Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 267
81 200
113
Átadta az önkormányzat a kínai BYD szegedi elektromos autóüzemének építéséhez szükséges terület második részét a kivitelezéshez – jelentette be Botka László polgármester a közgyűlés pénteki ülésén.

Közölte, hogy elvégezték a terület lőszermentesítést, régészeti feltárását és befejezéséhez közeledik az elektromos hálózat kiváltása, kiépítése. Az önkormányzat október elején 161 hektárnyi területet adott át az üzem építéséhez. A beruházási területből még 15 hektár van hátra, ennek átadása az év végéig megtörténik.


tn4-kepernyokep2024-10-181219431.png
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 311
34 986
113

A 4iG Csoport folytatja nyugat-balkáni terjeszkedését​

 

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
11 968
35 165
113

Tiria

Well-Known Member
2020. április 5.
172
324
63
Annyira volt hazai, hogy eredetileg az volt...csak felvásárolták...
Majd lesz helyette másik. A magyar építőalapanyagipar jórésze külföldi /osztrák-német/ kézben van...
A Zalakerámia termékei sosem voltak jó minőségűek, de az utóbbi években annyira bezuhantak, hogy a burkoló azt javasolta, hogy bármit vehetünk csak ezt NE!
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
21 679
42 105
113
Logikus várakozásnak tűnt, hogy a kkv-k majd a multik egyre erősödő beszállítói lesznek. Miért nem így történt?

Mert alapvetően nem jó a nagy multiknak beszállítani. Elvárják a kiváló minőséget, a just in time szállítást, de nem érdekeltek abban, hogy a beszállító erősödjön.

Amíg gyakorlatlan egy cég, fizetnek egy termékért, mondjuk 1,20 eurót. Ha már ügyesebb, és több haszna maradna, akkor csak 1,15-öt, majd 1,10-et. Mi úgy tudtuk ezt kivédeni, hogy diverzifikáltuk a piacot: szállítunk az autóiparba, a kiskereskedelembe, elvállalunk nagyon munka- és minőségigényes kis szériákat, hogy kapjunk nagyobbakat, amiket egyébként a Távol-Keleten szoktak megrendelni.

Miért nem exportálnak többet a magyar kkv-k?
Mert keveseknek van exportképes terméke vagy tudása. Az 1990-es években nem volt meg az eltökéltségük és a rendszerszintű tudásuk, hogyan kell felépíteni egy céget, hogy hosszú távon sikeres legyen. Aki a profitból nem jachtot vett, hanem beruházott az adott időszak csúcstechnológiájába, az tudott fejlődni. Sokan azonban nemcsak a szocialista üzemtöredékeket vették át, hanem magukkal hozták a Kádár-korszak szemléletét is: a cég arra való, hogy onnan hazavigyük a dolgokat. Kevés volt a jó és sok volt a rossz példa. A közvélemény jó része egyenlőségjelet tett a vállalkozó meg az olajszőkítő, a gazdasági bűnöző közé. A becsületes vállalkozónak ugyanúgy alacsony a társadalmi megbecsültsége, mint a jó tanárnak vagy mérnöknek.


 

Ranger

Well-Known Member
2021. szeptember 20.
1 524
3 096
113
Logikus várakozásnak tűnt, hogy a kkv-k majd a multik egyre erősödő beszállítói lesznek. Miért nem így történt?

Mert alapvetően nem jó a nagy multiknak beszállítani. Elvárják a kiváló minőséget, a just in time szállítást, de nem érdekeltek abban, hogy a beszállító erősödjön.

Amíg gyakorlatlan egy cég, fizetnek egy termékért, mondjuk 1,20 eurót. Ha már ügyesebb, és több haszna maradna, akkor csak 1,15-öt, majd 1,10-et. Mi úgy tudtuk ezt kivédeni, hogy diverzifikáltuk a piacot: szállítunk az autóiparba, a kiskereskedelembe, elvállalunk nagyon munka- és minőségigényes kis szériákat, hogy kapjunk nagyobbakat, amiket egyébként a Távol-Keleten szoktak megrendelni.

Miért nem exportálnak többet a magyar kkv-k?
Mert keveseknek van exportképes terméke vagy tudása. Az 1990-es években nem volt meg az eltökéltségük és a rendszerszintű tudásuk, hogyan kell felépíteni egy céget, hogy hosszú távon sikeres legyen. Aki a profitból nem jachtot vett, hanem beruházott az adott időszak csúcstechnológiájába, az tudott fejlődni. Sokan azonban nemcsak a szocialista üzemtöredékeket vették át, hanem magukkal hozták a Kádár-korszak szemléletét is: a cég arra való, hogy onnan hazavigyük a dolgokat. Kevés volt a jó és sok volt a rossz példa. A közvélemény jó része egyenlőségjelet tett a vállalkozó meg az olajszőkítő, a gazdasági bűnöző közé. A becsületes vállalkozónak ugyanúgy alacsony a társadalmi megbecsültsége, mint a jó tanárnak vagy mérnöknek.


A járműiparban a multik bár itt vannak 20+ éve nem lett Tier 1 magyar beszállító….
Nem érdeke az értéklánc tulajdonosának, h azon bárki is egy bizonyos szintnél feljebb lépjen.

S ez igaz a sztárolt akku és EV szektorra is. Előbbi esetében ráadásul a volumen méret is gond a know how hiányáról nem is beszélve…
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 311
34 986
113

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
6 676
13 987
113

A 4iG Csoport folytatja nyugat-balkáni terjeszkedését​

Errol szol Foniek nonstop nyugat-balkani smuzolasa, penzkolcsonzese stb. Le akarja nyulni a kesobb aranyat tojo tyukokat, mielott csatlakoznanak az EU-hoz: telekommunikacio, ingatlan, epitoipar, szallitmanyozas stb.