Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 602
31 556
113
Miért is nem? Magyar tozsdei cégekről beszélünk.


Sorry, most nincs rá időm, mit mond?
Azt mondja az állítólag nem is működő CEU profeszora, hogy
  • őőőaaaőőő nem lehet megállapítani, olyan, mint 20 fokban vegyünk e kabátot, de hát őőő a kormány nagyon butaaa, mert nem jól jósolta a jövőt.
  • Ez rosszabb, mint amire számított?
  • Őőő, hát ez vita tárgya, mennyivel rosszabb. Őáé én 2%-ot prognosztizáltam.

Jók ezek a tudományos dolgok. A sportokat sokszor lenézik, de valahogy ott világos, hogy vagy gól, vagy nem gól, de a nyerés szempontjából tök mindegy, hogy 4, vagy 8 méterrel rúgja mellé a labdát.

Amúgy mennyire lehet befolyása a GDP adatokra, hogy a harmadik negyedévben a kormány brutálisan visszatartotta a kifizetéseket?
 

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
6 101
12 343
113
A közgazdaságtan sosem volt hard science, ne feledjük. Magyarországon is csak azért volt akkora renomeja, mert ez volt a "szakértő" legenda a mindenkit elnyomó szemét komcsi-impexes-besugo rablobandanak. (Lásd még: szakértői kormány, Horn, Bokros és szadeszes kiárusítása mindennek.)
Ideát köztudomású, hogy összevissza tippelget minden 'iekola' (=irányzat), csak ugye a matematikából általában félművelt-sem bölcsész-jogász-művész-salespeople népességnek bármit el lehet magyarázni, mindent el fognak hinni, mert már a középiskolai függvényeknél elakadtak...
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 529
8 276
113
Miota kommentalunk komolyan negyedeves adatokat? Vagy ez valami bohoc?
Jövőre annak is örülni fog a gazdaság ha nem ágy át negatívba "jelentős" mértékben.... nem lesz itt semmi szárnyalás nem látszanak az alapjai "az euban is". Több olyan autóipari beszállító cég is van amiknek a 3-6-(9) hónapos "tervezett" beszállítási igény kielégítése a kapacítások 50% a alá esett és a tartalékaikat kezdik felélni il...drasztikus átszervezéssel probálják átvészelni ami azzal jár hogy pár hónapon belük beindul a "csőd" hullám a szektorban....
VW, steralis csoport gatyára fog menni.... Mercedes...mélyvölgy jobb esetben stagnálni fog.... BMW.... stagnálás...
Renault stagnálás... de ott látszik valami fény is ( A dakoval marha mazlik van il az olcsóbb elektromos autok projektjük beindulnak, ami valjuk be jobb megvalósítás lesz mint a többi eu gyártóé. Lehet szidni a franciákat de ők legalább megtanulták miként kell olcsóbb "ha kicsivel is" használható autót gyártani a piacra il nem felejtették el a gyártást)
 
  • Tetszik
Reactions: perceptron

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
6 101
12 343
113
Jövőre annak is örülni fog a gazdaság ha nem ágy át negatívba "jelentős" mértékben.... nem lesz itt semmi szárnyalás nem látszanak az alapjai "az euban is". Több olyan autóipari beszállító cég is van amiknek a 3-6-(9) hónapos "tervezett" beszállítási igény kielégítése a kapacítások 50% a alá esett és a tartalékaikat kezdik felélni il...drasztikus átszervezéssel probálják átvészelni ami azzal jár hogy pár hónapon belük beindul a "csőd" hullám a szektorban....
VW, steralis csoport gatyára fog menni.... Mercedes...mélyvölgy jobb esetben stagnálni fog.... BMW.... stagnálás...
Renault stagnálás... de ott látszik valami fény is ( A dakoval marha mazlik van il az olcsóbb elektromos autok projektjük beindulnak, ami valjuk be jobb megvalósítás lesz mint a többi eu gyártóé. Lehet szidni a franciákat de ők legalább megtanulták miként kell olcsóbb "ha kicsivel is" használható autót gyártani a piacra il nem felejtették el a gyártást)
Eltettem ezt most. Halloween, 2024 - viszlat ugyanekkor jovore.
 

Törppapa

Well-Known Member
2022. január 29.
874
1 775
93
Nem kell mást összehasonlítani mint az import <-->exportot!
Megkérdezhetem az Urakat hogy mit viszünk ki áruként az országból? Autók nem számítanak az nem a mienk. Mit állítunk elő s adunk el áruként, amiből az országnak haszna van?
S mit hozunk be?
Az országunk mezőgazdasági területéről mit termesztünk? S mit adunk el?
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 193
96 091
113
Mélytorkos

Peking felszólította az autógyárait, hogy állítsák le a nagy beruházásokat azokban az európai országokban, amelyek támogatják az extra vámokat – Magyarország a döntés ellen szavazott, a BYD pedig nem csak épít, központot is áthozhat Hollandiából.

Kína felszólította az autógyárait, hogy állítsák le a nagy beruházásokat azokban az európai országokban, amelyek támogatják a kínai gyártású elektromos járművekre kivetett extra vámokat – írja a Reuters.

A lap megjegyzi, az új, akár 45 százalékos vámok szerdán léptek életbe, és megosztották az Európai Uniót, valamint Peking haragját is kiváltották.


Eközben a BYD gyárat épít Magyarországon, amely a vámok ellen szavazott
– hangsúlyozza a Reuters.

Sőt, a hírportál információi szerint az óriásvállalat már azt is fontolgatja, hogy hollandiai központját áthelyezi Magyarországra.


 
  • Hűha
  • Tetszik
Reactions: phaidros and Nber

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 602
31 556
113
VW, steralis csoport gatyára fog menni.... Mercedes...mélyvölgy jobb esetben stagnálni fog.... BMW.... stagnálás...
Renault stagnálás... de ott látszik valami fény is ( A dakoval marha mazlik van il az olcsóbb elektromos autok projektjük beindulnak, ami valjuk be jobb megvalósítás lesz mint a többi eu gyártóé. Lehet szidni a franciákat de ők legalább megtanulták miként kell olcsóbb "ha kicsivel is" használható autót gyártani a piacra il nem felejtették el a gyártást)
Nahát, a megfizethető árú/értékű autókat megfizetik a vevők? Ki hitte volna ... na jó, egy csomó gyártó és vezető nem nagyon hitte. Lehet, hogy erre illik, hogy "burokban élnek"?
 

Redgreg

Well-Known Member
2022. április 22.
1 073
4 710
113
Mélytorkos

Peking felszólította az autógyárait, hogy állítsák le a nagy beruházásokat azokban az európai országokban, amelyek támogatják az extra vámokat – Magyarország a döntés ellen szavazott, a BYD pedig nem csak épít, központot is áthozhat Hollandiából.

Kína felszólította az autógyárait, hogy állítsák le a nagy beruházásokat azokban az európai országokban, amelyek támogatják a kínai gyártású elektromos járművekre kivetett extra vámokat – írja a Reuters.

A lap megjegyzi, az új, akár 45 százalékos vámok szerdán léptek életbe, és megosztották az Európai Uniót, valamint Peking haragját is kiváltották.


Eközben a BYD gyárat épít Magyarországon, amely a vámok ellen szavazott
– hangsúlyozza a Reuters.

Sőt, a hírportál információi szerint az óriásvállalat már azt is fontolgatja, hogy hollandiai központját áthelyezi Magyarországra.


még mindig kínából hozott munkásokkal, kínai alapanyagból, kínából hozza majd a munkaerőt is, az alkatrészeket is, mindezt magyar pénzből. a hülyének is megéri
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 094
34 195
113
még mindig kínából hozott munkásokkal, kínai alapanyagból, kínából hozza majd a munkaerőt is, az alkatrészeket is, mindezt magyar pénzből. a hülyének is megéri
És igazából nem is gyár hanem egy cseszett nagy raktár az egész szegedi byd csak a karosszériát gyártják itt, mert az túl nagy ahhoz, hogy hajón hozzá és gondolom azt jobban megéri itt lepréselni....