogattuk Koreát és Kínát milliárd eurókkal, mert az akksit onnan vettük,meuropai kapacitás nem volt.
Eközben mivel erre koncentráltak, lemaradtak az okosautó szoftverfejlesztésben, így most ezt is amerikai cégektől szerzik be, újra milliárdokkal megtámogatva a külföldet. Ezek a pénzek régen Európán belül maradtak.

Ma ennek az az eredménye,ahogy brutális költségmegtakarításokat kell végrehajtani. Annyi öröm van az ürömben, hogy belga, német, nyugati gyartóegysegeket építenek le, gyárakat zárnak be először. Ami komoly pofon lesz a helyieknek, hisz végtére ezt az Uniós politikai elitet ők tartják hatalomban. A VW a szászországi gyáezárásokat csak hétfőn a vasárnapi választás után merte nyilvánosságra hozni. Így is 12%-on végzett a három szövetségi kormanypárt együtt,

Ha az utolsó utáni lábat a kínai nyereséget, amiből az öncsonkítás mellett finanszírozzák a felszinen maradást, is levágja a dillettáns brüsszeli pc litika, akkor marad a Ford-Detroit sorsa Europára,

És új pillért jó lenne, de mi?? Mindenben hátul kullogunk a világpiqcon, Nem látok kitörési pontot, főoeg egy európai háború mellett, ahová szintén százmilliárd eurok kerülnek.
 
Nem tudom honnan gondolod, hogy a gyártási költségek tízszeres vagy ötszörös árán értékesítik az autókat. Altalaban egyszámjegyű % a nyereség autónként. Kivéve a luxuskategória.
Az Unió milliárd eurós bírságokat szabott ki rájuk, erőltetett egy észszerűtlenül ütemezett elektromos átállást Ezáltal újabb milliárd eurós mentek a gyorsított fejlesztési költségekre, a gyartósorok átépítésére, új beszállítói hálózatra, megtámogattuk Koreát és Kínát milliárd eurókkal, mert az akksit onnan vettük,meuropai kapacitás nem volt.
Eközben mivel erre koncentráltak, lemaradtak az okosautó szoftverfejlesztésben, így most ezt is amerikai cégektől szerzik be, újra milliárdokkal megtámogatva a külföldet. Ezek a pénzek régen Európán belül maradtak.

Ma ennek az az eredménye,ahogy brutális költségmegtakarításokat kell végrehajtani. Annyi öröm van az ürömben, hogy belga, német, nyugati gyartóegysegeket építenek le, gyárakat zárnak be először. Ami komoly pofon lesz a helyieknek, hisz végtére ezt az Uniós politikai elitet ők tartják hatalomban. A VW a szászországi gyáezárásokat csak hétfőn a vasárnapi választás után merte nyilvánosságra hozni. Így is 12%-on végzett a három szövetségi kormanypárt együtt,

Ha az utolsó utáni lábat a kínai nyereséget, amiből az öncsonkítás mellett finanszírozzák a felszinen maradást, is levágja a dillettáns brüsszeli pc litika, akkor marad a Ford-Detroit sorsa Europára,

És új pillért jó lenne, de mi?? Mindenben hátul kullogunk a világpiqcon, Nem látok kitörési pontot, főoeg egy európai háború mellett, ahová szintén százmilliárd eurok kerülnek.
Hidd el tudom mekkora az igazi nyereseg voltam eleget autogyartoknal es nem a ket kezu munkas pihenojeben, az hogy hogyan ugyeskednek a reszvenyesekkel a profit leosztasban aztan ezt hogy jelenitik meg a prezentaciokban/ beszamolokban ok mar kulon muveszetnek tekintik minel kissebb a profit annal tobb unios tamogatast is be tudnak huzn stb stb.
Nehez ipar lenne jo valamilyen szinten fel tamasztani meg ha nem is olyan szinten mint regen volt, igen nyersanyag teren kiszolgaltatottak vagyunk.ja meg ember teren (vannak
Ilyen jellegu folyosi pletykak hogy van efelol terv)
Akkor mezogazdasag teren is nem artana erositeni de ehhez az alfoldi viz gazdalkodasaval is kezdeni kell valamit mert ha igy haladunk onnan meg intenzivebb lesz a termofold majd az alfoldi nepesseg fogyas.
Akkor a kkv szektor ami pl felvezetok mickrocsip teren tudnanak eredmenyesek lenne van sok sok kis ipari terulet amiben van penz.
 
Hidd el tudom mekkora az igazi nyereseg voltam eleget autogyartoknal es nem a ket kezu munkas pihenojeben, az hogy hogyan ugyeskednek a reszvenyesekkel a profit leosztasban aztan ezt hogy jelenitik meg a prezentaciokban/ beszamolokban ok mar kulon muveszetnek tekintik minel kissebb a profit annal tobb unios tamogatast is be tudnak huzn stb stb.
Nehez ipar lenne jo valamilyen szinten fel tamasztani meg ha nem is olyan szinten mint regen volt, igen nyersanyag teren kiszolgaltatottak vagyunk.ja meg ember teren (vannak
Ilyen jellegu folyosi pletykak hogy van efelol terv)
Akkor mezogazdasag teren is nem artana erositeni de ehhez az alfoldi viz gazdalkodasaval is kezdeni kell valamit mert ha igy haladunk onnan meg intenzivebb lesz a termofold majd az alfoldi nepesseg fogyas.
Akkor a kkv szektor ami pl felvezetok mickrocsip teren tudnanak eredmenyesek lenne van sok sok kis ipari terulet amiben van penz.
A hitbéli kérdésekkel nem tudok foglalkozni.

A mezőgazdaság Európában full versenyképtelen. Hatalmas brüsszeli dotációval még a hazai piacán is lenyomják. Mesterségesen van fenntartva és nem hozott soha nem a is fog tömegeknek jólétet hozni.Nem ismerek olyan mezőgazdasági országot, aki abból lett gazdag.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg and enzo
A hitbéli kérdésekkel nem tudok foglalkozni.

A mezőgazdaság Európában full versenyképtelen. Hatalmas brüsszeli dotációval még a hazai piacán is lenyomják. Mesterségesen van fenntartva és nem hozott soha nem a is fog tömegeknek jólétet hozni.Nem ismerek olyan mezőgazdasági országot, aki abból lett gazdag.
Nem azt mondom higy joletet hiz meg tomegeket taszit joleti eletbe hanem egy fontos gazdasagi piller lehetne amibol tobb penzt is tudnank facsarni ha jol csinalnank
 
A mezőgazdaság Európában full versenyképtelen. Hatalmas brüsszeli dotációval még a hazai piacán is lenyomják. Mesterségesen van fenntartva és nem hozott soha nem a is fog tömegeknek jólétet hozni.Nem ismerek olyan mezőgazdasági országot, aki abból lett gazdag.
Ha a mezőgazdaságba beleveszed a feldolgozó ipart, meg a hozzátartozó gépipart akkor már lehet, hogy megéri...
 
A hitbéli kérdésekkel nem tudok foglalkozni.

A mezőgazdaság Európában full versenyképtelen. Hatalmas brüsszeli dotációval még a hazai piacán is lenyomják. Mesterségesen van fenntartva és nem hozott soha nem a is fog tömegeknek jólétet hozni.Nem ismerek olyan mezőgazdasági országot, aki abból lett gazdag.
Én meg igen. Ha épp nem nyugaton migráncskodol, itt élsz benne.
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo and Kávé