Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 475
20 762
113
Remélem a BYD csak az első fecske. De jó lenne, amcsi cégeket is itthon látni, meglátjuk.
Dolgoztál már kínai vagy amerikai cégnek? És németnek, franciának, más nyugat-európainak? Csak hogy van-e összehasonlítási alapod azon túl, hogy NAGY DZSIDIPI JÓ!!!!

Ezerszer inkább a német főnököket mint az amerikaiakat, főleg gyártásban.
 
  • Tetszik
Reactions: alali77 and fishbed

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 811
98 603
113
Dolgoztál már kínai vagy amerikai cégnek? És németnek, franciának, más nyugat-európainak? Csak hogy van-e összehasonlítási alapod azon túl, hogy NAGY DZSIDIPI JÓ!!!!

Ezerszer inkább a német főnököket mint az amerikaiakat, főleg gyártásban.
Nem minden főnök a nemzetisége szerint egyforma.
Dolgoztam totál suttyó német főnökkel, meg kevésbé Übermesch-el is...ahogy magyar főnök esetén is.

De ha sztorizunk a legjobb főnököm orosz volt.
Ha a belga már félig francia, akkor olyan is volt.
Kínaiakkal Kínában csak rövid ideig, de még vissza vágyok.

Egyébként csak német cégnek dolgoztam, de eléggé más a hozzáállás országonként, hiába egy konszern.

De ettől függetlenül jó ha minél több cég jön és feszesen tartja a munkaerőpiacot, Akkor lehet jól keresni, akkor tudsz könnyen váltani, ha xar helyen termeled a gdp-t.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 475
20 762
113
Nem minden főnök a nemzetisége szerint egyforma.
Ahogy nem minden ország hozzáállása sem a munkavédelemhez, a túlmunkához, munkavállalói jogokhoz, stb. Ez pedig a főnökök keresztül lecsurog.

Ha még csak német cégnek dolgoztál, akkor egyelőre ne verd a segged a földhöz az alternatíváktól, ahol nincsenek munkajogok, a hétvégi fizetetlen túlóra elvárás, stb. Bizony, az amerikai cégeknél is, Kína meg különösen. Plusz az amerikai cégeknek nem ez az egy szorosan integrált gazdasági befolyási zónájuk van, mint a németeknek. Láttam már viszonylag energiaintenzív "svéd" (valójában amerikai) céget frissen felújított gyárat felpakolni, és elvinni Mexikóba "Európa legolcsóbb rezsicsökkentett lakossági gázára" hatására... hiába, az olcsó gáz. A németeknek jóval kisebb a mozgásterük ilyen téren, globalizáció ide vagy oda.

A feszes munkaerőpiac szuper, főleg ha nem vendégmunkásokkal töltöd fel. Persze most épp vannak hangzatos látszat intézkedések, mert épp szarban a gazdaság, és amúgy is le kell építeni az idénymunkásokat, a többinek meg eszébe nem jut béremelést kérni, örül, ha munkája van, szóval mehet a látványpolitizálás, hogy amíg én plakátokat helyeztethetek ki, addig itt vendégmunkás nem marad!!!!
Persze ha fordul a kocka és tényleges bérfelzárkózás lenne a nyugathoz, akkor ugyanígy egyik napról a másikra jönnek vissza a vendégmunkások, jön a napi 3 cikk, hogy nélkülük nincs esélye a gazdaságnak, és a megfelelő felolvasóemberek itt is majd mantrázzák ezeket a bölcseleteket.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 811
98 603
113
Ahogy nem minden ország hozzáállása sem a munkavédelemhez, a túlmunkához, munkavállalói jogokhoz, stb. Ez pedig a főnökök keresztül lecsurog.

Ha még csak német cégnek dolgoztál, akkor egyelőre ne verd a segged a földhöz az alternatíváktól, ahol nincsenek munkajogok, a hétvégi fizetetlen túlóra elvárás, stb. Bizony, az amerikai cégeknél is, Kína meg különösen. Plusz az amerikai cégeknek nem ez az egy szorosan integrált gazdasági befolyási zónájuk van, mint a németeknek. Láttam már viszonylag energiaintenzív "svéd" (valójában amerikai) céget frissen felújított gyárat felpakolni, és elvinni Mexikóba "Európa legolcsóbb rezsicsökkentett lakossági gázára" hatására... hiába, az olcsó gáz. A németeknek jóval kisebb a mozgásterük ilyen téren, globalizáció ide vagy oda.

A feszes munkaerőpiac szuper, főleg ha nem vendégmunkásokkal töltöd fel. Persze most épp vannak hangzatos látszat intézkedések, mert épp szarban a gazdaság, és amúgy is le kell építeni az idénymunkásokat, a többinek meg eszébe nem jut béremelést kérni, örül, ha munkája van, szóval mehet a látványpolitizálás, hogy amíg én plakátokat helyeztethetek ki, addig itt vendégmunkás nem marad!!!!
Persze ha fordul a kocka és tényleges bérfelzárkózás lenne a nyugathoz, akkor ugyanígy egyik napról a másikra jönnek vissza a vendégmunkások, jön a napi 3 cikk, hogy nélkülük nincs esélye a gazdaságnak, és a megfelelő felolvasóemberek itt is majd mantrázzák ezeket a bölcseleteket.
Mikor verhetem a seggem a földhöz? Te már a földhöz verheted a segged? Ez a fajta személyeskedést szükséges? Tudom nehéz anélkül, de én is megerőltetem magam.

Az hogy jön megy gyár igazán nem országspecifikus ez a globalizmus.
Mikor, hol fizetett a túlóra nem a tulajdonostól és az országtól függ. Mindenre éltem már át példát. Sokszor a közvetlen főnöknek is van mozgástere. Sőt a melósnak is. Munkaidőkeretre baxik bemenni...

A vendegmunkás szabály csak nem az lett, amit OrbiBaba mondott? X időre, utána haza. Amelyik országgal nincs ezt betartató kétoldalú szerződés ott vége a bulinak.
Abban igazad van most könnyebben megteszi, amikor csökken a munkaerőhiány, sőt.
Azt majd néz meg mikor volt a legnagyobb a bérfelzárkózás a Nyugathoz. Lehet nem fog tetszeni...

realkeresetstat230227.jpg



2023 sajnos az ábrán nem látszik az -2,9 % volt, ezt beleszámoltam.
2024 már emelkedés lesz de nem írom be, ne rontsam a statisztikát.

Orbán alatt +73,5 18 év alatt évi átlag +4.
2010 utan +54,5%
98 - 02 közt +19% ( 02-öt még 98-at megfeleztem, mert Gyula is a választás előtt, illetve Megyo utána, hogy legitimálja D-209-es múltját osztogatott.)


Nem Orbán +10,1 14 év alatt évi 0,7
90-91 nincs meg, de sejtheted, hogy rekordmínusz volt, de itt is nagyvonalú leszek, hagyjuk.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 811
98 603
113
Csak annyit szeretnék tudni, hogy mivel foglalkozol, vagy mi az oka, hogy ilyen szépnek látod az országunk helyzetét?
Csak annyit szeretnék kérdezni, hol írtam, hogy minden szép??
Egy hozzászólásban felmerült, évek óta nincs gazdasági növekedés, betettem, hogy az utóbbi 4-ből háromban volt.
Annak ellenére hogy zömében itt jobb oldaliak vagyunk, lassan már csak SilvioD hisz el mindent a kormánynak. Feltehetően ő hívő, nem fog változni..

Már megint miért kell faxságokat állítani? Politikusnak elhinni mindent??
Akkor nézzük ki a hívő!
Ha vki állít vmit, aztán számokkal megcáfolod.
Utána te továbbra is elhiszed, hogy nem volt Magyarországon gazdasági növekedést??
Az nem a szipi-szupi hívő, hanem van alternatív mindenxarista egyház is.;)
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 811
98 603
113
Csak annyit szeretnék tudni, hogy mivel foglalkozol, vagy mi az oka, hogy ilyen szépnek látod az országunk helyzetét?
Egyébként autóipar. Ott éppen minden annyira szipi-szupi, hogy aktívan az öncsonkítási fázisban vagyunk. Végtag lesz amputálva nem ujjpercek, csak az a kérdés mennyi.

Az meg hogy, mi ennek az oka, jó kérdés. Egyszerű megfejtés lenne, hogy a zOrbán, de még az is lehet azért lesz kevesebb amputálva, mert a zOrbán...
 

dzsoniboj

Active Member
2011. július 14.
75
190
33
nem egy országban élünk....én Makón....nem a magyar jár románba hanem fordítva......tegyél valamit a SAJÁT életedért foglakozz azzal....akkor előrébb jutsz a legnagyobb mindenkori államszapuló is csak kamionozásig vitte.....ne ragadj le a szintjén.
Ilyeneknek mindig javaslom utazni. És nem csak az aktuális ország főváros turista negyedét meglátogatni. Lenne ám pislogás. Statisztika vs valóság. Az elbas**tt korrupt politikusaink, szétlopott tömegközlekedés, kátyúk és azokra festett biciklisávok ellenére is ég és föld a különbség. Hazánk javára. Azt nem tagadom, hogy csökken, de a különbség óriási. Az ilyen bezzegamásik engem kikészít. Ötven országban voltam az elmúlt években, van kis rálátásom.
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 522
5 766
113
Nálatok? Vagy ezt úgy általában írtad?
Én elektromos autóiparban dolgozom, egész Európában szenved az autóipar, úgy az elektromos, mint a hagyományos. Jópár beszállítóval és vevovel vagyok kapcsolatban több országból és mindenkinek nagy problémái vannak.
És amennyire átlátom a dolgokat, hát nem Orbán miatt, hanem bizony-bizony leginkább Brüsszel miatt.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 811
98 603
113
Nálatok? Vagy ezt úgy általában írtad?
Mindenre igaz.De persze a sajátot jobban ismerem, a többiről meg hallasz ezt-azt. De beszállítók számaiból ki lehet következtetni, ha kevesebbet rendelnek mondjuk lámpából, akkor abból több autó nem épülhet.

És nemcsak Magyarországon, Európában is, sőt az európai cégek kínai vállalatait is érinti. Sőt, amit sosem gondoltam volna a mexikói leányt is pletykálják.

Nagyon kemény megtakarítási célok vannak, amit egyszerűen nem járhat mással. 30%-os költségmegtakarítást máshogyan nem tudsz kigazdálkodni csak gyárbezárásokkal. Most durva, de minél több gyárbezárás van, annál több magyar munkahely menekül meg. mert hálaIsten konkrétan magyar autogyár valszeg nem zár be, de a leépítés mértéke nyitott.

Ahol én dolgozok konszern, egy európai autogyárat még télen és egy kínai leányvállalatát még idén tutira bezár. Ez utóbbi képtelen felvenni a versenyt a kínai autogyárakkal. (Pár éve, innen még nem győzték Németországba talicskázni az eurokat...ma meg, ami új gyár nyit azt is tudják, minek...)
2 német gyár sorsa nagyon kétséges. Azt állitják nem lesz bezárva, de kétlem, ha -35.000 német munkahely megy a levesbe. Ha politikailag nem gyárbezárás lesz (NDK kényes területen), akkor nem biztos, hogy anyagilag racionálisan döntenek és akkor máshol muszáj tovább keresgélni.
Mexikót meg Trump miatt herélhetik. Ezt egyelőre nem is akarom elhinni. Igazodnak és átvihetik a gyártás egy részét az USA-ba. Hogy ezen konkrétan nem keresünk az tuti, max. ha kedvezőbb vámkonstrukciók lesznek annak aki befektet az USA-ba.

De összességében ez mind kihat Magyarországra is. Itt most kemény alkuk mehetnek, hogyan tálalják a csökkentést. Nekünk belső átcsoportosítással talán lehet 1 év csúszás, de az irány ki van jelölve előre. Annyi a mák, hogy szerencsés autógyártási modelléletciklusban vagyunk, az idei év a felfutás, tehát a növekvő gyártás (az akár rekord is lehet ) sok embert felszívhat külső létszámstoppal iideiglenesen. De a végén a költségeken ott a központi -30% (mondjuk nem 1 év alatt ). Ami új munka nélkül kábé ennyi ember. Itt az játszik, hogy egy máshol bezárt gyárból eshet-e ide meló. Még az a kérdés, ez utóbbira lehet-e olyan konstrukció, beszáll az állam egy új beruhazasra, hogy így a létszám marad. Qrvajó tervek voltak, illetve vannak, de egy bizonytalan európai autóiparban kétséges új beruházás. Ezek a tervek sajnos csúsznak, pedig már nagyon jó előkészületi fázisban voltak. És ha csúszik,akkor előbb ér el minket a fűnyíró.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
43 240
83 173
113
A Xinzhi ötvenmilliárd forint értékű beruházása nemcsak gyártást, hanem kutatás-fejlesztési feladatokat is hoz Magyarországra...

Csaknem kilencszáz új munkahelyet teremt a Xinzhi kínai autóipari vállalat mintegy ötvenmilliárd forint értékű beruházása Hatvanban, amely tovább erősíti Magyarország pozícióját az elektromos járműipari átállás globális piacán.

Az elektromos motorok ellátási láncába száll be a hatvani gyár.

 
  • Tetszik
Reactions: Nber and svajcibeka