Magyarország ipara

Hát ha bejön nekik, akkor egy olyan cég lesz kb. mint a Bosh, alkatrészt nyomják, de a komplett teherautót nem igazán. Ami viszont üdvözlendő, hogy a gyárban belátták, ez megfogható, és így lehet a cég igazán nagy, lehet Európa legnagyobb futóműgyártója, ami valljuk be nem lenne kis teljesítmény. Más meg gyárt motort meg kasznit, és valahol összeszerelik. Pl. személygépjárműnél is már régóta ez megy és ideje volt észrevenni. Kevés, talán már nincs is olyan gyártó aki a gépjárművét az utolsó csavarig önmaga beszállító vagy más gyár igénybe vétele nélkül gyártja. Annak az korszaknak vége.
Az az igazság hogy régen is így működött, anno a Rába Botond is koprodukció volt a magyar gyárak részéről.
Én is remélem hogy összejön nekik.
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci
Jöhet a fordulat a szentgotthárdi Opel-gyárban

Miközben Németországban és Lengyelországban létszámleépítések, átszervezések zajlanak a PSA tulajdonában lévő Opel üzemeiben, addig a magyar gyárban nem kell további karcsúsítástól tartani. A társaság jövő januártól egy új motor sorozatgyártását kezdi meg, amely a cégcsoportnál a legnagyobb volument képviseli - nyilatkozta a Napi.hu-nak Kaszás Zoltán, az Opel Szentgotthárd Kft. szóvivője.

A szentgotthárdi Opel köszöni szépen jól van, gyakorlatilag már készen állunk az új termék bevezetésére, annak megfelelően, ahogy már korábban bejelentettük - kommentálta Kaszás Zoltán az értesülést, amely szerint nemrég az autómárka német egységénél 7000, lengyel leányánál 800 munkavállalótól váltak meg, miközben utóbbinál komoly feszültséget kiváltó átszervezések is folyamatban vannak.

A magyar gyártó- és szerelősorokon viszont 2020 januárjának első napjaitól egy új háromhengeres 1,2 literes turbó PSA EB-benzinmotor, valamint EP-hengerfejek készítése indul meg.Ezzel az átállással az üzem gyakorlatilag lecseréli eddigi gyártási palettáját.

2015091026.jpg

Az Opel tudásközpontja SzentgotthárdonFORRÁS: MTI/BÜKI LÁSZLÓ
A szóvivő elismerte, hogy idén augusztusban a társaság ismét egy "önkéntes elbocsátási programot" hirdetett, amelynek keretében mintegy 70 fő hagyta el a gyárat. Erre azért volt szükség, mert idén a meglévő motorpaletta termelési darabszámai az év második felében eléggé lecsökkentek, és ehhez a helyzethez kellett alakítani a létszámot is. 2018-ban egyébként már két ízben is bejelentettek ilyen önkéntes programot. A létszámcsökkentések következményeként a tavaly év eleji, közel 1200 főről idén szeptemberre 850 főre olvadt a társaság dolgozói gárdája.

Az elmúlt időszakban a termelőegységek átépítése zajlott, a munka pedig mostanra gyakorlatilag befejeződött. A szakember bizakodó a termékváltással kapcsolatban:a háromhengeres turbófeltöltős benzinmotor a PSA-csoport "alapmotorja", vagyis a társaságon belül ebből készül a legtöbb.A termékből 100, illetve 130 lóerős verziót gyártanak majd Szentgotthárdon, és azokat nemcsak az Opelekbe - azon belül is a most piacra kerülő új Corsa-modellbe - szerelik bele, hanem különböző Peugeot és Citroen - típusokba, valamint a társaság prémiummárkáját képviselő DS modelljeibe is. A magyar gyárnál bíznak benne, hogy az új motor iránt nagy lesz az igény az európai piacon, ezáltal a termelési volumen fel fog futni. Szintén cél, hogy a mostani dolgozói létszámot megtarthassák a jövő évben is.

20190123szentgotthard-opel-motorgyar.jpg

Az Opel szentgotthárdi motorgyáraFORRÁS: MTI/KÁSZONI LÁSZLÓ
Az Opel motorgyárában az elmúlt években a termelés volumene és ezzel együtt a pénzügyi eredmények is látványosan megcsappantak.Az Opel-márka tavaly mintegy egymillió autót értékesített globálisan, amely mintegy 7 százalékos visszaesés 2017-hez képest. Az eladások csökkenése miatt kevesebb autómotorra volt szükség, ami kihatással volt a szentgotthárdi termelésre is.

A társaság 2016-ban még 629 ezer motort gyártott, 2017-ben 486 ezret, 2018-ban pedig 313 ezret. A nettó árbevétel 2016-ban 171 millió euró, 2017-ben 150 millió euró, 2019-ben pedig már csak 119 millió euró volt. A kft. adózás előtti eredménye 2,2 millió euró volt tavaly, ami közel 88 százalékos csökkenés 2017-hez képest.

https://www.origo.hu/gazdasag/20191128-fordulat-a-szentgotthardi-opel-gyarban.html
 
anonim999

"A társaság 2016-ban még 629 ezer motort gyártott, 2017-ben 486 ezret, 2018-ban pedig 313 ezret. A nettó árbevétel 2016-ban 171 millió euró, 2017-ben 150 millió euró, 2019-ben pedig már csak 119 millió euró volt. A kft. adózás előtti eredménye 2,2 millió euró volt tavaly, ami közel 88 százalékos csökkenés 2017-hez képest."

Ez alapján 2017-ben, átlagosan 308 euróba került az Opelnek 1 db motor elkészítése? Az kb. 100,000 Ft....
Ha komplett motort akarsz a gyártótól venni a kocsidba, az milliós tétel, de egy turbó vagy katalizátor is önmagában több 100,000 forint.
Vagy valamit nagyon elszámoltam.
(2016: 272 euró/motor)
 
anonim999

"A társaság 2016-ban még 629 ezer motort gyártott, 2017-ben 486 ezret, 2018-ban pedig 313 ezret. A nettó árbevétel 2016-ban 171 millió euró, 2017-ben 150 millió euró, 2019-ben pedig már csak 119 millió euró volt. A kft. adózás előtti eredménye 2,2 millió euró volt tavaly, ami közel 88 százalékos csökkenés 2017-hez képest."

Ez alapján 2017-ben, átlagosan 308 euróba került az Opelnek 1 db motor elkészítése? Az kb. 100,000 Ft....
Ha komplett motort akarsz a gyártótól venni a kocsidba, az milliós tétel, de egy turbó vagy katalizátor is önmagában több 100,000 forint.
Vagy valamit nagyon elszámoltam.
(2016: 272 euró/motor)

Áron alul kiviszik a félkész terméket, majd beépítve hozzáadnak jó sok értéket a Német GDP-t megnyomják a magyarból elvonttal + így adózni is kevesebbet kell nálunk.
Szerintem nincs itt semmi különleges.
~15 éve asszem a Tesco-nál volt botrány abból, hogy papíron 400ft/l áron vitték ki az országból a legócskább ásványvizet, a szlovák oldalon meg már csak 30ft/l-t fizettek érte, így elkönyveltek literenként 370ft veszteséget...
 
A hazai autóiparban, nem kell félni semmi komoly leépítéstől, vagy jelentősebb visszaeséstől. Mivel az anyaországokban lépik ezt meg a gyártók, sok ok miatt. Mindenki próbál felfejlődni az elektromosautók elterjedéséhez. Minden gyártó és alkatrészbeszállító. Szombathelyre, a Schaeffler, ahol most is 3 000 ember dolgozik, bejelnetették egy totál úgy gyár felépítését, ami már az elektromos autók hyártásáról szól. Vékony jégre lépnek azok a közgazdászok, akik azt hiszik az autóipar is egy varroda, ami 2 nap alatt oda megy, ahol még olcsóbb minden. Ugyebár gyorsan meghírdették néhányan, hogy vége lesz itt a jó világnak, ha az autóipar becsódöl. Éppen csak a gyártók nem akarnak becsődölni, hanem átalakítják a palettájukat, a vásárlói igénykehez. Nem kell a diesel ? Akkor csinálnak azt, ami kell, elektromost. Aztán ha nem jön be, akkor megint mást. Ennyi. De nem mennek el, nem zárnak be.

https://www.vaol.hu/kozelet/helyi-k...mbathelyen-150-uj-munkahelyet-teremt-3403938/
 
  • Tetszik
Reactions: zeal and anonim999
Áron alul kiviszik a félkész terméket, majd beépítve hozzáadnak jó sok értéket a Német GDP-t megnyomják a magyarból elvonttal + így adózni is kevesebbet kell nálunk.
Szerintem nincs itt semmi különleges.
~15 éve asszem a Tesco-nál volt botrány abból, hogy papíron 400ft/l áron vitték ki az országból a legócskább ásványvizet, a szlovák oldalon meg már csak 30ft/l-t fizettek érte, így elkönyveltek literenként 370ft veszteséget...

Az előnyök kölcsönösek. Itt vannak, adóznak. Akik ott dolgoznak, jól meg vannak fizetve. Amennyiben nem lenénnek itt, nem adóznának, akik ma ott dolgoznak, lehet nem dolgoznának, vagy nem ennyiért. Lehetne még sorolni a történet többi részét. Munkakultúrától, behozott ipari csócstechnológián át, a rengeteg infrastruktúrális térségbeli fejlesztésekig. Stb.
 
A hazai autóiparban, nem kell félni semmi komoly leépítéstől, vagy jelentősebb visszaeséstől. Mivel az anyaországokban lépik ezt meg a gyártók, sok ok miatt. Mindenki próbál felfejlődni az elektromosautók elterjedéséhez. Minden gyártó és alkatrészbeszállító. Szombathelyre, a Schaeffler, ahol most is 3 000 ember dolgozik, bejelnetették egy totál úgy gyár felépítését, ami már az elektromos autók hyártásáról szól. Vékony jégre lépnek azok a közgazdászok, akik azt hiszik az autóipar is egy varroda, ami 2 nap alatt oda megy, ahol még olcsóbb minden. Ugyebár gyorsan meghírdették néhányan, hogy vége lesz itt a jó világnak, ha az autóipar becsódöl. Éppen csak a gyártók nem akarnak becsődölni, hanem átalakítják a palettájukat, a vásárlói igénykehez. Nem kell a diesel ? Akkor csinálnak azt, ami kell, elektromost. Aztán ha nem jön be, akkor megint mást. Ennyi. De nem mennek el, nem zárnak be.

https://www.vaol.hu/kozelet/helyi-k...mbathelyen-150-uj-munkahelyet-teremt-3403938/
Hát ez azért nem ilyen egyszerű. Főleg a technológiaváltás. 2--3 nagy európai autógyár el fog vérezni. És ez nem a pesszimista forgatókönyv. Bár lehet a gyár reszben marad egy kinai tulajjal....
Leépítés itthon is lesz, azaz már van. Szerencsére nem olyan tömeges és felszivják más cégek a munkaerőhiány miatt.
A vékony jégen nem csak a közgazdászok, hanem az autóipar is ott ül......:(
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1711
Az előnyök kölcsönösek. Itt vannak, adóznak. Akik ott dolgoznak, jól meg vannak fizetve. Amennyiben nem lenénnek itt, nem adóznának, akik ma ott dolgoznak, lehet nem dolgoznának, vagy nem ennyiért. Lehetne még sorolni a történet többi részét. Munkakultúrától, behozott ipari csócstechnológián át, a rengeteg infrastruktúrális térségbeli fejlesztésekig. Stb.
Előnyök vannak mindkét oldalon, de azért a németek háromszor nagyobb lapáttal söpörték a pénzt.
 
  • Tetszik
Reactions: zeal and vilmoci
Hát ez azért nem ilyen egyszerű. Főleg a technológiaváltás. 2--3 nagy európai autógyár el fog vérezni. És ez nem a pesszimista forgatókönyv. Bár lehet a gyár reszben marad egy kinai tulajjal....
Leépítés itthon is lesz, azaz már van. Szerencsére nem olyan tömeges és felszivják más cégek a munkaerőhiány miatt.
A vékony jégen nem csak a közgazdászok, hanem az autóipar is ott ül......:(

Legszebb az lesz amikor kifut ez a zöld agyhalál és a politika csinál egy szép nagy hátraarcot, mert a tőke mindenek felett.
 

Magyarországon az elektromos személyautók számának robbanásszerű növekedése immár tény, s végre a teherautók és a buszok világában is felkapcsolhatjuk a villanyt. Az e-haszonjárművek egyik úttörője a világpiacon a BYD, amelynek Magyarországon is működik egy gyára, és immár képviselete is. Megnéztük aktuális palettáját, amelynek érdekes tagja a kompakt T3 furgon.


Hazai gyár és dízeleken edződött képviselet
Mint arról korábbi buszos riportunkban beszámoltunk, az európai Daimlerrel eredetileg akkumulátorok fejlesztésére és gyártására létrehozott kínai központú óriáscég2017 áprilisától már Komáromban is megkezdte a járműgyártást.A 300 dolgozót számláló, 60 ezer négyzetméteres bázison a szakma és a hazai felvevőpiac számára egyaránt versenyképes elektromos buszok, teherautók és egyéb speciális haszonjárművek készülnek – az éves kapacitás 400 darab.

A cikk további része itt:
https://www.origo.hu/auto/20191204-byd-elektromos-teherautok-es-buszok-bemutatoja-2019.html
 
https://m.origo.hu/gazdasag/20191205-uj-uzemet-epit-a-mol-tiszaujvarosban.html
"Évente 70 milliárd forinttal növelheti majd Magyarország GDP-jét a MOL-csoport új poliol üzeme, amelynek megépítéséhez a Messer Hungarogáz Kft. is hozzájárul. A Tiszaújvárosban megvalósuló 1,2 milliárd eurós petrolkémiai beruházás részeként a hazai ipari gáz piac meghatározó szereplője nitrogén- és sűrítettlevegő-üzemet telepít és üzemeltet a jövőben, írja a Világgazdaság."
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and megazez