Mi-26 Halo (Mil)

Igen, igen, de az elromlott MI-26-ost mi emeli fel? :) :) :) :)

Egy másik Mi-26-os.
Nagyon sok helikopter a saját üres súlyának megemeli a felét. Pláne, ha még le/kiszerelsz ezt-azt...
Mi-8 is mentett már ki másik Mi-8-ast Afganisztánban problémás helyről...
 
piratvitorla
A legújabb Mi-26T2 -é. Itt már 6 fo helyett 2-3 fo elég a gépbe.
 
piratvitorla
A legújabb Mi-26T2 -é. Itt már 6 fo helyett 2-3 fo elég a gépbe.

Azt a 2-3 főt erősen kétlem. A repüléshez elég annyi, de tapasztalat alapján még egyszer annyi kell loadmasterből is...
Annyi, hogy nem kell navigátor és rádiós, esetleg fedélzeti mérnök, bár utóbbi igencsak jól jöhet...
 
A Mi-26T2 a Mi-26T modernizálása. Ahogy látod a képen a kabin tele van pakolva elektronikával, így lecsokkentve az eredeti létszámot 6-rol 2-re ( a 3. akkor kell amikor valamilyen komolyabb terhet szállítanak)
 
Ha jól tudom az eredeti létszám a következő volt: 2 pilóta + 1 navigátor + 1 fedélzeti mérnök + 1 rádiós + loadmaster.
Az egy dolog, hogy mit ír az orosz, az csak a papírforma.
Szerited a 2 pilóta fogja tankolni a gépet, meg előkészíteni idegen helyn, meg intézni a be- és kirakodást, meg repülés közben intézni a tehertér dolgait, természetesen mindezt a saját eddigi feladatuk mellett (helikopter vezetése, navigáció, okmányok, engedélyek, tervek, rádiózás, stb...)?
Hiába van tele elektronikával, az csak a navigátor és a rádiós kiváltására elég, fedélzeti mérnökre általában akkor is szükség van egy ekkora/ ilyen rendeltetésű gépen. Ha megnézed pl. a Cougar/Super Puma, NH-90, Merlin, új Mi-17 stb. gépeket, mindben van fedélzeti mérnök/technikus...

Csak viszonyításképpen:
a hasonló méretű hipermodern C-130J-t az olaszok 5-6 emberrel repülik, úgy, hogy papíron szintén 2-3 fős... Ennyit a papírformáról... Ráadásul a Hercules nem epül külső súlyos feladatot, amire külön szakember kell...
 
Mi-26T2 Fedélzeti rádio-elektronikai berendezések
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=Uw_iLuD5Xrs
 
A Rostvertol (Rosztov) repterén megkezdték a legújabb -32-08 szériaszámu (idén a 3.) Mi-26 repulési tesztjeit. Az orosz honvédelmi minisztérium még 2010-ben írt alá szerzodést 18 darab Mi-26 vásárlásáról a Rostvertollal. A 32-08 oldalszámú a 14. legyártott gép.
895711_original.jpg

nagy felbontásu kép itt:
http://russianplanes.net/id125135
 
Pakisztán érdeklodik az orosz Mi-26 iránt. Egy katonai-diplomácia forrás szerint 10 gépet szeretne vásárolni.
 
Ma találtam ezt a videot. Mit keresett 2012 juniusában egy Mi-26 Budaorson?
https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=kdS29fyOT2g
 
Elvileg belarusz civil helik jöttek a Die Hard forgatására, csak át lettek festve.
 
Ma találtam ezt a videot. Mit keresett 2012 juniusában egy Mi-26 Budaorson?
https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=kdS29fyOT2g
Filmforgatásra bérelték ki Belorussziától. Nem ez volt az eredeti festése, ezt itt kapta direkt a filmesek kedvéért. Bankházára menet itt csattogott el az erkélyem előtt 200 méterre - iszonyú impozáns volt!! Eddig csak a földön láttam és fotóztam élőben, de repülés közben "kicsit" más!
Üdv ML
 
Csak a méretek miatt...

http://www.businessinsider.com.au/russia-mi-26-helicopter-llft-biggest-2014-5
 
Kínában csak a katasztrófavédelem használja a típust.
1305477198_79806_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

20080516094016639_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
 
Még néhány
1294320307_46004_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

1307599882_76056_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Itt meg a 2008-as szecsuáni földrengés alkalmával nehéz munkagépeket vittek a helyszinre
http://youtu.be/rKBW17Qx4g4
 
Danielblack: kösz a dícséretet, még fejlődésben vagyok. Ajánlom figyelmedbe a J35 Draken topicot, az a képem jobban sikerült:)