A fizetőképes kereslet meg kisebb, mint Sopron.Üzbegisztán egy 60+ milliós ország lesz az évszázad közepére. Nagyobb piac mint a jelenlegi Itália.
25 éve ez nálunk is kb így volt... Nem akkor kell bemenni egy piacra mikor az már érett hanem jóval előtte ki kel építeni a pozíciókat, mikor ez még viszonylag olcsón megtehető, és van idő felépíteni a brand-et.A fizetőképes kereslet meg kisebb, mint Sopron.
Volt szerencsém az Üzbég államhoz, a gazdaságuk nagyságát remekül jelzi, hogy a hotelboy már a liftben megsúgta, hogy bármilyen valutát, ami dollárra váltható feketepiaci dollár áron tud váltatni.
Ezzel egyet is értek, csak nem nagyobb piac, mint Olaszország, azért mert 60 milliós25 éve ez nálunk is kb így volt... Nem akkor kell bemenni egy piacra mikor az már érett hanem jóval előtte ki kel építeni a pozíciókat, mikor ez még viszonylag olcsón megtehető, és van idő felépíteni a brand-et.
...még!Ezzel egyet is értek, csak nem nagyobb piac, mint Olaszország, azért mert 60 milliós
Nekem az volt a meglepő, hogy ezek a ruszkik még nem hulltak halomra az éhhaláltól. Pedig azt mondták, hogy majd milyen hatásosak lesznek ezek a szankciózgatások. Aztán roskad a pult a gusztusosabbnál gusztusosabb füstölt halaktól, mindenhez eszik a zöldséget (nekem ez volt a legmeglepőbb). Egyáltalán nem lepukkant. Olyasmi érzése van az embernek, mint ha Pirsing könyvét olvasná a Zen meg a motorkerékpár-ápolásáról, mikor szelték át az USA-t valamikor anno.A kamionos Lacika a Hunlanddal megint marhákat szállit Kazachsztanba. Vannak mèg igazi kalandok!
És Oroszország, de Kazachsztan is màskép néz ki, mint az ismert klisékben!
Eddig 3 videó jelent meg erről az útról.
Nekem az volt a meglepő, hogy ezek a ruszkik még nem hulltak halomra az éhhaláltól. Pedig azt mondták, hogy majd milyen hatásosak lesznek ezek a szankciózgatások. Aztán roskad a pult a gusztusosabbnál gusztusosabb füstölt halaktól, mindenhez eszik a zöldséget (nekem ez volt a legmeglepőbb).
Akár mi is legyen, de nem engedek az igazi házi tésztából a levesben.Tészta helyett inkább mindenféle zöldségeket raknak a levesekbe.
Jó kis borscs, szoljanka és tsai![]()
Németeknél voltam orosz étteremben, de csak pizza voltHa van kínai étteremlánc, lehetne orosz is
Reklámdalnak meg mehetneNémeteknél voltam orosz étteremben, de csak pizza volt
Szerintem biztosra mennek. Gondolom mindenki félne a welcome teától.![]()
Ebből még ne vonj le végleges következtetést. Azerbajdzsánban sem volt régen Forma1, ma meg van...A fizetőképes kereslet meg kisebb, mint Sopron.
Volt szerencsém az Üzbég államhoz, a gazdaságuk nagyságát remekül jelzi, hogy a hotelboy már a liftben megsúgta, hogy bármilyen valutát, ami dollárra váltható feketepiaci dollár áron tud váltatni.
A Vasast el kell osztani kettővel. Nem véletlen semmilyen komoly szakszervezet nem tartozik hozzájuk. Semmilyen érdemi akciójuk nem volt. Inkább politizálnak, mint érdekvédenek. Én is szakszerv tag vagyok ám!![]()
Ki akarják fizettetni a dolgozókkal a járvány alatt keletkezett mínusz órákat a cégek
A probléma több mint 10 ezer dolgozót érint. Többségükön 80-100 ezer forintot akarnak behajtani, de van, akitől 600-800 ezer forintot követelnek.
Több tucat autóipari, gépipari és elektronikai cég készül arra, hogy kifizettesse a munkavállalóival a koronavírus-idején le nem dolgozott munkaórákra jutó bért - tájékoztatta a Népszaváta Vasas Szakszervezeti Szövetség.
A probléma több mint 10 ezer dolgozót érint a szövetség alelnöke, László Zoltán szerint. Többségükön 80-100 ezer forintot akarnak behajtani a cégek, de van, akitől 600-800 ezer forintot is követelhetnek elmondása szerint.
A járvány korlátozásai és az alkatrészhiány miatti gyárleállások következtében sok vállalatnál rengeteg munkaórát nem tudtak ledolgoztatni a munkavállalókkal. A mínusz órákat most egy 2018-as törvénymódosításra hivatkozva fizettetnék ki az alkalmazottakkal, amit rabszolgatörvényként emlegetnek. Ez pedig a Népszava szerint nemcsak a dolgozók munkahelyváltását lehetetleníti el, ha ledolgozatlan óráik vannak, de a két éves munkaidőkeret sok cégnek veszteséget okozhat.
A rabszolgatörvény ugyanis lehetővé tette, hogy a cégek akár 2-3 éves munkaidőkeretben igazítsák a beérkező megrendelések intenzitásához a dolgozók munkaidejét. Ha épp nincs, vagy kevés a megrendelés, a munkavállalók nem, vagy kevesebbet dolgoznak, de ugyanúgy megkapják a fizetésüket. Ha pedig később több lesz a megrendelés, az így keletkezett mínusz órákat ledolgoztatja a cég, ezekért nem jár nekik túlóradíj. Tavaly, a koronavírus első hullámában a kormány engedélyezte a cégeknek, hogy 2 éves munkaidőkeretet vezethessenek be, vagy meghosszabbíthatják a meglévőt. Sok cég élt is a lehetőséggel, a munkaidőkeretek pedig az elkövetkező hónapokban fognak lejárni.
A Vasas Szakszervezeti Szövetség alelnöke szerint azonban már most látszik, hogy
a munkaidőkeretek kifutásáig nem fogják tudni ledolgoztatni a járványos és alkatrészhiányos időszak mínuszóráit. Sokaknak ugyanis legalább 16 mínusz órája van, de van, akinek 350 is összegyűlt.
László Zoltán elmondása szerint van, ahol a mínusz órákat tovább görgetnék a következő munkaidőkeretbe, több vidéki autóipari fellegvár viszont kifizettetné a le nem dolgozott órákra jutó bért a dolgozókkal. Két cégnél azt is felajánlották a munkavállalóknak, hogy hathavi részletben kamatmentesen törleszthetik a tartozásukat.
A szövetség alelnöke szerint azonban mindkét lépés törvénytelen, ugyanis a munkaidőkeret végén el kell számolni, a többletórákat ki kell fizetni, a mínusz órákat pedig le kell nulláznia a cégnek. Ha nem tudja ezeket ledolgoztatni, el kell könyvelnie saját veszteségeként.
"Nem a dolgozó hibás azért, mert nem tudtak neki munkát adni. Amiatt nem lehet senkit sem adósságba verni, ha betartotta a munkaszerződését, és azt tette, amit a cég vezetése mondott neki" – hangsúlyozta László Zoltán.
Vannak viszont olyan vállalatok is, amelyeknél éppen fordított helyzet állt elő: a járvány alatt nem álltak le, sőt tele voltak és vannak megrendeléssel, így rengeteg plusz óra keletkezett, de ezt nem minden cég akarja kifizetni. Ezért most „lepihentetik” ezeket az órákat a munkavállalókkal, miközben a kölcsönzött munkaerőt agyondolgoztatják.
László Zoltán szerint most, a munkaidőkeretek lejártakor egyértelműen látszik, hogy a munkaidőkeret elnyújtása nem oldja meg, inkább csak elodázza az ágazat és a cégek problémáit, ráadásul mindennek árát a dolgozókkal akarják megfizettetni.
![]()
Ki akarják fizettetni a dolgozókkal a járvány alatt keletkezett mínusz órákat a cégek | szmo.hu
A probléma több mint 10 ezer dolgozót érint. Többségükön 80-100 ezer forintot akarnak behajtani, de van, akitől 600-800 ezer forintot követelnek.www.szeretlekmagyarorszag.hu
Nem lehet, hanem van ilyen próbálkozás pont két hete voltam annál a cégnél, ahol voltak olyanA Vasast el kell osztani kettővel. Nem véletlen semmilyen komoly szakszervezet nem tartozik hozzájuk. Semmilyen érdemi akciójuk nem volt. Inkább politizálnak, mint érdekvédenek. Én is szakszerv tag vagyok ám!
Lehet van ilyen problálkozás is, de általában a munkaidőkeret lejárta után ha a mínusz napokat nem tudja ledolgoztatni a cég, akkor jóváírják. Tehát munka nélküli napokra kaptál fizetést.
Mert mit jelent a munkaidőkeret? Ha a covid vagy alkatrészhiány, megrendeléshiány miatt leáll a cég, akkor elküldenek - 8 órára, de kapod a fizetésed. Aztán ha fordul a kocka túlórában mondjuk szombaton ledolgozod. Jóváírnak 8 órát plusz megkapod a hétvégi pótlékot. Ez sztem nagyon jó deal.
Mi az alternativa? Ha bármi miatt leállás van, elküldenek fizetés nélkülire, vagy állásidőre. Ezt szeretné a Vasas??? Kérdezze meg inkább a melósokat!
Lehet van ilyen példa, de 90%-ban jól működik és vidáman mennek minuszórára nyaron a melósok, sőt ha vkit behívok kibaszásnak érzik, én vagyok a fasz! Tehát nem a munkaidőkeret a xar, a rabszolgatörvény, hanem néhány cég önkényesen alkalmazza. Ezeknél ida kell baszni, de a törvény pont jó, segitett egy ilyen válságban!!Nem lehet, hanem van ilyen próbálkozás pont két hete voltam annál a cégnél, ahol voltak olyan
" humánusak" , hogy felajánlották a dolgozóiknak,hogy kamatmentes hat havi részletben rendezhetik, a "tartozásukat". Higgadtan csak annyit mondok az ilyen cégvezetésre, hogy menjenek a francba....Remélem voltak annyira tökösek a dolgozók, hogy nem mentek bele ebbe a mocskos gerinctelen dologba.Kb három hét múlva megyek újra ehhez a céghez,akkor majd megtudom mi a helyzet...
![]()
Az egész autóipart megfojtja az acélhiány
Még a chiphiányra sincs megoldás, és már jön a következő anyaghiány, amely az egész autózást sújtja, az új autók gyártásától kezdve a régiek karbantartásáig - és egy dolog biztos: olcsóbb egyik sem lesz. Viszont a drágára is többet kell várni. Ugyanis akadozik az acélellátás.totalcar.hu
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..