Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Nber

Well-Known Member
2021. október 15.
2 187
10 056
113

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
43 677
84 177
113
Átadta az önkormányzat a kínai BYD szegedi elektromos autóüzemének építéséhez szükséges terület második részét a kivitelezéshez – jelentette be Botka László polgármester a közgyűlés pénteki ülésén.

Közölte, hogy elvégezték a terület lőszermentesítést, régészeti feltárását és befejezéséhez közeledik az elektromos hálózat kiváltása, kiépítése. Az önkormányzat október elején 161 hektárnyi területet adott át az üzem építéséhez. A beruházási területből még 15 hektár van hátra, ennek átadása az év végéig megtörténik.


tn4-kepernyokep2024-10-181219431.png
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 664
36 318
113

A 4iG Csoport folytatja nyugat-balkáni terjeszkedését​

 

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
13 052
18 292
113
ez egy jó beszélgetés:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: Törppapa

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
12 918
37 259
113

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
13 052
18 292
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

Tiria

Well-Known Member
2020. április 5.
175
328
63
Annyira volt hazai, hogy eredetileg az volt...csak felvásárolták...
Majd lesz helyette másik. A magyar építőalapanyagipar jórésze külföldi /osztrák-német/ kézben van...
A Zalakerámia termékei sosem voltak jó minőségűek, de az utóbbi években annyira bezuhantak, hogy a burkoló azt javasolta, hogy bármit vehetünk csak ezt NE!
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
22 868
44 857
113
Logikus várakozásnak tűnt, hogy a kkv-k majd a multik egyre erősödő beszállítói lesznek. Miért nem így történt?

Mert alapvetően nem jó a nagy multiknak beszállítani. Elvárják a kiváló minőséget, a just in time szállítást, de nem érdekeltek abban, hogy a beszállító erősödjön.

Amíg gyakorlatlan egy cég, fizetnek egy termékért, mondjuk 1,20 eurót. Ha már ügyesebb, és több haszna maradna, akkor csak 1,15-öt, majd 1,10-et. Mi úgy tudtuk ezt kivédeni, hogy diverzifikáltuk a piacot: szállítunk az autóiparba, a kiskereskedelembe, elvállalunk nagyon munka- és minőségigényes kis szériákat, hogy kapjunk nagyobbakat, amiket egyébként a Távol-Keleten szoktak megrendelni.

Miért nem exportálnak többet a magyar kkv-k?
Mert keveseknek van exportképes terméke vagy tudása. Az 1990-es években nem volt meg az eltökéltségük és a rendszerszintű tudásuk, hogyan kell felépíteni egy céget, hogy hosszú távon sikeres legyen. Aki a profitból nem jachtot vett, hanem beruházott az adott időszak csúcstechnológiájába, az tudott fejlődni. Sokan azonban nemcsak a szocialista üzemtöredékeket vették át, hanem magukkal hozták a Kádár-korszak szemléletét is: a cég arra való, hogy onnan hazavigyük a dolgokat. Kevés volt a jó és sok volt a rossz példa. A közvélemény jó része egyenlőségjelet tett a vállalkozó meg az olajszőkítő, a gazdasági bűnöző közé. A becsületes vállalkozónak ugyanúgy alacsony a társadalmi megbecsültsége, mint a jó tanárnak vagy mérnöknek.


 

Ranger

Well-Known Member
2021. szeptember 20.
1 666
3 518
113
Logikus várakozásnak tűnt, hogy a kkv-k majd a multik egyre erősödő beszállítói lesznek. Miért nem így történt?

Mert alapvetően nem jó a nagy multiknak beszállítani. Elvárják a kiváló minőséget, a just in time szállítást, de nem érdekeltek abban, hogy a beszállító erősödjön.

Amíg gyakorlatlan egy cég, fizetnek egy termékért, mondjuk 1,20 eurót. Ha már ügyesebb, és több haszna maradna, akkor csak 1,15-öt, majd 1,10-et. Mi úgy tudtuk ezt kivédeni, hogy diverzifikáltuk a piacot: szállítunk az autóiparba, a kiskereskedelembe, elvállalunk nagyon munka- és minőségigényes kis szériákat, hogy kapjunk nagyobbakat, amiket egyébként a Távol-Keleten szoktak megrendelni.

Miért nem exportálnak többet a magyar kkv-k?
Mert keveseknek van exportképes terméke vagy tudása. Az 1990-es években nem volt meg az eltökéltségük és a rendszerszintű tudásuk, hogyan kell felépíteni egy céget, hogy hosszú távon sikeres legyen. Aki a profitból nem jachtot vett, hanem beruházott az adott időszak csúcstechnológiájába, az tudott fejlődni. Sokan azonban nemcsak a szocialista üzemtöredékeket vették át, hanem magukkal hozták a Kádár-korszak szemléletét is: a cég arra való, hogy onnan hazavigyük a dolgokat. Kevés volt a jó és sok volt a rossz példa. A közvélemény jó része egyenlőségjelet tett a vállalkozó meg az olajszőkítő, a gazdasági bűnöző közé. A becsületes vállalkozónak ugyanúgy alacsony a társadalmi megbecsültsége, mint a jó tanárnak vagy mérnöknek.


A járműiparban a multik bár itt vannak 20+ éve nem lett Tier 1 magyar beszállító….
Nem érdeke az értéklánc tulajdonosának, h azon bárki is egy bizonyos szintnél feljebb lépjen.

S ez igaz a sztárolt akku és EV szektorra is. Előbbi esetében ráadásul a volumen méret is gond a know how hiányáról nem is beszélve…
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 664
36 318
113

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
6 676
14 008
113

A 4iG Csoport folytatja nyugat-balkáni terjeszkedését​

Errol szol Foniek nonstop nyugat-balkani smuzolasa, penzkolcsonzese stb. Le akarja nyulni a kesobb aranyat tojo tyukokat, mielott csatlakoznanak az EU-hoz: telekommunikacio, ingatlan, epitoipar, szallitmanyozas stb.