A Mig-21 egy kettős deltaszárnnyal (ami a Draken/Viggen estében már tisztán megmutatta erejét)
sokat javult volna, a Kfir(izraeli) "kis-kacsa-szárny" kiegészítéssel meg
nagyon sokat. Egy ilyen elterjedt típusnál ezek max. "erős ráncfelvarrás" kategória lett volna technológiailag. A kínaiak meg is csinálták ennek nagy részét, és még mindig használják (ha jól tudom) az utolsó (kettős deltás) MiG-21 "update" verziókat. Iszonyú (továbbfejleszhet
ő /-tett) darabszám rontotta volna az új típusok esélyeit.
Kicsit OFF
A végeláthatatlannak hitt SzU olaj-pénz illúziója látszólag lehetővé tetette ezt a gyors (és pazarló) fejlesztést.
Ez szertefoszlott a Reagen-Szaud-Arábiai olajpiaci "trükk" miatt(olajár "zuhantatás" 30-40$ közé), ami mínuszossá tette a korábban bőven megcsapolható nyereséges - 70-110$ között ingadozó árú- orosz olajkitermelést.
Sztálin "nem aludt volna be", mint utódai, hanem megoldja, mondjuk a tőle "szokásos" társadalmi veszteségekkel Brrrr...
ON
Visszatérve a MiG-21-hez, a kései verziók már sokat javultak a súly/tolóeró aranyt tekintve.
Ha "kis" titánt/üvegszálat bevetnek, még tovább élt volna a típus. Volt is "kacsás" protó, dehát...
Ha valakit érdekel:
Különleges kialakítású MiG-21-es prototípusok. A MiG Je-8 II. rész