Magyarország ipara

Átadta az önkormányzat a kínai BYD szegedi elektromos autóüzemének építéséhez szükséges terület második részét a kivitelezéshez – jelentette be Botka László polgármester a közgyűlés pénteki ülésén.

Közölte, hogy elvégezték a terület lőszermentesítést, régészeti feltárását és befejezéséhez közeledik az elektromos hálózat kiváltása, kiépítése. Az önkormányzat október elején 161 hektárnyi területet adott át az üzem építéséhez. A beruházási területből még 15 hektár van hátra, ennek átadása az év végéig megtörténik.


tn4-kepernyokep2024-10-181219431.png
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

A 4iG Csoport folytatja nyugat-balkáni terjeszkedését​

 
ez egy jó beszélgetés:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: Törppapa
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Annyira volt hazai, hogy eredetileg az volt...csak felvásárolták...
Majd lesz helyette másik. A magyar építőalapanyagipar jórésze külföldi /osztrák-német/ kézben van...
A Zalakerámia termékei sosem voltak jó minőségűek, de az utóbbi években annyira bezuhantak, hogy a burkoló azt javasolta, hogy bármit vehetünk csak ezt NE!
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Logikus várakozásnak tűnt, hogy a kkv-k majd a multik egyre erősödő beszállítói lesznek. Miért nem így történt?

Mert alapvetően nem jó a nagy multiknak beszállítani. Elvárják a kiváló minőséget, a just in time szállítást, de nem érdekeltek abban, hogy a beszállító erősödjön.

Amíg gyakorlatlan egy cég, fizetnek egy termékért, mondjuk 1,20 eurót. Ha már ügyesebb, és több haszna maradna, akkor csak 1,15-öt, majd 1,10-et. Mi úgy tudtuk ezt kivédeni, hogy diverzifikáltuk a piacot: szállítunk az autóiparba, a kiskereskedelembe, elvállalunk nagyon munka- és minőségigényes kis szériákat, hogy kapjunk nagyobbakat, amiket egyébként a Távol-Keleten szoktak megrendelni.

Miért nem exportálnak többet a magyar kkv-k?
Mert keveseknek van exportképes terméke vagy tudása. Az 1990-es években nem volt meg az eltökéltségük és a rendszerszintű tudásuk, hogyan kell felépíteni egy céget, hogy hosszú távon sikeres legyen. Aki a profitból nem jachtot vett, hanem beruházott az adott időszak csúcstechnológiájába, az tudott fejlődni. Sokan azonban nemcsak a szocialista üzemtöredékeket vették át, hanem magukkal hozták a Kádár-korszak szemléletét is: a cég arra való, hogy onnan hazavigyük a dolgokat. Kevés volt a jó és sok volt a rossz példa. A közvélemény jó része egyenlőségjelet tett a vállalkozó meg az olajszőkítő, a gazdasági bűnöző közé. A becsületes vállalkozónak ugyanúgy alacsony a társadalmi megbecsültsége, mint a jó tanárnak vagy mérnöknek.


 
Logikus várakozásnak tűnt, hogy a kkv-k majd a multik egyre erősödő beszállítói lesznek. Miért nem így történt?

Mert alapvetően nem jó a nagy multiknak beszállítani. Elvárják a kiváló minőséget, a just in time szállítást, de nem érdekeltek abban, hogy a beszállító erősödjön.

Amíg gyakorlatlan egy cég, fizetnek egy termékért, mondjuk 1,20 eurót. Ha már ügyesebb, és több haszna maradna, akkor csak 1,15-öt, majd 1,10-et. Mi úgy tudtuk ezt kivédeni, hogy diverzifikáltuk a piacot: szállítunk az autóiparba, a kiskereskedelembe, elvállalunk nagyon munka- és minőségigényes kis szériákat, hogy kapjunk nagyobbakat, amiket egyébként a Távol-Keleten szoktak megrendelni.

Miért nem exportálnak többet a magyar kkv-k?
Mert keveseknek van exportképes terméke vagy tudása. Az 1990-es években nem volt meg az eltökéltségük és a rendszerszintű tudásuk, hogyan kell felépíteni egy céget, hogy hosszú távon sikeres legyen. Aki a profitból nem jachtot vett, hanem beruházott az adott időszak csúcstechnológiájába, az tudott fejlődni. Sokan azonban nemcsak a szocialista üzemtöredékeket vették át, hanem magukkal hozták a Kádár-korszak szemléletét is: a cég arra való, hogy onnan hazavigyük a dolgokat. Kevés volt a jó és sok volt a rossz példa. A közvélemény jó része egyenlőségjelet tett a vállalkozó meg az olajszőkítő, a gazdasági bűnöző közé. A becsületes vállalkozónak ugyanúgy alacsony a társadalmi megbecsültsége, mint a jó tanárnak vagy mérnöknek.


A járműiparban a multik bár itt vannak 20+ éve nem lett Tier 1 magyar beszállító….
Nem érdeke az értéklánc tulajdonosának, h azon bárki is egy bizonyos szintnél feljebb lépjen.

S ez igaz a sztárolt akku és EV szektorra is. Előbbi esetében ráadásul a volumen méret is gond a know how hiányáról nem is beszélve…
 

A 4iG Csoport folytatja nyugat-balkáni terjeszkedését​

Errol szol Foniek nonstop nyugat-balkani smuzolasa, penzkolcsonzese stb. Le akarja nyulni a kesobb aranyat tojo tyukokat, mielott csatlakoznanak az EU-hoz: telekommunikacio, ingatlan, epitoipar, szallitmanyozas stb.