Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 532
97 531
113
Ez jó hír nekünk! Reményeim szerint jönnek majd a kínai és német gyártók/gyártási kapacitások Magyarországra.
Nagyon nem jó hír nekünk. Nem vagyok benne biztos, hogy minden német autogyár túléli. Nagyon komoly öncsonkító intézkedések vannak folyamatban. Gyárbezárások, tömeges elbocsátások, 20-30%-os költségmegtakarítások. Sorban állítják le az új projekteket, szántják be az új modelleket. És a kínai büntetőintézkedések erre fognak rájönni. Ez szépen megy végig a beszállítói láncon.

A morbid az, hogy a kínai piacot ettől függetlenül is elveszítjük, csak ez a folyamat fog vészesen felgyorsulni és a csökkenő nyereséget sem fogjuk tudni kihozni.

Persze ha jönnek a kínai autogyárak át lehet majd állni. De ez az átmenet , 4-5 év azért fájni fog. Meg ki tudja Ursula kollaboráns klubja mit fog még kitalálni, amivel azt is megfúrja
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 532
97 531
113
Szerintem nagyon félrevisz az a gondolat, hogy minden mögött csak és kizárólag az amerikaiak lehetnek.
Kényelmes álláspont de túlegyszerűsíti a helyzetet.
Akkor mi áll a háttérben??
Ha az európai ipar és a munkavállalói szakszervezetek ezt nem kérik, sőt tiltakoznak, mégis látszólag az érdekükben a politika ezt teszi??

Ki nyer rajta ha gazdasági háború lesz Kína és az Unió közt?? Közben a kínai Tesla gyár meg okádja szankciomentesen az autókat a kínai piacra.
 

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
12 485
36 409
113
https://www.portfolio.hu/gazdasag/20241001/bajban-a-dunaferr-megjott-a-ceg-reakcioja-713637
"Az ISD Power energiaszolgáltató felszámolási eljárást kezdeményezett a Liberty Steel tulajdonában álló Dunarolling Dunai Vasmű Kft-vel szemben az illetékes törvényszéknél és ideiglenes vagyonfelügyelő kirendelését kérte a törvényszéktől. Az ügyben a Nemzetgazdasági Minisztérium is megszólalt és kedd este megkeresésünkre a Liberty Dunaújváros is válaszolt. A cég azzal érvel: hanyatlik az acélpiac és bizonytalan az európai acélipar helyzete, valamint ezzel összefüggésben nem sikerült új működőtőkét szereznie a magyar bankoktól. Azt is hangsúlyozza, hogy az ISD Power által indított intézkedés vitatott."
Nagy Márton, kinyitja a bukszát...
Ez komolytalan..."bérfestő"! Noooo0ómális? Ki akar annyi bért festeni....?
 

Busho3301

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2021. április 26.
2 931
12 706
113
és a munkavállalói szakszervezetek ezt nem kérik, sőt tiltakoznak, mégis látszólag az érdekükben a politika ezt teszi??
Neked úgy tűnik, hogy érdekelnek valakit a munkavállalók? Úgy általában.

Ki nyer rajta ha gazdasági háború lesz Kína és az Unió közt?? Közben a kínai Tesla gyár meg okádja szankciomentesen az autókat a kínai piacra.
Ha megnézed attól tartanak nagyon, hogy a kínai elektromos autók kitiltására egy választ tud adni Kína ami termékkörben és értékben emellé állítható és nincs belőle arcvesztés, ez pedig a német prémium autókat érinti. A többiek nem is verik az asztalt túlzottan.
Nem ismerem a kínai fogyasztási szokásokat a szegmensben de nem hiszem, hogy a kitiltott német prémium autók és az elektromos Tesla egymást helyettesítő, közvetlen konkurensek lennének.

Európában az elektromos autózás eleve a grid miatt bukásgyanús 4-5 év múlva. Ha addig letérdel a német autóipar, a többiek nagyon szívesen át fogják venni a helyét, addig meg mivel kisebb a kínai függőség, kibírják úgy ahogy eddig.

Tehát ha egy EU-n belüli gazdasági érdeket feltételezünk a háttérben szerintem nem lőhetünk nagyon mellé.
Ezzel párhuzamosan van egy biztonságpolitikai sakktábla is amibe beilleszthető a történet. A lengyelek biztonságpolitikai célkitűzései és cselekedetei (Nyugat-Ukrajna, Északi Áramlat körüli sunyulás, nyilvánvalóan nem az oroszok ellen összerakott haderőfejlesztés, stb.) már utalnak egy eltolódásra az erőtérben. A jól beágyazott G. Friedman tizenéve beszél Intermariumról ami egyik lényege az európai gazdasági húzóerő keletre tolása egy új, 70 millió főtől életképes kelet-európai területre... S akkor most vegyük fel térképre a szankciós szavazatok megoszlását... új mag + támogatók igen, német tengely nem, kivárók tartózkodnak.

A magyar ipar most egy nagyon rossz helyzetbe kerül, hosszabb távon ezzel a berendezkedéssel akkor is, ha a német autógyártók lobbija ideiglenes eredményeket tud elérni. A világ változik, az erőterek tolódnak és a piacokhoz való hozzáférés nem állandó, ezt megtapasztalni kemény lesz.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 316
60 787
113
Ha megnézed attól tartanak nagyon, hogy a kínai elektromos autók kitiltására egy választ tud adni Kína

Amúgy nagyon könnyű lenne kivédeni a kínai terjeszkedést.
Megállunk Euro6-nál, és kivezetjük a "kötelező" vezetés támogató rendszereket, hogy csak opcionálisak legyenek.
És végül megszüntetjük a Co2 büntető kvótát a kocsiknál.
Hirtelen 30%-ot esne az új autók ára, érdemes lenne őket megvenni, az elektromos meg sosem lesz vele versenyképes. Az elektromos autók 2030-as kötelezővé tétele a legnagyobb hülyeség amit ki bírtak találni!
Szóval ezt a sok kommancs hülyeséget elfelejtik, és hirtelen kína nem lesz versenyképes...
(Remélem igaza lesz a mikronnak és 3 éven belül eltűnik ez a b*zi EU)
 

Rferi66

Well-Known Member
2020. február 14.
2 828
5 957
113
Nagyon nem jó hír nekünk. Nem vagyok benne biztos, hogy minden német autogyár túléli. Nagyon komoly öncsonkító intézkedések vannak folyamatban. Gyárbezárások, tömeges elbocsátások, 20-30%-os költségmegtakarítások. Sorban állítják le az új projekteket, szántják be az új modelleket. És a kínai büntetőintézkedések erre fognak rájönni. Ez szépen megy végig a beszállítói láncon.

A morbid az, hogy a kínai piacot ettől függetlenül is elveszítjük, csak ez a folyamat fog vészesen felgyorsulni és a csökkenő nyereséget sem fogjuk tudni kihozni.

Persze ha jönnek a kínai autogyárak át lehet majd állni. De ez az átmenet , 4-5 év azért fájni fog. Meg ki tudja Ursula kollaboráns klubja mit fog még kitalálni, amivel azt is megfúrja
Nekünk nem jó hír, mert nagyon a kínai vonalra álltunk át.

Egyébként viszont a józan ész győzött. A kínai piacról ki fogják szorítani az európai gyártókat, csak a tempó a kérdés. Ez már javában folyik. (Ugyanaz lesz, mint a mobil telefonoknál.) Ha emellé még elveszítik az európai piacot is, akkor lehúzhatják a rolót. Persze a cégvezetők tiltakoznak, mert ők kb. az év végi bónuszig tekintenek előre. De ha meg akarjuk tartani az európai autóipart, akkor nincs más megoldás lépni kell.
 
  • Tetszik
Reactions: Redgreg

Redgreg

Well-Known Member
2022. április 22.
1 133
4 971
113
Nagyon nem jó hír nekünk. Nem vagyok benne biztos, hogy minden német autogyár túléli. Nagyon komoly öncsonkító intézkedések vannak folyamatban. Gyárbezárások, tömeges elbocsátások, 20-30%-os költségmegtakarítások. Sorban állítják le az új projekteket, szántják be az új modelleket. És a kínai büntetőintézkedések erre fognak rájönni. Ez szépen megy végig a beszállítói láncon.

A morbid az, hogy a kínai piacot ettől függetlenül is elveszítjük, csak ez a folyamat fog vészesen felgyorsulni és a csökkenő nyereséget sem fogjuk tudni kihozni.

Persze ha jönnek a kínai autogyárak át lehet majd állni. De ez az átmenet , 4-5 év azért fájni fog. Meg ki tudja Ursula kollaboráns klubja mit fog még kitalálni, amivel azt is megfúrja
Akkor fizessünk az európai munkásnak, aki így megveszi az európai autót, elviszi az európai szervízbe, ahol másik európai munkások kapnak fizetést, akik szintén vesznek európai autót, amiket az európai mérnökök fejlesztenek tovább, mivel az európai vevőkért kell versenyezni, nem ázsiaiakért, akik ha valami európai akkor akkor is megveszik, ha nincs rajta semmi új, és máris eljutunk odáig, hogy a kínai szar soha nem is tud labdába rúgni európában, viszont a kínai nép megint lenyom egy boxerlázadást, mert nem jut hozzá az európai árukhoz.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 532
97 531
113
Nekünk nem jó hír, mert nagyon a kínai vonalra álltunk át.

Egyébként viszont a józan ész győzött. A kínai piacról ki fogják szorítani az európai gyártókat, csak a tempó a kérdés. Ez már javában folyik. (Ugyanaz lesz, mint a mobil telefonoknál.) Ha emellé még elveszítik az európai piacot is, akkor lehúzhatják a rolót. Persze a cégvezetők tiltakoznak, mert ők kb. az év végi bónuszig tekintenek előre. De ha meg akarjuk tartani az európai autóipart, akkor nincs más megoldás lépni kell.
Sztem félreérted. A magyarországi kínai akkumulátor és jövőbeli kínai autogyárakat ez nem érinti. Ebből a szempontból nekünk kedvező a törvény. Hisz az Uniós piacra nem Kínából hozzák be a BYD-t, hanem Szegedről. Sőt ez a törvény arra ösztönzi majd a BYD-t, hogy az akksigyárat is hozzá Európába.

Szal a kínai autók ellen csak rövid távon véd. Viszont a károk azonnaliak. A kiszámítható kínai ellenintezkedések ellehetetnítik majd az európai autók kínai értékesítését és az európai ipar kínai leanyvállalatait is szankciókkal fogják súlytani. De ha egyszerűen megtiltják a kooperációt, az is durva lesz, hisz a kínai akksikkal nem fognak tudni versenyezni és felgyorsul a háttérbe szorulásuk az europainál kétszer akkor kínai piacon.

Akkor győzött volna a józan ész, ha figyelembe veszik a német ipar érdekeit. A német kormány nem véletlen hogy Nemmel szavazott.
A német ipar szárnyalása és ez húzta fel Kelet-Europat, minket is, a jó orosz és kínai befeketésekre, üzleti kapcsolatokra épült.

Ezt az USA az ukrán háborúval, a szankciókkal, gázvezeték felrobbantásával és az indulo kínai kereskedelmi háborúval kinyîrta. Nyugodtan le lehet írni, hogy az USA, mert az csak a felszin, hogy a kollaboráns lengyel külügyminiszter Sikorsky, vagy a szintén Európát eláruló Ursula nyomja meg a gombot. A kezüket Amerika vezeti.

Év végi bónusz meg már most se lesz, hát még ez után. Ez egy olyansegítség, amiből senki nem kér, de a háttérben vki röhög.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 532
97 531
113
Neked úgy tűnik, hogy érdekelnek valakit a munkavállalók? Úgy általában.
Az egy dolog, de azért az érdekes, hogy legnagyobb német autóipari szakszervezet tiltakozott az Uniós döntés ellen. Pedig a mese, hogy ez az ő érdekeiket szolgálja.

Ha megnézed attól tartanak nagyon, hogy a kínai elektromos autók kitiltására egy választ tud adni Kína ami termékkörben és értékben emellé állítható és nincs belőle arcvesztés, ez pedig a német prémium autókat érinti. A többiek nem is verik az asztalt túlzottan.
Nem ismerem a kínai fogyasztási szokásokat a szegmensben de nem hiszem, hogy a kitiltott német prémium autók és az elektromos Tesla egymást helyettesítő, közvetlen konkurensek lennének.
A német autóipar nyereségének 40-50%-át a kínai piac adja. Ebből tartják fent a németországi prémium melós fizetéseket.
Valóban az olasz és francia autogyártókat ez az intézkedés kevésbé érinti, mert ők lemaradtak és nem léptek be időben a kínai piacra, ma meg már nem tudnak, mert gombamód nőnek ki a semmiből az új kínai autogyárak. Bár a közös német -francia beszállítói hálózat destabilizálása miatt, az ő autóik minősége is romlani fog, de persze renénykedhetnek abban, hogy más kárán legalább az európai piacon nyernek

A kínai piacon nem a Tesla az elsődleges versenytárs, csak azért említettem, mert ők nem rúgják az öngólokat szemben velünk .
Az új kínai autogyártók a riválisok, de ez a verseny már eldőlt. Európának ott marad a második vonal vagy lejjebb. De az esés lehet gyors és lassîtható. Ma sztem gyorsítottunk....pedig aki időt nyer, néha életét nyer

Európában az elektromos autózás eleve a grid miatt bukásgyanús 4-5 év múlva. Ha addig letérdel a német autóipar, a többiek nagyon szívesen át fogják venni a helyét, addig meg mivel kisebb a kínai függőség, kibírják úgy ahogy eddig.

Tehát ha egy EU-n belüli gazdasági érdeket feltételezünk a háttérben szerintem nem lőhetünk nagyon mellé.
Ezzel párhuzamosan van egy biztonságpolitikai sakktábla is amibe beilleszthető a történet. A lengyelek biztonságpolitikai célkitűzései és cselekedetei (Nyugat-Ukrajna, Északi Áramlat körüli sunyulás, nyilvánvalóan nem az oroszok ellen összerakott haderőfejlesztés, stb.) már utalnak egy eltolódásra az erőtérben. A jól beágyazott G. Friedman tizenéve beszél Intermariumról ami egyik lényege az európai gazdasági húzóerő keletre tolása egy új, 70 millió főtől életképes kelet-európai területre... S akkor most vegyük fel térképre a szankciós szavazatok megoszlását... új mag + támogatók igen, német tengely nem, kivárók tartózkodnak.
Az elektromos átmenet, ilyen erőltetett ütemben csak állami dotációval megy, főleg a hiányzó infrastruktúra miatt. . Kár, hogy előtte erre kellett mkinek feltenni a tétet. Ez volt az Unió első fasza döntése, amikor szankcionálták a gyártókat a CO2 kibocsátás függvényében. Évente tömte tele a Fiat Musk zsebét, hogy kvótát vegyen. A VW meg tejelte a bírságot. Volt hogy decemberben azért nem gyártott, mert hátha nem lépi túl a limitet. Jah és vesszük a koreai, kínai akksit, ahelyett hogy itthon gyártanánk motorokat. Majd ha vki akksigyárat épít jön a zöld lobbi, aki erőltette az elektromos átmenetet, hogy jah, bocs elektromotor legyen, de akksigyár ne. WTF???

Jó a lengyel terv, de miből élnek? A német autoiparból, mint Kelet-Europában szinte mki. Illetve ez úgy lengyel terv, ahogy te is írtad. Nem lengyel, amcsi!! A lengyelek csak eszközök.

A szavazati arányban van ilyen taktikázás. Kivéve a a cseh és lengyel szavazatot. Akik a saját iparuk ellen szavaztak. Nagy gratula!!
A magyar ipar most egy nagyon rossz helyzetbe kerül, hosszabb távon ezzel a berendezkedéssel akkor is, ha a német autógyártók lobbija ideiglenes eredményeket tud elérni. A világ változik, az erőterek tolódnak és a piacokhoz való hozzáférés nem állandó, ezt megtapasztalni kemény lesz.
Ezt értem. De azt nem hogy hol a német politika önvédelmi reflexe?? Hányszor törlik még bele saját szövetségeseik a lábuk, hogy felemeljék a fejük??? Addig megy majd az alázás, amíg újraéljük az 1930-as éveket??? Jó terv!!!

Mert mi itt nem számítunk. Ráadásul a kínai ipar akár ide is desszantolhat. Csak miért kell ez a vagy-vagy, ha lehetne is-is. Szépen összekapcsolva a kínai és német ipar akár itthon. Ezen mki nyert volna, kivéve Friedman súgói...
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 532
97 531
113
Akkor fizessünk az európai munkásnak, aki így megveszi az európai autót, elviszi az európai szervízbe, ahol másik európai munkások kapnak fizetést, akik szintén vesznek európai autót, amiket az európai mérnökök fejlesztenek tovább, mivel az európai vevőkért kell versenyezni, nem ázsiaiakért, akik ha valami európai akkor akkor is megveszik, ha nincs rajta semmi új, és máris eljutunk odáig, hogy a kínai szar soha nem is tud labdába rúgni európában, viszont a kínai nép megint lenyom egy boxerlázadást, mert nem jut hozzá az európai árukhoz.
Az európai melós jól meg van fizetve. Vette is az európai autókat. Most hogy ilyen jól meg lesz védve meló nélkül kevesebbet fog venni. Ez egy működő rendszer volt, ahol Kínán Európa, a gyárak, a melós is qrvasokat nyert. Ahogy az olcsó orosz energián is.

Most az USA érdekei szerint ezek a szálak mind elvágásra kerülnek.
 
  • Vicces
Reactions: Redgreg

Rferi66

Well-Known Member
2020. február 14.
2 828
5 957
113
Sztem félreérted. A magyarországi kínai akkumulátor és jövőbeli kínai autogyárakat ez nem érinti. Ebből a szempontból nekünk kedvező a törvény. Hisz az Uniós piacra nem Kínából hozzák be a BYD-t, hanem Szegedről. Sőt ez a törvény arra ösztönzi majd a BYD-t, hogy az akksigyárat is hozzá Európába.

Szal a kínai autók ellen csak rövid távon véd. Viszont a károk azonnaliak. A kiszámítható kínai ellenintezkedések ellehetetnítik majd az európai autók kínai értékesítését és az európai ipar kínai leanyvállalatait is szankciókkal fogják súlytani. De ha egyszerűen megtiltják a kooperációt, az is durva lesz, hisz a kínai akksikkal nem fognak tudni versenyezni és felgyorsul a háttérbe szorulásuk az europainál kétszer akkor kínai piacon.
Ha ez nekünk jó, akkor miért szavaztunk ellene?

Szerintem azért, mert tudjuk hogy ez csak az első lépés, és ha kell jönnek az újabb korlátozások. Ha nem lépnek, akkor az európai autóipar a mobiltelefon gyártás sorsára jut és megszűnik. A kínaiak nem a nyugati szabályok szerint játszanak. Ha így próbálsz velük versenyezni, akkor veszítesz.

Egyébként meg:

"A kínai kormány a Bloomberg értesülései szerint nemrég felszólította a hazai elektromosautó-gyártókat, hogy a technológiát, illetve a főbb alkatrészek gyártását ne vigyék ki Kínából, befektetéseiket előre engedélyeztessék az ipari és információs technológiai minisztériummal, és külföldön legfeljebb összeszerelő-üzemeket létesítsenek."

 
  • Tetszik
Reactions: Redgreg

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 532
97 531
113
Ha ez nekünk jó, akkor miért szavaztunk ellene?
Ebben jobb, másban rossz és sok kárt okoz
Szerintem azért, mert tudjuk hogy ez csak az első lépés, és ha kell jönnek az újabb korlátozások. Ha nem lépnek, akkor az európai autóipar a mobiltelefon gyártás sorsára jut és megszűnik. A kínaiak nem a nyugati szabályok szerint játszanak. Ha így próbálsz velük versenyezni, akkor veszítesz.
Mik a nyugati szabályok?? Ma ez, holnap az. Most írja át napról napra Washington a szabályokat.

Egyébként meg:

"A kínai kormány a Bloomberg értesülései szerint nemrég felszólította a hazai elektromosautó-gyártókat, hogy a technológiát, illetve a főbb alkatrészek gyártását ne vigyék ki Kínából, befektetéseiket előre engedélyeztessék az ipari és információs technológiai minisztériummal, és külföldön legfeljebb összeszerelő-üzemeket létesítsenek."

Most a Bloomberg értesüléseit azért olyan füllel hallgasd, miért mondja ezt?? Tudod, nemrég még azt hallgattuk az oroszok robbantották az NS2-őt, meg bombázták a saját irányításuk alatt álló atomerőművet Ukrajnában.

Miért hozza ide a CATL az akksigyárat? Az nem fő alkatrész??? Szted ha Szegeden lesz karosszeriagyár és présüzem, a szerszámgyártás hol lesz Kínában???

Egyébként az USA olyan szinten van, hogy még összeszerelőüzemeket sem dob nekünk. Márpedig vmi csontot nekünk is oszthatna, nemcsak az észt.
 

Busho3301

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2021. április 26.
2 931
12 706
113
Pedig a mese, hogy ez az ő érdekeiket szolgálja.
Legyen, a sajtóközlemények se érdekelnek senkit. Ennek megfelelően tiltakoztak, mert a tervezetet olvashatták gondolom, ami valóban számít.

Ebből tartják fent a németországi prémium melós fizetéseket.
Közép-Európa lesz ennek a megfejtése nem Kína. ;)

Bár a közös német -francia beszállítói hálózat destabilizálása miatt, az ő autóik minősége is romlani fog
Vagy kiszolgáltatott helyzetbe kerül a beszállítói lánc és ha életben akarnak maradni lenyomják az áraikat, így a készterméknek lesz némi előnye az árversenyben.

Az új kínai autogyártók a riválisok, de ez a verseny már eldőlt. Európának ott marad a második vonal vagy lejjebb. De az esés lehet gyors és lassîtható. Ma sztem gyorsítottunk....pedig aki időt nyer, néha életét nyer
A kínaiakkal otthon versenyezni érdekes hozzáállás, talán ezért is kíváncsiak egyre kevesebben Európára. Ezt a ledominálást egyre kevésbé nézik jó szemmel a világban. A kérdés inkább az lenne, hogy mit tud adni a 3-4 német autómárka a kínai vásárlónak, amivel mindenki jól jár? Működik-e ott az a soft power ami itt kívánatossá, státuszszimbólummá teszi őket?
Jó a lengyel terv, de miből élnek? A német autoiparból, mint Kelet-Europában szinte mki.
Ja, nélkülük a szabad ég alatt laknánk és a lovaink tartanának melegen télen.

Amúgy a lengyeleknek kell egy 70 milliós belső piac és köszönik megvannak. Erre gyúrnak most.

Illetve ez úgy lengyel terv, ahogy te is írtad. Nem lengyel, amcsi!! A lengyelek csak eszközök.
A meglehetősen nacionalista lengyel erőtér kap az alkalmon, hogy a nemzeti ambícióikat megvalósítsák, és ehhez értelemszerűen nem ellenségeket hanem barátokat, érdekegyezéseket keresnek. Az amerikai elitből sokan rábólintottak ahogy kinéz a helyzet, így gyorsan haladnak. Szereznek lakosságot, új területeket, egy-két jó ütéssel és időzítéssel majd piacot is a németek kárára. Ebben azért sok szinten sok helyi érdek mozog együtt, nem lehet összehozni videochatben az óceán másik oldaláról.

De azt nem hogy hol a német politika önvédelmi reflexe??
Ha valami nem viselkedik egységes entitásként, akkor az nem az. Ilyen egyszerű.

Hányszor törlik még bele saját szövetségeseik a lábuk, hogy felemeljék a fejük??? Addig megy majd az alázás, amíg újraéljük az 1930-as éveket???
Egyrészt a szövetségek ideiglenesek és nem hűség alapján működnek, másrészt nem biztos, hogy mindenki osztja a németek szerepéről szóló elképzeléseidet.
Biztos, hogy a németek nem dolgoztak meg alaposan a lengyel törekvésekért? Lehet, hogy ők meg úgy érzik, hogy a németek törölték beléjük és Közép-Európába a lábukat párszor.
Ha újra megpróbálkoznak a 30-as évekkel valszeg fel lesz velük mosva a padló, megnyerhetetlen konfliktus lenne részükről. Nem követnek el egy ilyen hibát szvsz.

Mert mi itt nem számítunk.
Ja. Ezért kellene a kritikus ellátási területeken önellátásra törekedni.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 532
97 531
113
Legyen, a sajtóközlemények se érdekelnek senkit. Ennek megfelelően tiltakoztak, mert a tervezetet olvashatták gondolom, ami valóban számít.


Közép-Európa lesz ennek a megfejtése nem Kína. ;)
Nem. Ez itt az apró. Mi Európába termelünk ez 500 milliós piac. A kínai VW több mint egy milliárdos kínai piacra. Termeltünk Amerikába is, de az új protekcionista amcsi jatekszabályok onnan is szoritanak ki.
A kínaiakkal otthon versenyezni érdekes hozzáállás, talán ezért is kíváncsiak egyre kevesebben Európára
Amikor bementünk nem volt verseny, Csak söpörni kellett haza a dellát.
Most lett verseny. Amíg ők mentek előre, mi itthon fingattuk a cégeket mintha nem lenne holnap.

Hol is kezdődött???
Először is megpuccsolták Amerikából a VW vezért, aki csúcsra vitte a céget és mutatott egy fuckot az elektromos autozásra. Nem volt rég, de a züllés ott kezdődött. Vki egy több éves CO2 kibocsátást eredményt Amerikában bemutatott. Éppen azon a héten, amikor újabb öt évvel hosszabbították volna Martin Winterkorn szerződését. Így az igazgatótanácsi elnök, a zsámbéki sváb majdnem a dutyiban landolt. 2 nap alatt megbukott.
Csak ő, pedig a betarthatatlan szabályokkal minden gyártó trükközött. De ennyi elég volt, a Deep State megmutatta az új irányt és mki igazodott.

Elvesztegettük az elmúlt 10 évet. Szoftverfejlesztések helyett fizettük Abgasscandal büntetéseit. Az EU Bizottság irányelvei minden fejlesztést rapid módon az elektromosra tereltek. Most amikor sírva felálltak a kapcitások és gördül le a sok elektromos verda, hirtelen már nem fontos az elektromos átmenet. Egyik napról a másikra kivették a rendszerből az állami tamogatást, kell ez a pénz Ukrajnába. Majd 40-60%-al visszaestek így az elektromos eladások. Mi következik?? A gyárbezárás. Mind elektromos lesz, a legújabbak, amire az elmúlt 10 évben el lett költve a zsé. Taps, taps, taps!!

Ezt a ledominálást egyre kevésbé nézik jó szemmel a világban. A kérdés inkább az lenne, hogy mit tud adni a 3-4 német autómárka a kínai vásárlónak, amivel mindenki jól jár? Működik-e ott az a soft power ami itt kívánatossá, státusszimbólummá teszi őket?
Sztem nem. A Teslánál talán még fog.
De milyen statuszszimbólum az, ami xarabb teljesítményű akksival, xarabb szoftverekkel, drágább áron akar nyerni a kínai piacon.
Itt olyan lemaradás lett az elmúlt 10 évben, ami már végzetes,
Autót meg ennyi idő alatt megtanultak gyártani az elvtársak. A vicces, hogy a kapitalista Muskék autót még mindig nem tudnak gyártani, de a soft power, az életérzés kompenzálja.
Ja, nélkülük a szabad ég alatt laknánk és a lovaink tartanának melegen télen.
Ki hozta ide a munkahelyet?? Az amcsik, az oroszok, a franciák vagy a németek?? Nem szeretetszolgálat, de nélkülük nem itt lennénk. Mondom úgy hogy az arroganciájuk irritáló. Hiába jobb piálni a magunkfajta Kelet -európaiakkal, de az élet nem habostorta.
Amúgy a lengyeleknek kell egy 70 milliós belső piac és köszönik megvannak. Erre gyúrnak most.
Sok sikert. Az eddigi történelmi tapasztalat azt mutatja biztos sikeres lesz. Az Amerikaiak hű szövetségesek, ld. Afganisztán. A belső piac még Ukrajnával lesz 70 milkás?? Mert azzal a kupaccal a nyakukban minden vár rájuk csak nem siker.
Ja. Ezért kellene a kritikus ellátási területeken önellátásra törekedni.
Most ugye nem a mezőgizdaságra gondolsz?? ;)
Törekedni sok mindenre törekedhetünk, de egy tizmilliós ország sosem lesz önellátó.
 

Nber

Well-Known Member
2021. október 15.
2 068
9 453
113
Na, akkor mondom a frankót: :)
Vám miatt (azaz pontosabban az arra adott kínai válaszok miatt) a nyugati autóeladások kínában lenullázódnak. (már most feleződtek, mert ár/értékben jobbak a kínaiak)
VW és társai gyárbezárások.
Jövőre német választás.
Kína korlátozza a francia sajt és spanyol bor importot.
Na ezt vihetnék tőlünk is.

Remélem a kieső német kereslett miatti gazd. csökkenést kiváltja a remélhető kínai beruházások.
Középtávon jól kijöhetünk, de 2025-öt menedzselni kell.

De szép válasz lenne 3-4 autógyár bejelentése: Pécs, Miskolc, Ózd, Békéscsabára
(És akkor Dunaferr-nek is lenne hova termelnie)
 

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
6 676
14 005
113
Ursula és az Uniós buzik ma a kínai szankciókkal megadták a kegyelemdöfést az európai autóiparnak.
Ez az erőszakos elektromos átmenet után a második végzetes hiba
Az európai autóipar és szakszervezetek tiltakoztak a kinai szankciók ellen, de az Unió áterőltette. Papíron akiken akarnak segíteni, azok tiltakoznak ellene. Ez nem fura??? Mégis kinek az érdekében nyomták ezt keresztül.

Az európai autóipar profitjának nagy része a kínai gyartasból és eladasokból jött. Valszeg a kínai válasz ezt fogja érinteni.
Ursula legalább akkora sirásója Európának mint Merkel.

Az utóbbi évek mozgása, csináljuk ki a német ipart lassan révbe ér.
Thank you USA és a kollaboráns európai elit!




Finoman szólva sincsenek elragadtatva az európai autógyártók az EU mai döntésétől, amivel az Európai Unió büntetővámokat vet ki a Kínából importált elektromos autókra. Az európai cégeket egyrészt azért érinti negatívan, mert ők is gyártanak Kínában autókat és exportálnak is onnan, másrészt attól tartanak, hogy Kína esetleges válaszlépései az európai cégek kínai gyártását is nehéz helyzetbe hozza. Itt vannak az első reakciók.

Minden autogyártó tiltakozik, de a leggerincesebb a BMW vezetője volt.

BMW
A BMW negatív következményekre figyelmeztetett a Kínából származó elektromos autókra kivetett további vámokról szóló uniós szavazást követően.

A mai szavazás végzetes jelzés az európai autóipar számára
- mondta a bajor vállalat vezetője, Oliver Zipse


Mercedes-Benz
A kínai e-autókra kivetett további vámokról szóló uniós szavazást követően a Mercedes a BMW-hez hasonlóan negatív következményektől tart az iparágra nézve. A vállalat pénteken közölte, hogy hibának tartja az EU Bizottság büntetővámok kivetésére irányuló szándékát, amelynek messzemenő negatív következményei lehetnek


Volkswagen
Felszólítjuk az EU Bizottságát és a kínai kormányt, hogy konstruktívan folytassák a folyamatban lévő tárgyalásokat a politikai megoldás érdekében,

írja közleményében a német autógyártó.

A Kínából származó e-autókra kivetett büntetővámokról szóló uniós szavazást követően a Volkswagen továbbra is tárgyalásos megoldást sürget.

A közös célnak a védővámok és ezáltal a kereskedelmi konfliktus megelőzésének kell lennie..

Így szavaztak a tagországok
A Reuters információi szerint így szavaztak az egyes országok:

Támogatta a vámok kivetését: Olaszország, Franciaország, Lengyelország, Hollandia, Írország, Lettország, Litvánia, Észtország, Bulgária, Dánia
Ellene szavazott: Németország, Magyarország, Málta, Szlovénia, Szlovákia
Tartózkodott: Belgium, Horvátország, Csehország, Görögország, Spanyolország, Ciprus


Ezen a ponton en mindenkeppen felirnam, hogy mostantol minden szavazason ott akasztok be a lengyeleknek, az ireknek es a baltiaknak, ahol csak tudok. Ha nincs belole semmi elonyom, akkor is. Sot, ha kis hatranyom szarmazik belole, de nekik husba vagoan faj majd, akkor plane.
 

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
6 676
14 005
113
De ha meg akarjuk tartani az európai autóipart, akkor nincs más megoldás lépni kell.

Hahaha, az europai autoipar ELETKEPTELEN export nelkul, mar vagy 30+ eve. Utoljara a 80-as evekben ment az, hogy uj platformokat stb fejlesztettel, es megeltel az europai eladasokbol. Eszement draga lett azota az R&D es a gyartas is.
Nem veletlenul konszolidalodott a piac es az osszes marka 3-4 nagy csoport ala, akik a nemeteken kivul egyike sem tisztan europai mar regen.
 

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
6 676
14 005
113
A lengyelek biztonságpolitikai célkitűzései és cselekedetei (Nyugat-Ukrajna, Északi Áramlat körüli sunyulás, nyilvánvalóan nem az oroszok ellen összerakott haderőfejlesztés, stb.) már utalnak egy eltolódásra az erőtérben.

A lengyelek szaz eve nagyzasi maniaban szenvednek, a lengyel kozephatalmi almokat en mar a 80-as evek vegen hallgattam, es ugyanugy max szemforgatasra jutott tolem, mert senki epkezlab modon nem volt kepes elmagyarazni, megis mitol lenne a tradicionalisan semmiben sem jo, semmiben sem eros, semmiben sem vezeto lengyel gazdasag, amit amugy 200 evente lenullaztak, hirtelen vezeto pozicioban, hogy mindezt a rohejes nagyzasi maniat finanszirozni tudna...?

A jól beágyazott G. Friedman tizenéve beszél Intermariumról

Nem akarlak elkeseriteni, de a Friedman Gyuri remenytelenul fogalmatlan. Soha eleteben nem dolgozott meg egy atlagos ceges allasban sem, versenyszferaban sem, de meg kormanyzatban sem, meg varosi szinten sem. Koze nincs semmihez es senkihez.
Az egyetlen ok, amiert szerintem Magyarorszagon odafigyelnek ra, mert magyar szuletesu. Idekint teljesen stulytalan, es nem is szamit semmifele szakertonek sem.
Itt NYCben a City Collegere jart (ez a legcsumpibb public foiskolak egyike), majd a Cornellen szerzett pol sci post grad fokozatot - igazi semmihez sem erto politologus.

Kb. az Agh Attila (posztkomcsi)-Bozoki Andras (liberal Narancs foszerk.) vonalat kepzeld magad ele, mennyire venned oket komolyan, ha alapitananak egy nemzetkozi cegeknek szant security consulting ceget, fizetos hirlevellel, amiben az okossagaikat terjesztenek. :D

Az hagyjan, de az egesz intermarium egy nem tul regi habokos lengyel-roman-balti-orosz-szlav nonszensz, amit a Neuman-fele sokkal racionalisabb, evszazados Ostsiedlungbol azaz german terjeszkedesbol kiindulo Mitteleuropa koncepcio elleneben talaltak ki - mert bezony a Mitteleuropa sosem tartalmazta oket: a tradicionalis nemet teruleteken kivul a Habsburg-teruletekre terveztek, azaz Ausztria, Csehorszag, Magyarorszag teruletere.

Itt az 1915-os Neuman-fele konyv angol verzioja, ha erdekel:

ami egyik lényege az európai gazdasági húzóerő keletre tolása egy új, 70 millió főtől életképes kelet-európai területre... S akkor most vegyük fel térképre a szankciós szavazatok megoszlását... új mag + támogatók igen, német tengely nem, kivárók tartózkodnak.

Remenytelen. Nemcsak penzuk nincs az egeszre, de sem a mernoki kulturajuk nincs meg, sem a szakertelmuk, sem az iparuk, sem nyersanyaguk, sem energiajuk.

Ez az egesz nem mas, mint az amerikaiak fujjak a meleg levegot a lengyelek valagaba, mert felismertek a nagyzasi hobortjuk hasznat sajat maguk szamara.

A magyar ipar most egy nagyon rossz helyzetbe kerül, hosszabb távon ezzel a berendezkedéssel akkor is, ha a német autógyártók lobbija ideiglenes eredményeket tud elérni. A világ változik, az erőterek tolódnak és a piacokhoz való hozzáférés nem állandó, ezt megtapasztalni kemény lesz.

A magyar ipar miert kerulne rossza helyzetbe? Ha jol ertem, akkor ez kinai gyartasra vonatkozik, a BYD meg pont magyar teruleten fog gyartani, nem...?
 
  • Tetszik
Reactions: vata and Kim Philby

Filter

Well-Known Member
2021. január 7.
4 134
21 775
113
Amúgy nagyon könnyű lenne kivédeni a kínai terjeszkedést.
Megállunk Euro6-nál, és kivezetjük a "kötelező" vezetés támogató rendszereket, hogy csak opcionálisak legyenek.
És végül megszüntetjük a Co2 büntető kvótát a kocsiknál.
Hirtelen 30%-ot esne az új autók ára, érdemes lenne őket megvenni, az elektromos meg sosem lesz vele versenyképes. Az elektromos autók 2030-as kötelezővé tétele a legnagyobb hülyeség amit ki bírtak találni!
Szóval ezt a sok kommancs hülyeséget elfelejtik, és hirtelen kína nem lesz versenyképes...
(Remélem igaza lesz a mikronnak és 3 éven belül eltűnik ez a b*zi EU)
Nem fog megszünni, már nem tud. Sőtt!
Annyi már az adósága az EU-nak hogy senkit nem tud kirúgni.
:D

Kiskapu lehet ha Magyar tulajdonba kerülnek az itt lévő gyárak...
Különutas, félig meddig baráti keleti kapcsolatok hozhatnak hasznot.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby