1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

McDonell Douglas/Boeing F/A-18 Hornet, F/A-18E/F Super Hornet

Diskurzus a(z) '4/4+/4.5 generációs vadászbombázók' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. fip7

    fip7 Well-Known Member

    Nevetséges.....
     
    therob likes this.
  2. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    A megfontolt és átgondolt döntések újabb bizonyítéka. Ja, nem...
    Azt nem értem, hogy ez az ország hogyan lehet még az EU gazdasági motorja, amikor folyamatosan baromságokat csinál...?
     
  3. fip7

    fip7 Well-Known Member

    molnibalage

    "Azt nem értem, hogy ez az ország hogyan lehet még az EU gazdasági motorja, amikor folyamatosan baromságokat csinál...?"

    Én sem tudom. Nekem úgy tűnik, hogy az elmúlt 15 évben az egykori presztízsükből éltek, meg viszi még őket a lendület, de már nem sokáig.
    Én nem vagyok azért már olyan fiatal, de értelmes német politikai döntést én még csak töri könyvben láttam. :eek:
     
  4. dudi

    dudi Well-Known Member

    A gazdaság profitorientált és nincs állami kontroll alatt.Az van elb..aszódva a németeknél amin állami kontroll van(haderő energegika).
     
    Negan likes this.
  5. fip7

    fip7 Well-Known Member

    dudi

    Nem akarok itt offolni, de a német gazdaság sincs rendben. A bankszektoruk például nagyon gatya. Óriási bajok vannak ott amik majd egyszer ki fognak bukni.
     
    Roni likes this.
  6. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Kétlem, hogy ez a döntés végleges volna. Ha eddig az amerikai típus rendszeresítése előtt az EU és azon belül is a német ipar védelme volt az akadály, akkor ebben az esetben, ennek elhárultával az F-35A (F-35G) kellene, hogy legyen a befutó.
    A Super Hornet rendszeresítése mellett semmi sem szól, csak a Boeing helyzetbe hozása, annyira nem felel meg semmilyen progresszív koncepciónak.
    Ez igz a Growler-re is.

    Ugyanakor azt se feledjük, hogy az ilyen nagyívű beszerzési terveket eleve felül írja a koronavírus.
     
  7. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Legyen meg itt is...


    https://www.forbes.com/sites/sebast...pes-from-eurofighter-and-boeing/#163c94713e01

    https://www.thedrive.com/the-war-zo...ados-with-typhoons-super-hornets-and-growlers



    (Persze van aki ebből is képes azt kihozni, hogy a "lopakodó" technológiának nincs jövője, ezért vesznek a németek inkább Super Hornetet F-35 helyett...)
     
    gacsat, endre, Python and 3 others like this.
  8. fip7

    fip7 Well-Known Member

    Terminator

    Nagyon jól leírtad, ami nekem is eszembe jutott, de nem akartam politizálni. Az SH vásárlás 100%-ban politikai döntés volt. A Boeingnak és az USA-nak jó, a németeknek és az Európai hadiparnak meg nem. De ez utóbbi cseppet sem számít.... :(

    Amúgy csak nagyon halkan megjegyezném, hogy a Dassault Rafale alkalmas atomfegyverek bevetésére.
    És nem is valami szar szabadesésű szutyokéra hanem erre:
    https://en.wikipedia.org/wiki/Air-Sol_Moyenne_Portée
     
    gacsat, endre and therob like this.
  9. emel

    emel Well-Known Member

    Azt azért megnézném, amikor a germánok francia harcigépet vesznek! Kb. akkor számítok rá, mikor a franciák amerikait vesznek majd ... ;)
     
    gacsat likes this.
  10. fip7

    fip7 Well-Known Member

    emel

    Folyamatosan francia-német hadtech együttműködésről hadoválnak. Közös új tank pl. De a Tiger heli is így született.
    Itt volt az újabb lehetőség az együtt működésre, EU az első vagy valami.
    E helyet leszóltak washingtonból, hogy szarul áll a Boeing, meg kellene dobni némi pénzzel.
    A németek meg azt válaszolták, hogy: "Igen gazdám!"
    Kb. Ez a történet és nagyon irritál :mad:
    Vesznek egy alkalmatlan gépet, hogy be tudjanak vetni egy alkalmatlan fegyvert....
    Amúgy az ASMP-t lehet, hogy integrálni tudták volna az EF-hez is, de ezt se tudjuk már meg soha.
     
    gacsat, endre, therob and 2 others like this.
  11. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    ÖÖÖÖö, az E-2 a CdG-n az micsoda? ;)
    A Crusader az mi volt a két régebbi francia hordozón?
     
    endre, Rotten878 and Python like this.
  12. emel

    emel Well-Known Member

    Más az együttműködés, és más a közös projekt, a C-160-at már az ősidőkben is gyártották közösen, de hirtelen egyiknél se jut eszembe tisztán a másiknál tervezett és gyártott fegyver rendszeresítése. Az "Igen gazdám .." egyébként más vonalon/okból is működött szerintem, kizártnak tartom hogy Samu bácsi eltűrné a német atom-ütőerőt francia gyártású és FELÜGYELETŰ atomfegyverekkel!
     
    fip7 likes this.
  13. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    A franciák most tervezik a CH-47F rendszeresítését a különleges erőik számára.
     
    gacsat, endre, fishbed and 3 others like this.
  14. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Meg C-130J-t vesznek az A400 mellé vagy lassan már helyett...
     
    endre, Python and formosa1 like this.
  15. fip7

    fip7 Well-Known Member

    emel

    "Az "Igen gazdám .." egyébként más vonalon/okból is működött szerintem, kizártnak tartom hogy Samu bácsi eltűrné a német atom-ütőerőt francia gyártású és FELÜGYELETŰ atomfegyverekkel!"

    A probléma valahol itt kezdődik, ezért nem is akartam jobban bele menni. A baj az, hogy eltűrjük az USA-t az EU-n belül, mindenféle bázissal meg fegyverrel....
     
    endre likes this.
  16. emel

    emel Well-Known Member

    Kényszerhelyzetben nincs választási lehetőség, nem volt más hajófedélzeti vadász meg AWACS se a világon. Később inkább navalizálták a Rafale-t, ezért is ugrottak ki az Eurofighter-programból mert senki másnak nem kellett a hajófedélzeti változat és ez miatt nem voltak hajlandók átépíteni a gépet.
     
  17. Negan

    Negan Well-Known Member

    Fuga Magister,igaz,csak iskolagep.Mint az Alpha Jet.
    G91,bár az meg olasz
    Francia meg rendszeresített e annó az F84t
     
  18. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    És milyen jól tették. 500kg plusz tömeggel lett egy kiváló hajófedélzeti gépük, ami nagyban rendszerazonos a szárazföldi vairánssal. A Szu-33-as az egy olyan Szu-27P, ami bő két tonnával nehezebb, de bő három tonnával kevesebb fegyvert és négy tonnával kevesebb üzemanyagot vihet magával egy-egy bevetésre. Vagyis inkább repülésre. Vagyis, mindez már csak múltidő.
    A Super Hornet-nek viszont ha lenne szárazföldi variánsa, az lehet, hogy konkurálna az F-15E piacán, főleg, ha a egy ilyen modifikáció szerkezeti tömegét 13 tonna helyett levinnék kb 11 tonnára. Ehelyett ott van a Growler, ami megvan vagy 15 tonna, ezzel így már nehezebb gép, mint egy F-15E. Pedig kisebb annál.
    A Luftwaffénak semmi értelme megvenni egy horozó specifikus gépet. Nem véletlen, hogy a Super Hornet, aminek jóformán összes előnye az, hogy hajófedélzeti repülőgép, nem nagyon kell a US Navy-n és Ausztrálián kívül senkinek.
     
    endre, misinator, svajcibeka and 4 others like this.
  19. emel

    emel Well-Known Member

    Igen, az egyik csak iskolagép, meg a másik is (Alpha Jet), ráadásul közös francia-német fejlesztés és gyártás, G-91-ük nem volt a franciáknak csak a germánoknak (mint anno friss NATO-tagoknak illett mindenhová dörgölőzni), az F-84 meg akkor volt mikor a francia repülőgép-ipar még csak strandpapucsban totyogott.
     
    nyugger likes this.
  20. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Itt picit megint túlcsordult az ideológia, drága barátaim. Német barátaink most egy elég komoly beszerzési szemléletváltás kellős közepén vannak.
    Nem lehet, hogy ez a 45db E/F + Growler esetleg a legeslegolcsóbb és leggyorsabb megoldás volt? :rolleyes:
    Az nyilvánvaló, hogy a tényleges Tornado utód az EF2000 lesz. Gyakorlatilag ez a 30+15 SH kizárólag az atomhordozó képességről szól. Ez a német védelmi költségvetésben aprópénz kategória.
     

Ezen oldal megosztása