Nálatok? Vagy ezt úgy általában írtad?
Mindenre igaz.De persze a sajátot jobban ismerem, a többiről meg hallasz ezt-azt. De beszállítók számaiból ki lehet következtetni, ha kevesebbet rendelnek mondjuk lámpából, akkor abból több autó nem épülhet.
És nemcsak Magyarországon, Európában is, sőt az európai cégek kínai vállalatait is érinti. Sőt, amit sosem gondoltam volna a mexikói leányt is pletykálják.
Nagyon kemény megtakarítási célok vannak, amit egyszerűen nem járhat mással. 30%-os költségmegtakarítást máshogyan nem tudsz kigazdálkodni csak gyárbezárásokkal. Most durva, de minél több gyárbezárás van, annál több magyar munkahely menekül meg. mert hálaIsten konkrétan magyar autogyár valszeg nem zár be, de a leépítés mértéke nyitott.
Ahol én dolgozok konszern, egy európai autogyárat még télen és egy kínai leányvállalatát még idén tutira bezár. Ez utóbbi képtelen felvenni a versenyt a kínai autogyárakkal. (Pár éve, innen még nem győzték Németországba talicskázni az eurokat...ma meg, ami új gyár nyit azt is tudják, minek...)
2 német gyár sorsa nagyon kétséges. Azt állitják nem lesz bezárva, de kétlem, ha -35.000 német munkahely megy a levesbe. Ha politikailag nem gyárbezárás lesz (NDK kényes területen), akkor nem biztos, hogy anyagilag racionálisan döntenek és akkor máshol muszáj tovább keresgélni.
Mexikót meg Trump miatt herélhetik. Ezt egyelőre nem is akarom elhinni. Igazodnak és átvihetik a gyártás egy részét az USA-ba. Hogy ezen konkrétan nem keresünk az tuti, max. ha kedvezőbb vámkonstrukciók lesznek annak aki befektet az USA-ba.
De összességében ez mind kihat Magyarországra is. Itt most kemény alkuk mehetnek, hogyan tálalják a csökkentést. Nekünk belső átcsoportosítással talán lehet 1 év csúszás, de az irány ki van jelölve előre. Annyi a mák, hogy szerencsés autógyártási modelléletciklusban vagyunk, az idei év a felfutás, tehát a növekvő gyártás (az akár rekord is lehet ) sok embert felszívhat külső létszámstoppal iideiglenesen. De a végén a költségeken ott a központi -30% (mondjuk nem 1 év alatt ). Ami új munka nélkül kábé ennyi ember. Itt az játszik, hogy egy máshol bezárt gyárból eshet-e ide meló. Még az a kérdés, ez utóbbira lehet-e olyan konstrukció, beszáll az állam egy új beruhazasra, hogy így a létszám marad. Qrvajó tervek voltak, illetve vannak, de egy bizonytalan európai autóiparban kétséges új beruházás. Ezek a tervek sajnos csúsznak, pedig már nagyon jó előkészületi fázisban voltak. És ha csúszik,akkor előbb ér el minket a fűnyíró.