Ha jól tudom az eredeti létszám a következő volt: 2 pilóta + 1 navigátor + 1 fedélzeti mérnök + 1 rádiós + loadmaster.
Az egy dolog, hogy mit ír az orosz, az csak a papírforma.
Szerited a 2 pilóta fogja tankolni a gépet, meg előkészíteni idegen helyn, meg intézni a be- és kirakodást, meg repülés közben intézni a tehertér dolgait, természetesen mindezt a saját eddigi feladatuk mellett (helikopter vezetése, navigáció, okmányok, engedélyek, tervek, rádiózás, stb...)?
Hiába van tele elektronikával, az csak a navigátor és a rádiós kiváltására elég, fedélzeti mérnökre általában akkor is szükség van egy ekkora/ ilyen rendeltetésű gépen. Ha megnézed pl. a Cougar/Super Puma, NH-90, Merlin, új Mi-17 stb. gépeket, mindben van fedélzeti mérnök/technikus...
Csak viszonyításképpen:
a hasonló méretű hipermodern C-130J-t az olaszok 5-6 emberrel repülik, úgy, hogy papíron szintén 2-3 fős... Ennyit a papírformáról... Ráadásul a Hercules nem epül külső súlyos feladatot, amire külön szakember kell...