Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Rferi66

Well-Known Member
2020. február 14.
3 090
6 731
113
Egyszerűen fizikai képtelenség a termelés jövőre a hyárban. Nem lesz kész, mondjanak bármit is. Töketlenkednek szarakodnak húzzák az időt és utána azt hiszik hogy itt van elég ember behozni a csúszást mint Kínában. Az oroszok is ezt szívták be Pakson sokszor. Ezek a keletiek úgy működnek hogy jól elbasszák az időt aztán pénz ember nem számít alapon az utolsó pillanatban behozzák. Csak itt hiába a pénz ha nincs ember…
Szerintem eleve irreális volt a határidő. A BMW -t 2022 -ben kezdték építeni, és 2025 végén kezdi a termelést. Ez közel 4 év. A BYD meg 2024 kezdte az építést, és ugyanúgy 2025 év végét tervezték indulásnak.

Ez legfeljebb akkor működik, ha semmit nem kell kitalálni, mert már van máshol 3 ugyanolyan üzemed. De a BYd -nek nincs működő autógyára az EU-ban, Kínában meg sokkal lazábbak az előírások, és munkaerő is korlátlanul van.
 

Ranger

Well-Known Member
2021. szeptember 20.
1 885
4 095
113
Szerintem eleve irreális volt a határidő. A BMW -t 2022 -ben kezdték építeni, és 2025 végén kezdi a termelést. Ez közel 4 év. A BYD meg 2024 kezdte az építést, és ugyanúgy 2025 év végét tervezték indulásnak.

Ez legfeljebb akkor működik, ha semmit nem kell kitalálni, mert már van máshol 3 ugyanolyan üzemed. De a BYd -nek nincs működő autógyára az EU-ban, Kínában meg sokkal lazábbak az előírások, és munkaerő is korlátlanul van.
Nem tudom az elérhető információk alapján megítélni, hogyan áll a két említett projekt, de menedzsmentben egy fajta “hüvelykujjszabály”, h ilyen méretben, iparban, zöldmezős beruházás, nulla helyi jelenlét, kb.: 4 év+ a kapavágástól(építkezés megkezdése) a teljes termelésig….
S akkor az egy sikeres, simán lefutott projekt.

Mainland Kínában ettől nagyon eltérő lefutású projektek tömege létezik.
Kérdés az, h a magyar gyár, melyik piacra jellemző paraméterek mentén valósul meg.
Azt gondolom, inkább a lokális (objektív) sajátosságok lesznek a mérvadóak.

Jelen makrogazdasági és ágazati környezetben nem lenne abban semmi meglepő, h nem a politikusok vágyaiban felfestett módon(timing) valósulnak meg ezek a projektek.
 
  • Tetszik
Reactions: Rferi66

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
29 405
104 541
113
Nem tudom az elérhető információk alapján megítélni, hogyan áll a két említett projekt, de menedzsmentben egy fajta “hüvelykujjszabály”, h ilyen méretben, iparban, zöldmezős beruházás, nulla helyi jelenlét, kb.: 4 év+ a kapavágástól(építkezés megkezdése) a teljes termelésig….
S akkor az egy sikeres, simán lefutott projekt.

Mainland Kínában ettől nagyon eltérő lefutású projektek tömege létezik.
Kérdés az, h a magyar gyár, melyik piacra jellemző paraméterek mentén valósul meg.
Azt gondolom, inkább a lokális (objektív) sajátosságok lesznek a mérvadóak.

Jelen makrogazdasági és ágazati környezetben nem lenne abban semmi meglepő, h nem a politikusok vágyaiban felfestett módon(timing) valósulnak meg ezek a projektek.
Győrben anno 2 év alatt felépült járműgyár. Az alapköletétel 2011-ben volt 2013-ban indult az A3 gyártás. Persze utána is volt még építkezés, de beindult a sorozatgyártás.
Még építkezés alatt 2012-ben megindult a prototípus és előszéria fázis.

Ez teljesen új gyár volt, a régiböl max. a központi irodaépületeket használta a vezetőség, alapvetően konténerekből dolgoztak az irodisták.

Fogalmam sincs hogy áll az építkezés, de vmiért ezt álvitának és hangulatkeltésnek érzem a szokott módon a kínai cégek ellen.. Nehezen találtam meg anno mit mondtak, mert folyamatosan a heti híreket dobálja a gugli.

24-ben kezdték az építkezést és 26-ra akarták az első fázist befejezni, azzal a megkötéssel, hogy az első autók idén az utolsó negyedévben elkészülnek. Ezek lásd a fenti győri példát valszeg előszériás autók lesznek nem teljesen sori körülmények közt. Lehet csúsznak, ez passz.

Viszont ha a törököknél még kapavágás sem volt az új gyárnál, nehezen hihető hogy ott előbb lesz gyártás, illetve az EU-s értékesítési szabályoknak, pl. vámoknak is ellentmond a logika, hogy onnan akarják Szeged helyett az EU-s piacot ellátni.
 

Rferi66

Well-Known Member
2020. február 14.
3 090
6 731
113
Győrben anno 2 év alatt felépült járműgyár. Az alapköletétel 2011-ben volt 2013-ban indult az A3 gyártás. Persze utána is volt még építkezés, de beindult a sorozatgyártás.
Még építkezés alatt 2012-ben megindult a prototípus és előszéria fázis.

Ez teljesen új gyár volt, a régiböl max. a központi irodaépületeket használta a vezetőség, alapvetően konténerekből dolgoztak az irodisták.
Győrben akkor már működött a motorgyár. Vagyis egy működő üzem volt, a magyar viszonyokat ismerő szakemberekkel és valószínűleg alapos tervezéssel. És az Audi ismerte az EU előírásokat, szokásokat stb.

Fogalmam sincs hogy áll az építkezés, de vmiért ezt álvitának és hangulatkeltésnek érzem a szokott módon a kínai cégek ellen.. Nehezen találtam meg anno mit mondtak, mert folyamatosan a heti híreket dobálja a gugli.

24-ben kezdték az építkezést és 26-ra akarták az első fázist befejezni, azzal a megkötéssel, hogy az első autók idén az utolsó negyedévben elkészülnek. Ezek lásd a fenti győri példát valszeg előszériás autók lesznek nem teljesen sori körülmények közt. Lehet csúsznak, ez passz.
A kormány csinált politikai kérdést a keleti nyitásból. Amikor meg ez nem úgy megy ahogy várták, akkor elkezdenek csúsztatni. Fake newsnek minősítenek olyan információt, ami jó eséllyel valós.

Viszont ha a törököknél még kapavágás sem volt az új gyárnál, nehezen hihető hogy ott előbb lesz gyártás,
A török újságok szerint hamarosan kész a gyár. A cikkekben amit néztem a fényképeken egy nemrég elkészült csarnok volt. Hogy ez valóban a gyár, vagy csak illusztráció, azt nem tudom. Nem ismerem a török újságokat, nem tudom melyik mennyire megbízható.

Az is lehet, hogy ez csak a kínaiak részéről egy kis nyomásgyakorlás a magyar kormány felé, hogy könnyebben kapjanak a kínai munkások munkavállalási engedélyt.

illetve az EU-s értékesítési szabályoknak, pl. vámoknak is ellentmond a logika, hogy onnan akarják Szeged helyett az EU-s piacot ellátni.
Törökországból vámmentesen lehet autót behozni az EU-ba.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
29 405
104 541
113
A kormány csinált politikai kérdést a keleti nyitásból.
Nah, legyünk őszinték, folyamatos a hecckampány a kínai befektetések ellen.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Már Botka is kiakadt ezen és nem először
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


Ugyanez a hiszti megy ha jüan hitelt veszünk fel és nem dollárt vagy eurót. Ez a diverzifikáció rossz, az csak az orosz energia esetén kötelező. ;)
Győrben akkor már működött a motorgyár. Vagyis egy működő üzem volt, a magyar viszonyokat ismerő szakemberekkel és valószínűleg alapos tervezéssel. És az Audi ismerte az EU előírásokat, szokásokat stb.
Volt autóöszeszerelés is, csak nem abban a gyárban.
Arra írtam, hogy 4 év kell egy ilyen zöld mezős beruházásra. Lehet azt gyorsabban is. Persze tisztában kell lenni a körülményekkel.

A kormány csinált politikai kérdést a keleti nyitásból. Amikor meg ez nem úgy megy ahogy várták, akkor elkezdenek csúsztatni. Fake newsnek minősítenek olyan információt, ami jó eséllyel valós.


A török újságok szerint hamarosan kész a gyár. A cikkekben amit néztem a fényképeken egy nemrég elkészült csarnok volt. Hogy ez valóban a gyár, vagy csak illusztráció, azt nem tudom. Nem ismerem a török újságokat, nem tudom melyik mennyire megbízható.
Meglátjuk. Ezt én sem ismerem.
Az is lehet, hogy ez csak a kínaiak részéről egy kis nyomásgyakorlás a magyar kormány felé, hogy könnyebben kapjanak a kínai munkások munkavállalási engedélyt.
Ez már konteos, teszik!!;)
Törökországból vámmentesen lehet autót behozni az EU-ba.
Ezt nem tudtam.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Kockás ing

Well-Known Member
2020. február 10.
374
1 112
93
Nah, legyünk őszinték, folyamatos a hecckampány a kínai befektetések ellen.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Már Botka is kiakadt ezen és nem először
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


Ugyanez a hiszti megy ha jüan hitelt veszünk fel és nem dollárt vagy eurót. Ez a diverzifikáció rossz, az csak az orosz energia esetén kötelező. ;)

Volt autóöszeszerelés is, csak nem abban a gyárban.
Arra írtam, hogy 4 év kell egy ilyen zöld mezős beruházásra. Lehet azt gyorsabban is. Persze tisztában kell lenni a körülményekkel.


Meglátjuk. Ezt én sem ismerem.

Ez már konteos, teszik!!;)

Ezt nem tudtam.
A kínai hitellel nem az volt a probléma, hogy nem tudtunk róla semmit, amikor felvették?
 

Rferi66

Well-Known Member
2020. február 14.
3 090
6 731
113
Nah, legyünk őszinték, folyamatos a hecckampány a kínai befektetések ellen.
Ha neked hecckampány az, hogy a valós problémákat megírják ...

Egyébként nem csak a kínaiakkal van probléma, hanem általában az akku gyárakkal. A gödi Samsung is állandóan téma. Szerintem Te sem örülnél ha a házadtól pár száz méterre felépítenének egy akkora monstrumot mint az a gyár. Láttad már közelről?

Az sem erősíti a bizalmat, hogy a kormány minden féket és beleszólási lehetőséget igyekszik kivenni az engedélyezési folyamatból. Ha az emberek azt látják, hogy a fejük felett akarnak dönteni, akkor törvényszerűen bizalmatlanok.

Nálunk például most fújtak le egy útépítést lakossági tiltakozás miatt. Legalább 20 éve meg volt tervezve a várost elkerülő út, teljesen logikus útvonalon, a városon kívül. Aztán elkezdett szivárogni az infó, hogy a lakott terület mellett, sőt esetleg lakott terület alatti alagúttal építik meg. Hogy miért? Mert azon az útvonalon épített egy NER közeli cég logisztikai központot, és neki úgy lett volna jó. Mivel a két érintett településen lakik a választási körzet lakosságának a közel fele, és közeleg a választás, elhalasztották a döntést.
 

Ranger

Well-Known Member
2021. szeptember 20.
1 885
4 095
113
Győrben anno 2 év alatt felépült járműgyár. Az alapköletétel 2011-ben volt 2013-ban indult az A3 gyártás. Persze utána is volt még építkezés, de beindult a sorozatgyártás.
Még építkezés alatt 2012-ben megindult a prototípus és előszéria fázis.
Az Audinak volt hely ismerete. Objektív lehetőségek peremfeltételei ismertek voltak+ egy felfutó világgazdasági környezetben.
Azért írtam “nulla helyi jelenlét” -ből indulva.
A 4 éves projekt határ lerövidítésére tudok példát hozni én is, de meg többet arra, amely eleve kb ezzel a időkerettel számol.

Személy szerint ezt nem “kínai” vs. “nem kínai” befektetési kérdésnek látom…egy beruházás sok minden miatt csúszhat.
Minél nagyobb méretű annál jellemzőbb.
A méret természetesen az adott befogadó gazdaság méretei szerint relativizálodik.
Inkább az érdekel mikor jelenik meg a politika által felhájpolt gyárak kibocsátása a gazdaságban.

Azon pedig nincs mit csodálkozni, ha a politikai egyfajta csodavárást kötött ezekhez a befektetésekhez s ezek esetleges csúszása nem fér bele sokaknál ebbe a képbe.
S igen vannak ellenlovasok is…sőt.

De szerintem az egy külön téma.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Rferi66

Ranger

Well-Known Member
2021. szeptember 20.
1 885
4 095
113
Ugyanez a hiszti megy ha jüan hitelt veszünk fel és nem dollárt vagy eurót.
Az idei évben volt diverzifikáció.
AKK részéről Jen és dollár után most jüanban volt nyílt kötvénykibocsátás(intézményi befektetőknek elsősorban).

A kritizált kínai hitel nem ebben a keretrendszerben lett felvéve, s nem is volt transzparens.
S a kritika - legalább is részemről - ez miatt érte.
Ugyan ebbe a körbe tartozik a Belgrád-Budapest vasút szerződése és hitelfelvétele csak itt még további kérdések merülnek fel.
De ez másik téma.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
29 405
104 541
113
A kínai hitellel nem az volt a probléma, hogy nem tudtunk róla semmit, amikor felvették?
Ki emlékszik már arra, mikor min megy a kampány. Most már sztem csak a kamatokat várjuk izgatottan, csak nehogy túl jó legyen.:)
Ha neked hecckampány az, hogy a valós problémákat megírják ...

Egyébként nem csak a kínaiakkal van probléma, hanem általában az akku gyárakkal. A gödi Samsung is állandóan téma. Szerintem Te sem örülnél ha a házadtól pár száz méterre felépítenének egy akkora monstrumot mint az a gyár. Láttad már közelről?

Az sem erősíti a bizalmat, hogy a kormány minden féket és beleszólási lehetőséget igyekszik kivenni az engedélyezési folyamatból. Ha az emberek azt látják, hogy a fejük felett akarnak dönteni, akkor törvényszerűen bizalmatlanok.

Nálunk például most fújtak le egy útépítést lakossági tiltakozás miatt. Legalább 20 éve meg volt tervezve a várost elkerülő út, teljesen logikus útvonalon, a városon kívül. Aztán elkezdett szivárogni az infó, hogy a lakott terület mellett, sőt esetleg lakott terület alatti alagúttal építik meg. Hogy miért? Mert azon az útvonalon épített egy NER közeli cég logisztikai központot, és neki úgy lett volna jó. Mivel aa két érintett településen lakik a választási körzet lakosságának a közel fele, és közeleg a választás, elhalasztották a döntést.
Vannak valós problémák, meg valós problémák kiszínezve, meg hazugságkampányok. Ez utóbbira a Samsung jó példa. Emlékszek a zöldek kamu vízszennyezés méréseire, következtetéseire, amit kritikatlanul átvett a sajtó.

Most ha Gödről beszélünk, vmiért minden Samsungellenes kampány ellenére mégis Fideszes polgármestert választottak a helyiek.

Egyébként igen, én sem örülnék annak ha a szomszédomban gyár lenne, sőt alapvetően addig volt a legjobb, amíg a szomszédaim sem költöztek mellém.;)

Ezek a NEResekkel qrvasok gond van. Bár ha kikeresztelkednek, mint Hadhazy meg Magyar, akkor egyből szentek lesznek. Bár ez nem automatikus a folyamat, Matocsy elvérzett pedig már majdnem.

Egyébként nagyon helyes hogy nem hagyjátok. Csak ne újabb 20 évet kelljen várni az elkerülő útépítési szándékkal, mert attól tartok akkor Orbán Gáspár bandája megfúrja.;)
 
  • Tetszik
Reactions: Rferi66

Kockás ing

Well-Known Member
2020. február 10.
374
1 112
93
Ki emlékszik már arra, mikor min megy a kampány. Most már sztem csak a kamatokat várjuk izgatottan, csak nehogy túl jó legyen.:)

Vannak valós problémák, meg valós problémák kiszínezve, meg hazugságkampányok. Ez utóbbira a Samsung jó példa. Emlékszek a zöldek kamu vízszennyezés méréseire, következtetéseire, amit kritikatlanul átvett a sajtó.

Most ha Gödről beszélünk, vmiért minden Samsungellenes kampány ellenére mégis Fideszes polgármestert választottak a helyiek.

Egyébként igen, én sem örülnék annak ha a szomszédomban gyár lenne, sőt alapvetően addig volt a legjobb, amíg a szomszédaim sem költöztek mellém.;)

Ezek a NEResekkel qrvasok gond van. Bár ha kikeresztelkednek, mint Hadhazy meg Magyar, akkor egyből szentek lesznek. Bár ez nem automatikus a folyamat, Matocsy elvérzett pedig már majdnem.

Egyébként nagyon helyes hogy nem hagyjátok. Csak ne újabb 20 évet kelljen várni az elkerülő útépítési szándékkal, mert attól tartok akkor Orbán Gáspár bandája megfúrja.;)
Szóval egyetértünk abban, amit írtam és a hitellel nem az volt a probléma, hogy szimplán kínai. És emlékezzünk, hogy mikor min megy a "kampány" és ne tegyünk úgy, mintha 30 évvel ezelőtt lett volna. Én örülnék, ha jó hitelt vettünk volna fel csak sajnos már eljátszotta a kormány a bizalmam, szóval szkeptikus vagyok.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
47 083
90 392
113
A hvg.hu a BYD közleményére hivatkozik. Máshol is azt láttam hogy a BYD az MTI-hez juttatott el közleményt.
Két dolgot kellett volna itt látnunk: egy hivatalos sajtóközleményt a BYD Hungary oldalán magyarul, angolul és kínaiul, valamint hogy a BYD részéréről kiáll a szóvivő vagy valaki és elmondja hogy "minden terv szerint halad, ekkor meg ekkor ez és ez lesz". Ha valaki talál ilyet, linkelje már be.
 
  • Tetszik
Reactions: Rferi66

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
29 405
104 541
113
Szóval egyetértünk abban, amit írtam és a hitellel nem az volt a probléma, hogy szimplán kínai. És emlékezzünk, hogy mikor min megy a "kampány" és ne tegyünk úgy, mintha 30 évvel ezelőtt lett volna. Én örülnék, ha jó hitelt vettünk volna fel csak sajnos már eljátszotta a kormány a bizalmam, szóval szkeptikus vagyok.
Nem értünk egyet.
Alapvetően minden kínai üzleti tevékenység és gazdasági együttműködéssel szemben van a hazai baloldali sajtóban egy kampány. Ezt nemcsak én mondom, hanem a volt baloldali miniszterelnök ljelölt, Szeged örökös polgarmestere. Cizelalltabban, de ez a lényeg.

Ettől független vannak problémák a kínai befektetéseknél is ahogy minden másnál is. Nem véletlenül lépett a munkaügyi hivatal CATL ügyben. De ahogy akkor is írtam, maga az ezt bíráló telex cikk cáfolta saját korábbi kampányát
Nem vesznek fel magyarokat, nem lesz magas képzettségű igénylő meló, xar körülmények közt, xarul lehet csak ott keresni. Ezeket most szépen megcáfolta maga a telex, pedig mekkora kampányt építettek rá.

A kínai hitellel sem az a baja a baloldali sajtónak hogy a kamata nem ismert. Vmelyiknek ismert, vmelyiknek nem. Az a baja, hogy az egyoldalú nyugati hitelfüggést diverzifikáljuk. Csorogna 444 nyála, ha ez a hitel közös Uniós hitel lenne.

A nem ismert kínai hitelkamatot nem mi, hanem a kínaiak tartották vissza. Adnak más államnak is ilyen hitelt, lehet xarabb kamattal és ez az ö érdekeiket sértené. De nyilvanossagra lesz hozva, akkor térjünk vissza rá, kinek az érdeke volt, hogy ne legyen nyilvános.

És én azt is megértem, hogy nincs bizalmad, ez a te dolgod, nem várom el hogy legyen. De ettől a kinaiakkal szembeni magyar nyelvű sajtóban a hecckampány érezhető. Nem különbözik az ukranokkal szembeni ner sajtótól. Csak mivel rühellem az ukrán elnököt ez engem hidegen hagy.
 

Ranger

Well-Known Member
2021. szeptember 20.
1 885
4 095
113
..,nem ismert kínai hitelkamatot nem mi, hanem a kínaiak tartották vissza. Adnak más államnak is ilyen hitelt, lehet xarabb kamattal és ez az ö érdekeiket sértené.
Az említett kinai hitelnél a kamat a legkevésbé érdekes kondíció…biztos, h piaci vagy az alatti kamatláb.
Az a hitel nem arról szólt, szóval ezen kár pörögni (a kritikusoknak is).
 

Ranger

Well-Known Member
2021. szeptember 20.
1 885
4 095
113
Ugyanez a hiszti megy ha jüan hitelt veszünk fel és nem dollárt vagy eurót. Ez a diverzifikáció rossz….
Ehhez a posthoz biggyesztem, de nem SilvioD-nek szól, hanem általában szeretnek néhány gondolatot megosztani.

A piaci deviza hitelekkel (itt: kötvénykibocsátás) körül van egy kis félreértés.
Piaci hitelről lesz szó.
Bocsánat, de ez egy nagyon primitív megközelítés: nyugati hitel “rossz” vagy “jó” … ennek a párja a kínai hitel minősítése ugyanígy.

A magyar állam, ha deviza alapú hitelt kíván felvenni piacon (kötvénykibocsátás formájában), akkor a legnagyobb pénzpiacokon van értelme próbálkozni likviditás, költségcsökkentés+ egyebek okán.
A szóbajöhető lehetőségek: EU(Frankfurt), USA(NYC), Japán(Tokió), Kína(itt két piacon is lehetőség van erre, Sanghaj a nagyobb).
Ezek önálló piacok, önálló devizával(egymáshoz képest is változó árfolyam trendekkel), eltérő, de lassabban változó kamat lábakkal.

Magyarország nem azért nem “nyugati”hitelt vesz fel, mert fúj EU…meg EU az ellenségünk stb hülyeségek.
Van euró alapú kötvény még lakossági piacra is, ergo bárki vehet a fórumozók közül is.
Eleve euróhoz kötött a HUF árfolyama…

Amikor ilyen turbulens, gyorsan változó a világgazdaság, s a pénzpiacok trendje egymáshoz képest, akkor hangsúlyos a külső hiteleknél a diverzifikáció.

Nem azért nem EU-s hitel veszünk fel, mert a “gonosz EU”, akivel harcban állunk egyéb faszságok vagy mert drága, hanem azért mivel Magyarországát EU-s gazdaság része, így amikor felmerül a diverzifikáció igénye, akkor ahhoz másik külpiacra kell menni. Lehetőség szerint több piacot is meg lehet(kell?) célozni.

Ezért lett jen, dollár és most jüan hitel.

Amikor az adott ország pénzpiacán kötvény aukciót hirdetsz meg, akkor alapvetően a hitel kamatot két tényező határozza meg:
1. Az adott pénzpiac/ország által kibocsátott saját kötvények kamatlába.
2. Ehhez képest a piac milyen kamatfelárat vár el egy idegen ország által kibocsátott kötvényekre(bázis pontban számolva).

(Futamidővel nem foglalkozunk gyakorlatilag lineárisan érvényesül a hatása.)

Ez esetünkben azt jelenti, h Magyarország mindig drágábban valamivel nagyobb kamatra drágábban tud devizában hitelt felvenni, mint a devizát kibocsátó ország.

De, ami mindig kimarad.
A dollár és a jüan kötvényeket is euróta váltjuk(itt EUR vettünk), SWAP-oltuk. (Mert a mocskos EU).
Valójában arról van szó, h ez egy fedezeti ügylet, mely tovább csökkentheti a kamat költségeket, illetve a további kockázatok csökkentését is szolgálja.
Mivel a kötvénynek is van árfolyama.
Erre pedig azért van különösen jó lehetőség most, mivel mind a dollárhoz mind a jüan hoz képest jelentősen erősödött az EUR. Itt az elmozduláson, pontosabban a mértéken van a hangsúly, mert ez az ügylet kétirányú vissza kell majd valamikor váltani.
Ha jó az időzítés akkor “olcsóbb” is lehet a hitel.
 

Ranger

Well-Known Member
2021. szeptember 20.
1 885
4 095
113
Ehhez a posthoz biggyesztem, de nem SilvioD-nek szól, hanem általában szeretnek néhány gondolatot megosztani.

A piaci deviza hitelekkel (itt: kötvénykibocsátás) körül van egy kis félreértés.
Piaci hitelről lesz szó.
Bocsánat, de ez egy nagyon primitív megközelítés: nyugati hitel “rossz” vagy “jó” … ennek a párja a kínai hitel minősítése ugyanígy.

A magyar állam, ha deviza alapú hitelt kíván felvenni piacon (kötvénykibocsátás formájában), akkor a legnagyobb pénzpiacokon van értelme próbálkozni likviditás, költségcsökkentés+ egyebek okán.
A szóbajöhető lehetőségek: EU(Frankfurt), USA(NYC), Japán(Tokió), Kína(itt két piacon is lehetőség van erre, Sanghaj a nagyobb).
Ezek önálló piacok, önálló devizával(egymáshoz képest is változó árfolyam trendekkel), eltérő, de lassabban változó kamat lábakkal.

Magyarország nem azért nem “nyugati”hitelt vesz fel, mert fúj EU…meg EU az ellenségünk stb hülyeségek.
Van euró alapú kötvény még lakossági piacra is, ergo bárki vehet a fórumozók közül is.
Eleve euróhoz kötött a HUF árfolyama…

Amikor ilyen turbulens, gyorsan változó a világgazdaság, s a pénzpiacok trendje egymáshoz képest, akkor hangsúlyos a külső hiteleknél a diverzifikáció.

Nem azért nem EU-s hitel veszünk fel, mert a “gonosz EU”, akivel harcban állunk egyéb faszságok vagy mert drága, hanem azért mivel Magyarországát EU-s gazdaság része, így amikor felmerül a diverzifikáció igénye, akkor ahhoz másik külpiacra kell menni. Lehetőség szerint több piacot is meg lehet(kell?) célozni.

Ezért lett jen, dollár és most jüan hitel.

Amikor az adott ország pénzpiacán kötvény aukciót hirdetsz meg, akkor alapvetően a hitel kamatot két tényező határozza meg:
1. Az adott pénzpiac/ország által kibocsátott saját kötvények kamatlába.
2. Ehhez képest a piac milyen kamatfelárat vár el egy idegen ország által kibocsátott kötvényekre(bázis pontban számolva).

(Futamidővel nem foglalkozunk gyakorlatilag lineárisan érvényesül a hatása.)

Ez esetünkben azt jelenti, h Magyarország mindig drágábban valamivel nagyobb kamatra drágábban tud devizában hitelt felvenni, mint a devizát kibocsátó ország.

De, ami mindig kimarad.
A dollár és a jüan kötvényeket is euróta váltjuk(itt EUR vettünk), SWAP-oltuk. (Mert a mocskos EU).
Valójában arról van szó, h ez egy fedezeti ügylet, mely tovább csökkentheti a kamat költségeket, illetve a további kockázatok csökkentését is szolgálja.
Mivel a kötvénynek is van árfolyama.
Erre pedig azért van különösen jó lehetőség most, mivel mind a dollárhoz mind a jüan hoz képest jelentősen erősödött az EUR. Itt az elmozduláson, pontosabban a mértéken van a hangsúly, mert ez az ügylet kétirányú vissza kell majd valamikor váltani.
Ha jó az időzítés akkor “olcsóbb” is lehet a hitel.
Ja a teljes képhez tartozik, h a nem érkező EU-s pénzekhez képest egyik piaci hitel sem tud elég jó/olcsó lenni.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
47 083
90 392
113

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
47 083
90 392
113
Nekem az emberem is állandóan panaszkodnak a civil munkahelyen. Aztán most, hogy beindult a racionalizálás, ami leépítést jelent majd a gyakorlatban, akkor hirtelen már nem is olyan xar a meló. És aki azt mondta évekig, hogyha ez még az nem lesz felmond, hirtelen már jelezte, ö vele mindenképpen számolhatunk hosszú távon.
Ma már mondjuk ilyen nem lenne, mert az elmúlt két évben nem keresünk senkit, csak az emberek biztos helyet...
Na, végre leírod hogy benneteket is elég régen érint az autóipar válsága...
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
17 963
66 330
113
Milyen üzem épül a 84-es út mellet a sárvári leágazás előtt? Elég komoly épitkezés, lassan kezd kész lenni. Amig máshol nagy táblák vannak, hogy mi készül, ennél semmi nincs kiirva.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby