MiG-21 Fishbed (Mikojan-Gurjevics,Szovjetunió) / J-7 , F-7 (Csengdu, Kína)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
Amikor az izraeli Yehuda Shafir tartott bemutatórepülést MiG-21-essel, 1997-ben Le Bourge-ban:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

A komoly repülőtudású pilótát a korszerű avionika is nagyban segítette, de felemerül a kérdés, ha a MiG-21-essel ilyen jól tudott repülni ez a jóember, vajon mit tudott volna kihozni egy hasonlóan továbbfejlesztett MiG-29-esből? Nos a válasz itt van:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Bevallom én a felvétel minősége miatt nem látok egetrengető difit.
Viszont 5:55-nél az a magas AoA melletti besüllyedés, az mi volt...?
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 777
37 416
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: ghostrider

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 895
67 670
113
Bevallom én a felvétel minősége miatt nem látok egetrengető difit.
Viszont 5:55-nél az a magas AoA melletti besüllyedés, az mi volt...?
A 21-estől a nyitott futóval félbukfencből leszállás... az normális?

A 29-essel meg izraeli létére a komplett orosz programot előadta, kobrával, haranggal, de felszállásból függőleges nyolcas se volt semmi. A szlovákok, lengyelek ehhez képest sehol sincsenek, a magyar demo-k voltak ilyen látványosak.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
M

molnibalage

Guest
A 21-estől a nyitott futóval félbukfencből leszállás... az normális?

A 29-essel meg izraeli létére a komplett orosz programot előadta, kobrával, haranggal, de felszállásból függőleges nyolcas se volt semmi. A szlovákok, lengyelek ehhez képest sehol sincsenek, a magyar demo-k voltak ilyen látványosak.
Nem a 21-es demót kommentáltam. Ott eléd csak a HUD-ra nézni és nyilvánvalóak a dolgok.
A 29-es demóban semmi extra. Az 5:55 timecode akkor nem volt egyértelmű, hogy melyik videóra vonatkozik.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 895
67 670
113
Abban igazad van, hogy ez a kűr nekünk, magyaroknak "nem nagy szám", de csak mert volt egy Vári Gyulánk, meg az őt követő Szabó Zoltán és Molnár Gábor, akik eléggé kimaxolták a nem FbW-s gépükkel a lehetőségeket. Az eredmények is ismertek.
Ez az izraeli ember, 2000-ben Temesvárott lényegében ugyanazt a színvonalat repülte, mint a mieink. Kobra, Harang, meg mindenféle extra erődemonstrációk, mint a felszállásból függőleges nyolcas.

A kérdésedre válaszolva: fogalmam sincs, hogy miért merült úgy bele a pálya felett a lassú áthúzásba, de az mondjuk valóban nem szép...
:)
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 895
67 670
113
Kérdezzük gyakran, hogy hová tűnnek az USA-ban repülőképessé tett különféle szovjet típusok. Megcsinálják, repülnek velük egyszer-kétszer, aztán soha többé nem kerülnek szem elé.
Nos, némelyiket a tulaj töri össze. Itt nem feltételen önhibájából, hiszen a jóég tudja milyen bizonylattal bíró fékernyő adta meg magát:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 990
30 316
113
o4-1.jpg

35-2.jpg
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 030
113
Bocsi, de a két koreai azok nem 21MF-ek hanem 21bisz-ek (keskenyebb orrgyűrű nagyobb szívócsatorna-átmérővel, kicsit ducibb és hosszabb gerinctartály és tömör főfutó-kerékagyak az MF "küllős" kerekei helyett).
 
  • Tetszik
Reactions: endre and Rotten878

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 190
14 433
113
Hpasp

Először is meg szeretném köszönni a munkádat, amit ezen írások elkészítésébe beleraksz!
Úgy gondolom, hogy abszolút hiánypótló alkotások! :)

Az írásod alapján viszont továbbra is azt gondolom, hogy a MIG-23 egy nagyon elbaszott repülőgép típus volt, amibe kár volt pénzt öntenie az SZU-nak.
Szerintem ha nem lett volna óriási lobbi ereje a MIG irodának, akkor nem tudták volna ezt a sz@rt átnyomni a rendszeren.
(Elég csak abba bele gondolni, hogy vele egy időben készült a Szu-15 és a MIG-25 is. Vagy, hogy a MIG-21 BIS milyen jó ár/érték aránnyal bírt vele szemben)


A Mig-21 egy kettős deltaszárnnyal (ami a Draken/Viggen estében már tisztán megmutatta erejét) sokat javult volna, a Kfir(izraeli) "kis-kacsa-szárny" kiegészítéssel meg nagyon sokat. Egy ilyen elterjedt típusnál ezek max. "erős ráncfelvarrás" kategória lett volna technológiailag. A kínaiak meg is csinálták ennek nagy részét, és még mindig használják (ha jól tudom) az utolsó (kettős deltás) MiG-21 "update" verziókat. Iszonyú (továbbfejleszhető /-tett) darabszám rontotta volna az új típusok esélyeit. :rolleyes:

Kicsit OFF

A végeláthatatlannak hitt SzU olaj-pénz illúziója látszólag lehetővé tetette ezt a gyors (és pazarló) fejlesztést.
Ez szertefoszlott a Reagen-Szaud-Arábiai olajpiaci "trükk" miatt(olajár "zuhantatás" 30-40$ közé), ami mínuszossá tette a korábban bőven megcsapolható nyereséges - 70-110$ között ingadozó árú- orosz olajkitermelést.
Sztálin "nem aludt volna be", mint utódai, hanem megoldja, mondjuk a tőle "szokásos" társadalmi veszteségekkel Brrrr...

ON

Visszatérve a MiG-21-hez, a kései verziók már sokat javultak a súly/tolóeró aranyt tekintve.
Ha "kis" titánt/üvegszálat bevetnek, még tovább élt volna a típus. Volt is "kacsás" protó, dehát... :rolleyes:


ye8_02.jpg



ye8_03.jpg


ye8_01.jpg



Ha valakit érdekel:

Különleges kialakítású MiG-21-es prototípusok. A MiG Je-8 II. rész

https://www.aerofriends.hu/repules-...asu-mig-21-es-prototipusok-a-mig-je-8-ii-resz
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 558
61 930
113
LMzek 2.0

A MIG-21-ben még volt fejlesztési potenciál, például a kínai kettős nyilazású delta szárny jó példa rá.
De az igazi nagy változást a modernebb IR rakéták jelentették, meg a beépített gépágyú.

Ettől függetlenül kellet neki egy váltó típus. A Mig-23 sokkal de sokkal sikeresebb gép lett volna, ha a Mirage F1 vonalat követte volna.
Lett volna egy 2 tonnával könnyebb, magasabb G terhelhetőségű, olcsóbban gyártható és üzemben tartható típusuk. E helyet felültek a szopó rollerre....
 
  • Tetszik
Reactions: endre and tonyo

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
20 225
35 546
113
Grumman terve a kinaiaknak,a Super 7 (JL9 lényegében ennek a 2üléses változata).Oroszoknak inkább ilyesmit kellett volna csinálniuk.Egy jőval olcsóbb,egyszerűbb,szerintem harcértékben meg nem rosszabb gépet kaptak volna
49189-5c72d2a646bea2c7f7a307bfa77fdd04.jpg
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 579
8 447
113
A Mig-21 egy kettős deltaszárnnyal (ami a Draken/Viggen estében már tisztán megmutatta erejét) sokat javult volna, a Kfir(izraeli) "kis-kacsa-szárny" kiegészítéssel meg nagyon sokat. Egy ilyen elterjedt típusnál ezek max. "erős ráncfelvarrás" kategória lett volna technológiailag. A kínaiak meg is csinálták ennek nagy részét, és még mindig használják (ha jól tudom) az utolsó (kettős deltás) MiG-21 "update" verziókat. Iszonyú (továbbfejleszhető /-tett) darabszám rontotta volna az új típusok esélyeit. :rolleyes:

Kicsit OFF

A végeláthatatlannak hitt SzU olaj-pénz illúziója látszólag lehetővé tetette ezt a gyors (és pazarló) fejlesztést.
Ez szertefoszlott a Reagen-Szaud-Arábiai olajpiaci "trükk" miatt(olajár "zuhantatás" 30-40$ közé), ami mínuszossá tette a korábban bőven megcsapolható nyereséges - 70-110$ között ingadozó árú- orosz olajkitermelést.
Sztálin "nem aludt volna be", mint utódai, hanem megoldja, mondjuk a tőle "szokásos" társadalmi veszteségekkel Brrrr...

ON

Visszatérve a MiG-21-hez, a kései verziók már sokat javultak a súly/tolóeró aranyt tekintve.
Ha "kis" titánt/üvegszálat bevetnek, még tovább élt volna a típus. Volt is "kacsás" protó, dehát... :rolleyes:


ye8_02.jpg



ye8_03.jpg


ye8_01.jpg



Ha valakit érdekel:

Különleges kialakítású MiG-21-es prototípusok. A MiG Je-8 II. rész


Hogy mit basztak el a szovjetek erről a képről is szinte ordít. Úgy hagyták félbe ezt a projektet hogy nem is igazán tesztelték le. Szerintem inkább ez a projekt lett volna az "igazi 23 as".
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and LMzek 2.0

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 895
67 670
113
A MiG-21-esnél a kettős deltaszárnyat azért nem erőltették, mert a belépőélben fut a csűrőmozgató tolórudazat, azt meg nem akarták áttervezni, inkább arra koncentráltak, hogy a leendő új gépbe majd eleve kelleni fog egy nagyobb radar is.
Az új radart a Je-8-as orrába se tudták volna belerakni.
A kínaiak meg később megoldották, mert az alap MiG-21-es szárnyban még láttak annyi potenciált, hogy inkább mélységében is áttervezték a konstrukciót.
A Je-8-as másik külön érdekessége a Tumanszkij R-21-es hajtómű, ami kvázi előfutára volt a MiG-23-asok R-27/29/35-ösöeinek.
Az R-21-es nagyon erős volt a Je-8-as tömegéhez képest és egyúttal ígéretes fejlesztés, de a megbízhatatlansága miatt nem nagyon számoltak vele. A Je-8-as elvesztése is ehhez a hajtóműhöz volt köthető.
De ahelyett, hogy kijavították volna, inkább az R-11-est forszírozták, mert az olcsóbb megoldás volt. Így az R-13-as és R-25-ös is átörökölte az R-11-es minden alapvető tulajdonságát, ami egyszerre volt jó is, meg képezte a MiG-21-es család korlátait is.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 940
12 783
113
Kínától vehettünk volna kettős delta szárnyakat, elbites korszerűsítés mellé. Egy ezrednyi vígan elpöfögött volna kb. mostanáig.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0