Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Status
Not open for further replies.

Telak2

Well-Known Member
2016. október 28.
1 096
1 216
113
Ez pl. nem túl jó a Lufthasa Technik-nek, mert csak élelmiszer-ipari gépész képzés van. Szerintem gázturbinás hajtóművekhez nem igazán megfelelő ...
Azért Magyarország nem olyan nagy ország, hogy gondot kéne jelentsen a mérnökök toborzása, mikor már mezei szakmunkás, sőt betanított munkás is hajlandó inkább külföldre menni, és helyettük tudnak külföldieket toborozni pl Ukránból. Azért egy fiatal mérnök, sőt egy tapasztalt is képes mobil lenni, ha haszna van belőle.
Kis példa, de talán bemutatja: Szolnokon egyáltalán nincs gépészeti mérnök képzés, de a Stadler, a Törökszentmiklósi Claas, vagy Szolnokon jó pár autóipari beszállító, és gépgyár van. Kis halak, a Lufthansához képest, de ha figyelembe veszed, hogy a Szolnoki Főiskola csak kereskedelem és marketing képzéseket csinál, már amíg még üzemel azért nem rosz.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg

Telak2

Well-Known Member
2016. október 28.
1 096
1 216
113
Egyébként még mindíg azt mondom, hogy a vállalatok járuljanak hozzá a szakképzésekhez, akár egyetemi szintig, ugyanis ők a képzett munkaerő legnagyobb haszonélvezői.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and blitzkrieg

Morishima

Well-Known Member
2017. július 29.
1 461
10 631
113
Egyébként még mindíg azt mondom, hogy a vállalatok járuljanak hozzá a szakképzésekhez, akár egyetemi szintig, ugyanis ők a képzett munkaerő legnagyobb haszonélvezői.

Hozzájárulnak, szakképzési hozzájárulást fizetnek, minél több a bérköltségük annál többet.
 

megazez

Well-Known Member
2018. július 22.
7 791
26 329
113
Egyébként még mindíg azt mondom, hogy a vállalatok járuljanak hozzá a szakképzésekhez, akár egyetemi szintig, ugyanis ők a képzett munkaerő legnagyobb haszonélvezői.
Régi rendszert hozatnám vissza, a tanáraim mesélték, hogy régebben a középiskolát ahova jártam a titász majd később a démász látta el oktatási eszközökkel
 

Morishima

Well-Known Member
2017. július 29.
1 461
10 631
113
Amúgy (senkit nem érdekel :D) én kereskedelem marketinget tanultam az egyetemen, jó ez végül is inkább humán szakma én legalábbis úgy gondolom, de én úgy érzem hogy konkrétan szakmaismereti szempontból semmit nem ért, abban az esetben ha én egy alkalmazott lennék, azt mondom oké, egy két hónap alatt egy általános kermarketing ügyintéző vagy vezető beosztás betölthető bárhol kb ahol megadott protocol szerint végzed a munkád. Na de én nem ezért mentem oda, hanem hogy modern friss tudást kapjak amivel majd felépíthetem a saját vállalkozásomat. Hamvas 18 évesként még nem tudtam hogy akkor az én helyem nem az egyeteme hanem a mély víz, na de lári fári vége, ez a szakma olyan ( online kereskedelem marketingje) hogy hónapok alatt változik, tehát képtelenség jól csinálni ha nem képzed magad folyamatosan, és az alkalmazottak folyamatos képzése nélkül ez halott ügy a cégnek.
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 514
5 721
113
https://www.napi.hu/magyar_gazdasag/ot-szazalekkal-nott-a-magyar-gazdasag.679675.html

A tavalyi negyedik negyedévben 5,1 százalékkal nőtt a magyar GDP év/év alapon, a szezonálisan és naptárhatással kiigazított, kiegyensúlyozott adatok szerint pedig 4,9 százalékos volt a növekedés - adta hírül második becslése alapján a KSH. Mindkét szám 0,1 százalékponttal nagyobb a február 14-én közölt első becslésnél.
Az előző negyedévhez mérve 1,0 százalékos volt a GDP növekedése a tavalyi utolsó három hónapban - közölte a KSH.
Így 2018 egészében 4,9 százalékosra gyorsult a gazdasági növekedés üteme Magyarországon az előző évi 4,1 százalékosról. A naptárhatással és más egyedi rendkívüli tényezőktől megszűrt adat szerint 5,0 százalékos volt a növekedés az előző évi 4,4 százalékot követően.


Jó lenne még pár ilyen év.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 829
82 360
113
komolytalan ez a dolog. A gyakorlati képzésbe senki nem segít be, de tapasztalt munkást akar azonnal.

Azért elég sok cég támogat szakközépiskolákat is. Főleg a nagy német autóipari cégek. És van saját képzésük is. (Audi akadémia, Bosch Tréning Központ). És a duális képzés is ezért fontos nekik.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg

anonim999

Well-Known Member
2016. március 19.
2 683
4 438
113
Német autóba magyar aksit!

Magyarország akkumulátor gyártó nagyhatalom lesz, vagy legalábbis nagyon errefelé haladnak a dolgok. A múlt héten jelentette be Szijjártó Péter külgazdasági miniszter, hogy a dél-koreai SK Innovation második gyárát fogja felépíteni Komáromban, és folyik a szintén koreai Samsung gödi gyárának bővítése. Továbbá komoly esély van arra, hogy hamarosan a kínaiak is üzemet létesítenek Magyarországon.

Úgy tűnik, hogy Szijjártó Péter külügy- és külgazdasági miniszter kedvenc elfoglaltsága autógyárak Magyarországra telepítése lett. Már folyik két nagy német beruházás: a kecskeméti Mercedes bővítése, a debreceni BMW üzem építése hamarosan megkezdődik.


Úgy látszik, hogy ezután az ázsiai gyártókon a sor. Az elektromos gépkocsik egyre nagyobb piaci részesedést szereznek, és minden jel szerint a jövő villany meghajtásé.

1500 DOLGOZÓRA LESZ SZÜKSÉG KOMÁROMBAN
Az SK Innovationnak van már egy gyára Komáromban, amely már teljes kapacitással termel. A jelenlegi 4,7 gigawattóra termelést 55 gigawattórára bővítik, amihez a tervek szerint újabb 1500 dolgozóra lesz szükség. A cég elsősorban a Volkswagen és a Mercedes beszállítója és ez több százezer elektromos autóhoz elegendő akkumulátor előállítását célozta meg.

A Samsung Gödön már szintén megkezdte a termelést. Ott az egykori plazmatévé üzem helyén fejlesztik az új gyárukat. Bár a helyi lakosság nagyon megosztott az ügyben és sokan félnek a környezetkárosító hatásoktól. Ám, ha sikerül megoldani a gondokat, akkor a Samsung mintegy 55 ezer autóhoz elegendő akkumulátort fog gyártani, szintén német piacra.

A koreaiak több száz milliárd forintos beruházása mellett eltörpül a japán GS-Yuasa 9 milliárdos miskolci üzeme, de azért érdemes erre is figyelni. Méghozzá azért, mert ez a cég a világ öt legnagyobb akkumulátor gyártója közül az egyik. Pedzegetik, hogy esetleg hamarosan bővülnének. A japánok terjeszkedését azonban korlátozza az, hogy a németek inkább a koreaiakkal üzletelnek szívesen. A japánok pedig az amerikai piacon erősek. Például a Tesla fő akkumulátor beszállítója a Panasonic.

Kínaiak is jönnek

Emellett előkészületben van egy kelet-magyarországi kínai gyár, ahol feltehetőleg szintén aksikat állítanának elő. Erről Szijjártó Péter tett említést és annyit el is árult, hogy egy 110 millió dolláros projektről van szó. Sajnos más egyéb információval nem szolgált a miniszter. Tippünk szerint ez a BYD nevű kínai cég lesz, amely ma már a világ legnagyobb elektromos autógyártója.

Kiemelt kép: Fotó: MTI/Ujvári Sándor

https://pestisracok.hu/nemet-autoba-magyar-aksit/
 

Telak2

Well-Known Member
2016. október 28.
1 096
1 216
113
Ahol én dolgozom, fél milliárdos beruházással alakított ki a vállalat tanműhelyt, a gépi forgácsolóknak. Magas szintű szakmunkásképzés folyik, a legkorszerűbb gépeken.
Hát Szolnokon ez már utópia kategória. Az itteni cégek semmiben nem segítik a szakképzést.
 
M

molnibalage

Guest
Jöjjünk át ide, ne szennyezzük a 29-es topikot.

Igen szépen hangzik, pontosan így gondolták a Kínaiak is 40 évvel ezelőtt, az eredmény ismert. Ma sem képesek elérni a legjobbakat, dacára az iparágba fektetett elképesztő volumenű befektetéseknek.

Egy hazai gép megépítése nem teljesen lehetetlen… csak majdnem. Azért játszunk el a gondolattal, hogyan lehetne nekifogni, hogy 20 éven belül legyen egy hazai, modern, szubszonikus kiképző/könnyű vadászgépünk a hozzá tartozó eszközparkkal és üzemeltetési kultúrával.

- Először is semmit sem szabad elkezdeni kifejleszteni, ettől nagyon messze vagyunk.
- Biztosítani kell hosszú távon is nemcsak az óriási anyagi, hanem a teljes politikai elkötelezettséget is. (Nincsen olyan, hogy három ciklus után jön majd egy liberális kormány és szétveri az egészet, ez a rész Európában nehezebb, Kínában értelemszerűen jóval könnyebb. :)
- Meg kell venni egy szimpatikus gép (mondjuk L-39/L-159) teljes know-how-ját és egy teljes gyártósort (!). A hajtómű, az avionika és a fegyverzet egyelőre nyugati.
- Az első pillanatól kezdve bevonni az egyetemeket, a hallgatók az első kő letételétől részt vesznek mindenben, oda is lehet költöztetni őket, akár bentlakásos módon. Cél egy komplett integrált ipari, fejlesztési és oktatási centrum létrehozása ami nem csak felépíti és működteti azt, hanem a szakmai kultúrát és a folyamatos utánpótlást is kineveli.
- Ha megvan a hazai sárkány és nem esik szét az egész a levegőben (túl gyakran), akkor el lehet menni kuncsorogni a Honeywell-hez (ha szóba áll velünk, de nem fog), hajtómű teljes know-how és szintén teljes gyártósor (haha) ügyében. Avionika, fegyverzet továbbra is nyugati.
- A fenti ciklust ismételni a hiányzó technológiákra, őrületes befektetésekre felkészülni, anyagi, technológiai, humán, meg minden lehetséges téren, amire csak lehet teljes szellemi tulajdont venni (de úgysem adják oda, akit lehet megvenni/megvesztegetni/idecsábítani).
- Közben lehet saját finom optimalizálásokat megpróbálni, ahol tudunk, remélhetőleg kevés áldozattal...

Szóval ami talán, elméletileg lehetséges lenne, egy nagyon egyszerű, hangsebesség alatti könnyű gép, főleg, -de kis szerencsével nem kizárólag- kiképzési célokra.
Az egyik legnehezebben legyőzhető akadály a politikai akarat, évtizedeken át ömleszteni az erőforrásokat egy feneketlen zsákba a megfelelő tapasztalat felhalmozásához… ehhez a nagyhatalmaknak is egy hidegháborús hangulat és/vagy kommunizmus kellett.
És ki a fene mondta, hogy eladnak nekünk teljes know-how-t? Mi lenne ebben az üzlet a cseheknek? És itt kb. meg is bukott az egész gondolatmenet....

Jól behatárolhatók a hazai hadiipar lehetőségei. Értelme ,a kézifegyver és hozzávaló lőszergyártásnak van. Valamint a katonák személyes és harcászati felszerelését is illene tudni gyártani. Emellett, van a Rába, aki tud terepjáró tehergépkocsikat adni a Honvédsgének. A Komondor egy kudarc, ezt be kell látni. Jelenleg szerintem ennyi. Nehézfegyverzetet, egy honvédsgé méretű katonai erő, megveszi külföldről. Repülőgép, helikopter, pláne. Nincs hozzá semmink, amire építhetnénk ilyen jellegű fejlesztésket, nem beszélve a gyári gyártás követelményeiről. Magunk ilyesmibe nem fogunk belevágni, nem is érdemes.
Első körben, ha saját erőforrásokra alapozva tudnánk valóban elsőosztályú egyéni felszereléseket gyártani, beszerezni az is jó lenne...

A humán probléma. Ilyesfajta röghözkötéshez olyan tanulmányi szerződés kell, amire nem lesz majd elégséges jelentkező. Vagy iszonyat pénzekkel lehet majd megtartani évről-évre azt a pár diákot, vagy végzőst.
Nagyon gazdaságos megoldás.
Az aki olyan szintű tudással bír, hogy a fenti álmodott programra képes lenne az inkább lelép innen, mert akkor csinálja sokszor több pénzért ugyanezt vagy hasonló a civil iparban és nem itthon szop gombokért.
 

Horizon

Well-Known Member
2019. február 27.
2 168
8 879
113
És ki a fene mondta, hogy eladnak nekünk teljes know-how-t? Mi lenne ebben az üzlet a cseheknek? És itt kb. meg is bukott az egész gondolatmenet....
Ha valami, akkor a csillagászati összeg amit fizetnénk érte. Írtam, hogy "óriási" illetve "őrületes" anyagi befektetésekkel lehetne csak megvalósítani a projektet. Egyszerűen addig emelni az összeget, amíg megilletődötten rábólintanak, mert ezért már megvehettük volna tőlük fél Morvaországot. :) Egy gondolatkísérletben könnyen költekezik az ember...
 
M

molnibalage

Guest
Ha valami, akkor a csillagászati összeg amit fizetnénk érte. Írtam, hogy "óriási" illetve "őrületes" anyagi befektetésekkel lehetne csak megvalósítani a projektet. Egyszerűen addig emelni az összeget, amíg megilletődötten rábólintanak, mert ezért már megvehettük volna tőlük fél Morvaországot. :) Egy gondolatkísérletben könnyen költekezik az ember...
Az elmélet és gyakorlat közötti különbség:

Te apa,mi a különbség az elmélet és a gyakorlat között? Kérdezi a kisfiú az apukáját.
-Gyere fiam, mindjárt megmutatom és elmagyarázom.
Odamegy az apuka a lányához.
-Te lányom, 10 ezer dollárért lefeküdnél egy vadidegen jó pasival?
- Hát apám, azt hiszem, igen.
Megkérdezi ugyanezt a feleségétől is.
- Hát Józsi, kell a pénz, azt hiszem lefeküdnék vele. - hangzik a válsz.
Az utcán is végül megkérdez az fater egy jól szituált hölgyet.
- Bizony uram, megtenném.
Ekkor a fiához fordul:
- Látod fiam, elméletileg van 30 ezer dollárunk, gyakorlatilag meg van három kurvánk...
 

anonim999

Well-Known Member
2016. március 19.
2 683
4 438
113
Magyarország történetének egyik legnagyobb beruházása készül Hegyeshalom és Bezenye határában

Közép-Európa legkorszerűbb kertészeti termelési, feldolgozási és logisztikai központja épül a német FAKT AG egymilliárd eurós (313,7 milliárd forint) beruházásában Hegyeshalom és Bezenye határában – jelentette be az agrárminiszter kedden sajtótájékoztatón Mosonmagyaróváron.
Nagy István mérföldkőnek nevezte a beruházást, mert a 330 hektáron megvalósuló fejlesztéssel az Agrárminisztérium azon céljai valósulnak meg, hogy versenyképessé váljon a magyar mezőgazdaság és széles körben elterjedt legyen a precíziós technológia.

Ez a beruházás az elmúlt évtizedek legnagyobb és legkomplexebb hazai agrár- és élelmiszeripari beruházása – hangsúlyozta, majd hozzátette, hogy a német vállalat ötven hektáron feldolgozó- és logisztikai központot, harminc hektáron üvegházat, ötven hektáron szabadföldi kertészetet hoz létre, amellyel csaknem a teljes magyar zöldség-gyümölcs ágazat termékei számára adhat kiugrási lehetőséget az európai piacokra.

Magyarország tavaly 83,8 milliárd forint értékben importált friss gyümölcsöket és 75,5 milliárd forint értékben friss zöldségeket. A magyar agrárexport pedig dinamikus növekedéssel az elmúlt években elérte a kilenc milliárd eurót – mondta Nagy István.

A területen a beruházó a termelési, feldolgozási és logisztikai központ mellett hosszútávon haltenyészetet, üvegházakat, hűtőkonténereket, konferencia központot, hotelt, autópálya felhajtót és lakásokat is kialakítana. A teljes beruházással ötezer új munkahelyet teremtenek – mondta Hubert Schulte-Kemper, a FAKT AG elnök-vezérigazgatója.

agrar.jpg


Fotó: MTI/Krizsán Csaba.

A beruházással modern, fenntartható módon kívánnak termelni, s egész Magyarország területéről származó agrártermékeket szeretnének feldolgozni és értékesíteni, valamint együttműködnének a térség oktatási intézményeivel.

Az elnök-vezérigazgató beszélt arról is, hogy azért választották a Hegyeshalom és Bezenye határában lévő területet, mert az a Budapest-Bécs-Pozsony tengelyen fekszik és kiváló az infrastruktúrája észak-déli és kelet-nyugati irányba is.

Az előzetes tervek szerint 12-féle terméket fognak gyártani, a cél pedig az, hogy Európában jegyzett márkát hozzanak létre – mondta.

Ponevács-Pana Petra, a Külgazdasági és Külügyminisztérium (KKM) beruházások ösztönzéséért felelős helyettes államtitkára arról beszélt, hogy Németország tavaly is Magyarország legnagyobb befektetője volt és a legfontosabb külkereskedelmi partnere. Tavaly mintegy 27 százalékát tette ki a kereskedelemnek a magyar-német reláció.

A KKM befektetésösztönző projektjei révén az elmúlt négy évben 25 projekt valósult meg Győr-Moson-Sopron megyében 1,2 milliárd euró értékben, amelyekkel mintegy 4900 munkahelyet teremtettek – tette hozzá.

Jamniczky Zsolt, az E.On Hungária Zrt. igazgatóságának tagja elmondta, hogy ez a beruházás energetikailag Európa zászlóshajója lehet, mert olyan komplex megújuló energiára alapozott fenntartható energia menedzsmentet kell kidolgozniuk, amelyhez egy városfejlesztési koncepció is kapcsolódik.

„Ezeket eddig még senki nem csinálta meg így egyben” – mondta, majd hozzátette, hogy Magyarország kidolgozás alatt álló új energia stratégiájához is illeszkedik a beruházás, mert az okos, megfizethető és fenntartható energia alappilléreit egyesíti majd – mondta.

(MTI)

https://makronom.mandiner.hu/cikk/2...zpontja_epul_hegyeshalom_es_bezenye_hataraban
 
Status
Not open for further replies.