Magyarország ipara

Érdekes, hogy az új reptér az áruforgalomnak lesz.
Így elkülönül majd az árú- és utasforgalom.

@Kávé: Ha az import árú itt jön be EU határon belülre, akkor mi kapjuk a beszedett Vám 25%-át? (75% megy az EU büdzsébe?)
Attol fugg honnan jon es milyen tarifalasba esik az adott arucsoport ez sokmindentol fugg hogy itt kerul e ideiglenes tarolasra vagy itt is akarjak szabadforgalomba helyezni stb stb.
Annyi biztos az unio a vam bevetelbol az unio keri az o reszet :)
Gondolom az 1-es reptérből meg magángépekenek lesz kialakítva (a rövid futópálya miatt)

 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Joó István, a Nemzeti Befektetési Ügynökség (HIPA) vezérigazgatója, kormánybiztos a hazai járműipari kilátásokról, az értéklánc szereplői számára elérhető támogatási lehetőségekről beszélt.

Az ügynökség nemcsak a nemzetközi befektetők támogatását tekinti elsődleges feladatának, hanem a beszállítói hálózat helyzetbe hozását is. A HIPA az elmúlt hetekben Járműipari Konferenciát és Beszállítói Fórumot szervezett 16 magyarországi OEM és Tier 1 vállalat beszerzői igénye alapján, melynek tapasztalatai szintén összegzésre kerültek.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: Nber and Kim Philby
"A Mol közleményében emlékeztetett, az autóiparban szigorúan szabályozzák a műanyagok illóanyag-tartalmát és szagtulajdonságait. A Tiszaújvárosban megvalósult fejlesztés során több olyan terméket alkottak meg, amelyeknek szagot okozó illóanyag-tartalma rendkívül alacsony. Közöttük egy olyan polipropilént, amely kiválóan feldolgozható, és alkalmas üvegszálas termékek gyártására, valamint újrahasznosított műanyagot tartalmazó, úgynevezett kompaund keverékeket."
 
  • Tetszik
Reactions: Loken and fishbed
Szlovák liberális sajtó elmélkedése a keleti nyitásról:
a5ca2696e94701174b754c6faf367e07.jpg

2016 és 2024 közötti keleti országokból származó akkumulátorgyártást és fejlesztést érintő beruházások a V4 országaiban Kina, Dél-Kórea és Japán tekintetében, milliárd eurókban.
Forrás: https://e.dennikn.sk/minuta/4683736
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Természetesen semmiféle fejlesztés nem lesz, csak a szokásos (választáshoz közelítő) politikai igérgetés. Ahogy kb. egyik vidéki reptéren sem történt semmilyen érdemi fejlesztés. Győr-Pér kivételével, ami viszont kakukktojás, mert az Audi a többségi tulajdonosa.
Én úgy tudom hogy folyamatban van a kettős hasznosítás vizsgálata, gondolom lehetne lehivni rá EU/NATO pénzt.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Kinek van infója?
Remélem, hogy a pécsi autógyár, de gyanús valami 4IG-amerikai cuccos is.

Tovább terjeszkedik a BYD - Új elektromosbusz-gyártó üzem épül Komáromban​


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Kinek van infója?
Remélem, hogy a pécsi autógyár, de gyanús valami 4IG-amerikai cuccos is.
Ha pécsi akkor nekem van, vagyis csináltam villamos betáplálásra tervet egy elég nagy területre amit több kisebb területre osztottak.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Nber
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: Rferi66

"GANZ: Az egész világ tőlünk rendelt – mi meg szépen kicsináltuk​


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Ez a történet nem csak vasról, mozdonyokról és turbinákról szól – hanem rólunk. Egy gyárról, ami felépítette Budapestet, és emberekről, akik generációkon át hittek benne. Megmutatjuk, hogyan lett a Ganz világszínvonal – és hogyan pusztította el mindezt a politika, a háború és a kollektív felejtés. Ha egyszer még lesz magyar ipar – vajon tudni fogjuk, hogyan kell méltósággal építeni?"

A 90-es évek végjátékában én is ott voltam mint Ganz-os ipari tanuló, gyakorlati munkák az Északi Járműjavitóban.... Akkor már a végstádiumban volt a cég, még lélegzett, de az utolsókat...