Nincs már egyetlen 21-esünk, se erre, se más gyakorlati célra. Úgy hozta az élet, hogy erre elég jól ráláttam az utóbbi egy évben.



...ha maradt belőlük, megint jobban jártunk volna, mint a "szokásos" (

. . . ilyen egy 'ideális" fegyver!
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Nincs már egyetlen 21-esünk, se erre, se más gyakorlati célra. Úgy hozta az élet, hogy erre elég jól ráláttam az utóbbi egy évben.
![]()
![]()
...ha maradt belőlük, megint jobban jártunk volna, mint a "szokásos" () "kohó/darabolás" helyett, bizony "olcsóbb" visszatérő-/kamikaze-drón lenne, mint amit/amiket( !!! ) elhasználnak/rálőnek (..."vmi" Patriot/bármi más ? ? ? ) ! ! !
. . . ilyen egy 'ideális" fegyver!
Pont megfelelö lenne a korszerüsitett magyar T72-esek mellé,fölé.![]()
. . . U.i: Van egy képzeletbeli beszélgetésre is tippem Romániában: " . . . még mindig nem adták fel ezt a kib@szott T-72 modernizálást. Amíg ezek a hülye saját (romániai) politikusaink lesznek, addig ez a program veszélyes!!! Újabb 2-3 személy regisztráljon be a HTKA-ra és 2-3 hét múlva kezdje aláásni. Végeztem. Kimehet..."![]()
Pont megfelelö lenne a korszerüsitett magyar T72-esek mellé,fölé.![]()
Esetleg a Szent Istvánt is kiemelhetnénk![]()
Magyarországon MiG-212 már csak múzeumokban és kiállítóhelyeken van - a karbantartásuk több mint 20 éve kimerül a "szép legyen" biztosításában. Egyébként a MiG-21-eket már 25 éve is csak véres verejtékkel tudta a Honvédség és a PG üzemben tartani, sokszor csak a gépek egy részének feláldozásával, kannibalizálással. A fő hiánycikk a törzsben lévő puhafalú gumi tüzelőanyag-tartályok voltak amit már jó ideje nem gyártottak, nagy-néha lehetett raktári polcokról vagy használtan beszerezni egyet-egyet. A leállított gépekben meg - mivel leeresztették belőlük a kerót - tovább száradtak-pusztultak a tartályok, úgyhogy ezeket a gépeket már reménytelen volt repülőképessé tenni 20 éve is. Arról nem is beszélve, hogy a kivonásuk után mesterségesen is repülésképtelenné kellett tenni ezeket! Hiába szívem csücske a 21-es (ezekkel töltöttem 25 évemet!), sajnos ez a való helyzet ...Ezt a lehetőséget/"utat" is elqúrtuk ?
Erre a feladatra sincs már nekünk 21-es? ...semmilyen?
Nemtom'
...valaki?
(
)
Magyarországon MiG-212 már csak múzeumokban és kiállítóhelyeken van - a karbantartásuk több mint 20 éve kimerül a "szép legyen" biztosításában. Egyébként a MiG-21-eket már 25 éve is csak véres verejtékkel tudta a Honvédség és a PG üzemben tartani, sokszor csak a gépek egy részének feláldozásával, kannibalizálással. A fő hiánycikk a törzsben lévő puhafalú gumi tüzelőanyag-tartályok voltak amit már jó ideje nem gyártottak, nagy-néha lehetett raktári polcokról vagy használtan beszerezni egyet-egyet. A leállított gépekben meg - mivel leeresztették belőlük a kerót - tovább száradtak-pusztultak a tartályok, úgyhogy ezeket a gépeket már reménytelen volt repülőképessé tenni 20 éve is. Arról nem is beszélve, hogy a kivonásuk után mesterségesen is repülésképtelenné kellett tenni ezeket! Hiába szívem csücske a 21-es (ezekkel töltöttem 25 évemet!), sajnos ez a való helyzet ...
Szerintem biztos hogy sajátot gyártanak, hogy milyen anyagból azt csak ők tudják. Meg azt is hogy hol milyen módosítások vannak a gépeikben, amik miatt változott némelyik tartály szabása, alakja.A kínai másolatokban lecserélték a tartályok anyagát vagy elkezdtek sajátot gyártani?
Szerintem biztos hogy sajátot gyártanak, hogy milyen anyagból azt csak ők tudják. Meg azt is hogy hol milyen módosítások vannak a gépeikben, amik miatt változott némelyik tartály szabása, alakja.
A csehek gyártották, jobb volt mint az orosz ( Wikipedia(magyarul) ):
"...Csehszlovákia
A MiG–15 és MiG–15bisz, MiG–17, MiG–19 típusok minőségi gyártásával (S–102/103, S–104, S–105) nevet szerzett csehszlovák Aero Vodochody gyár 1961 végén megkapta a MiG–21 gyártási licencét is, az első gép 1962. április 20-án szállt fel S–106 néven. A korai MiG–21F–13 elfogó-vadász változatot és a fegyvertelen MiG–21R harcászati felderítőgépet kisebb példányszámban itt is gyártották. A csehszlovák építésű gépek ismertetőjegye, hogy a pilótafülke kabintetejének hátulját plexiüveg helyett fémlemezzel borították. A szovjet gyártású példányokat az összeszerelés gondosságában, minőségében jelentősen felülmúlták. Elsősorban saját légierejüknek, majd exportra is termeltek. Az altípusokból 1961 és 1972 között 194 db-ot gyártottak,[6] ebből 26 db-ot exportáltak Egyiptomba a 70-es évek elején, majd 8 db-ot Szíriába 1973-ban. A későbbi, szovjet gyártású MF-állományukból többet NATO-kompatibilissé alakítottak át a szervezetbe belépésük után (ld. MiG–21MFN)... "
...jéééé. ez ( Aero Vodochody ) már a Miénk (is).
...csak a poén kedvéért:
- Mennyi most egy repülőképes 21-es?
- Meddig jut el L-L-L profilban(min/max), ha haza is kell jönni (és ha nem)?
- csapásmérő fegyverzettel.
U.i: Kössssz![]()
Konkrétan mire gondoltál, mikor ezt írtad, mert igaz amit írsz de ebben benne van a lényeg is: a cseh gyártás is leállt 48!! éve, szóval aki azon mondjuk 25-30 évesen dolgozott ... hol is van már az a tapasztalat, gyakorlat? Hol lehet már az ehhez szükséges műszaki/technikai felszerelés?A csehek gyártották, jobb volt mint az orosz ( Wikipedia(magyarul) ):
"...Csehszlovákia
A MiG–15 és MiG–15bisz, MiG–17, MiG–19 típusok minőségi gyártásával (S–102/103, S–104, S–105) nevet szerzett csehszlovák Aero Vodochody gyár 1961 végén megkapta a MiG–21 gyártási licencét is, az első gép 1962. április 20-án szállt fel S–106 néven. A korai MiG–21F–13 elfogó-vadász változatot és a fegyvertelen MiG–21R harcászati felderítőgépet kisebb példányszámban itt is gyártották. A csehszlovák építésű gépek ismertetőjegye, hogy a pilótafülke kabintetejének hátulját plexiüveg helyett fémlemezzel borították. A szovjet gyártású példányokat az összeszerelés gondosságában, minőségében jelentősen felülmúlták. Elsősorban saját légierejüknek, majd exportra is termeltek. Az altípusokból 1961 és 1972 között ... "
...jéééé. ez ( Aero Vodochody ) már a Miénk (is).
...csak a poén kedvéért:
- Mennyi most egy repülőképes 21-es?
- Meddig jut el L-L-L profilban(min/max), ha haza is kell jönni (és ha nem)?
- csapásmérő fegyverzettel.
U.i: Kössssz![]()
LMzek 2.0-át nem kell komolyan venni. Folyamatosan orbitális marhaságokat kommentel.Konkrétan mire gondoltál, mikor ezt írtad, mert igaz amit írsz de ebben benne van a lényeg is: a cseh gyártás is leállt 48!! éve, szóval aki azon mondjuk 25-30 évesen dolgozott ... hol is van már az a tapasztalat, gyakorlat? Hol lehet már az ehhez szükséges műszaki/technikai felszerelés?A PG-ben még 20 éve is repülőgép-nagyjavítás folyt, részt vettem az utolsó UM-ek nagyjavításában (másodállásban, mert akkor már máshol dolgoztam), ma meg Tesco van a helyén.
Egyébként egy cseh gép megtekinthető nálunk is az 51-es út mellett a KomoSky 51-es Bázis kiállítóhelyen, én már "találkoztam" vele személyesen.
A másik: tényleg miénk az Aero Vodochody, de hol vannak már a MiG-21-eink?!! Hol vannak a PG és az AV volt szakemberei, a velük járó tapasztalatok és gyakorlat ... elárulom, már van sok olyan ott végzett inasom (később hosszú évekig kollégáim) akik 21 márciustól már nyugdíjasok lesznek ... szóval bármit is terveznél MiG-21-el, azt 0-ról kellene kezdeni.![]()
Konkrétan mire gondoltál, mikor ezt írtad, mert igaz amit írsz de ebben benne van a lényeg is: a cseh gyártás is leállt 48!! éve, szóval aki azon mondjuk 25-30 évesen dolgozott ... hol is van már az a tapasztalat, gyakorlat? Hol lehet már az ehhez szükséges műszaki/technikai felszerelés?A PG-ben még 20 éve is repülőgép-nagyjavítás folyt, részt vettem az utolsó UM-ek nagyjavításában (másodállásban, mert akkor már máshol dolgoztam), ma meg Tesco van a helyén.
Egyébként egy cseh gép megtekinthető nálunk is az 51-es út mellett a KomoSky 51-es Bázis kiállítóhelyen, én már "találkoztam" vele személyesen. A másik: tényleg miénk az Aero Vodochody, de hol vannak már a MiG-21-eink?!! Hol vannak a PG és az AV volt szakemberei, a velük járó tapasztalatok és gyakorlat ... elárulom, már van sok olyan ott végzett inasom (később hosszú évekig kollégáim) akik 21 márciustól már nyugdíjasok lesznek ... szóval bármit is terveznél MiG-21-el, azt 0-ról kellene kezdeni.
![]()
Konkrétan mire gondoltál, mikor ezt írtad, mert igaz amit írsz de ebben benne van a lényeg is: a cseh gyártás is leállt 48!! éve, szóval aki azon mondjuk 25-30 évesen dolgozott ... hol is van már az a tapasztalat, gyakorlat? Hol lehet már az ehhez szükséges műszaki/technikai felszerelés?A PG-ben még 20 éve is repülőgép-nagyjavítás folyt, részt vettem az utolsó UM-ek nagyjavításában (másodállásban, mert akkor már máshol dolgoztam), ma meg Tesco van a helyén.
Egyébként egy cseh gép megtekinthető nálunk is az 51-es út mellett a KomoSky 51-es Bázis kiállítóhelyen, én már "találkoztam" vele személyesen. A másik: tényleg miénk az Aero Vodochody, de hol vannak már a MiG-21-eink?!! Hol vannak a PG és az AV volt szakemberei, a velük járó tapasztalatok és gyakorlat ... elárulom, már van sok olyan ott végzett inasom (később hosszú évekig kollégáim) akik 21 márciustól már nyugdíjasok lesznek ... szóval bármit is terveznél MiG-21-el, azt 0-ról kellene kezdeni.
![]()
LMzek 2.0-át nem kell komolyan venni. Folyamatosan orbitális marhaságokat kommentel. Most is csak azért látom, hogy mit ír, mert megnéztem kinek válaszolták. Aztán T-72M1 topikban is láttam, amit. A 10-15 ATGM-et megfogó járműnél tettem le a ceruzámat és fejeltem le az asztalt...
Figyu, amikor olyan bugyutaságokat sikerült összehordani, hogy a "Brezsnyev szemöldöke" többet ér, mint az APS, akkor ott szerintem a túlértékelt munkásság részt picit gondold át. Mert a fórumkomment is az...Időnként összefutunk.
Még mindig arra használod túlértékelt -angol szakma-közeli fordításoddal vegyes-, jelentős mennyiségű copy/paste munkásságod súlyát, hogy jelentős számú fórum-tag, sok kreatív ötletét -még mindig sokszor- bunkó módon a földbe döngöld.
Hátba szúrás? Mivan? Bárkinek a képébe mondom, ha fullba tolja a kretént.A Faterod szakmai alázatából "némi mennyiséget" átvehetnél, a másoknak kiosztott -alig burkolt- hátba-szúrásaid helyett.
A rizsa/bullshit. Ez tipikusan azon emberektől hallom, akinek nyilvánvalóan ostoba és nem működő ötleteit kukázzák ki. Vagy másképpen mondva a meg nem értett "zsenik"...Az ilyen kritikák miatt vész el itt(hon) is sok kreatívnak induló ember/ötlet.
Mit tanuljak belőle?Te pedig megnézhetnéd az elfnet-es srác videóit és tanulhatnál belőle( főleg a mostaniak már egésszen jók ! ! ! ),
https://www.youtube.com/c/Elfnethu/videos?view=0&sort=p&flow=gridmert a magyar nyelvű (10 m lehetséges olvasó) anyagai nézettebbek, mint a te angol nyelvű anyagaid (sok 100 m lehetséges olvasó) .
Kérlek sorold fel, hogy akkor szerinted a Berkut videóban a tálalás hol és miért rossz. Baromira érdekelne.Hiába készítesz jó anyagot, ha rossz a "tálalás".
...de azt csinálsz, amit akarsz, úgy ahogy gondolod..
https://www.hasznaltauto.hu/egyeb/repulo/repulo_mig21-15275161
![]()
Gyerekek pénz a zsebbe és már lehet is haza vinni a kertbe vagy drónt építeni otthonde ha lehet valami térhajlító technikát tegyetek már bele.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..