MiG-21 Fishbed (Mikojan-Gurjevics,Szovjetunió) / J-7 , F-7 (Csengdu, Kína)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

T

Törölt tag 2361

Guest
lezuhant egy szerb mig21

meghalt 2 pilota.

egyenlore ennyi... majd ha lesz idom elolvasni a hireket meg a komenteket a netten, majd irok tobbet.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
43 243
83 186
113
lezuhant egy szerb mig21

meghalt 2 pilota.

egyenlore ennyi... majd ha lesz idom elolvasni a hireket meg a komenteket a netten, majd irok tobbet.

https://www.origo.hu/nagyvilag/20200925-lezuhant-egy-szerb-vadaszrepulogep.html
"A szerb Védelmi Minisztérium közlése szerint egy MiG-21-es egy rutin repülést hajtott végre Szerbia nyugati részén, Brasina falu közelében, amikor lezuhant."


A Szerb légierő tájékoztatása az esetről.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
T

Törölt tag 2361

Guest

ez volt az utolso aktiv mig 21.

1986 gyartas..

volt nagyjavitason, majusba repult ujbol.

inkabbb a muzeumban vagy a repcsinapokon volna a helye.

es mondjak nagyon alacsonyan repult, en is lattam mar a varos felet alacsonyan elhuzva mig 21 par eve... bele is eset vakinek az udvarjaba.

de hat ez van. nem az elso eset a vilagon meg az utolso sem.

nem valami konnyu dolog repulni a mig21en.

a pilotakat meg sajnalom.
 

Galcom

Well-Known Member
2010. július 2.
981
3 490
93
Áhh, szuper!

Vagy, esetleg az azeri MiG-21-esekről lehet tudni valamit? Elvileg kb. 5 darab 21 MS-t vettek szintén Ukrajnától.

Hello @borisz

Az azrei MiG-21-esek története, sajnos elég ködös. 1992-ben az üzbegisztáni Csircsik városában működő 355. karbantartó üzemtől jutottak hozzá két ex. szovjet MiG-21SzMT-hez (bis gerinces változat). A típusváltozat biztos, de a származási ország már kérdéses a szemeben. Mert ugyan a 355. üzem foglalkozott MiG-21-esek éllettartam hosszabbító nagyjavításával a nyolcvanas években, de lehet ezzel csak az eredeti ukrán forrrást szerették volna elfedni.

1993-ban hivatalosan is fegyverszállítási szerződést kötött Azerbajdzsán Ukrajnával, ez után már hivatalosan is érkezett a fegyverzet a Karabakhi Háborúba. 1993-ban nyolc MiG-21SzM változatot vásároltak Ukrajnából. Ezek jellemzően nem az ukrán légierő állományából származtak közvetlenül, hanem a MiG-21-esek ipari hátterét adó valamelyik üzem adta azokat át Azerbajdzsán számára. (Egyébként két ex. szovjet kiképző ezred ekkoriban vonta ki a pilóták alapképzésére alkalmazott MiG-21SzM változatokat ekkoriban.)

Azeri-Mi-G-21-SMT.jpg

A háború után, az egyetlen megmaradt MiG-21SzMT múzeumba került

Tehát a karabakhi konfliktusban nyolc MiG-21SzM és két MiG-21SzMT változatot vetett be az Azeri Légierő, MiG-25RB, MiG-25PDSz, Szu-17M3, Szu-25 és Szu-24MR merevszárnyú, nagysebességű típusok mellett, jellemzően zsoldos személyzettel üzemeltetve. Lásd például a Szu-24M változattal lezuhanó afgán pilótát.

A MiG-21SzMT bevetéseit 1992. júniustól kezdték meg a kurdamir-i repülőtérről. Ekkoriban a két fő csapásmérő típus a MiG-21SzMT és a Szu-25-ös volt. Július 9-én például gépesített lövész járműveket támadott az egyik MiG-21SzMT.

A Karabakhi Háborúban három MiG-21SzM-et és egy MiG-21SzMT-t veszett el az azeri fél. Az információk és a dátumok elég hiányosak és ellentmondásosak:
  • 1992-ben az egyik MiG-21SzMT-t lelőtték, a pilótát kimentették.
  • 1993-ban egy lelőtt MiG-25-ös pilótát próbált menteni MiG-21-essel társa. Gépágyúval lőtt a légvédelemre, míg őt is le nem lőtték. Társát ejtőernyőn süllyedve ölték meg, ő fogságba került, ahol meghalt.
  • 1994-bén egy OSzA lőtt le egy MiG-21SzM-et, a pilóta katapultált, de elfogták.

Majd háború után még egy MiG-21SzM lett baleset áldozata. A típus pontos kivonásáról nincs információm, de az ezredfordulón már csak a megmaradt Szu-17M3, Szu-25 és Szu-24MR típus maradt aktív Kurdamir repülőterén. Négy MiG-21SzM-et ezen a repülőtéren tároltak, az egyetlen megmaradt MiG-21SzMT pedig múzeumba került.

Azeri-Mi-G-21-SM.jpg

A négy megmaradt MiG-21SzM repülőgépet a kurdamir-i repülőtéren tárolták az ezredforduló után. A négy gép a szovjet harkovi repülőtiszti iskola jelzéseit viseli. Ezt az alakulatot Ukrajna örökölte a kilencvenes évek elején.

 

Galcom

Well-Known Member
2010. július 2.
981
3 490
93
Hogy arcokat is adjunk a fentiekhez:

Anatolij Csisztjakov őrnagy volt az egyik pilótája az azeri MiG-21-eseknek. Az azeri légierőt zsoldos pilótaként szolgáló Csisztjakov gépét akkor lőtték le, miközben egy másik előtte katapultált MiG-25-ös pilótát védve, MiG-21-es repülőgépének beépített 23 mm-es gépágyújával tüzet nyitott a légvédelemre, .

Csisztjakov őrnagy, az azeri légierő zsoldos pilótájaként 36 bevetésre szerződött a karabakhi konfliktusba. Négy hónapos munkájáért az őrnagy állítólag 300 000 rubelt és 10 000 amerikai dollárt kapott.

vne-strok-nayemniky.jpg

Csisztjakov örmény fogságban halt meg, állítólag öngyilkos lett - üvegcserepeket evett. A képen a börtönben, fehér ingben látható. A középen csíkos ruhában látható Belicsenko százados, akinek MiG-25-ösét fél évvel korábban lőtték le. Ő kiszabadult, utána ukrajnában élt. (A bal oldali a TASzSz tudósítója)

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

Galcom

Well-Known Member
2010. július 2.
981
3 490
93
Ez a tököli 525. Vadászezred 1. századának egyik gépe az NDK-beli Damgarten-ben áttelepülési és éleslövészeti gyakorlaton.


Helló,

ez a fotó északon, a Leningrádi Katonai Körzet vesevó-i repülőterén készült, miután a helyi 66. vadászbombázó ezred 1989-ben leselejtezte a MiG-21-eseit. Az alakulat sok más azonoshoz hasonlóan megszűntetésre volt ítélve, ezért megpróbálták átmenteni a balti flottához, de ez is csak következő 1993-as kivosái hullámig adott haladékot.

Ezért állnak matrózinges katonák a salejtezett 21-es előtt. A fotó egy sorozat része:

07.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: Bleroka and fishbed

migfun

Well-Known Member
2013. május 28.
2 295
4 773
113
Helló,

ez a fotó északon, a Leningrádi Katonai Körzet vesevó-i repülőterén készült, miután a helyi 66. vadászbombázó ezred 1989-ben leselejtezte a MiG-21-eseit. Az alakulat sok más azonoshoz hasonlóan megszűntetésre volt ítélve, ezért megpróbálták átmenteni a balti flottához, de ez is csak következő 1993-as kivosái hullámig adott haladékot.

Ezért állnak matrózinges katonák a salejtezett 21-es előtt. A fotó egy sorozat része:

07.jpg
Csak én nem látom a 21-est?
 
  • Tetszik
Reactions: borisz

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 857
67 411
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Nagyot szól a jó öreg R-25-300-as hajtómű. A horvátoknak inkább az indiánokkal kellett volna kooperálniuk a saját 21-eseik üzemidő hosszabbításában, nem az ukránokkal.
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 189
14 433
113
Vietnamban pilóta nélküli géppé alakítják át a MiG-21 vadászgépeket

53XEGXgIZSs.jpg

3OfNUeuEZTM.jpg

z66dC9VTAAg.jpg

jgaAk9Y03Mw.jpg

kqgXWSAB67I.jpg


Ezt a lehetőséget/"utat" is elqúrtuk ?

Erre a feladatra sincs már nekünk 21-es? ...semmilyen?
Nemtom'
...valaki?

U.i: pl. nagy hatóugarú (precíziós ? ) csapásmérésre, amíg nem "faragunk"/veszünk valami HIMARS szerűt.


(Ez miatt:

Teljesen egyetértek a Z2026 egyik magyar elemzőjével. aki ki merte mondani, hogy
-a rendelkezésre álló pénzből,
-a geopolitikai/történelmi helyzet(Trianon) által szükséges védelmi igényt,
-szokásos módon/konstrukciókban,
-a mennyiségi és minőségi követelményeket - v a ló b a n - figyelembe véve,
lehetetlen biztosítani.

Ezért kiemelten javasolta a "nem-szokásos megoldások" (technika/alkalmazás/szervezeti felépítés/...) keresését, mert másképpen a valósan szükséges védelmi szint nem érhető el.

Ezért keresünk/találunk/javasolunk néhányan nem szokásos megoldásokat, nem nagyon "megértve"/egyetértve fórumtársakkal.
Nem baj. :hadonaszos: ( :) )

)