MiG-21 Fishbed (Mikojan-Gurjevics,Szovjetunió) / J-7 , F-7 (Csengdu, Kína)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
Amikor az izraeli Yehuda Shafir tartott bemutatórepülést MiG-21-essel, 1997-ben Le Bourge-ban:


A komoly repülőtudású pilótát a korszerű avionika is nagyban segítette, de felemerül a kérdés, ha a MiG-21-essel ilyen jól tudott repülni ez a jóember, vajon mit tudott volna kihozni egy hasonlóan továbbfejlesztett MiG-29-esből? Nos a válasz itt van:

Bevallom én a felvétel minősége miatt nem látok egetrengető difit.
Viszont 5:55-nél az a magas AoA melletti besüllyedés, az mi volt...?
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 817
67 112
113
Bevallom én a felvétel minősége miatt nem látok egetrengető difit.
Viszont 5:55-nél az a magas AoA melletti besüllyedés, az mi volt...?
A 21-estől a nyitott futóval félbukfencből leszállás... az normális?

A 29-essel meg izraeli létére a komplett orosz programot előadta, kobrával, haranggal, de felszállásból függőleges nyolcas se volt semmi. A szlovákok, lengyelek ehhez képest sehol sincsenek, a magyar demo-k voltak ilyen látványosak.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
M

molnibalage

Guest
A 21-estől a nyitott futóval félbukfencből leszállás... az normális?

A 29-essel meg izraeli létére a komplett orosz programot előadta, kobrával, haranggal, de felszállásból függőleges nyolcas se volt semmi. A szlovákok, lengyelek ehhez képest sehol sincsenek, a magyar demo-k voltak ilyen látványosak.
Nem a 21-es demót kommentáltam. Ott eléd csak a HUD-ra nézni és nyilvánvalóak a dolgok.
A 29-es demóban semmi extra. Az 5:55 timecode akkor nem volt egyértelmű, hogy melyik videóra vonatkozik.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 817
67 112
113
Abban igazad van, hogy ez a kűr nekünk, magyaroknak "nem nagy szám", de csak mert volt egy Vári Gyulánk, meg az őt követő Szabó Zoltán és Molnár Gábor, akik eléggé kimaxolták a nem FbW-s gépükkel a lehetőségeket. Az eredmények is ismertek.
Ez az izraeli ember, 2000-ben Temesvárott lényegében ugyanazt a színvonalat repülte, mint a mieink. Kobra, Harang, meg mindenféle extra erődemonstrációk, mint a felszállásból függőleges nyolcas.

A kérdésedre válaszolva: fogalmam sincs, hogy miért merült úgy bele a pálya felett a lassú áthúzásba, de az mondjuk valóban nem szép...
:)
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 817
67 112
113
Kérdezzük gyakran, hogy hová tűnnek az USA-ban repülőképessé tett különféle szovjet típusok. Megcsinálják, repülnek velük egyszer-kétszer, aztán soha többé nem kerülnek szem elé.
Nos, némelyiket a tulaj töri össze. Itt nem feltételen önhibájából, hiszen a jóég tudja milyen bizonylattal bíró fékernyő adta meg magát:

 

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 831
29 632
113
o4-1.jpg

35-2.jpg
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Bocsi, de a két koreai azok nem 21MF-ek hanem 21bisz-ek (keskenyebb orrgyűrű nagyobb szívócsatorna-átmérővel, kicsit ducibb és hosszabb gerinctartály és tömör főfutó-kerékagyak az MF "küllős" kerekei helyett).
 
  • Tetszik
Reactions: endre and Rotten878

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 189
14 420
113
Hpasp

Először is meg szeretném köszönni a munkádat, amit ezen írások elkészítésébe beleraksz!
Úgy gondolom, hogy abszolút hiánypótló alkotások! :)

Az írásod alapján viszont továbbra is azt gondolom, hogy a MIG-23 egy nagyon elbaszott repülőgép típus volt, amibe kár volt pénzt öntenie az SZU-nak.
Szerintem ha nem lett volna óriási lobbi ereje a MIG irodának, akkor nem tudták volna ezt a sz@rt átnyomni a rendszeren.
(Elég csak abba bele gondolni, hogy vele egy időben készült a Szu-15 és a MIG-25 is. Vagy, hogy a MIG-21 BIS milyen jó ár/érték aránnyal bírt vele szemben)


A Mig-21 egy kettős deltaszárnnyal (ami a Draken/Viggen estében már tisztán megmutatta erejét) sokat javult volna, a Kfir(izraeli) "kis-kacsa-szárny" kiegészítéssel meg nagyon sokat. Egy ilyen elterjedt típusnál ezek max. "erős ráncfelvarrás" kategória lett volna technológiailag. A kínaiak meg is csinálták ennek nagy részét, és még mindig használják (ha jól tudom) az utolsó (kettős deltás) MiG-21 "update" verziókat. Iszonyú (továbbfejleszhető /-tett) darabszám rontotta volna az új típusok esélyeit. :rolleyes:

Kicsit OFF

A végeláthatatlannak hitt SzU olaj-pénz illúziója látszólag lehetővé tetette ezt a gyors (és pazarló) fejlesztést.
Ez szertefoszlott a Reagen-Szaud-Arábiai olajpiaci "trükk" miatt(olajár "zuhantatás" 30-40$ közé), ami mínuszossá tette a korábban bőven megcsapolható nyereséges - 70-110$ között ingadozó árú- orosz olajkitermelést.
Sztálin "nem aludt volna be", mint utódai, hanem megoldja, mondjuk a tőle "szokásos" társadalmi veszteségekkel Brrrr...

ON

Visszatérve a MiG-21-hez, a kései verziók már sokat javultak a súly/tolóeró aranyt tekintve.
Ha "kis" titánt/üvegszálat bevetnek, még tovább élt volna a típus. Volt is "kacsás" protó, dehát... :rolleyes:


ye8_02.jpg



ye8_03.jpg


ye8_01.jpg



Ha valakit érdekel:

Különleges kialakítású MiG-21-es prototípusok. A MiG Je-8 II. rész

https://www.aerofriends.hu/repules-...asu-mig-21-es-prototipusok-a-mig-je-8-ii-resz
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 327
60 821
113
LMzek 2.0

A MIG-21-ben még volt fejlesztési potenciál, például a kínai kettős nyilazású delta szárny jó példa rá.
De az igazi nagy változást a modernebb IR rakéták jelentették, meg a beépített gépágyú.

Ettől függetlenül kellet neki egy váltó típus. A Mig-23 sokkal de sokkal sikeresebb gép lett volna, ha a Mirage F1 vonalat követte volna.
Lett volna egy 2 tonnával könnyebb, magasabb G terhelhetőségű, olcsóbban gyártható és üzemben tartható típusuk. E helyet felültek a szopó rollerre....
 
  • Tetszik
Reactions: endre and tonyo

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 675
34 447
113
Grumman terve a kinaiaknak,a Super 7 (JL9 lényegében ennek a 2üléses változata).Oroszoknak inkább ilyesmit kellett volna csinálniuk.Egy jőval olcsóbb,egyszerűbb,szerintem harcértékben meg nem rosszabb gépet kaptak volna
49189-5c72d2a646bea2c7f7a307bfa77fdd04.jpg
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 573
8 434
113
A Mig-21 egy kettős deltaszárnnyal (ami a Draken/Viggen estében már tisztán megmutatta erejét) sokat javult volna, a Kfir(izraeli) "kis-kacsa-szárny" kiegészítéssel meg nagyon sokat. Egy ilyen elterjedt típusnál ezek max. "erős ráncfelvarrás" kategória lett volna technológiailag. A kínaiak meg is csinálták ennek nagy részét, és még mindig használják (ha jól tudom) az utolsó (kettős deltás) MiG-21 "update" verziókat. Iszonyú (továbbfejleszhető /-tett) darabszám rontotta volna az új típusok esélyeit. :rolleyes:

Kicsit OFF

A végeláthatatlannak hitt SzU olaj-pénz illúziója látszólag lehetővé tetette ezt a gyors (és pazarló) fejlesztést.
Ez szertefoszlott a Reagen-Szaud-Arábiai olajpiaci "trükk" miatt(olajár "zuhantatás" 30-40$ közé), ami mínuszossá tette a korábban bőven megcsapolható nyereséges - 70-110$ között ingadozó árú- orosz olajkitermelést.
Sztálin "nem aludt volna be", mint utódai, hanem megoldja, mondjuk a tőle "szokásos" társadalmi veszteségekkel Brrrr...

ON

Visszatérve a MiG-21-hez, a kései verziók már sokat javultak a súly/tolóeró aranyt tekintve.
Ha "kis" titánt/üvegszálat bevetnek, még tovább élt volna a típus. Volt is "kacsás" protó, dehát... :rolleyes:


ye8_02.jpg



ye8_03.jpg


ye8_01.jpg



Ha valakit érdekel:

Különleges kialakítású MiG-21-es prototípusok. A MiG Je-8 II. rész


Hogy mit basztak el a szovjetek erről a képről is szinte ordít. Úgy hagyták félbe ezt a projektet hogy nem is igazán tesztelték le. Szerintem inkább ez a projekt lett volna az "igazi 23 as".
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and LMzek 2.0

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 817
67 112
113
A MiG-21-esnél a kettős deltaszárnyat azért nem erőltették, mert a belépőélben fut a csűrőmozgató tolórudazat, azt meg nem akarták áttervezni, inkább arra koncentráltak, hogy a leendő új gépbe majd eleve kelleni fog egy nagyobb radar is.
Az új radart a Je-8-as orrába se tudták volna belerakni.
A kínaiak meg később megoldották, mert az alap MiG-21-es szárnyban még láttak annyi potenciált, hogy inkább mélységében is áttervezték a konstrukciót.
A Je-8-as másik külön érdekessége a Tumanszkij R-21-es hajtómű, ami kvázi előfutára volt a MiG-23-asok R-27/29/35-ösöeinek.
Az R-21-es nagyon erős volt a Je-8-as tömegéhez képest és egyúttal ígéretes fejlesztés, de a megbízhatatlansága miatt nem nagyon számoltak vele. A Je-8-as elvesztése is ehhez a hajtóműhöz volt köthető.
De ahelyett, hogy kijavították volna, inkább az R-11-est forszírozták, mert az olcsóbb megoldás volt. Így az R-13-as és R-25-ös is átörökölte az R-11-es minden alapvető tulajdonságát, ami egyszerre volt jó is, meg képezte a MiG-21-es család korlátait is.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 838
12 561
113
Kínától vehettünk volna kettős delta szárnyakat, elbites korszerűsítés mellé. Egy ezrednyi vígan elpöfögött volna kb. mostanáig.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0